Ja erg sneu om iemand aan de houden die 3/4 fles op heeftquote:Op woensdag 26 mei 2004 23:34 schreef danos het volgende:
Vriend van me werd net gebelt dat zijn pa in de politieauto zit, werd namelijk gepakt voor een blaastest (sneu hoor vind ik vn de politie) en zat op de brommer. Hij had ongeveer 3/4 fles wijn op. Promilletje van 1.2 ofzo denk ik. Krijg je daar dan dezelfde boete voor als met de auto/motor?
Dat hoop ik niet voor hem, want dan loopt het aardig hoog op, iemand hier ervaring mee??
hoezo is dat nou sneu?quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:34 schreef danos het volgende:
Vriend van me werd net gebelt dat zijn pa in de politieauto zit, werd namelijk gepakt voor een blaastest (sneu hoor vind ik vn de politie) en zat op de brommer. Hij had ongeveer 3/4 fles wijn op. Promilletje van 1.2 ofzo denk ik. Krijg je daar dan dezelfde boete voor als met de auto/motor?
Dat hoop ik niet voor hem, want dan loopt het aardig hoog op, iemand hier ervaring mee??
Ja, inderdaad. We zetten iemand die een moord pleegt een jaartje in een hotel, en een dronken bestuurder vergassen we.quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:42 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja erg sneu om iemand aan de houden die 3/4 fles op heeft![]()
![]()
Van mij mag ie aan het gas.
Tja, laten we lekker met zn allen met een slok op achter het stuur gaan zitten, lachen joh.quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:34 schreef danos het volgende:
werd namelijk gepakt voor een blaastest (sneu hoor vind ik vn de politie) en zat op de brommer. Hij had ongeveer 3/4 fles wijn op. Promilletje van 1.2 ofzo denk ik.
Blijkbaar nooit in een cel geweest?quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:49 schreef boyv het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. We zetten iemand die een moord pleegt een jaartje in een hotel, en een dronken bestuurder vergassen we.
en waarom zijn die controles er?quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:50 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tja, laten we lekker met zn allen met een slok op achter het stuur gaan zitten, lachen joh.![]()
Het pas sneu dat die testen nodig zijn. Als iedereen nou eens begrijpt dat alcohol en verkeer niet samen gaan zijn die controles niet nodig ook.
Klopt.quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Blijkbaar nooit in een cel geweest?
Die controles leveren alleen maar geld op als mensen de regels overtreden. Om dan de schuld bij de controlerende instantie te leggen vind ik een beetje ver gaan. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat mensen straffen en dingen in hun portemonnee laten voelen de beste manier is om gedrag te corrigeren. Ik ben dus zeker niet tegen dit soort controles!quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:54 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
en waarom zijn die controles er?
ja! om de staatskas te spekken.
het valt me op dat de laatste tijd er erg veel alcohol/snelheids/gordel controles zijn.
en waarom zijn er zoveel? omdat half NL gestopt is met roken.
al het acsijns geld zijn ze nu terug aan het verdienen.
tja... dat is nederland.
En daarom is het niet gevaarlijk ?quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:55 schreef danos het volgende:
Een blaastest met een brommertje die wel maar 45 per uur rijdt.
Ja natuurlijk.quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:54 schreef _GdR_ het volgende:
en waarom zijn die controles er?
ja! om de staatskas te spekken.
een fiets lijkt mij geen twijfelgevalletje. ook met een fiets kun je flinke ongelukken veroorzaken als je niet opletquote:Op woensdag 26 mei 2004 23:42 schreef Teng het volgende:
En terecht ook trouwens (fiets is twijfelgevalletje). Je blijft een verkeersdeelnemer. Alcohol en verkeer gaan niet samen.
het is een feit dat alcohol, ook als je niet dronken bent, je reactie-vermogen negatief beinvloedt. dit betekent niet dat je gegarandeerd een ongeluk zal veroorzaken. het betekent wel dat als je in een situatie terecht komt waar een snelle reactie vereist is, de kans dat dit fout gaat heel veel hoger ligt als je alcohol ophebt. het is dus onverantwoordelijk om met alcohol op een voertuig te besturen (of dit nou een auto, brommer, of fiets is). vooral omdat je niet alleen jezelf in gevaar brengt (moet je vooral doen als je dat leuk vindt), maar je brengt ook anderen in gevaar, en dat is imho niet te rechtvaardigenquote:Op donderdag 27 mei 2004 10:26 schreef het_ismij het volgende:
ik drink elk weekend als ik uitga ,..(ik ben dan niet bezopen,)
ik ga altijd met de fiets of op de scooter naar huis,.. en heb in al die jaren nog nooit een ongeluk veroorzaakt/gehad,..
imho wel. helemaal niet drinken met alcohol op. je weet van te voren of je gaat drinken of niet. als je gaat drinken dus genoeg geld overhouden voor een taxiquote:Op donderdag 27 mei 2004 11:05 schreef het_ismij het volgende:
Het is indd zo dat het je reactie vermogen en inschattings vermogen aantast,.. en het is indd niet gegarandeerd dat je een ongeluk veroorzaakt/krijgt.
Maar was is onverantwoordelijk?
Op de scooter of fiest stappen na 1 biertje,.??
er is altijd verkeer, weliswaar niet veel, maar er is verkeerquote:Auto rijden met alchohol op (ongeacht hoeveel) is indd niet goed,.. ben ik met je eens,..
Maar 'snachts/'sochtends vroeg om een uurtjuh of 4 5 6 op ene zaterdag of zondag ochtend..
als je een ongeluk veroorzaakt, is het echter wel vaak direct een ongeluk waar betrokkenen permanent letsel aan overhouden. dat zou dan zijn omdat jij het nodig vond om met een slok teveel te rijden, hoe verantwoord je dat?quote:Op de fiest of scooter met een bakkie teveel op,.. de kans is dan zo goed als 0 dat je een ongeluk veroorzaakt.
lees kranten, en kijk hoe vaak er alcohol betrokken is bij ongelukken. te verwaarlozen?quote:Het riciso is er misschien wel,..maar te verwaarlozen (in mij ogen)
is mogelijk zelfs nog gevaarlijker, in ieder geval voor jezelfquote:ik wil hierbij trouwens niks goedpraten over ongelukken met automobilisten en waar alchohol in eht spel is,..
dit gaat over het fiesten/brommeren met alchohol op,..
je vat de strekking niet helemaal. ik ben van mening dat je zelf moet weten of je jezelf in gevaar brengt, bij alcohol-gebruik in het verkeer breng je echter onherroepelijk ook anderen in gevaar, en dat vind ik wel een kwalijke zaakquote:Vind ik een domme reactie,..
ik breng mezelf waarschijnlijk in gevaar ja als ik dronken ben en op de fiets zit,.. maar de kans dat er wat gebeurt is zoals ik al zei te verwaarlozen op zaterdag of zondag ochtend rond 4/6 uur
En als je jezelf plat rijdt, ja, eigen domme schuld,..
nee, dat wil ik zeker niet beweren. ook wel een paar keer met echt gigantisch teveel toch de fiets gepakt. die keren had ik dat ook niet moeten doen. het was een weg waar 's nachts nauwelijks verkeer is, zeg maar gerust niet. het had echter makkelijk verkeerd kunnen gaan als er wel een enkele verkeersdeelnemer was geweestquote:En om terug te komen op mij vorige reactie,..
Wou je beweren dat je zelf NOOIT op de fiets hebt gezeten terwijl je teveel hebt gedronken?
Kan ik me nou niet voorstellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |