abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 mei 2004 @ 11:14:33 #1
40169 salvadio
Fashionvictim
pi_19415376
Na 18 jaar is het dan eindelijk zo ver, ik krijg van m'n ouders de lang beloofde reis naar de VS. We doen natuurlijk ook NY aan.

Heb gelezen dat NY de grootste winkelstad van de wereld is. Maar ja, winkelen aan de Fifth Avenue is voor mij niet zo realistisch. Zou dolgraag een shirt van D&G willen kopen daar, of een Chanel zonnebril maar het ontbreekt me een beetje aan het geld.

Daarom is mijn vraag. Weet een van jullie leuke, jeans-achtige, winkels in NY. Of een winkelbuurt van een prijsklasse die beter bij het budget van de gemiddelde nederlandse student past?

Een outlet zou natuurlijk ook kunnen....

Ik hoop dat een van jullie Fokkers me kan helpen!
Got Stylo?
pi_19415903
Ik kan je natuurlijk naar Macy's verwijzen (34th street), maar kweet zeker dat je dan niks meer van NY ziet.... Dus ehmmmm of t wel zo'n goed idee is . Toen ik er was eind maart in elk geval flinke uitverkoop.
Echte outlets hebben ze niet in NY. Nog wel de Manhattan Mall, maar das meer een ruim overdekt winkelcentrum. Weet t adres zo niet meer.
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return!
pi_19416693
New York is leuk, heel erg leuk. Ik heb er een zus wonen .

Ik vind DownTown Manhatten het leukst om te winkelen. Om daar te komen of te beginnen met de metro gaan en bij Union Square uitstappen. Dan in de richting van Broadway lopen. Aan de linkerkant zul je een hele grote Virgin Megastore zien. En vervolgens zul je zaken als Urban Outfitters, Ricky's, Canal Jeans, Vicotoria's Secret, Sephora, Banana Republic, Dean & DeLuca (beeldig food) en andere leuke winkels tegenkomen.

Je kunt ook de zijstraatjes van Broadway ingaan. Bijvoorbeeld 10 East 8th Street waar de winkel van Patricia Field is gevestigd. Ook bekend van Sex and The City. Daar tegenover zit ook een zaak waar je hele mooi shirtjes kan kopen. Ik heb daar een beeldig shirtje van Princess Leila van Star Wars gekocht, zo'n vintage opdruk uit de jaren tachtig.

En als je Broadway helemaal uitgelopen bent kom je uit in China Town (Canal Street) .

Let wel op, bij sommige zaken moet je je tas inleveren bij de ingang. Je krijgt dan een nummertje mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 26-05-2004 12:42:25 ]
pi_19417071
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 12:03 schreef schatje het volgende:
New York is leuk, heel erg leuk. Ik heb er een zus wonen .
mazzelaar

de asociaal hoge hotelprijzen weerhouden me er van voorlopig weer n reisje erheen te boeken... Voor de prijs van de vlucht hoef je t niet te laten in elk geval.
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return!
  woensdag 26 mei 2004 @ 12:21:22 #5
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_19417170
Oeh, naar de Victoria's secret !
  woensdag 26 mei 2004 @ 12:33:52 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_19417492
Bestaat 21st Century nog of is dat na 9/11 ook verloren gegaan?
Als het nog bestaat, moet je zeker daar naartoe. Alle grote designers voor hele kleine prijsjes.

Dean & DeLuca is inderdaad een prachtige zaak die je niet mag missen. Al was het alleen al voor de heerlijke koffie.
In de omgeving van Prince street (vlak boven Canal street) vind je allerlei leuke, kleine zaakjes.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_19432166
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 12:33 schreef Copycat het volgende:

Dean & DeLuca is inderdaad een prachtige zaak die je niet mag missen. Al was het alleen al voor de heerlijke koffie.
En de opgepoetste appeltjes .
pi_19435991
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 12:18 schreef DaBeetle het volgende:

[..]

mazzelaar

de asociaal hoge hotelprijzen weerhouden me er van voorlopig weer n reisje erheen te boeken... Voor de prijs van de vlucht hoef je t niet te laten in elk geval.
Ach, hangt er vanaf wat je wensen zijn. Laatste keer in NYC overnacht in Bowery's White House Hotel. Je krijgt dan echt een hokje van 2 meter lang en 1,20 meter breed (echt waar), maar what the heck, overdag en 's avonds zit je in de stad en als je op je 'kamer' (lol) bent heb je je ogen dicht en slaap je (als de mensen om je heen niet teveel snurken). Kosten 30$ per nacht, met de huidige wisselkoers zo'n 25 euro.
pi_19443177
Ik wil ook naar NY....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  donderdag 27 mei 2004 @ 12:35:31 #11
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_19443902
Kweenie of je een auto hebt daar? Maar stukje buiten New York heb je een hele grote outlet, met heleboel bekende (dure) merken. Kleding is aanzienlijk goedkoper en gewoon goede kleding enzow.

Weet alleen niet meer precies waar het was, en of je er eventueel met de trein ofzow kunt komen, dat zou ik aan mijn zus moeten vragen (die is een jaar au-pair geweest in NY). Volgens mij was het ergens bij White Planes ofzow, maar weet het niet zeker meer...
Als je geïnteresseerd bent kan ik het wel vragen voor je
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_19443991
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 12:29 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
New York deel II
thanx

beetje vol topic alleen...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_19444815
Brooks Brothers uiteraard, DE Newyorkse winkel bij uitstek....
  donderdag 27 mei 2004 @ 13:26:22 #14
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_19445115
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 11:14 schreef salvadio het volgende:

Daarom is mijn vraag. Weet een van jullie leuke, jeans-achtige, winkels in NY. Of een winkelbuurt van een prijsklasse die beter bij het budget van de gemiddelde nederlandse student past?
Probeer de Bronx eens ...

Maar even iets anders: ga je in New York ook nog iets aan *cultuur* doen of ga je alleen maar winkelen? Disclaimer: Ik ben een man, misschien begrijp ik je daarom ook niet hoor!
pi_19445222
Een andere tip is de winkel "Shanghai Tang ", gevestigd aan de Madison Avenue. Ik heb daar beeldige zijde kussentjes gekocht. Het is wel een prijzige winkel, maar oh, wat een beeldig spul verkopen zij.

donderdag 27 mei 2004 @ 13:32:33 #16
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_19445240
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 13:31 schreef schatje het volgende:
Een andere tip is de winkel "Shanghai Tang ", gevestigd aan de Madison Avenue. Ik heb daar beeldige zijde kussentjes gekocht. Het is wel een prijzige winkel, maar oh, wat een beeldig spul verkopen zij.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Chinese vrouwen

altijd
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
  donderdag 27 mei 2004 @ 13:35:48 #17
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_19445321
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 13:31 schreef schatje het volgende:
OMG, dit is echt een vrouwentopic ... Ik ben weg
pi_19449524
-edit: topictitel aangepast.
pi_19450217
Macy's vind ik trouwens een vreselijk warenhuis. Ga dan naar Bloomingdale's ofzo .
  donderdag 27 mei 2004 @ 20:54:50 #20
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_19456379
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 12:33 schreef Copycat het volgende:
Bestaat 21st Century nog of is dat na 9/11 ook verloren gegaan?
Als het nog bestaat, moet je zeker daar naartoe. Alle grote designers voor hele kleine prijsjes.

In de omgeving van Prince street (vlak boven Canal street) vind je allerlei leuke, kleine zaakjes.
Ik ben er in de lente van 2002 geweest en het bestond nog
Het schijnt trouwens dat ze in de maanden voor mijn komst maar wel na 9-11 een outlet in Massachusetts hadden waar ze nog eens een 40-50% van de prijs af hadden gehaald
Maar zeker een goede hint voor goedkope merkkleding. Net naast Ground Zero i.i.g.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:03:03 #21
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_19456627
Ga gewoon naar websites van merken waar je graag kleding van wilt hebben, klik op store locator of iets dergelijks, want bijna elke winkel heeft wel een flagstore of een shop-in-the-shop in New York!
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:14:48 #22
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_19456903
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:03 schreef Joran-Joran het volgende:
Ga gewoon naar websites van merken waar je graag kleding van wilt hebben, klik op store locator of iets dergelijks, want bijna elke winkel heeft wel een flagstore of een shop-in-the-shop in New York!
Is wel duur...
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:27:41 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_19457257
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 20:54 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Ik ben er in de lente van 2002 geweest en het bestond nog

Net naast Ground Zero i.i.g.
Ah, kijk aan!
Is een ware must!

Daarom directions:

Metro:
Broadway Line: R or W to Cortlandt St
Broadway/7th Avenue Line: 2 or 3 to Fulton Street/Broadway-Nassau
8th Avenue Line: E to Chambers
J, M, Z, 4, 5, A or C to Fulton Street/Broadway-Nassau

Wel even de tijd voor nemen; het is megagroot en dus is the good stuff niet altijd even makkelijk te vinden... op de website ook niet...

http://www.c21stores.com/index.html

Edit: er zit trouwens een outlet in Secaucus, NJ
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:39:21 #24
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_19457610
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ah, kijk aan!
Is een ware must!

Edit: er zit trouwens een outlet in Secaucus, NJ
Ah dat zal m zijn. Na 9-11 was de winkel maanden dicht voor renovatie, en ze zaten met die grote voorraden, vandaar dat het toen daar zo goedkoop was
pi_19457650
Net naast Ground Zero was er ook een groot warenhuis maar dat was ingestort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')