Oeps foutje, ik haalde even 2 dingen door elkaar! 4 albums zijn opnieuw uitgebracht in 2002, geremasterd.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 16:10 schreef Zander het volgende:
Vier? Ze hebben veel meer platen gemaakt dan dat, ook als "Parliament". Anyway, ik ben een behoorlijke liefhebber van hun werk, vooral het wat meer vroegere acidrock-achtige spul met Eddie Hazel op gitaar.
Ik vind de cd: Live-Meadowbrook, Rochester, Michigan-12th September 1971 ook zeker de moeite waard. Erg relaxed klinkt hetquote:Op dinsdag 25 mei 2004 16:17 schreef Zander het volgende:
Ha, op die manier. Anyway, in de Allmusic Guide staat een meer uitgebreide discografie van Funkadelic en Parliament. Oorspronkelijk was Funkadelic meer psychedelische rock, terwijl Parliament meer naar funk en soul neigde, maar op latere platen is dat onderscheid er niet echt meer. Aan de ene kant mag ik de eerste paar Funkadelic-platen erg graag horen (Funkadelic, Free Your Mind.., Maggot Brain), maar Parliament heeft ook een aantal uitstekende platen gemaakt (o.a. Mothership Connection, Funkentelechy..), met uitstekende muzikanten (Bootsy Collins, Eddie Hazel, Bernie Worrell, Fred Wesley, Maceo Parker, etc.)
Zeker de moeite waard om eens verder in te duiken, iig. Alleen jammer dat sommige platen tegenwoordig behoorlijk lastig op cd te krijgen zijn, omdat George Clinton niet echt een zakelijk genie was en er daarom onduidelijkheid bestaat over wie precies de rechten over die platen heeft.
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 16:08 schreef Dezz het volgende:
14 juli staat George Clinton & Parliament / Funkadelic in 013 in Tilburg en 15 juli staan ze in Paradiso in Amsterdam, dat wordt zeker een feest
Dan ga ik zekerquote:Op dinsdag 25 mei 2004 17:57 schreef marcek het volgende:
concert is zeker aan te raden , paar jaar geleden heen geweest in de paradiso (daar komen ze best nog wel regelmatig).
een gigantisch feest zo een optreden , briljante muzikanten , vrouwen die het podium opgehaald worden.
hou er rekening mee dat het concert best een 3 a 4 uur of zelfs nog langer kan duren, toen ik er geweest was wisten ze niet van ophouden
Di, 13/07/04, 20.30 uur GEORGE CLINTON&PARLIAMENTquote:Op woensdag 2 juni 2004 13:48 schreef Zander het volgende:
Wanneer is dat, DaisyDuke? Utrecht komt mij beter uit dan A'dam.
Een George Clinton en consorten concert is inderdaad een absolute aanrader.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 17:57 schreef marcek het volgende:
hou er rekening mee dat het concert best een 3 a 4 uur of zelfs nog langer kan duren, toen ik er geweest was wisten ze niet van ophouden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |