ja, ik begrijp dat het lang gaat durenquote:Op woensdag 26 mei 2004 22:07 schreef Brennie het volgende:
[..]
Ow..
Maar hou je vast aan de gedachte dat je je over een paar maanden en misschien wel eerder een stuk beter gaat voelen
Wees iig gerust dat er een oorzaak voor je klachten zijn. Vaak genoeg loopt het anders.
Desalniettemin is het klote en niet leuk, beterschap verder!
bronquote:Voedingsmiddelen in de Nederlandse voeding die veel ijzer bevatten zijn: vlees en vleeswaren, lever, ei, peulvruchten, appelstroop, gedroogd fruit, noten, volkoren brood en volkoren graanproducten, aardappelen en (groene) groenten. Daarnaast zijn er nog ijzerverrijkte producten zoals EverGreen, Milkbreak, FruitKick en Roosvicee Ferro. Ook wordt aangeraden bij elke maaltijd een product te eten dat veel vitamine C bevat, omdat vitamine C de opname van ijzer, uit plantaardige producten, in de darmen bevordert. Rijk aan Vitamine C zijn groente, fruit, vruchtensappen op basis van citrusfruit, en sappen waaraan extra vitamine C is toegevoegd.
Floradix pillen, zijn lang zo smerig niet als dat vieze drankje!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:18 schreef het-is-mij het volgende:
Je kunt floradix bij de drogist krijgen, schijnt niet zo lekker te zijn maar wel goed werkend.
Klopt en niet iedereen vind het even lekker. Maar je kunt er ook slades en dergelijke van maken.quote:Op woensdag 26 mei 2004 16:19 schreef Lucille het volgende:
Volgens mij bevat spinazie ook veel ijzer
Op zich wel handig om te weten, ware het niet dat ik geen alcohol drinkquote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:02 schreef Byte_Me het volgende:
veel bier drinken. dat is serieus een advies dat mijn vriendin van de huisarts kreeg. nou ja, iets genuanceerder, elke dag een groot glas bier.
Dat spinazie niet zo goede bron is had ik niet verwacht.quote:
Ik zit inmiddels gewoon aan de ijzerinfusen en daar ben ik superblij meequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:51 schreef Snoepiee21 het volgende:
Druivensap!
Ik heb zelf maandenlang ijzertabletten moeten slikken, maar mijn lichaam nam het ijzer gewoon niet op. Meerdere bloedtransfusies gehad en dat ging erg goed! Nu helaas weer terug bij af met een ijzergehalte van 3,6. Ik merkte een paar weken geleden pas dat ik moe begon te worden, dus je reageert wel erg heftig erop door flauw te vallen en moe te zijn bij een ijzergehalte van 7,1 (meestal merk je dat soort dingen pas bij een zeer laag ijzergehalte).
Ik hoop in ieder geval dat het medicatie jou wel geholpen heeft en dat het nu weer beter gaat!
Ben je wel onderzocht door een internist of MDL arts? Want je kan ijzer geven tot je een ons weegt maar als je lichaam het niet opneemt of je verliest ergens bloed dan is het dweilen met de kraan open.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:51 schreef Snoepiee21 het volgende:
Druivensap!
Ik heb zelf maandenlang ijzertabletten moeten slikken, maar mijn lichaam nam het ijzer gewoon niet op. Meerdere bloedtransfusies gehad en dat ging erg goed! Nu helaas weer terug bij af met een ijzergehalte van 3,6. Ik merkte een paar weken geleden pas dat ik moe begon te worden, dus je reageert wel erg heftig erop door flauw te vallen en moe te zijn bij een ijzergehalte van 7,1 (meestal merk je dat soort dingen pas bij een zeer laag ijzergehalte).
Ik hoop in ieder geval dat het medicatie jou wel geholpen heeft en dat het nu weer beter gaat!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |