abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 mei 2004 @ 22:08:27 #51
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_19432465
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 22:07 schreef Brennie het volgende:

[..]

Ow..
Maar hou je vast aan de gedachte dat je je over een paar maanden en misschien wel eerder een stuk beter gaat voelen
Wees iig gerust dat er een oorzaak voor je klachten zijn. Vaak genoeg loopt het anders.
Desalniettemin is het klote en niet leuk, beterschap verder!
ja, ik begrijp dat het lang gaat duren
maarja, ik heb het al een tijd volgehouden, dus dan kan dat er ook wel bij.
het scheelt inderdaad dat ik nu weet dat er een reden is.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 15 juli 2006 @ 11:53:10 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_39846193
Dit probleem heb ik dus ook. Even een flinke schop dus.

Mijn moeder kwam al met fazant en patrijs aan (naast dat het niet te betalen is, waar haal je dat in deze periode van het jaar) en met paardenvlees en lever. Dat eet ik dus gewoon niet.

Ik heb gigantisch kieskeurig wat eten betreft en moet helaas ook rekeninghouden dat ik niet te veel suiker binnenkrijg. Roosvicee Ferro en appelstroop is dus voor mij helaas niet echt een oplossing.
Om het helemaal leuk te maken neem ik lang niet alles op wat ik binnenkrijg, slechts de laatste 60 cm van mijn dunne darm nemen voedingsstoffen op.

Is het verstandig om rosbief en dergelijke ook op m ijn brood te doen en echt gewoon alles extra-ijzerhoudend te gaan eten?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39846523
quote:
Voedingsmiddelen in de Nederlandse voeding die veel ijzer bevatten zijn: vlees en vleeswaren, lever, ei, peulvruchten, appelstroop, gedroogd fruit, noten, volkoren brood en volkoren graanproducten, aardappelen en (groene) groenten. Daarnaast zijn er nog ijzerverrijkte producten zoals EverGreen, Milkbreak, FruitKick en Roosvicee Ferro. Ook wordt aangeraden bij elke maaltijd een product te eten dat veel vitamine C bevat, omdat vitamine C de opname van ijzer, uit plantaardige producten, in de darmen bevordert. Rijk aan Vitamine C zijn groente, fruit, vruchtensappen op basis van citrusfruit, en sappen waaraan extra vitamine C is toegevoegd.
bron

heb je hier iets aan?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39846740
Je kunt floradix bij de drogist krijgen, schijnt niet zo lekker te zijn maar wel goed werkend.
pi_39847759
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:18 schreef het-is-mij het volgende:
Je kunt floradix bij de drogist krijgen, schijnt niet zo lekker te zijn maar wel goed werkend.
Floradix pillen, zijn lang zo smerig niet als dat vieze drankje!
Eva
  zaterdag 15 juli 2006 @ 13:00:29 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_39847843
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 16:19 schreef Lucille het volgende:
Volgens mij bevat spinazie ook veel ijzer
Klopt en niet iedereen vind het even lekker. Maar je kunt er ook slades en dergelijke van maken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_39847884
veel bier drinken. dat is serieus een advies dat mijn vriendin van de huisarts kreeg. nou ja, iets genuanceerder, elke dag een groot glas bier.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 16:23:05 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_39853391
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 13:02 schreef Byte_Me het volgende:
veel bier drinken. dat is serieus een advies dat mijn vriendin van de huisarts kreeg. nou ja, iets genuanceerder, elke dag een groot glas bier.
Op zich wel handig om te weten, ware het niet dat ik geen alcohol drink
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 15 juli 2006 @ 16:41:11 #59
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_39853884
Volgens mij zie k het belangrijkste niet staan....?

Appels appels appels!!
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
The feeling, Hardstyle...! (L)
pi_39853924
Ik geef wel eens bloed, en daar gaan verschillende tips rond. Een lepeltje appelstroop per dag, schijnt toch een van de beste te zijn. Net zoals regelmatig vlees eten.

Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  zaterdag 15 juli 2006 @ 17:20:50 #61
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39854799
Als je ijzergehalte echt dermate laag is, dan kan je beter pillen slikken.

Hier een linkje met voedingsmiddelen:

http://www.ars.usda.gov/Services/docs.htm?docid=9673 (en dan kijken bij Iron)

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zaterdag 15 juli 2006 @ 17:24:33 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_39854910
Overigens ga ik uiteraard gewoon ook naar de dokter en zal ik dus inderdaad ook pillen of wat dan ook krijgen, maar het lijkt me niet verkeerd om er ook op een andere manier aandacht aan te besteden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39858900
7,1 ben je zo bovenop ben ik overtuigd. Zeker met ijzerpilletjes.
Om daarna de boel op pijl te houden heb ik wat extra tips bij al die goede tips die hierboven al gegeven zijn:
Sinaasappelsap (citrus) bij de groene groenten werkt tegen.
die roosvicee is er in verschillende soorten. hiervoor moet je de speciale 'ijzerroosvicee' hebben (ik vind hem vies overigens )
bloedwijn zag ik nog niet genoemd: is in iedere gewone supermarkt te krijgen.

opknapse!
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
pi_58649906
weet iemand wat het verschil is tussen staalpillen en ijzer tabletten?
jullie hebben het hier namelijk over ijzerpillen, maar ik heb een tijd geleden staalpillen gekregen.
er is toch een verschil? want ijzer tabletten kun je in drogisterijen kopen, voor staalpillen kreeg ik een recept voor de apotheek.
pi_58650279
Volgens mij is het hetzelfde. Misschien is alleen de dosering die ze in de winkel mogen verkopen lager dan de dokter kan voorschrijven?
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_85220096
Druivensap!

Ik heb zelf maandenlang ijzertabletten moeten slikken, maar mijn lichaam nam het ijzer gewoon niet op. Meerdere bloedtransfusies gehad en dat ging erg goed! Nu helaas weer terug bij af met een ijzergehalte van 3,6. Ik merkte een paar weken geleden pas dat ik moe begon te worden, dus je reageert wel erg heftig erop door flauw te vallen en moe te zijn bij een ijzergehalte van 7,1 (meestal merk je dat soort dingen pas bij een zeer laag ijzergehalte).

Ik hoop in ieder geval dat het medicatie jou wel geholpen heeft en dat het nu weer beter gaat!
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:43:32 #67
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_85221404
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 15:58 schreef Offy het volgende:
Leef je uit:
[..]

;)
Dat spinazie niet zo goede bron is had ik niet verwacht.

Damn Popeye!
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_85228097
Roosvicee Ferro, appelstroop, enz...
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:42:49 #69
35189 Troel
scherp en bot
pi_85231582
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:51 schreef Snoepiee21 het volgende:
Druivensap!

Ik heb zelf maandenlang ijzertabletten moeten slikken, maar mijn lichaam nam het ijzer gewoon niet op. Meerdere bloedtransfusies gehad en dat ging erg goed! Nu helaas weer terug bij af met een ijzergehalte van 3,6. Ik merkte een paar weken geleden pas dat ik moe begon te worden, dus je reageert wel erg heftig erop door flauw te vallen en moe te zijn bij een ijzergehalte van 7,1 (meestal merk je dat soort dingen pas bij een zeer laag ijzergehalte).

Ik hoop in ieder geval dat het medicatie jou wel geholpen heeft en dat het nu weer beter gaat!
Ik zit inmiddels gewoon aan de ijzerinfusen en daar ben ik superblij mee :) Wellcihtook iets voor jou?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_85243528
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:51 schreef Snoepiee21 het volgende:
Druivensap!

Ben je wel onderzocht door een internist of MDL arts? Want je kan ijzer geven tot je een ons weegt maar als je lichaam het niet opneemt of je verliest ergens bloed dan is het dweilen met de kraan open.
pi_85260744
Van die pillen krijg je moeilijk harde keutels, geloof me..
pi_85261157
Bij de Kruidvat verkopen ze ook supplementen :)
pi_85265677
Weet niet of het al genoemd is, maar in peterselie zit heel veel ijzer. Daar zou je zo nu en dan een paar takjes.van weg kunnen kauwen. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')