abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19434935
Vriend van me werd net gebelt dat zijn pa in de politieauto zit, werd namelijk gepakt voor een blaastest (sneu hoor vind ik vn de politie) en zat op de brommer. Hij had ongeveer 3/4 fles wijn op. Promilletje van 1.2 ofzo denk ik. Krijg je daar dan dezelfde boete voor als met de auto/motor?
Dat hoop ik niet voor hem, want dan loopt het aardig hoog op, iemand hier ervaring mee??
Even a broken clock is right twice a day.
pi_19435055
Hij krijgt gewoon dezelfde boete als dat hij gepakt werd met een auto. Geldt trouwens ook voor op de fiets; als je dronken fietst kan je rijbewijs afgepakt worden
  woensdag 26 mei 2004 @ 23:41:25 #3
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_19435097
geen ervaring mee.
maar een auto of een brommer is hetzelfde.

mja 0.5 is toegestaan dus hij zal wel voor moeten komen
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  woensdag 26 mei 2004 @ 23:42:24 #4
78067 Teng
Is dat zo?
pi_19435117
En terecht ook trouwens (fiets is twijfelgevalletje). Je blijft een verkeersdeelnemer. Alcohol en verkeer gaan niet samen.
Ik twijfel nooit aan mijn gelijk...of toch?
  woensdag 26 mei 2004 @ 23:42:53 #5
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_19435127
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 23:34 schreef danos het volgende:
Vriend van me werd net gebelt dat zijn pa in de politieauto zit, werd namelijk gepakt voor een blaastest (sneu hoor vind ik vn de politie) en zat op de brommer. Hij had ongeveer 3/4 fles wijn op. Promilletje van 1.2 ofzo denk ik. Krijg je daar dan dezelfde boete voor als met de auto/motor?
Dat hoop ik niet voor hem, want dan loopt het aardig hoog op, iemand hier ervaring mee??
Ja erg sneu om iemand aan de houden die 3/4 fles op heeft

Van mij mag ie aan het gas.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_19435250
quote:
hoezo is dat nou sneu? Vind het eerder sneu van hem om met 3/4 fles wijn achter de kiezen nog de weg op tegaan

Maarm, zit iig een hoge boete aan vast, en als het goed is ook een verplichte cursus. Athans, die krijg je wel als je gesnapt wordt met alcohol achter het stuur in de auto
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_19435256
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 23:42 schreef MREn het volgende:

[..]

Ja erg sneu om iemand aan de houden die 3/4 fles op heeft

Van mij mag ie aan het gas.
Ja, inderdaad. We zetten iemand die een moord pleegt een jaartje in een hotel, en een dronken bestuurder vergassen we.

ontopic: Mensen als hij moeten een torenhoge boete krijgen, onverantwoorde lijers zijn het.
  woensdag 26 mei 2004 @ 23:50:33 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_19435283
quote:
werd namelijk gepakt voor een blaastest (sneu hoor vind ik vn de politie) en zat op de brommer. Hij had ongeveer 3/4 fles wijn op. Promilletje van 1.2 ofzo denk ik.
Tja, laten we lekker met zn allen met een slok op achter het stuur gaan zitten, lachen joh.
Het pas sneu dat die testen nodig zijn. Als iedereen nou eens begrijpt dat alcohol en verkeer niet samen gaan zijn die controles niet nodig ook.
So we just called him Fred
pi_19435325
Sorry, maar hij verdiend een bekeuring, en een hoge ook ! Of je nou het verkeer in de auto, of op een brommer in gevaar brengt, feit blijft dat je iets doet, dat wettelijk niet is toegestaan !
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_19435360
Wat een loser om met driekwart fles drank achter de kiezen nog op een brommer te stappen.

Ding zal ook wel niet standaard 45 km/h lopen. Je kunt dan nog flinke schade aanrichten als je met je zatte kop een ongeluk veroorzaakt.

Het is maar goed dat ie aangehouden is. Voor het zelfde geld kijkt ie niet goed uit met zijn zatte hasses en kopt ie een scania ofzo.
  woensdag 26 mei 2004 @ 23:54:25 #11
22002 MREn
pi_19435364
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 23:49 schreef boyv het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. We zetten iemand die een moord pleegt een jaartje in een hotel, en een dronken bestuurder vergassen we.
Blijkbaar nooit in een cel geweest?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 26 mei 2004 @ 23:54:38 #12
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_19435367
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 23:50 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Tja, laten we lekker met zn allen met een slok op achter het stuur gaan zitten, lachen joh.
Het pas sneu dat die testen nodig zijn. Als iedereen nou eens begrijpt dat alcohol en verkeer niet samen gaan zijn die controles niet nodig ook.
en waarom zijn die controles er?
ja! om de staatskas te spekken.

het valt me op dat de laatste tijd er erg veel alcohol/snelheids/gordel controles zijn.

en waarom zijn er zoveel? omdat half NL gestopt is met roken.
al het acsijns geld zijn ze nu terug aan het verdienen.

tja... dat is nederland.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_19435398
ok ok, het is inderdaad niet slim, maar kom op het klinkt zo zielig. Een blaastest met een brommertje die wel maar 45 per uur rijdt.

Bekeuring verdient ie zeker, maarja ik vind het sneu blijven
pi_19435483
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 23:54 schreef MREn het volgende:

[..]

Blijkbaar nooit in een cel geweest?
Klopt.
  donderdag 27 mei 2004 @ 00:12:10 #15
78067 Teng
Is dat zo?
pi_19435780
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 23:54 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

het valt me op dat de laatste tijd er erg veel alcohol/snelheids/gordel controles zijn.

en waarom zijn er zoveel? omdat half NL gestopt is met roken.
al het acsijns geld zijn ze nu terug aan het verdienen.

tja... dat is nederland.
Die controles leveren alleen maar geld op als mensen de regels overtreden. Om dan de schuld bij de controlerende instantie te leggen vind ik een beetje ver gaan. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat mensen straffen en dingen in hun portemonnee laten voelen de beste manier is om gedrag te corrigeren. Ik ben dus zeker niet tegen dit soort controles!
Ik twijfel nooit aan mijn gelijk...of toch?
  donderdag 27 mei 2004 @ 00:14:50 #16
22002 MREn
pi_19435821
=edit=

[ Bericht 98% gewijzigd door ToBe op 27-05-2004 11:34:08 ]
  donderdag 27 mei 2004 @ 01:21:53 #17
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_19436932
Wat een asociale rotzak, ik hoop echt dat ie 'n flinke boete krijgt.
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 23:55 schreef danos het volgende:
Een blaastest met een brommertje die wel maar 45 per uur rijdt.
En daarom is het niet gevaarlijk ?

Iemand op de fiets gaat vaak nog minder hard, maar ook dat is levensgevaarlijk als je zat bent.

Wat als hij op z'n brommetje een of andere idiote manoevre maakt waardoor iemand anders schrikt en/of moet uitwijken.
Heb al veelste veel verschrikkelijke situatie's meegemaakt die veroorzaakt waren door zatte fieters/bromfieters dus van mij mogen ze die echt keihard aanpakken.
Stelletje asociale klootzakken.
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 23:54 schreef _GdR_ het volgende:
Ja natuurlijk.
Doen ze alleen maar om geld te verdienen he, en niet om de verkeersveiligheid te verhogen
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  Milf donderdag 27 mei 2004 @ 01:25:49 #18
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_19436973
wgrecht
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_19439293
hm jammer genoeg weet ik nog steeds niet hoe het nou is afgelopen zogauw ik het hoor horen jullie het ook
  donderdag 27 mei 2004 @ 10:04:58 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19439703
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 23:42 schreef Teng het volgende:
En terecht ook trouwens (fiets is twijfelgevalletje). Je blijft een verkeersdeelnemer. Alcohol en verkeer gaan niet samen.
een fiets lijkt mij geen twijfelgevalletje. ook met een fiets kun je flinke ongelukken veroorzaken als je niet oplet
pi_19440060
In kennelijke staat mag je nu eenmaal niet een voertuig besturen, hier vallen ook rijtuig fiets bromfiets en snorfiets onder. Als je dit niet aanstaat moet je het wegenverkeersreglement veranderen, elke politieke partij kan hiervoor wetsvoorstellen indienen.
  donderdag 27 mei 2004 @ 10:26:05 #22
94827 het_ismij
Life is great
pi_19440126
Oke ten eerste,..
wat zijn jullie allemaal naief,..
je krijgt dezelfde boete als automobilisten krijgen,..
ennuh mensen wilden jullie zeggen dat jullie nooit als je wat gedronken hebt (ongeachte hoeveel) aan het verkeer hebt deelgenomen?
hetzij in de auto op de brommer/scooter of op de fiets??
ik geloof der geen klote van,..
ik drink elk weekend als ik uitga ,..(ik ben dan niet bezopen,)
ik ga altijd met de fiets of op de scooter naar huis,.. en heb in al die jaren nog nooit een ongeluk veroorzaakt/gehad,..
ik heb mezelf er alleen mee verwond,..en dat was alleen als ik echt straalbezopen was,..
ennuh al die reacties van "aan het gas" en shit,.. ga toch een leven zoeken,..

note: ik weet dat er mensen dalijk weer moeten reageren hierop,.. maar denk ff zelf na voordat je weer onzin zoals "aan het gas" gaat roepen,..
Gr33tz
het_ismij
Het verschil tussen een bloem en onkruid is een oordeel
  donderdag 27 mei 2004 @ 10:52:57 #23
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19440820
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 10:26 schreef het_ismij het volgende:

ik drink elk weekend als ik uitga ,..(ik ben dan niet bezopen,)
ik ga altijd met de fiets of op de scooter naar huis,.. en heb in al die jaren nog nooit een ongeluk veroorzaakt/gehad,..
het is een feit dat alcohol, ook als je niet dronken bent, je reactie-vermogen negatief beinvloedt. dit betekent niet dat je gegarandeerd een ongeluk zal veroorzaken. het betekent wel dat als je in een situatie terecht komt waar een snelle reactie vereist is, de kans dat dit fout gaat heel veel hoger ligt als je alcohol ophebt. het is dus onverantwoordelijk om met alcohol op een voertuig te besturen (of dit nou een auto, brommer, of fiets is). vooral omdat je niet alleen jezelf in gevaar brengt (moet je vooral doen als je dat leuk vindt), maar je brengt ook anderen in gevaar, en dat is imho niet te rechtvaardigen
  donderdag 27 mei 2004 @ 11:05:03 #24
94827 het_ismij
Life is great
pi_19441152
[quote]Op donderdag 27 mei 2004 10:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

het is een feit dat alcohol, ook als je niet dronken bent, je reactie-vermogen negatief beinvloedt. dit betekent niet dat je gegarandeerd een ongeluk zal veroorzaken. het betekent wel dat als je in een situatie terecht komt waar een snelle reactie vereist is, de kans dat dit fout gaat heel veel hoger ligt als je alcohol ophebt. het is dus onverantwoordelijk om met alcohol op een voertuig te besturen (of dit nou een auto, brommer, of fiets is). vooral omdat je niet alleen jezelf in gevaar brengt (moet je vooral doen als je dat leuk vindt), maar je brengt ook anderen in gevaar, en dat is imho niet te rechtvaardigen
[/qoute]

Het is indd zo dat het je reactie vermogen en inschattings vermogen aantast,.. en het is indd niet gegarandeerd dat je een ongeluk veroorzaakt/krijgt.

Maar was is onverantwoordelijk?
Op de scooter of fiest stappen na 1 biertje,.??
Auto rijden met alchohol op (ongeacht hoeveel) is indd niet goed,.. ben ik met je eens,..
Maar 'snachts/'sochtends vroeg om een uurtjuh of 4 5 6 op ene zaterdag of zondag ochtend..
Op de fiest of scooter met een bakkie teveel op,.. de kans is dan zo goed als 0 dat je een ongeluk veroorzaakt.
Het riciso is er misschien wel,..maar te verwaarlozen (in mij ogen)
ik wil hierbij trouwens niks goedpraten over ongelukken met automobilisten en waar alchohol in eht spel is,..
dit gaat over het fiesten/brommeren met alchohol op,..

[qoute]
jezelf in gevaar brengt (moet je vooral doen als je dat leuk vindt),
[/qoute]

Vind ik een domme reactie,..
ik breng mezelf waarschijnlijk in gevaar ja als ik dronken ben en op de fiets zit,.. maar de kans dat er wat gebeurt is zoals ik al zei te verwaarlozen op zaterdag of zondag ochtend rond 4/6 uur
En als je jezelf plat rijdt, ja, eigen domme schuld,..

En om terug te komen op mij vorige reactie,..
Wou je beweren dat je zelf NOOIT op de fiets hebt gezeten terwijl je teveel hebt gedronken?
Kan ik me nou niet voorstellen.
Gr33tz
het_ismij
Het verschil tussen een bloem en onkruid is een oordeel
  donderdag 27 mei 2004 @ 11:11:42 #25
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19441355
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 11:05 schreef het_ismij het volgende:

Het is indd zo dat het je reactie vermogen en inschattings vermogen aantast,.. en het is indd niet gegarandeerd dat je een ongeluk veroorzaakt/krijgt.

Maar was is onverantwoordelijk?
Op de scooter of fiest stappen na 1 biertje,.??
imho wel. helemaal niet drinken met alcohol op. je weet van te voren of je gaat drinken of niet. als je gaat drinken dus genoeg geld overhouden voor een taxi
quote:
Auto rijden met alchohol op (ongeacht hoeveel) is indd niet goed,.. ben ik met je eens,..
Maar 'snachts/'sochtends vroeg om een uurtjuh of 4 5 6 op ene zaterdag of zondag ochtend..
er is altijd verkeer, weliswaar niet veel, maar er is verkeer
quote:
Op de fiest of scooter met een bakkie teveel op,.. de kans is dan zo goed als 0 dat je een ongeluk veroorzaakt.
als je een ongeluk veroorzaakt, is het echter wel vaak direct een ongeluk waar betrokkenen permanent letsel aan overhouden. dat zou dan zijn omdat jij het nodig vond om met een slok teveel te rijden, hoe verantwoord je dat?
quote:
Het riciso is er misschien wel,..maar te verwaarlozen (in mij ogen)
lees kranten, en kijk hoe vaak er alcohol betrokken is bij ongelukken. te verwaarlozen?
quote:
ik wil hierbij trouwens niks goedpraten over ongelukken met automobilisten en waar alchohol in eht spel is,..
dit gaat over het fiesten/brommeren met alchohol op,..
is mogelijk zelfs nog gevaarlijker, in ieder geval voor jezelf
quote:
Vind ik een domme reactie,..
ik breng mezelf waarschijnlijk in gevaar ja als ik dronken ben en op de fiets zit,.. maar de kans dat er wat gebeurt is zoals ik al zei te verwaarlozen op zaterdag of zondag ochtend rond 4/6 uur
En als je jezelf plat rijdt, ja, eigen domme schuld,..
je vat de strekking niet helemaal. ik ben van mening dat je zelf moet weten of je jezelf in gevaar brengt, bij alcohol-gebruik in het verkeer breng je echter onherroepelijk ook anderen in gevaar, en dat vind ik wel een kwalijke zaak
quote:
En om terug te komen op mij vorige reactie,..
Wou je beweren dat je zelf NOOIT op de fiets hebt gezeten terwijl je teveel hebt gedronken?
Kan ik me nou niet voorstellen.
nee, dat wil ik zeker niet beweren. ook wel een paar keer met echt gigantisch teveel toch de fiets gepakt. die keren had ik dat ook niet moeten doen. het was een weg waar 's nachts nauwelijks verkeer is, zeg maar gerust niet. het had echter makkelijk verkeerd kunnen gaan als er wel een enkele verkeersdeelnemer was geweest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')