abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19442787
Een dik jaar geleden heb ik een kat meegebracht van de poezenboot. Hij zag er zo zielig uit in een klein kooitje met zijn poot in het gips....
Hier gekomen kwam hij niet echt goed overeen met mijn anders moezels en wou hij ook absoluut niet binnen blijven.
Na veel drama heb ik hem dan toch maar laten lopen. En vanaf dan zag ik hem zo wekelijks nog eens binnenstappen. Maar hij zag er nog steeds weldoorvoed uit, dus liet ik hem z'n gang maar gaan.

Gisteren zag ik hem voor het raam liggen, een paar huizen verder.
Dus ben ik gaan aanbellen en bleek dat hij bij dat oude vrouwtje die daar woonde al zo'n 7 maanden logeerde. En ze vond hem 'zooo een lief meiske' en ze luisterde zo goed naar haar naam 'Minneke'.

Die mevrouw had intussen ook haar appartementje aan zee opgezegd omdat ze het zo zielig vond om 'Minneke' alleen achter te laten, niet wetende dat hij eigenlijk een thuis heeft waar hij dag en nacht kan komen eten en slapen.
Dat was dus mijn stoere kater, Flor.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bass-Miss op 27-05-2004 12:05:44 ]
pi_19442892
Euh, je weet inmiddels toch wel het verschil tussen jongens en meisjes?
pi_19442928
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 12:01 schreef RetepV het volgende:
Euh, je weet inmiddels toch wel het verschil tussen jongens en meisjes?
Ik wel.
Maar die mevrouw duidelijk niet.
Hij heeft nu wel geen ballen meer, maar toch...
pi_19443044
Aha .

Tja, net als mensen kunnen katten soms ook niet met elkaar overweg. Een kat is en blijft een wild dier met zijn eigen keuzes. Blijkbaar kon hij niet aarden bij je andere katten en besloot hij ergens anders zijn fortuin te zoeken.

Well, het meest opzienbarende aan je verhaal vind ik wel dat dat (blijkbaar nogal bijziende ) oude vrouwtje haar appartement aan zee zomaar opgeeft voor een kat! Blijkbaar mist ze nogal wat liefde en/of gezelschap. Ik zou Flor daar laten, huiskatten zijn alleen maar op deze wereld om muizen te vangen en mensen gezelschap te houden. Flor heeft zijn roeping gevonden, zeg maar .
pi_19443171
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 12:06 schreef RetepV het volgende:
Aha .

Tja, net als mensen kunnen katten soms ook niet met elkaar overweg. Een kat is en blijft een wild dier met zijn eigen keuzes. Blijkbaar kon hij niet aarden bij je andere katten en besloot hij ergens anders zijn fortuin te zoeken.

Well, het meest opzienbarende aan je verhaal vind ik wel dat dat oude vrouwtje haar appartement aan zee zomaar opgeeft voor een kat! Blijkbaar mist ze nogal wat liefde en/of gezelschap. Ik zou Flor daar laten, huiskatten zijn alleen maar op deze wereld om muizen te vangen en mensen gezelschap te houden. Flor heeft zijn roeping gevonden, zeg maar .
Ze zei idd dat ze veel liefde van het beest had en dat er zo weer wat leven in huis was.
Ik heb haar dus zijn boekje van de dierenarts gegeven en zo.

Ze zat ook al hele dagen te piekeren wat er moest gebeuren met de poes, omdat de kans erin zit dat ze binnen niet al te veel tijd naar een rusthuis zou moeten.

Dus nu was ze gerust dat ze me dan iets kon laten weten en dat 'Minneke' hier altijd binnen kan.
pi_19443427
Volgende keer toch binnen houden als tie langskomt.. Is jouw kat en daar heeft zij maar vanaf te blijven.. Toch???
pi_19443666
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 12:19 schreef Vaakje het volgende:
Volgende keer toch binnen houden als tie langskomt.. Is jouw kat en daar heeft zij maar vanaf te blijven.. Toch???
Tja, hij is blijkbaar veel gelukkig daar en zij is er ook blij mee.
En mijn andere poezen zien hem ook liever gaan dan komen, dus...
  donderdag 27 mei 2004 @ 13:03:18 #8
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_19444659
toch blijft het een rare actie van die dame,...
kijk, dan ben je sapdrinkerdewijs goed bezig!!
pi_19445499
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 13:03 schreef the_predator het volgende:
toch blijft het een rare actie van die dame,...
Ze bedoelde het toch goed.
  donderdag 27 mei 2004 @ 13:48:01 #10
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_19445655
ik vindt het heel goed en knap van je dat je minneke/Flor bij dat vrouwtje laat.
zowel voor de kat als voor het vrouwtje lijkt me dat beter.
Aangezien de kat niet met de andere katten overweg kan en het vrouwte wat liefde krijgt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_19447491
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 13:48 schreef snakelady het volgende:
ik vindt het heel goed en knap van je dat je minneke/Flor bij dat vrouwtje laat.
zowel voor de kat als voor het vrouwtje lijkt me dat beter.
Aangezien de kat niet met de andere katten overweg kan en het vrouwte wat liefde krijgt.
Dat vind ik ook.
Ik kan hem trouwens moeilijk opsluiten, he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')