abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19443439
Ik hoop dat ik ook geen loshangend vel krijg... hoe snel krijg je dat? en heeft dat te maken met het aantal kg's wat je verliest? als ik 12 kg kwijt ben heb ik daar dan kans op?

Ik ben op het moment supergestressed... had al ongesteld moeten worden.. ben het nog niet... heb honger.. moet nog even wachten tot het etenstijd is... en nu ook al zou ik ook loshangend vel krijgen...

Blegh qua humeur ben ik al ongesteld
pi_19443531
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 12:20 schreef Riannuh het volgende:
Ik hoop dat ik ook geen loshangend vel krijg... hoe snel krijg je dat? en heeft dat te maken met het aantal kg's wat je verliest? als ik 12 kg kwijt ben heb ik daar dan kans op?

Ik ben op het moment supergestressed... had al ongesteld moeten worden.. ben het nog niet... heb honger.. moet nog even wachten tot het etenstijd is... en nu ook al zou ik ook loshangend vel krijgen...

Blegh qua humeur ben ik al ongesteld
Gisteren ging het om iemand die 50 kilo was afgevallen en 32 was.
Gut en de huisarts heeft altijd geroepen..hoe ouder je wordt hoe moelijker het wordt.

Nou...zeg...
Heb geen zin meer om te werken.
Wil naar huis.
Ga daar wel boos op de bank zitten ofzo..

En nee, ik hoef niet ongi te worden.

Heb gewoon een baaldag.

Morgen gaat het vast wel weer goed.
pi_19444196
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 12:20 schreef Riannuh het volgende:
Ik ben tot nu tot meer dan 12 kilo kwijt en ik heb geen loshangend vel aan mijn lijf nog gezien hoor.
Misschien komt dat omdat ik niet al te snel afval en doordat ik er spieroefeningen bij doe?
pi_19444412
Ik weet niet wanneer je loshangeld vel krijgt, maar ik heb wel een beetje zwabberarmen en boven mijn navel zit een soort vetrol die volgens mij voornamelijk uit vel bestaat. Ik overweeg eigenlijk om eens langs de huisarts te gaan daarvoor. Eens kijken of hij het zou adviseren om dat recht te laten trekken want dat is eigenlijk het enige waar ik enorm van baal. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet geprobeerd heb om elke dag spieroefeningen te doen. Misschien moet dat eerst maar.

jolene morgen gaat het inderdaad vast beter en je hebt het tot nu toe kunnen weerstaan en dat gaat je de rest van de dag ook lukken
pi_19444462
Zo gisteren weer een eind op de skeelers geweest. Stuk verder dan vorige week weer. Was echt weer lekker. Aankomende dagen zijn ook mooi om te sporten
pi_19444501
Hallo

Ik lees dit topic nu al een tijdje en wens jullie allemaal succes met het veranderen van je leefstijl!!

In november 2002 ben ik ook begonnen met afvallen, ik woog toen 79 kg bij een lengte van 164 cm, veeeeels te zwaar dus :S Mijn eetpatroon heb ik veranderd naar 3 maaltijden per dag, als tussendoortjes nam ik fruit en bv ontbijkoek en af en toe chips, koekjes, pizza als avondeten en dan ging ik een dag later weer verder met het gezonde patroon. Daarbij elke dag een half uur beweging zoals fietsen en wandelen (nog niet eens fanatiek, zo sportief ben ik niet ) en afgelopen zomer zat ik op het gewicht van 63kg
Met dit verhaal wil ik jullie een hart onder de riem steken, zet em op!!!

Ik heb ook een vraag: hoelang duurt het voordat je metabolisme langzamer wordt als je onder de 1200 calorieen per dag gaat zitten? Na een paar dagen al of duurt het een paar weken? Ik wil dit weten omdat ik nu voor de laatste paar kilo's ga en ik af en toe onder die 1200 calorieen grens zit.

PS ik weet dat er ook een topic slank de zomer in is maar ik wilde jullie mijn succesverhaal niet onthouden en jullie ook succes wensen

[ Bericht 4% gewijzigd door MiniMuppet op 27-05-2004 14:13:14 (gewicht klopte niej) ]
pi_19444568
Knap dat je zoveel afgevallen bent . Nu nog op het gewicht blijven en je hebt niets meer te klagen lijkt me .
pi_19446215
nou k zit sinds juni 2003 ongeveerop hetzelfde gewicht (63 kg) dus dat zit wel goed ben in januari ook nog gestopt met de pil en sinds begin maart ook met roken en nauwelijks aangekomen dus wat dat betreft mag ik wel ff een dansje doen
pi_19449088
Sterfgeval en geboorte vlak bij elkaar, circle of life zullen we maar zeggen
Heel erg bedankt voor de knuffels en sterkte wensen, al is het meer Tara die veel sterkte nodig heeft.

Miss_d heel erg gefeliciteerd!! beschuit met muisjes, wat zou daar inzitten

Malchevia en Xanthe zo door gaan Gaat de goede kant op. Elke pond is er één

Ik was daar ook altijd bang voor Riannuh, maar je weet eigenlijk nooit hoe je lichaam reageert. Bij de een gaat het allemaal hangen, bij de ander absoluut niet. Er ziet hier een secretaresse die inmiddels 30 kilo kwijt is en nog helemaal strak in haar vel zit. Ook Yppy had volgens mij absloot geen last van loshangend vel. Maar ja, dan ken ik ook weer twee mensen die na het lijnen een buikwandoperatie moesten ondergaan, dus volgens mij valt er geen pijl op te trekken. Sterkte met het druk maken om de ongesteldheid Da's wel genoeg voor één dag, laat dat loshangende vel maar rusten. Dat komt of komt niet. Je moet je niet druk maken om zaken waar je weinig invloed op hebt zeggen ze hier bij de psychiatrie.

jolene : heeeeel veel sterke en blijf van die snoeppot af!!

Flea ik heb ook een tijdje skeelers willen kopen en heb dat uiteindelijk niet gedaan omdat ik dacht dat ik ze toch niet heel erg veel ga gebruiken. Ken verder niemand die met me wil skeeleren.

MiniMuppet gefeli met het bewaren van dat mooie gewicht. En helemaal knap na het stoppen met roken. Geloof dat mensen daar gemiddeld 3-4 kg van aankomen dus als jij niets bent aangekomen is iemand anders om de statistiek in evenwicht te houden 6-7 kilo aangekomen

Horrorgirl ik heb al behoorlijk veel over Atkins gevonden, veel uit 2003 en ook wat dingen uit 2004. Voor een deel heb ik gelijk, maar bepaalde dingen had ik toch anders in mijn hoofd. Atkins schijnt voor de korte termijn niet zo ongezond te zijn als ik dacht. Maar ik had wel gelijk wat betreft het dieetprincipe zelf: dat werkt niet op low carb/high protein. Dat werkt domweg (en of je het gelooft of niet, artikelen genoeg hierover en allemaal in bladen als JAMA en The Lancet) op het principe dat je minder kcalorieën binnenkrijgt. Vet eten mensen niet zoveel zonder koolhydraten en als je de koolhydraten voor een groot deel schrapt hou je niets anders over dan een reductie in kcal. Om meer duidelijkheid te geven zal ik tzt een samenvatting van de artikelen typen. Je mag ze zelfs hebben als je me je adres geeft

Als je je prettig voelt bij Atkins: prima. Maar ga nou niet denken dat je met een wonderdieet bezig bent want het gaat heel banaal allemaal om energie-inname en niet om de combinatie van voedingsmiddelen of het wel of niet in je dieet hebben van veel koolhydraten.

Dat artikel dat het niet zo ongezond is als we altijd gedacht hebben (op de korte termijn, dus niet je hele leven!) moet ik nog krijgen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_19449927
Grinnik, ik he nergens aangezeten en niks gegeten.
Maar af en toe heb ik een zielige dag (lees ik vind me zelf zielig dag)
Heb nu een knallende hoofdpijn..bleh, bijna tijd om naar huis te gaan.
pi_19449959
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 15:55 schreef Isabeau het volgende:

Horrorgirl ik heb al behoorlijk veel over Atkins gevonden, veel uit 2003 en ook wat dingen uit 2004. Voor een deel heb ik gelijk, maar bepaalde dingen had ik toch anders in mijn hoofd. Atkins schijnt voor de korte termijn niet zo ongezond te zijn als ik dacht. Maar ik had wel gelijk wat betreft het dieetprincipe zelf: dat werkt niet op low carb/high protein. Dat werkt domweg (en of je het gelooft of niet, artikelen genoeg hierover en allemaal in bladen als JAMA en The Lancet) op het principe dat je minder kcalorieën binnenkrijgt. Vet eten mensen niet zoveel zonder koolhydraten en als je de koolhydraten voor een groot deel schrapt hou je niets anders over dan een reductie in kcal. Om meer duidelijkheid te geven zal ik tzt een samenvatting van de artikelen typen. Je mag ze zelfs hebben als je me je adres geeft

Als je je prettig voelt bij Atkins: prima. Maar ga nou niet denken dat je met een wonderdieet bezig bent want het gaat heel banaal allemaal om energie-inname en niet om de combinatie van voedingsmiddelen of het wel of niet in je dieet hebben van veel koolhydraten.

Dat artikel dat het niet zo ongezond is als we altijd gedacht hebben (op de korte termijn, dus niet je hele leven!) moet ik nog krijgen.
Weet je, ik begin een beetje moe te worden van deze discussie, ten eerste heb ik totaal geen zin om me te verdedigen over op welke manier ik afval. Ten tweede dat van dat ik minder kcal binnen krijg, kan ik meteen al naar het land der fabelen sturen.............als ik voorheen aan de 1300 kcal per dag kwam, mocht ik m'n handen dicht knijpen ( hier zaten 330 kcal = 6 glazen sinas bij ) Nu zonder sinas, maar puur door eten zit ik op 2100 kcal.....
Je mag me die artikelen sturen hoor linnie@freeler.nl Ik zou zeggen lees jij hier is een dagje http://www.atkinsforum.nl/index.php misschien dat dat jou mening veranderd zoniet even goede vrienden, dit bevalt me prima en op het moment dat het m'n neus uitkomt of iets van die strekking, zal ik dat ook zeker eerlijk melden....

miss_D gefeliciteerd

Isabeau gecondoleerd...

Iedereen anders veel succes de komende week
pi_19449977
hm...

staat er in de Blokkerreclame zo'n buiktrainer, weetje, van die electrische schokjes, van de MIKE HET IS FANTASTISCH! reclames..

iemand hier ervaring mee?
Werkt het?
Doei.
pi_19450049
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 16:33 schreef Faithy het volgende:
hm...

staat er in de Blokkerreclame zo'n buiktrainer, weetje, van die electrische schokjes, van de MIKE HET IS FANTASTISCH! reclames..

iemand hier ervaring mee?
Werkt het?
Je krijgt er wel buikspieren van ja, al zijn goed uitgevoerde situps zonder hulpmaterialen evengoed actief. Als er, grof gezegd, veel vet op je buik zit zal je dit niet wegkrijgen met dit apparaatje omdat vet gewoonweg niet plaatselijk is weg te trainen. Als je dan je buikspieren gaat trainen zetten je spieren juist iets uit waardoor een dikkere buik juist meer geaccentueerd wordt.

En het is een fabeltje dat je vet plaatselijk kan wegtrainen.
pi_19450998
Maatje 50 past weer , al is het nog wat strak om de boven benen , ik heb m aan!
pi_19451192
Zometeen weer naar de WW, ditmaal verwacht ik minder goed nieuws dan de afgelopen weken, maar ja, dat moet ook eens kunnen.

Afgelopen zondag was ik 1.4 kilo zwaarder dan de donderdag daarvoor Gelukkig is het nu weer geslonken tot slechts 1 ons zwaarder, dat scheelt alweer. En de WW weegschaal is altijd weer een verrassing. Maar de voorspelling is dus 0-0,5 kilo aangekomen. We zien het wel
pi_19455175
Knuppelhout (1.88) (30.4) woog 114 kilo weegt nu 107,8 kilo wil graag wegen <100 kilo -6,2kg

vanmorgen gewogen, daarna hardgelopen (toen was het zelfs 107,5 maargoed, dat telt niet)
er is in anderhalve week weer 1 kilo af, het gaat lekker dus. Nog anderhalve kilo en dan ben ik niet meer "obees" (wat een horror-woord eigenlijk)
ik probeer mezelf haalbare doelen te stellen: eerst was het de 110, nu is het de 105.9 (106 = bmi 30), daarna de 100.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_19464211
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 16:31 schreef jolene het volgende:
Grinnik, ik he nergens aangezeten en niks gegeten.
Maar af en toe heb ik een zielige dag (lees ik vind me zelf zielig dag)
Heb nu een knallende hoofdpijn..bleh, bijna tijd om naar huis te gaan.
Goedzo..._O_
ik had gisteren ook ik vind mezelf zielig dag... ook had ik een soort van beoordelingsgesprek... wat wel goed ging... maarjah uiteindelijk wel ongesteld geworden.. ik was me toch zenuwachtig ... maarjah dat ben ik elke maand... gisteren avond wel patat gegeten maar ben niet over mijn WW punten heen gekomen...

Is je hoofdpijn nu al een beetje over?
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 17:09 schreef Xanthe het volgende:
Maatje 50 past weer , al is het nog wat strak om de boven benen , ik heb m aan!

Gefeliciteerd met maatje 50!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ... ik kan nog geen maat kleiner aan maarjah na pas 1 kg had ik ook niks anders verwacht ... En hoe voelt het ???
pi_19464236
Ik ben vanochtend hoofdpijn vrij uit bed gestapt.
Had het alleen nog steeds toen ik er in ging.
Nu voel ik me wel weer oke.

Stom he zo'n baaldag.

Xanthe...wat gaaf zeg...
pi_19464387
Niet veel maar toch weer wat afgevallen

Pandorah (1,68) (27,2) was 89,5 kg, is nu 76,8 kg en wil graag 65 kg wegen -12,7

Ik zal in de loop van de dag uitgebreider reageren. Nu druk druk druk want ik ga van het weekend op vakantie!
  vrijdag 28 mei 2004 @ 08:24:07 #95
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19464431
Wat een eer om een voorbeeld te zijn. En het goede ook nog wel. Het is wel grappig dat collega’s nog regelmatig vragen hoe het me gelukt is. Steeds zijn ze weer verbaasd dat ik het ‘zelf’ heb gedaan (met jullie hulp natuurlijk!). Een paar collega’s proberen nu ook om af te vallen, maar ze zijn wel de eersten om taart te nemen als er iemand jarig is. Ze vinden nu trouwens wel dat ik genoeg ben afgevallen en dat ik er maar mee moet ‘stoppen’. Maar stoppen kan juist niet. Dan zit alles er sneller weer aan. Ik ontbijt en lunch nu wel met meer muesli en brood en ik heb het idee dat mijn gewicht nu wel redelijk gelijk blijft.

HorrorGirl, ik zal zeker niemand hier aanmoedigen shakes, Herbalife of Slimfast te gaan gebruiken. Ik ben juist van de ‘minder-eten-en-meer-sporten’ kant. Ook een verandering van levensstijl dus.

Wat leuk om te horen Petracev! Dat wordt steeds leuker. Over een tijdje gaan ze je tips vragen en zijn dan vast verbaasd als ze horen dat je niet op een hongerdieet zit.

Je gaat goed ‘achteruit’ in centimeters Sanne!

Nog gecondoleerd en sterkte Isabeau en Tara, al zullen we hem hier niet snel zien.

Gefeliciteerd met je nichtje miss_dynastie.

Dat gaat goed Xanthe. Kleding kopen wordt straks super leuk!

Van loshangend veel heb ik geen last gehad gelukkig. Ik heb wel braaf flink bodylotion gesmeerd. Misschien dat dat scheelt. Maar het kan ook zijn dat het niet zo vlug ging en dat het daarom goed terugplooide.

Leuk om je verhaal te lezen MiniMuppet, vooral dat je op gewicht bent gebleven is fijn om te horen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_19464473
Horrorgirl je hoeft je niet te verdedigen natuurlijk, is ook nergens voor nodig en iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt, zolang je maar goed geïnformeerd bent. Je bent zelf begonnen met deze discussie door juist mij aan te vallen en ik ben het type dat denkt gelijk te hebben op grond van jarenlange studie en ervaring. Na jaren studeren op het menselijk lichaam ben ik in de veronderstelling dat ik er toch wel iets van af weet. En als iemand dan beweert dat ik ongelijk heb dan wil ik dat best aannemen, maar wel pas nadat ik zelf de meest recente informatie in wetenschappelijke artikelen heb gevonden. Mijn informatie kan namelijk best verouderd zijn en nieuwe inzichten kunnen best gevonden zijn waar ik nog niet van had gehoord en dan wil ik dat graag weten. Vandaar dat ik gisteren actief ben gaan zoeken via o.a. pubmed naar informatie over low carb diëten en ik stond open voor de mogelijke nieuwe inzichten dat ik fout zat met mijn informatie. Ik heb niet 1 artikel gevonden, nee ongeveer 2500 artikelen. Dus er is wel wat over geschreven. En het gros van die artikelen is goed toepasbaar op een normale situatie (er zaten ook artikelen bij speciaal voor kinderen of voor zwangere vrouwen en dergelijke). Stuk voor stuk tonen ze aan dat het bij Atkins niet gaat om de inhoud van het dieet, maar om het energiegehalte. Dat jij daar momenteel een uitzondering op bent is best mogelijk, maar dat heeft hoogstwaarschijnlijk nog steeds met energie gebruik-verbruik te maken en niet met het gegeven dat je je voedsel in een bepaalde verhouding eet. Dat hoef je niet te geloven, maar onderzoeken gebaseerd op bijv. 3500 mensen spreken je tegen.

Ik kan het niet naar je e-mailen, want als ik alles wat ik gekopieerd heb over ga typen kan ik het net zo goed hier plaatsen. Daarbij is het meeste domweg niet over te typen qua tabellen en rekenformules. Ik bedoelde je huisadres (en nee, ik ga geen spandoeken in je tuin hangen met "atkins werkt niet zoals je denkt dat het werkt". )

Andere 'feitjes' die ik gisteren vond: de beste manier om snel aan te komen is door dieetprodukten als slimfast, weightcare, modifast etc. te gebruiken. Die mensen waren bijna allemaal twee jaar na begonnen te zijn met die produkten zwaarder dan daarvoor. En ik kan dat beamen, ik val gewoon in die categorie.

Iets anders wat ik vond: de weight watchers werken beter dan advies en begeleiding van de huisarts Ik stuur mijn patiënten dus in de toekomst maar naar de weight watchers

Ik moet zeggen dat ik even opkeek van bepaalde 'resultaten' van dieten. Mensen waren na twee jaar gemiddeld 4 kilo afgevallen. En ik dacht...jezus, 4 kilo, da's de moeite bijna niet!! Bleek de range te liggen tussen de -27 kilo en +30 kilo. Je begint aan een dieet en 2 jaar later ben je 30 kilo zwaarder! Da's erg zeg. Heb je dan je dieet naast je normale voedingspatroon gebruikt? Ik lach wel, maar 2 jaar nadat ik was begonnen met deze topic reeks was ik ook 3 kilo zwaarder geworden en werkte ik ook lekker mee met het gemiddelde richting 0-punt trekken. Ook hier voldeed ik dus aan de wetenschappelijke onderzoeken

Goed, conclusie: ik moet naar de weight watchers Fannetje is dus supergoed bezig Scheelt de ww weegschaal zoveel met thuis dan? Heb je al een vast patroon daarin ontdekt? (bijv altijd een pond zwaarder of zo).

Loop jij echt hard, Knuppelhout? Ik heb het gevoel dat ik dan veel te veel meetors met hardlopen en denk ook niet dat mijn gewrichten (met name mijn knieën) dat kunnen volhouden.... Heb je daar nooit last van?

Lekker dat de hoofdpijn nu weg is jolene en een zielige-dag is absoluut toegestaan zo nu en dan Heb ik ook wel eens. Nu bijvoorbeeld. Gelukkig (nog) geen hoofdpijn want daar heb ik wel zo'n hekel aan.

Ik heb trouwens nog veel meer goede tips en ideeën en dieetfeiten gevonden en zal ze in de loop van de week wel af en toe hier neerkwakken. Ook een interview tussen verschillende voedingsdeskundigen, professoren en dokter Atkins gevonden waar ik wel wat over zal schrijven. En als horrorgirl het wil lezen: de nadelen van het atkinsdieet op een rijtje (incl. gezondheidsnadelen). En om het een compleet beeld te geven: de gezondheidsnadelen van lijnen an sich. Want ook het lijnen wat de meesten hier doen (uitgebalanseerd en zo gezond mogelijk) heeft nadelen. Bijv. een sterk verhoogde kans op galstenen.

En bedankt voor de condoleances, Horrorgirl. Ik blijf vandaag thuis, ik trok het gisteren al amper op mijn werk, vooral niet omdat ik zoveel ellende moet aanhoren en dat wil er gewoon even niet meer bij. Het opzoeken van artikelen was een welkome afleiding hoe stom dat ook klinkt.

Xanthe wat geweldig! Resultaat zien is toch wel het allerbeste van lijnen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_19464533
Je moet ook niet stoppen, YPPY! Obesitas moet je zien als een ziekte en je dieet (in minder strenge vorm als je op je streefgewicht zit) moet je zien als het medicijn. Ik weet dat dat lullig klinkt voor veel mensen, maar er is nog steeds geen genezing gevonden voor de aandoening Als je teruggaat naar wat je voor het lijnen deed of at dan zal je gewoon weer teruggaan naar de oude toestand: te zwaar. Of erger: nog zwaarder.

Je hebt twee "medicijnen" voor de "ziekte" overgewicht: cognitieve (dieet, beweging etc) en niet-cognitieve (operaties zoals een maagband). Die tweede groep blijkt iets betere lange termijn effecten te hebben.

Ik heb trouwens gisteravond meer dan 2 uur gewandeld en dat was heerlijk! Ik kwam zelfs best bezweet thuis. Komend weekend alleen maar verjaardagen en ik ben dus benieuwd of ik de discipline heb om niet veel te snoepen en zo gezond mogelijk te blijven eten.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 08:45:04 #98
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19464578
Ik ga ook zeker niet 'stoppen' Isabeau. Dat idee hadden mijn collega's alleen wel. Die vinden dat ik nu al bijna doorzichting ben. . Ik heb uitgelegd dat ik wel probeer te stoppen met afvallen en dat ik nu op gewicht wil blijven. Dat betekent alleen niet dat ik kan stoppen met gezond eten en sporten. Ik eet gewoon een boterham extra en tot nu toe gaat dat goed.

Tuurlijk heb je die discipline! Je gaat super gezond het weekend door! Tsjakka!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_19464631
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 08:39 schreef Isabeau het volgende:
Komend weekend alleen maar verjaardagen en ik ben dus benieuwd of ik de discipline heb om niet veel te snoepen en zo gezond mogelijk te blijven eten.
Je gaat zo trots op jezelf zijn als je een stukje taart niet neemt of de chips laat staan... en dan ben je uiteindelijk blij dat je het niet hebt genomen... Misschien dat je op het moment je daardoor niet zo goed voelt maar later wel... zeker omdat je weet dat je door dat te laten staan afvalt... en dan kom je weer een stukje dichter bij je streefgewicht
pi_19464647
Ik ben trouwens ook aan het lezen op het Atkins forum en je moet toch eerlijk toegeven dat iedereen daar wel heel erg anti-anti-atkinsinfo is (direct erg in de aanval als er negatieve berichten over zijn, maar heel misschien zit er een kern van waarheid in de negatieve berichten?). Als je zo met een grote groep je blijft blindstaren op je eigen gelijk en je info bij elkaar zoekt kom je ook niet echt verder.

Dit soort topics zijn een stuk gematigder en realistischer: http://www.atkinsforum.nl(...)hreadid=7716;start=0

Nou ja, niet dat dat hoeft want als het dieet voor jou werkt dan moet je daar vooral mee door gaan. Als het maar resultaat geeft Misschien ben ik ook wel een tikkeltje extra anti qua gevoel omdat veel lijners die met één bepaalde strategie bezig zijn die onnodig omslachtig is of die bepaalde voedingsmiddelen aanwijzen als zijnde "slecht" die bijten zich vaak zo vast in het idee dat hun dieet superieur is aan andere dieten. Niet dat horrorgirl dat doet hoor! Maar ik heb het wel al heel vaak om me heen gezien en zal dus ook nooit iets afraden bij een patiënt...dat willen ze èn niet van je horen èn ze zullen toch doen wat ze zelf bedacht hadden (dus het aangaan van de discussie was al onnozel van me, gelijk krijg je niet). Daarbij krijgen veel patiënten eindelijk meer groente binnen en veel minder suikers (in de vorm van bijv. frisdranken) en dat is alleen maar heel erg toe te juichen. Nettowinst is dat ze gezonder gaan leven en dat is nou net wat elke arts wel als resultaat wil.

ps: de roddel dat Atkins te dik zou zijn bleek na me te verdiepen in de waarheid achter dat verhaal gewoon niet waar te zijn. Of hij een hartkwaal had valt niet op te maken uit die info, maar dat zal dan waarschijnlijk ook verzonnen zijn door de media. Het is wel lekkere sensatie namelijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door Isabeau op 28-05-2004 09:20:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')