abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19420736
Valt me op dat het op A-merken wel altijd staat en op de goedkopere merken weer niet.

Nou ja, dan kijk ik wel even op de zak. Zo heel vaak eet ik het niet. Ik nam het altijd in de bioscoop, maar aangezien m'n vriendin meestal geen popcorn wil in de bios eet ik het ook niet.
  woensdag 26 mei 2004 @ 15:24:28 #27
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_19421626
Ik heb een bakje magere vruchten yoghurt genomen om het eten verder te onderdrukken pandora

Verder, hou ik me weer braaf aan alle dingen. Maar begin toch te twijvelen of ik wel de band moet laten opspuiten of niet. Elk voor's heb zijn na's. Daar moet ik nog heel erg goed over nadenken. Maar ik heb tot 10 juni. Overdag vind ik alles makkelijker dan sávonds/snachts. Eerder was het anders om.

Popcorn, ik heb zo'n zak voor in de magnetron, gezouten (ja bloeddruk moet echt omhoog) Maar bijna 400 kal vind ik erg veel. Dus heb ik die zak ook maar weer ver weg gelegt.

Ik heb ook wel veel voorbeelden, voor anti. Weinigmetvaste resultaat. Ik hoop dat ik die mag zijn. Want ik wil echt niet meer terug. Ook al heb ik mijn klote buien. Ik ben mijzelf enorm aan het afleiden door veel overTsjechie te zoeken. En dom weg tv kijken Want ik neem erg weinig in mij op, momenteel.

pi_19423143
Ik vroeg me af wat is het beste beleg voor op brood?
En waarom moet je eigenlijk zoveel water drinken?

Ik heb vandaag nog niet echt veel gegeten omdat ik op een rare tijd op school moest zijn.
Heb cornflakes met melk op , 1 kiwi en 1 appel. Verder heb ik wel al 1,5 liter water op.
pi_19423466
Water moet je veel drinken om de afvalstoffen uit je lichaam af te voeren.
Ik doe altijd kipfilet of rosbief op brood. Daar zitten per snee niet veel calorieen en vet in.
pi_19424125
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 06:48 schreef Isabeau het volgende:
Ja, dat is best veel. Maar volgens Horrorgirl is dat geen vocht (die 2,4 gram water die je normaal per gram koolhydraten vast houdt in je lichaam). Volgens mij wel.
Laat ik nou zo'n 10 koolhydraten per dag binnen krijgen, wat dus inhoud dat ik een max van 24 gr vocht vasthoud volgens jou berekening.
quote:
Atkins...tsja, ik kan me niet aan het idee onttrekken dat die man stinkendrijk is geworden met zijn dieet. En de geruchten dat hij met veel overgewicht is overleden met een hartkwaal en dichtgeslibde vaten (komt door vet, je hoeft geen enkele arts iets anders wijs te maken) komt
helemaal niet onlogisch over. Het dieet is eenzijdig, het dieet verveelt snel (ja, ook als je van vet voedsel houdt), het dieet past niet in welk cultureel eetpatroon dan ook, het dieet is duur (vetten en eiwitten zijn duur voedsel, denk maar aan al het vlees, de room, de kazen etc).

Hij zal best een leuke cent verdient hebben aan zijn boek, maar niemand is verplicht het boek te kopen om aan zijn dieet (levensstijl) te beginnen. Wat betreft het dure? mwah ik neem aan dat jullie ook een stukje vlees eten en soms een stukje kaas of worst of zelfs een eitje? Ik zou dus niet weten wat er duurder aan is...
Owja hij is niet overleden aan of met een hartkwaal of dichtgeslibde vaten, hij was gevallen op straat, waar ijs lag en met zijn hoofd op een betonnen trap terecht gekomen, aan deze verwondingen is hij een week later overleden.
quote:
Natuurlijk eten zoals onze voorvaderen deden? Ga je dan ook natuurlijk bewegen en de hele dag op mamoeten jagen, bessen zoeken, zelf je eigen hutten bouwen en zo? Ons leefpatroon is te verschillend van onze voorvaderen, daarbij gingen onze voorouders te vroeg dood om aan een
hartkwaal te kùnnen overlijden. Ik zie niet in wat er gezond is aan de nostalgische zin "net zo eten als je voorouders". Misplaatste romantiek misschien....
Ik heb geen idee waarom je dit in het belachelijke moet trekken, dat doe ik toch ook niet over welke vorm van afvallen dan ook? Beetje een zwaktebod vind ik dit... Wat ze bedoelen met 'zoals je voorvaders' is vroeger hadden ze ook geen suiker, aardappelen, pasta's koekjes of snoep in welke vorm dan ook.
quote:
Natuurlijk val je af van zo'n dieet, want je gaat vaak op bepaalde vlakken wèl gezonder eten (meer groente bijvoorbeeld) en als je een hele groep zoveel mogelijk schrapt (namelijk de koolhydraten die in de vorm van frisdrank, snoep, aardappelen, groente en rijst een belangrijk onderdeel van de kcal inname vormen op een dag) dan moet je wel afvallen, ja ook vet. Dus je valt idd af. Maar gezond of prettig?
Het gaat niet om de inname van kcal te verminderen, de kcal die je niet binnenkrijgt van je brood of aardappelen, krijg je wel binnen via het voedsel wat je wel eet... Je vraagt je af of het gezond of prettig is? het lijkt me iig gezonder dan de hele dag (op een beetje avondeten na) te leven op shakes van Herbalife of Slimfast... Hier word niemand op aangesproken, eerder aangemoedigd...Zoals ik eerder al zei, ik veroordeel geen enkele vorm van afvallen...
quote:
Zullen we een deal sluiten, Horrorgirl. Jij komt hier over een jaar melden of je het nog steeds volgt en wat je ervaringen zijn. Je komt laten zien dat je niet meedoet met het zoveelste (revival in dit geval) mode dieet. Dan zal ik nog wat tabloid informatie opzoeken en als daaruit blijkt dat jij gelijk hebt zal ik het ook plaatsen.
Die deal wil ik wel sluiten hoor, zoals ik al aangaf is dit geen dieet, maar een levensstijl, dus zeker geen crash of mode dieet...
quote:
ps: er is zover ik me kan herinneren één artikel in een medisch blad zonder gerenomeerde naam verschenen over hoe goed het Atkins dieet wel niet is. Dat onderzoek was gesponsord door meneer Atkins zelf.
Opzich niet zo vreemd he, er is miljoenen gestoken in het maken en promoten van light producten, de gevestigde orde ziet er dus totaal geen heil in, dat mensen dit ineens laten staan en iets anders gaan proberen...
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 10:27 schreef Riannuh het volgende:
Atkins zou niet echt wat voor mij zijn... aangezien ik aardappels verschrikkelijk lekker vind... vooral gekookte aardappels... ik kan me ook niet voorstellen dat al die vetten goed zijn voor je vaten.. je zou er misschien wel van af vallen.. maar dan liever wat zwaarder en dat ik geen by-pass moet dan slank en daardoor onder het mes moeten.. maarjah dat is mijn mening
Als je echt gek bent op aardappelen, is Atkins misschien niks voor jou, alhoewel je voor elk 'dieet' natuulijk bepaalde dingen moet laten staan. Nog even over die by-pass waar je bang voor bent, Atkins was een cardioloog, dus als hij ergens verstand van had, was het wel, wat wel en niet goed is voor je hart.
pi_19424705
whoehoei!

net even stiekem gewogen en de teller staat op 84!!!!

*grin*

en dat alles volgens de regels

*happy*
Doei.
pi_19426598
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 16:41 schreef HorrorGirl het volgende:
Laat ik nou zo'n 10 koolhydraten per dag binnen krijgen, wat dus inhoud dat ik een max van 24 gr vocht vasthoud volgens jou berekening.
Het is niet mijn berekening, het is een medische berekening. En daar hoort ook glycogeen bij wat je al vrij vlot afbreekt in je lichaam en nauwelijks aanvult als je te weinig koolhydraten binnen krijgt = gewichtsverlies door vocht die gebonden zat aan glycogeen (opslagvorm van koolhydraten).

Mijn goede voorbeelden? Nou eigenlijk ook Yppy wel en een vriendin van vroeger die altijd dikker was dan ik en nu al jarenlang een prachtig slank figuur heeft. Na een zwangerschap ook nog. Heel knap van haar!

Mijn meest slechte voorbeeld is wel mijn nichtje die altijd bezig is met diverse soorten thee, heeft elk dieet al wel geprobeerd (mayo-dieet, atkins-dieet, montignac-dieet, leven lang fit-dieet etc etc), alle pillen geprobeerd, alle shakes geprobeerd (van slimfast tot modifast) en kent de ins en de outs van de ahornsiroop kuur en de elektrische pads om vet te doen wegsmelten. Of zoiets.
Ik geloof dat ze één ding nog nooit heeft geprobeerd: gezond eten en meer bewegen. Dat is te simpel
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_19427019
YES! 't gaat eindelijk beginnen:

Gisteren mijn stagiaire: "Het lijkt wel of je broek minder strak zit"
Vandaag 2 collega's: "Je bent al behoorlijk wat kilo's kwijt hè?"

Had niet zoveel zin in sporten deze week, maar dit motiveert toch zeker wel om te blijven gaan!
  woensdag 26 mei 2004 @ 21:50:55 #34
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_19432005
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 18:45 schreef Petracev het volgende:
YES! 't gaat eindelijk beginnen:

Gisteren mijn stagiaire: "Het lijkt wel of je broek minder strak zit"
Vandaag 2 collega's: "Je bent al behoorlijk wat kilo's kwijt hè?"

Had niet zoveel zin in sporten deze week, maar dit motiveert toch zeker wel om te blijven gaan!
Heerlijk he als anderen het gaan zien! Dan wordt het nog makkelijker om ermee door te gaan!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_19432131
De hormonen gaan langzaam aan mijn lichaam weer uit en dat is dus te merken aan mijn gewicht....
Zit nu op de 119.3
Trok gisteren een broek aan die meestal vrij strak zit...
Nou niet meer!!! Hij zakt me al bijna van mijn kont af (ben nog niet eens zo ontzettend veel kilo's kwijt, dus word nog wat).
Ook om mijn benen zit ie aardig flubby
  woensdag 26 mei 2004 @ 23:07:04 #36
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_19434257
Sanne (1m43) (30,5) was 73 kg, weegt nu 62,4 kg wil graag wegen 48 kg - 10,6 kg

Heb vandaag de WeightWatchers cd ergens kunnen vinden en ben helemaal in mijn nopjes. Leuk programmaatje, zal me zeker helpen met het dieet. Een berg recepten, menu-ideetjes, én de pointscalculator. Wie interesse heeft geeft maar even een gil.

Vanavond mijzelf ook weer eens opgemeten. Kan trots zijn. Het sporten heeft duidelijk invloed, minstens zoveel als het diëten:

taille - 11 centimeter
heupen - 10 centimeter
dijen - 8 centimeter
borstomtrek - 3 centimeter

Helaas wil die borstomtrek nog niet echt naar beneden. Maar daar valt ook niet zo heel veel aan te trainen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Sanne op 27-05-2004 01:00:00 ]
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_19436079
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 18:25 schreef Isabeau het volgende:

Het is niet mijn berekening, het is een medische berekening. En daar hoort ook glycogeen bij wat je al vrij vlot afbreekt in je lichaam en nauwelijks aanvult als je te weinig koolhydraten binnen krijgt = gewichtsverlies door vocht die gebonden zat aan glycogeen (opslagvorm van koolhydraten).
1 Koolhydraten worden in het lichaam opgeslagen in de vorm van glycogeen en wel in de lever en in de spieren. Hersenen hebben glycoceen nodig in de vorm van glucose. De lever kan in beperkte mate glucose leveren aan de hersenen, maar de glucose opgeslagen in de spieren is onbereikbaar. Daarom moet je elke dag Kh eten. De behoefte varieert per persoon van 20 gr tot 200 gr voor een topsporter.

2 Bij een koolhydratenverbranding heb je een voorraad glycogeen in je spieren zitten voor de acute energievoorziening. Bij vetverbranding is die glycogeen weg en schakelen je spieren over. Maar er zijn geen gezondheidsnadelen aan verbonden.

Niks om me druk over te maken dus.........
pi_19438050
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 23:07 schreef Sanne het volgende:
Heb vandaag de WeightWatchers cd ergens kunnen vinden en ben helemaal in mijn nopjes. Leuk programmaatje, zal me zeker helpen met het dieet. Een berg recepten, menu-ideetjes, én de pointscalculator. Wie interesse heeft geeft maar even een gil.
*gil*

Beetje down vandaag Sterfgeval in Tara's zeer naaste vriendenkring die ik ook kende (jongen van 22). Zie op zo'n moment het hele domme nut van iets nietigs als lijnen nooit zo in, maar ik zal me niet laten meeslepen met dat gevoel. Moet dat los zien. Ik moet blij zijn dat ik maar zo'n klein onnozel probleempje als overgewicht heb. Maar ik voel me dus niet al te happy (nou staan die dansende cheerleadstertjes wel heel erg dom, maar ik wil die cd wel hebben )

En Horrorgirl, ik heb nergens gezegd dat je je zorgen moest maken wat dat glycogeen + vochtverlies betreft. Ik bedoelde daar alleen mee te zeggen dat Atkins-lijners vaak veel meer afvallen in het begin dan "gewone" (ja, wat is gewoon) lijners omdat ze geen koolhydraten binnen krijgen en daardoor ook veel vocht (en geen vet) verliezen. Dat motiveert ze meestal extra terwijl het een klein beetje valse motivatie is. Maar da's niet erg, alleen als je dan terug gaat naar een normaal eetpatroon (en helaas doet bijna iedereen dat, meer dan 90% namelijk) komt dat vocht ook snel terug en stijgt je gewicht op de weegschaal heel snel. Da's dan weer wat deprimerend. Maar als je dan voor jezelf onthoudt dat dat óók geen vet is maar vocht, is er niets aan de hand.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_19438055
Atkins...
Ik zie op zich ook niet wat er nou fout aan is.
Heb het zelf dan misschien slechtes 2 maanden gevolgd , de reden waarom ik gestopt is was niet omdat het niet vol te houden was , maar omdat ik niets afviel maar alleen een heel wisselend beeld kreeg van de weegschaal die met ups en downs zelfs omhoog ging ipv. naar beneden.
Voor mij en mijn lichaam dus niet een dieet om mee aftevallen.
Maar ken genoeg mensen die er juist wel baat bij hebben....
Toen ik met dat dieet bezig was had ik veel meer energie dan daarvoor.
Daarvor was ik altijd moe, kon me niet tot het huishouden zetten en had altijd diaree (al van kinds af aan).
Tijdens Atkins poepte ik normaal en goed , als je dat nog nooit in je leven gedaan hebt is dat een verademing hoor! Eens geen last van je kont door al die dunne troep... (sorry voor de vieze praat).
Maar ik kreeg niet het gewenste resultaat en stopte.
Ik let nu nog steeds op mijn suikers en koolhydraten , maar tegelijkertijd ook op de vetten.
En vooral die suikers kon ik nooit bedwingen voordat ik Atkins deed.
Blijkbaar ben ik daar vanaf gekickt en het kost me weinig moeite.
Ik hoef niet meer het hele pak koekjes te eten , of ook een schocolaatje als mijn vriend er 1 neemt...

Als ik was afgevallen bij Atkins deed ik het nu nog steeds....
Vond persoonlijk het volhouden best makkelijk.
pi_19438060
Isabeau , het gaat toch niet om die jongen die dat ongeluk heeft gehad met die motor?
Gecondoleerd in elk geval en sterkte.
  donderdag 27 mei 2004 @ 06:55:39 #41
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_19438064
Dankzij deze tosti zit ik nu op 1m78c @ 85 kg!
Moet ik me zorgen maken?
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_19438173
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 23:07 schreef Sanne het volgende:
Sanne (1m43) (30,5) was 73 kg, weegt nu 62,4 kg wil graag wegen 48 kg - 10,6 kg

GIL wil de cd ook wel .. lijkt me iets makkelijker dan het boekje... ik zal kijken of ik tegelijkertijd online kan komen met jou over hoe en wat ... vooral voor de recepten lijkt het me handig

Ik zal straks ook even mijn centimeters opmeten... dan ga ik ook eens kijken of het nou scheelt

Gisteren ben ik naar de mac geweest btw ... jaja ik weet wat jullie nu denken... De persoon waarmee ik was had een grilled chicken iets ... en ik *tromroffel* ik had een fruit bag... en ik was aan het genieten van mijn fruitjes en naast me rook ik de gesmolten kaas... Voelde me best beroerd op dat moment maarjah toen ik thuis kwam had ik wel zoiets van ... Gooo ik... nu maar hopen dat het helpt
pi_19438196
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 06:55 schreef bolivian het volgende:
Dankzij deze tosti zit ik nu op 1m78c @ 85 kg!
Moet ik me zorgen maken?
Je hebt een licht overgewicht... een bmi van 26.8 voor zo snel ik het even gerekend had... en als je een bmi hebt tussen de 20 en de 25 zit je goed
pi_19438226
Vanmorgen ben ik opgestaan en heb ik besloten dat ik het weer echt goed ga aanpakken vanaf vandaag. Ik weet wel dat ik dat 2 weken geleden al had besloten maar ja een paar slechte dagen gehad en gisteren na de hockeytraining nog gegeten wat ik niet nodig had (gisteren gewoon niet zo'n geweldige dag gehad) maar gisteren is verleden tijd en ik ga vandaag gewoon weer opnieuw beginnen. Ik ga nog even geen update van mezelf geven want ik moet eerst weer eens minder bezig zijn met (niet)eten. Ik ga ook even niet wegen, maar gewoon lekker gezond eten en ik ga volgende week beginnen met hardlopen omdat het hockeyseizoen is afgelopen en ik mijn niet overdreven goeie maar toch redelijke conditie niet helemaal wil verliezen. Misschien kan ik mijn vriend ook wel meekrijgen.
Ik ben trouwens blij dat ik het vanmorgen besloten heb met een lege maag en niet nadat ik me eerst heb volgestopt met van alles en nog wat. Het is namelijk zo makkelijk te besluiten weer opnieuw te beginnen met een volle maag

Mijn voorbeeld: misschien arrogant maar ik ben mijn eigen voorbeeld. Hoewel ik niet trost ben op hoe ver ik het heb laten komen ben ik wel ongelofelijk blij dat ik het er af heb gekregen.
Mijn anti-voorbeeld: ze is niet overdreven veel te zwaar maar mijn moeder. Die is ook altijd aan het lijnen en heeft ook alles al geprobeerd: theesoorten waarvan je zou afvallen, afslankpillen, modifast, weightwatchers en herbalife. Ze is het nu weer aan het proberen met herbalife want dat lijkt bij haar toch wel het beste te werken. Alleen wat ik jammer vind voor haar: als ze dan weer tevreden is met haar gewicht (ze is dan niet superslank maar ze voelt zich weer lekker, wat belangrijker is vind ik dan maat 38) stopt ze met de herbalife en komt het er weer aan waarna ze weer met herbalife moet beginnen.
pi_19438346
Miss_S je vroeg in het vorige topic wat je beter kunt nemen 's avonds als je trek krijgt. Ik vroeg me af: neem je altijd een toetje na je eten? Zo ja: stel die dan uit tot een paar uurtjes later. Wat ik zelf vaak doe is een schaaltje yoghurt nemen met een appel ofzo er in met zoetstof want anders vind ik het niet lekker. De appel is soms ook wat anders: als we ananas hebben gebruikt in het eten doe ik dat er in, of aardbeien of druiven.
pi_19438410
Rosean, dat is niet arrogant.
Maar goed, je bent ook al zoveel kwijt.
En alles helemaal zelf
pi_19438416
Isabeau: gecondoleerd en veel sterkte! .
pi_19438437
Isabeau gecondoleerd en sterkte
  donderdag 27 mei 2004 @ 08:29:49 #49
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_19438481
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 06:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

*gil*
you've got mail
pi_19438494
Sanne, ik heb ook wel intresse..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')