Ik probeer te visualiseren dat ik niet tegen die foto aankijk, maar een executie peloton die lui daadwerkelijk aankijken.quote:Op woensdag 26 mei 2004 00:45 schreef engessa het volgende:
[afbeelding]
Kijk eens wat ik tegenkwam. Maar heeft dan alleen Groningen 'zo'n gezallig' ballenkliekje?
LOLquote:Op woensdag 26 mei 2004 00:39 schreef dafjedaf het volgende:
Ik ben een keer meegeweest naar Groningen, waar vrienden van mij studeerden. Ik, at the tender age van 15, had geen flauw idee wat het corps was, maar liet het bier mij goed smaken. Toen ik naar de bar wilde voor meer, moest ik mij door een muur van bredestrepen truien baggeren. Daarbij viel mij in mijn benevelde staat op, dat de heren allemaal het zelfde vreemde woord achterop de rug hadden staan. Dus ik tik degene voor mij maar eens op de schouder (ik moest bij de bar zijn), om te vragen of hij en zn voetbalelftal even een stukje wilden moven. Die lamlul begreep mij niet, dus ik verduidelijk mezelf, including een paar krachttermen. Of ik soms even met hem naar buiten wilde. Ik zo neen, ik wil je niet pijpen, ik wil bier, en nou ophoeren met je lelijke hockeypolo. Begint die gast opeens te duwen en te doen, mijn vrienden er bij, dikke ruzie in die tent.
Bleek later dat vindicat geen voetbalelftal is![]()
hehehe hoezo?quote:Op woensdag 26 mei 2004 00:42 schreef Nouk het volgende:
[..]
Haal die foto weg. Nu.
Groot gelijk. Alleen daarom zou ik al op de Z-Side gaan zitten.quote:Op woensdag 26 mei 2004 00:52 schreef Xebrozius het volgende:
*knip*
Ja, ik had nog gelijk ook.quote:GRONINGEN - De voetbalwedstrijd FC Groningen tegen Sparta van afgelopen zaterdag is uitgelopen op een veldslag op de Grote Markt. Direct na de wedstrijd, waarbij FC Groningen tegen de verwachting in verloor en dus niet zal promoveren naar de Eredivisie, togen ruim 400 teleurgestelde FC Groningen-aanhangers vanaf het Oosterpark-stadion de binnenstad is, waar zij zware vernielingen aanrichtten. In totaal werden 32 supporters gearresteerd door de Mobiele Eenheid, waarvan er nog 21 vastzitten. De verwachting is dat men aan de hand van videobeelden de komende dagen nog meer raddraaiers kan arresteren. 11 ME'ers raakten bij de rellen gewond en moesten zich door een dokter laten behandelen.
Muziekfestijn
De gewelddadigheden begonnen toen de supporters het stadion verlieten en de stad in trokken. Onderweg werd een taxi bekogeld en bovendien sneuvelden alle ruiten van een stadsbus. Daarbij raakte een passagier in de bus gewond. Eenmaal op de Grote Markt aangekomen, waar op datzelfde moment het muziekfestijn Swingin' Groningen in volle gang was, smeten de supporters stenen door de ruiten van de sociëteit van studentenvereniging Vindicat en moesten de ramen van de naastliggende apotheek Sissing het ontgelden.
De Mobiele Eenheid kwam er uiteindelijk aan te pas on de woedende groep FC Groningen-aanhangers uit elkaar te drijven en te voorkomen dat er nog meer schade werd aangericht. Terwijl de grote menigte genoot van de optreden op het podium, voerde de ME op datzelfde plein charges uit. Toen rond één uur het festival was afgelopen, besloot burgemeester Wallage een noodverordening van kracht te laten worden. Hij wilde daarmee voorkomen dat het nog verder uit de hand zou lopen. Besloten werd om de complete Grote Markt te ontruimen en alle straten rond het plein af te zetten.
Omzetderving
"Het was een spookbeeld. Stonden er eerst nog tienduizend mensen te genieten van de muziek van het festival Swingin' Groningen, in een vloek en een zucht was de Grote Markt helemaal schoon geveegd", aldus Pim Lammertink, exploitant van acht horecabedrijven aan de Grote Markt. Omdat hij rond tien uur 's avonds al door had dat er trammelant zou komen, mocht er niemand meer naar binnen in zijn kroegen en werden de terrassen opgeruimd.
"Toen de noodmaatregel een paar uur later van kracht werd, moesten de gasten noodgedwongen binnen blijven. Ze zaten tegen hun wil tot vier uur 's nachts 'vast' in de cafés. De omzetderving die alle ondernemers hebben opgelopen na zaterdagavond, is enorm. We willen kijken wat de mogelijkheden zijn om de schade te verhalen bij burgemeester Wallage. Vooraf was bekend dat er rotzooi zou worden getrapt omdat de wedstrijd zou samenvallen met het festival. De grote vraag is: Had dit voorkomen kunnen worden?", aldus de horeca-ondernemer.
Volgens de burgemeester zijn het ernstige ongeregeldheden geweest maar heeft de politie zeer effectief opgetreden. Wallage is van mening dat het onaanvaardbaar blijft dat mensen die rotzooi willen, het ook kunnen maken. Rond een uur of vier was de rust teruggekeerd en werd de noodmaatregel ingetrokken. De discussie wie uiteindelijk de schuld draagt aan het ontstaan van de voetbalrellen, zal naar het zich laat aanzien de komende week de gemoederen in de Martinistad nog danig bezighouden. (bron: Telegraaf, 21 juni 1999)
Relschoppers terroriseren Groningen
11 agenten gewond, politie houdt 32 mensen aan
GRONINGEN - Uit frustratie dat FC Groningen er niet in is geslaagd te promoveren naar de eredivisie hebben honderden supporters van FC Groningen in de nacht van zaterdag op zondag de Groninger binnenstad geterroriseerd. Er werden 32 aanhoudingen verricht, van wie er nog 21 vastzitten. Bij de ongeregeldheden, die zich vooral op en rond de Grote Markt afspeelden, raakten elf agenten gewond. De politie verwacht aan de hand van videobeelden nog meer arrestaties te kunnen verrichten.
De Mobiele Eenheid verdreef een groep van enkele honderden FC Groningen-aanhangers met charges van de Grote Markt. De supporters reageerden hun frustratie af op het gebouw van de studentenvereniging Vindicat. Daar sneuvelden twintig ruiten. De ME zorgde met enkele charges voor rust, trok zich vervolgens terug, maar moest korte tijd later opnieuw in actie komen toen de groep relschoppers weer onrustig werd. De ME posteerde zich toen voor het gebouw van de studenten.
In het centrum van Groningen was zaterdagavond en zondagmorgen het muziekfestival Swingin' Groningen gaande. Daar kwamen enkele tienduizenden mensen op af. Op een steenworp afstand ontstonden de eerste rellen. De ernstigste ongeregeldheden ontstonden evenwel toen het festival was afgelopen. Toen de optreden op de Grote Markt voorbij waren, greep de politie in en werden de Grote Markt en alle straten rondom afgezet.
Burgemeester Wallage heeft er geen spijt van dat hij de wedstrijd heeft laten doorgaan, ondanks dat er tegelijkertijd een muziekfestival was. "Het waren ernstige ongeregeldheden, maar de politie heeft effectief opgetreden en de problemen kunnen beperken. De groepen van de feestgangers en de relschoppers konden gescheiden blijven waardoor de zaak niet echt uit de hand is gelopen."
Volgens Wallage was het verbieden van de voetbalwedstrijd geen echte oplossing geweest om moeilijkheden te voorkomen. "Dan had de wedstrijd op een andere dag gespeeld moeten worden, maar dan zonder publiek. En dat zou weer nieuwe problemen hebben kunnen opleveren." Korpschef Welten noemt nog een ander argument om de wedstrijd niet door te schuiven naar bijvoorbeeld de zondagmiddag. "Dan wijk je voor iets dat niet goed is." (bron: GD, 21 juni 1999)
het lijkt wel of je bevestiging zoektquote:Op woensdag 26 mei 2004 00:57 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ja, ik had nog gelijk ook..
Nee, eerder voor mezelf. Maar dat stuk was het lezen sowieso wel waard, Vandaar de post.quote:Op woensdag 26 mei 2004 00:58 schreef whoops het volgende:
[..]
het lijkt wel of je bevestiging zoekt
Geloof me, dat soort mensen doet het niet om te provoceren, ze denken echt dat ze op zo´n manier het mannetje zijnquote:Op woensdag 26 mei 2004 00:56 schreef Ache-T het volgende:
dit soort topics en reacties maken het voor dergelijke studenten ook alleen maar leuker om zich zo te gedragen...
En het soort mensen als jij denkt altijd te weten wat een ander soort mensen denkt. Net een soort Economiestudent eigenlijk.quote:Op woensdag 26 mei 2004 01:03 schreef kastanova het volgende:
Geloof me, dat soort mensen doet het niet om te provoceren, ze denken echt dat ze op zo´n manier het mannetje zijn.
Pure jaloezie, dat is het.quote:Op woensdag 26 mei 2004 01:03 schreef kastanova het volgende:
[..]
Geloof me, dat soort mensen doet het niet om te provoceren, ze denken echt dat ze op zo´n manier het mannetje zijn.
Dus mensen die zich zeer negatief uitlaten over bijvoorbeeld Islamieten die respectloos omgaan met bepaalde nederlandse normen en waarden, of personen die het niet goed kunnen vinden met Amerkanen omdat ze mensenrechten schenden of nog beter mensen die een hekel hebben aan Nazi's zijn gewoon jaloers?quote:Op woensdag 26 mei 2004 01:14 schreef Skyscape het volgende:
[..]
Pure jaloezie, dat is het.![]()
jaloezie, nee dat zal het zijn...quote:Op woensdag 26 mei 2004 01:14 schreef Skyscape het volgende:
[..]
Pure jaloezie, dat is het.![]()
Nee hoor, ik heb 6 jaar gestudeerd, dus weet wel ongeveer hoe dat soort mensen denken.quote:Op woensdag 26 mei 2004 01:05 schreef Manono het volgende:
En het soort mensen als jij denkt altijd te weten wat een ander soort mensen denkt. Net een soort Economiestudent eigenlijk.
Hoeveel kratten bier had je toen op?quote:Op woensdag 26 mei 2004 01:26 schreef kastanova het volgende:
M'n laatste aanvaring met zo'n type bestond uit het in beslag nemen van de zonnebril op z'n hoofd, hij mocht hem komen ophalen zodra de zon begon te schijnen in die kroeg.
Niks, ik had de hele nacht gewerkt en was met de autoquote:Op woensdag 26 mei 2004 01:33 schreef paniekzaaier het volgende:
Hoeveel kratten bier had je toen op?
Mijn rode broek is al weer bijna versleten.quote:Op woensdag 26 mei 2004 00:24 schreef whoops het volgende:
de standaard studentenoutfit:
[afbeelding]
helaas maar een klein plaatje maar wel EEN HELE PAGINA VOL![]()
Zeker van je papa's aandelen gekocht.quote:Op woensdag 26 mei 2004 01:34 schreef kastanova het volgende:
[..]
Niks, ik had de hele nacht gewerkt en was met de auto.
Gezelli toch.quote:Op woensdag 26 mei 2004 01:37 schreef whoops het volgende:
deze latente homo heeft zich vast een flinke weg omhoog gezogen in het bestuur... het ziet er in ieder geval ervaren uit...
[afbeelding]
"keeerel, hoe durf je zo over mijn hockeyteefje te lullen...."
[afbeelding]
Lallende bralballen....:
[afbeelding]
En de lamste lallende bralbal....
[afbeelding]
Mijn god wat erg dit...![]()
Ik wordt met de minuut jaloerser...![]()
nou inderdaad...quote:Op woensdag 26 mei 2004 01:38 schreef Steijn het volgende:
[..]
Gezelli toch.![]()
Mijn god, die rugby-shirts zijn veel te groot. Ze hebben zeker 1 maat besteld. Kutstudenten.quote:Op woensdag 26 mei 2004 01:40 schreef whoops het volgende:
jezus zie ze staan...
"Keijk hierrrrr, een arrrbeiderrrr in Aupel...."
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |