quote:
Op woensdag 26 mei 2004 06:48 schreef Isabeau het volgende:
Ja, dat is best veel. Maar volgens Horrorgirl is dat geen vocht (die 2,4 gram water die je normaal per gram koolhydraten vast houdt in je lichaam). Volgens mij wel.
Laat ik nou zo'n 10 koolhydraten per dag binnen krijgen, wat dus inhoud dat ik een max van 24 gr vocht vasthoud volgens jou berekening.
quote:
Atkins...tsja, ik kan me niet aan het idee onttrekken dat die man stinkendrijk is geworden met zijn dieet. En de geruchten dat hij met veel overgewicht is overleden met een hartkwaal en dichtgeslibde vaten (komt door vet, je hoeft geen enkele arts iets anders wijs te maken) komt
helemaal niet onlogisch over. Het dieet is eenzijdig, het dieet verveelt snel (ja, ook als je van vet voedsel houdt), het dieet past niet in welk cultureel eetpatroon dan ook, het dieet is duur (vetten en eiwitten zijn duur voedsel, denk maar aan al het vlees, de room, de kazen etc).
Hij zal best een leuke cent verdient hebben aan zijn boek, maar niemand is verplicht het boek te kopen om aan zijn dieet (levensstijl) te beginnen. Wat betreft het dure? mwah ik neem aan dat jullie ook een stukje vlees eten en soms een stukje kaas of worst of zelfs een eitje? Ik zou dus niet weten wat er duurder aan is...
Owja hij is niet overleden aan of met een hartkwaal of dichtgeslibde vaten, hij was gevallen op straat, waar ijs lag en met zijn hoofd op een betonnen trap terecht gekomen, aan deze verwondingen is hij een week later overleden.
quote:
Natuurlijk eten zoals onze voorvaderen deden? Ga je dan ook natuurlijk bewegen en de hele dag op mamoeten jagen, bessen zoeken, zelf je eigen hutten bouwen en zo? Ons leefpatroon is te verschillend van onze voorvaderen, daarbij gingen onze voorouders te vroeg dood om aan een
hartkwaal te kùnnen overlijden. Ik zie niet in wat er gezond is aan de nostalgische zin "net zo eten als je voorouders". Misplaatste romantiek misschien....
Ik heb geen idee waarom je dit in het belachelijke moet trekken, dat doe ik toch ook niet over welke vorm van afvallen dan ook? Beetje een zwaktebod vind ik dit... Wat ze bedoelen met 'zoals je voorvaders' is vroeger hadden ze ook geen suiker, aardappelen, pasta's koekjes of snoep in welke vorm dan ook.
quote:
Natuurlijk val je af van zo'n dieet, want je gaat vaak op bepaalde vlakken wèl gezonder eten (meer groente bijvoorbeeld) en als je een hele groep zoveel mogelijk schrapt (namelijk de koolhydraten die in de vorm van frisdrank, snoep, aardappelen, groente en rijst een belangrijk onderdeel van de kcal inname vormen op een dag) dan moet je wel afvallen, ja ook vet. Dus je valt idd af. Maar gezond of prettig?
Het gaat niet om de inname van kcal te verminderen, de kcal die je niet binnenkrijgt van je brood of aardappelen, krijg je wel binnen via het voedsel wat je wel eet... Je vraagt je af of het gezond of prettig is? het lijkt me iig gezonder dan de hele dag (op een beetje avondeten na) te leven op shakes van Herbalife of Slimfast... Hier word niemand op aangesproken, eerder aangemoedigd...Zoals ik eerder al zei, ik veroordeel geen enkele vorm van afvallen...
quote:
Zullen we een deal sluiten, Horrorgirl. Jij komt hier over een jaar melden of je het nog steeds volgt en wat je ervaringen zijn. Je komt laten zien dat je niet meedoet met het zoveelste (revival in dit geval) mode dieet. Dan zal ik nog wat tabloid informatie opzoeken en als daaruit blijkt dat jij gelijk hebt zal ik het ook plaatsen.
Die deal wil ik wel sluiten hoor, zoals ik al aangaf is dit geen dieet, maar een levensstijl, dus zeker geen crash of mode dieet...
quote:
ps: er is zover ik me kan herinneren één artikel in een medisch blad zonder gerenomeerde naam verschenen over hoe goed het Atkins dieet wel niet is. Dat onderzoek was gesponsord door meneer Atkins zelf.
Opzich niet zo vreemd he, er is miljoenen gestoken in het maken en promoten van light producten, de gevestigde orde ziet er dus totaal geen heil in, dat mensen dit ineens laten staan en iets anders gaan proberen...
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 10:27 schreef Riannuh het volgende:
Atkins zou niet echt wat voor mij zijn... aangezien ik aardappels verschrikkelijk lekker vind... vooral gekookte aardappels... ik kan me ook niet voorstellen dat al die vetten goed zijn voor je vaten.. je zou er misschien wel van af vallen.. maar dan liever wat zwaarder en dat ik geen by-pass moet dan slank en daardoor onder het mes moeten.. maarjah dat is mijn mening
Als je echt gek bent op aardappelen, is Atkins misschien niks voor jou, alhoewel je voor elk 'dieet' natuulijk bepaalde dingen moet laten staan. Nog even over die by-pass waar je bang voor bent, Atkins was een cardioloog, dus als hij ergens verstand van had, was het wel, wat wel en niet goed is voor je hart.