quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:57 schreef MetalMessiah het volgende:
Als je niet kunt lezen heb je ook geen leesbril nodig
(foei wat een foute opmerking)
IDD...quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:42 schreef Ype het volgende:
Misschien zie jij dat gewoon alleen maar.
Het is mij iig. nooit opgevallen.
Misschien is status in lagere milieus anders belangrijker en geeft brildragen minder status waardoor de stap om te zetten groter wordt.
Tss, wat een domme opmerkingquote:veel lezen veroorzaakt hoornvliesschade
Mensen met genoeg geld zijn sneller geneigd een zeer kleine afwijking aan de ogen (kleine cilinder, afwijking van max. 0,50 + of -) te corrigeren, misschien dat je daarom meer studentjes met een bril ziet. Die zijn nu eenmaal voor een groot deel afkomstig van welgestelde ouders.quote:en domme mensen willen niet 'studie' lijken dus willen ze geen bril
Zowel de bijstand als het GAK vergoedt de aanschaf van een nieuwe bril, en veel ziekenfondsen doen dat overigens ook. Meestal eens in de twee jaar.quote:omdat die paupers een keuze moeten maken tussen of eten kopen of een bril
Zou een verklaring kunnen zijn natuurlijk....quote:Op donderdag 27 mei 2004 17:20 schreef freud het volgende:
In lager sociale milieus heeft men doorgaans niet een baan waaarbij men veel moet lezen (met handjes werken zeg maar). Daarom is een bril minder nodig misschien overdag waar jij ze ziet. Thuis hebben ze dan misschien wel een bril liggen. Ik denk dat het weinig met elkaar te maken heeft in ieder geval.
Ik denk dat het belangrijker is dat je goede ogen hebt als je aan een machine werkt dan wanneer je een boek leest. Als je iets niet goed ziet, dan zal er bij het boek weinig aan de hand zijn, terwijl het bij een draaiende machine vaak toch wat gevaarlijker is als je iets niet goed ziet...quote:Op donderdag 27 mei 2004 17:20 schreef freud het volgende:
In lager sociale milieus heeft men doorgaans niet een baan waaarbij men veel moet lezen (met handjes werken zeg maar). Daarom is een bril minder nodig misschien overdag waar jij ze ziet.
bril is heel wat duurder als lenzen. mijn lenzen kosten toen der tijd geloof ik 520 gulden. mijn bril kostte half jaar geleden 260 euro voor ut montuur + 100 euro per glas maar die betaald verzekering. lenzen betaalde verzekering 80% ofzo.quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:44 schreef thefella het volgende:
Mensen die intelligenter zijn, besteden meer tijd aan hun studie --> hebben hier door minder inkomsten van bijbanen.. Kopen daardoor geen lenzen maar een bril.
dat valt nog wel meej dan qua prijzen. tenminste uit je verhaal lijkt mij 500 euro voor 3 brillen. de mijne was zogezegd 460 voor eentje maarja was wel incl glazen (die betaalt de verzekering)quote:Op donderdag 27 mei 2004 18:04 schreef helldeskr het volgende:
Nu was de gewone bril dan wel een diesel maar das ook niet meer speciaal tegenwoordig..
Ik mocht even ruim 500 eurotjes neertellen...![]()
![]()
![]()
En sinds de ziekefondsbril niet meer bestaat..................................
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |