abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19409915
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 00:36 schreef beelz het volgende:
[afbeelding]

, !
We'll keep on whispering our mantras.
  woensdag 26 mei 2004 @ 00:47:10 #52
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_19409918
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 00:45 schreef engessa het volgende:
[afbeelding]

Kijk eens wat ik tegenkwam. Maar heeft dan alleen Groningen 'zo'n gezallig' ballenkliekje?
Ik probeer te visualiseren dat ik niet tegen die foto aankijk, maar een executie peloton die lui daadwerkelijk aankijken.
  woensdag 26 mei 2004 @ 00:48:11 #53
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_19409942
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 00:39 schreef dafjedaf het volgende:
Ik ben een keer meegeweest naar Groningen, waar vrienden van mij studeerden. Ik, at the tender age van 15, had geen flauw idee wat het corps was, maar liet het bier mij goed smaken. Toen ik naar de bar wilde voor meer, moest ik mij door een muur van bredestrepen truien baggeren. Daarbij viel mij in mijn benevelde staat op, dat de heren allemaal het zelfde vreemde woord achterop de rug hadden staan. Dus ik tik degene voor mij maar eens op de schouder (ik moest bij de bar zijn), om te vragen of hij en zn voetbalelftal even een stukje wilden moven. Die lamlul begreep mij niet, dus ik verduidelijk mezelf, including een paar krachttermen. Of ik soms even met hem naar buiten wilde. Ik zo neen, ik wil je niet pijpen, ik wil bier, en nou ophoeren met je lelijke hockeypolo. Begint die gast opeens te duwen en te doen, mijn vrienden er bij, dikke ruzie in die tent.

Bleek later dat vindicat geen voetbalelftal is
LOL
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  woensdag 26 mei 2004 @ 00:51:00 #54
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_19410002
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 00:42 schreef Nouk het volgende:

[..]

Haal die foto weg. Nu.
hehehe hoezo?
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  woensdag 26 mei 2004 @ 00:52:28 #55
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_19410025
Weet je wat ik echt geweldig vond?
Dat Groningen thuis speelde tegen Sparta (o.i.d.) en dat Fc Groningen verloor, en dat die pissige voetballers door de binnenstad trokken in een vrij grimmige sfeer.
En dat toen vindicatters op het balkon stonden van hun Hooghoudt gebouw en begonnen te schreeuwen: "Sparta, Sparta olé olé" iets in die trant.
En toen brak me daar toch de pleuris uit, studenten die in elkaar geslagen werden, ruiten van het vindicat gebouw die ingegooid werden en superpissige hooligans die vindicat bestormden.
M.E. erbij, rellen, teringbende, knokpartijen...
En daar stond ik dus zo ongeveer tussenin als zijnde toeschouwer, nog nooit zo genoten.

Vindicat schijnt toen door het gemeentebestuur op het matje geroepen te zijn, ivm veroorzaakte onkosten politie e.d.
  woensdag 26 mei 2004 @ 00:53:55 #56
32422 engessa
Who's dirty?
pi_19410049
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 00:52 schreef Xebrozius het volgende:
*knip*
Groot gelijk. Alleen daarom zou ik al op de Z-Side gaan zitten.
pi_19410103
dit soort topics en reacties maken het voor dergelijke studenten ook alleen maar leuker om zich zo te gedragen...
Suddenly there was a terrible roar and the sky was full of what looked like huge bats all swooping, screaching and diving around the car. And a voice screamed: Holy Jezus! What are these goddamn animals?!
  woensdag 26 mei 2004 @ 00:57:23 #58
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_19410121
quote:
GRONINGEN - De voetbalwedstrijd FC Groningen tegen Sparta van afgelopen zaterdag is uitgelopen op een veldslag op de Grote Markt. Direct na de wedstrijd, waarbij FC Groningen tegen de verwachting in verloor en dus niet zal promoveren naar de Eredivisie, togen ruim 400 teleurgestelde FC Groningen-aanhangers vanaf het Oosterpark-stadion de binnenstad is, waar zij zware vernielingen aanrichtten. In totaal werden 32 supporters gearresteerd door de Mobiele Eenheid, waarvan er nog 21 vastzitten. De verwachting is dat men aan de hand van videobeelden de komende dagen nog meer raddraaiers kan arresteren. 11 ME'ers raakten bij de rellen gewond en moesten zich door een dokter laten behandelen.

Muziekfestijn

De gewelddadigheden begonnen toen de supporters het stadion verlieten en de stad in trokken. Onderweg werd een taxi bekogeld en bovendien sneuvelden alle ruiten van een stadsbus. Daarbij raakte een passagier in de bus gewond. Eenmaal op de Grote Markt aangekomen, waar op datzelfde moment het muziekfestijn Swingin' Groningen in volle gang was, smeten de supporters stenen door de ruiten van de sociëteit van studentenvereniging Vindicat en moesten de ramen van de naastliggende apotheek Sissing het ontgelden.

De Mobiele Eenheid kwam er uiteindelijk aan te pas on de woedende groep FC Groningen-aanhangers uit elkaar te drijven en te voorkomen dat er nog meer schade werd aangericht. Terwijl de grote menigte genoot van de optreden op het podium, voerde de ME op datzelfde plein charges uit. Toen rond één uur het festival was afgelopen, besloot burgemeester Wallage een noodverordening van kracht te laten worden. Hij wilde daarmee voorkomen dat het nog verder uit de hand zou lopen. Besloten werd om de complete Grote Markt te ontruimen en alle straten rond het plein af te zetten.

Omzetderving

"Het was een spookbeeld. Stonden er eerst nog tienduizend mensen te genieten van de muziek van het festival Swingin' Groningen, in een vloek en een zucht was de Grote Markt helemaal schoon geveegd", aldus Pim Lammertink, exploitant van acht horecabedrijven aan de Grote Markt. Omdat hij rond tien uur 's avonds al door had dat er trammelant zou komen, mocht er niemand meer naar binnen in zijn kroegen en werden de terrassen opgeruimd.

"Toen de noodmaatregel een paar uur later van kracht werd, moesten de gasten noodgedwongen binnen blijven. Ze zaten tegen hun wil tot vier uur 's nachts 'vast' in de cafés. De omzetderving die alle ondernemers hebben opgelopen na zaterdagavond, is enorm. We willen kijken wat de mogelijkheden zijn om de schade te verhalen bij burgemeester Wallage. Vooraf was bekend dat er rotzooi zou worden getrapt omdat de wedstrijd zou samenvallen met het festival. De grote vraag is: Had dit voorkomen kunnen worden?", aldus de horeca-ondernemer.

Volgens de burgemeester zijn het ernstige ongeregeldheden geweest maar heeft de politie zeer effectief opgetreden. Wallage is van mening dat het onaanvaardbaar blijft dat mensen die rotzooi willen, het ook kunnen maken. Rond een uur of vier was de rust teruggekeerd en werd de noodmaatregel ingetrokken. De discussie wie uiteindelijk de schuld draagt aan het ontstaan van de voetbalrellen, zal naar het zich laat aanzien de komende week de gemoederen in de Martinistad nog danig bezighouden. (bron: Telegraaf, 21 juni 1999)

Relschoppers terroriseren Groningen
11 agenten gewond, politie houdt 32 mensen aan

GRONINGEN - Uit frustratie dat FC Groningen er niet in is geslaagd te promoveren naar de eredivisie hebben honderden supporters van FC Groningen in de nacht van zaterdag op zondag de Groninger binnenstad geterroriseerd. Er werden 32 aanhoudingen verricht, van wie er nog 21 vastzitten. Bij de ongeregeldheden, die zich vooral op en rond de Grote Markt afspeelden, raakten elf agenten gewond. De politie verwacht aan de hand van videobeelden nog meer arrestaties te kunnen verrichten.

De Mobiele Eenheid verdreef een groep van enkele honderden FC Groningen-aanhangers met charges van de Grote Markt. De supporters reageerden hun frustratie af op het gebouw van de studentenvereniging Vindicat. Daar sneuvelden twintig ruiten. De ME zorgde met enkele charges voor rust, trok zich vervolgens terug, maar moest korte tijd later opnieuw in actie komen toen de groep relschoppers weer onrustig werd. De ME posteerde zich toen voor het gebouw van de studenten.

In het centrum van Groningen was zaterdagavond en zondagmorgen het muziekfestival Swingin' Groningen gaande. Daar kwamen enkele tienduizenden mensen op af. Op een steenworp afstand ontstonden de eerste rellen. De ernstigste ongeregeldheden ontstonden evenwel toen het festival was afgelopen. Toen de optreden op de Grote Markt voorbij waren, greep de politie in en werden de Grote Markt en alle straten rondom afgezet.

Burgemeester Wallage heeft er geen spijt van dat hij de wedstrijd heeft laten doorgaan, ondanks dat er tegelijkertijd een muziekfestival was. "Het waren ernstige ongeregeldheden, maar de politie heeft effectief opgetreden en de problemen kunnen beperken. De groepen van de feestgangers en de relschoppers konden gescheiden blijven waardoor de zaak niet echt uit de hand is gelopen."

Volgens Wallage was het verbieden van de voetbalwedstrijd geen echte oplossing geweest om moeilijkheden te voorkomen. "Dan had de wedstrijd op een andere dag gespeeld moeten worden, maar dan zonder publiek. En dat zou weer nieuwe problemen hebben kunnen opleveren." Korpschef Welten noemt nog een ander argument om de wedstrijd niet door te schuiven naar bijvoorbeeld de zondagmiddag. "Dan wijk je voor iets dat niet goed is." (bron: GD, 21 juni 1999)
Ja, ik had nog gelijk ook. .
  woensdag 26 mei 2004 @ 00:58:37 #59
65490 whoops
pi_19410146
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 00:57 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ja, ik had nog gelijk ook. .
het lijkt wel of je bevestiging zoekt
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  woensdag 26 mei 2004 @ 01:00:00 #60
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_19410175
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 00:58 schreef whoops het volgende:

[..]

het lijkt wel of je bevestiging zoekt
Nee, eerder voor mezelf. Maar dat stuk was het lezen sowieso wel waard, Vandaar de post.
pi_19410259
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 00:56 schreef Ache-T het volgende:
dit soort topics en reacties maken het voor dergelijke studenten ook alleen maar leuker om zich zo te gedragen...
Geloof me, dat soort mensen doet het niet om te provoceren, ze denken echt dat ze op zo´n manier het mannetje zijn .
I was an atheist until I realized I was God
pi_19410309
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 01:03 schreef kastanova het volgende:
Geloof me, dat soort mensen doet het niet om te provoceren, ze denken echt dat ze op zo´n manier het mannetje zijn .
En het soort mensen als jij denkt altijd te weten wat een ander soort mensen denkt. Net een soort Economiestudent eigenlijk.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_19410448
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 01:03 schreef kastanova het volgende:

[..]

Pure jaloezie, dat is het.
  woensdag 26 mei 2004 @ 01:18:17 #64
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_19410519
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 01:14 schreef Skyscape het volgende:

[..]

Dus mensen die zich zeer negatief uitlaten over bijvoorbeeld Islamieten die respectloos omgaan met bepaalde nederlandse normen en waarden, of personen die het niet goed kunnen vinden met Amerkanen omdat ze mensenrechten schenden of nog beter mensen die een hekel hebben aan Nazi's zijn gewoon jaloers?
En als je dat kort door de bocht vindt, hey, ik trek de lijn die jij stelt enkel een beetje door .
  woensdag 26 mei 2004 @ 01:18:45 #65
65490 whoops
pi_19410529
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 01:14 schreef Skyscape het volgende:

[..]

jaloezie, nee dat zal het zijn...

dit is een schoolvoorbeeld van het typische kuddegedrag wat de meeste zoogdieren kennen... samen staan ze sterk...

wel een beetje jammer dat het mensen zijn die een groep nodig hebben om zich beter te voelen dan de rest....

een enigsinds narcistisch persoon heeft daar niemand voor nodig...
pi_19410667
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 01:05 schreef Manono het volgende:
En het soort mensen als jij denkt altijd te weten wat een ander soort mensen denkt. Net een soort Economiestudent eigenlijk.
Nee hoor, ik heb 6 jaar gestudeerd, dus weet wel ongeveer hoe dat soort mensen denken.
Maar tijdens diezelfde introductie ben ik er ook achtergekomen hoe dat volk zich gedraagt; de hele dag de grootste bek over dat ze allemaal zoveel konden zuipen, hoeveel aandelen hun pappie had en in hoe duur hun skivakantie was geweest.
Savonds met die lui de kroeg in gedoken en toch maar even mee gepraat en na 3 biertjes en 4 cola/whiskey had je ze dronken op straat liggen kotsen.
En dan de volgende dag tegen iedereen die het maar wilde hoorde grote verhalen vertellen over al die kratten bier ze gezopen hadden .
Ontopic; tijdens diezelfde introductie heb ik zo'n studentenkorps shirtje in de fik gestoken en na een ruzietje met zo'n brallertje over een slaapplaats heb ik zijn weekendtas met spullen van de 3e verdieping naar beneden gesmeten. Bleek het achteraf nog gewoon zijn slaapplek te zijn ook :')
Verder ook in Nijmegen, Groningen, Rotterdam, Utrecht en Maastricht geweest om te gaan stappen met kameraden die daar studeerden en daar waren ze geen haar beter.
In Nijmegen was het rampzalig maar spotgoedkoop en daar hebben we ook een massale vechtpartij gehad, niet met balletjes, maar toch grappig, die lui bleven maar overeind komen, later hoorden we dat het een paar lokale pillendealertjes waren.
In Groningen zijn we er uit gezet nadat ik zo'n mannetje over z'n bootschoentjes heenpiste en hij direct de uitsmijters erbij haalde :').
Rotterdam viel op zich mee, wel de meest onveilige stad van het rijtje en veel van die mixdrank figuren.
Utrecht heeft ook een verdomd hoog ballengehalte en daar is die felle broekenrage helemaal rampzalig.
En Maastricht vond ik vooral een slaapstadje, veel van die alternatieve, zelfverklaarde filosofen.

Maar toen was ik nog een ondernemend, actief en ietwat agressiever kutventje :')
Ik ben echter na de introductie nooit meer wezen stappen in Enschede, hoewel ik vrijwel elk jaar weer gevraagd werd door de plaatselijke studentenverenigingen.
Ik ergerde me gewoon téveel aan dat soort patsertjes die het altijd over hun kapitaal en hun onuitputtelijke geldbron hadden, maar ondertussen wel korting in de pizzeria wilden omdat ze een studentenpas hadden .

M'n laatste aanvaring met zo'n type bestond uit het in beslag nemen van de zonnebril op z'n hoofd, hij mocht hem komen ophalen zodra de zon begon te schijnen in die kroeg.
  woensdag 26 mei 2004 @ 01:33:42 #67
63400 paniekzaaier
onverzaaidigbaar
pi_19410760
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 01:26 schreef kastanova het volgende:
M'n laatste aanvaring met zo'n type bestond uit het in beslag nemen van de zonnebril op z'n hoofd, hij mocht hem komen ophalen zodra de zon begon te schijnen in die kroeg.
Hoeveel kratten bier had je toen op?
"I hope you don't mind, but I took the liberty of fertilizing your caviar."
pi_19410775
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 01:33 schreef paniekzaaier het volgende:
Hoeveel kratten bier had je toen op?
Niks, ik had de hele nacht gewerkt en was met de auto .
pi_19410784
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 00:24 schreef whoops het volgende:
de standaard studentenoutfit:

[afbeelding]

helaas maar een klein plaatje maar wel EEN HELE PAGINA VOL
Mijn rode broek is al weer bijna versleten. Moet ik weer een nieuwe zoeken.
  woensdag 26 mei 2004 @ 01:36:42 #70
63400 paniekzaaier
onverzaaidigbaar
pi_19410798
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 01:34 schreef kastanova het volgende:

[..]

Niks, ik had de hele nacht gewerkt en was met de auto .
Zeker van je papa's aandelen gekocht.
"I hope you don't mind, but I took the liberty of fertilizing your caviar."
  woensdag 26 mei 2004 @ 01:37:35 #71
65490 whoops
pi_19410808
deze latente homo heeft zich vast een flinke weg omhoog gezogen in het bestuur... het ziet er in ieder geval ervaren uit...

"keeerel, hoe durf je zo over mijn hockeyteefje te lullen...."

Lallende bralballen....:

En de lamste lallende bralbal....

Mijn god wat erg dit...

Ik wordt met de minuut jaloerser...
pi_19410826
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 01:37 schreef whoops het volgende:
deze latente homo heeft zich vast een flinke weg omhoog gezogen in het bestuur... het ziet er in ieder geval ervaren uit...
[afbeelding]

"keeerel, hoe durf je zo over mijn hockeyteefje te lullen...."
[afbeelding]

Lallende bralballen....:
[afbeelding]

En de lamste lallende bralbal....
[afbeelding]

Mijn god wat erg dit...

Ik wordt met de minuut jaloerser...
Gezelli toch.
  woensdag 26 mei 2004 @ 01:40:25 #73
65490 whoops
pi_19410847
jezus zie ze staan...

"Keijk hierrrrr, een arrrbeiderrrr in Aupel...."
  woensdag 26 mei 2004 @ 01:41:12 #74
65490 whoops
pi_19410855
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 01:38 schreef Steijn het volgende:

[..]

Gezelli toch.
nou inderdaad...

die lui lijken wel bejaard....
pi_19410886
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 01:40 schreef whoops het volgende:
jezus zie ze staan...

"Keijk hierrrrr, een arrrbeiderrrr in Aupel...."
[afbeelding]
Mijn god, die rugby-shirts zijn veel te groot. Ze hebben zeker 1 maat besteld. Kutstudenten.

Ik gok trouwens dat de bolide van een van hun is. Leuk toch zo'n scheurbak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')