De regeling is bedoeld om kinderen te vrijwaren van de gevaren van passief meeroken. In Californië is roken is onder meer restaurants, kroegen en openbare gebouwen al langer verboden.
bron www.nu.nl
Prima initiatief, gelet op de gevaren zouden ze roken helemaal moeten verbieden, als de accijs niet zo zou stinken of te wel zoveel zou opbrengen voor de overheid, zou dat allang ook een feit zijn.
waarvan melding...................
[Dit bericht is gewijzigd door spauw op 09-08-2001 23:48]
quote:Heeft niks met plek te maken, ze geven gewoon het voorbeeld tot zelfvernietiging aan kleine kinderen, roken zou zowiezo helemaal verboden moeten worden.
Op donderdag 09 augustus 2001 23:44 schreef spauw het volgende:
de rokers roken in de buitenlucht plek zat toch
quote:Zeg tegen een kind "mag niet" en wat de kleine hummel??
Op donderdag 09 augustus 2001 23:49 schreef Midioot het volgende:[..]
Heeft niks met plek te maken, ze geven gewoon het voorbeeld tot zelfvernietiging aan kleine kinderen, roken zou zowiezo helemaal verboden moeten worden.
Pats...net dat gene wat jij verboden heb.......die jong doen op den duur toch wat ze zelf willen, als ze echt willen dat die koters dit soort dingen niet gaan doen laat dan een setje longen zien die dertig jaar zijn misbruikt door sigaretten, is denk ik toch iets effectiever......
*misschien dat de mijne over tig jaar vrij komen*
quote:Ben ik met je eens, maar als roken helemaal niet ter sprake zou zijn, ook niet voor wordt gedaan, dan zou dat zeker niet bijdragen tot eerder beginnen met.....
Op donderdag 09 augustus 2001 23:54 schreef spauw het volgende:[..]
Zeg tegen een kind "mag niet" en wat de kleine hummel??
Overheden zouden moeten werken aan een gedrags / image verandering, roken is slecht, vies, duur en helemaal niet nodig, vraag aan bijna iedere verstokte roker zijn mening en ie zal zeggen: was ik maar nooit begonnen, welnu, hoe dan ook moet voldaan worden aan die noodkreet, zorg dat mensen niet beginnen met roken, dus geef ze ook niet het verkeerde voorbeeld, ook niet langs de zandbak......................
quote:Ik zie heel regelmatig -op jongeren gerichte- anti-rook reclame, maar het slaat gewoon niet aan, en ik denk ook niet dat je met reclame een imageverandering teweeg kan brengen. Alle jongeren weten dat roken slecht is dat ze dom zijn als ze ermee beginnen, en toch zijn er veel die het wel doen omdat het stoer is o.i.d. . Als je een imageverandering wil moet dat van binnenuit de jongeren komen, niet van buiten opgelegd.
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:00 schreef Midioot het volgende:[..]
Ben ik met je eens, maar als roken helemaal niet ter sprake zou zijn, ook niet voor wordt gedaan, dan zou dat zeker niet bijdragen tot eerder beginnen met.....
Overheden zouden moeten werken aan een gedrags / image verandering, roken is slecht, vies, duur en helemaal niet nodig, vraag aan bijna iedere verstokte roker zijn mening en ie zal zeggen: was ik maar nooit begonnen, welnu, hoe dan ook moet voldaan worden aan die noodkreet, zorg dat mensen niet beginnen met roken, dus geef ze ook niet het verkeerde voorbeeld, ook niet langs de zandbak......................
Zegt de drooglegging in Amerika je iets?
Ik dacht niet dat dat zo'n succes was, of wel?
Leert men dan niks van de geschiedenis?
quote:Dat ben ik met je eens, ik vind dat de overheid het gesprek met de jongeren aan moet gaan, niet alleen reklame's op TV, want die werken niet, persoonlijk aandacht, b.v. in de vorm van voorlichting op school.
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
Als je een imageverandering wil moet dat van binnenuit de jongeren komen, niet van buiten opgelegd.
Roken is gewoon kut.....................
Heb hetzelf 15 jaar gedaan, kan wel zeggen, dat ik weet waarover ik het heb.
quote:klopt
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:05 schreef Schorpioen het volgende:
Ja joh tuurlijk, verbied het maar, behandel de bevolking maar als kleine handelingsonbekwame kleuters. Steek je kop maar in het zand, nee, want als je het verbiedt, stoppen de mensen van de een op de andere dag acuut. Dream onZegt de drooglegging in Amerika je iets?
Ik dacht niet dat dat zo'n succes was, of wel?
Leert men dan niks van de geschiedenis?
quote:hoe lang ben je al gestopt?
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:22 schreef Midioot het volgende:[..]
Dat ben ik met je eens, ik vind dat de overheid het gesprek met de jongeren aan moet gaan, niet alleen reklame's op TV, want die werken niet, persoonlijk aandacht, b.v. in de vorm van voorlichting op school.
Mensen die precies het hoe en waarom komen uitleggen onder lestijd.
Het is namelijk erg belangrijk dat mensen niet roken en vooral niet beginnen met die troep.Roken is gewoon kut.....................
Heb hetzelf 15 jaar gedaan, kan wel zeggen, dat ik weet waarover ik het heb.
quote:2 December 1999, en ik ben zo blij, dat het me gelukt en uit mijn systeem is, dat ik het iedereen gun, dit meen ik oprecht.
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:28 schreef spauw het volgende:
hoe lang ben je al gestopt?
Ik kwam er vandaag nog eens achter, na een stuk te hebben gerent, hoeveel beter mijn conditie is, niet normaal en fijn gewoon.
EN GRATIS !!!!!!!!!!
Roken is het echt niet, ik hoop dat iedereen stopt.
quote:Hahaha... Ha... Ha...
De regeling is bedoeld om kinderen te vrijwaren van de gevaren van passief meeroken.
Maar ook:
Mwuhahahahaha...
"De gevaren van passief meeroken"... Damn, nee, laat die kindjes 's in 'n van SMOG vergeven stad opgroeien... Ga es 3 dagen naast DSM of 'n willekeurige Amerikaanse olieraffinaderij staan, kijk je wat je dan voor 'n schade aan je lichaam opgelopen hebt. Daar gaan dus iets grotere bedragen in om dan in de tabaksindustrie.... maar hoor je Bush daar over mekkeren?
Neen... Hypocriete zak.
quote:Plek zat ja, dus die mensen die zo graag willen roken kunnen best een paar meter verderop gaan staan ipv direct naast de zandbak. En kom nou niet aan met dat de rook toch wel wegwaait, je kunt het als het niet al te hard waait nog best wel ruiken hoor. Ik wel iig, als ik ergens loop waar zojuist iemand gelopen heeft die rookt dan kan ik dat ruiken. Ook in de buitenlucht (als het niet of nauwelijks waait).
Op donderdag 09 augustus 2001 23:44 schreef spauw het volgende:
Wat een waanzinalleen in "The }:0 States" is dit natuurlijk niet mogelijk, dat van die openbare gebouwen snap ik wel, dat van die kroeg is de eigenaar de keus en dat geld ook voor de restauranthouders. Maar alngs de zandbak het is gewoon om te
dat zoiets in het belachelijke door wordt getrokken, het is toch niet zo dat die speeltuinen overdekt zijn ofzo. Die kinderen spelen in de buitenlucht, de rokers roken in de buitenlucht plek zat toch
quote:knap van je, volhouden
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:33 schreef Midioot het volgende:[..]
2 December 1999, en ik ben zo blij, dat het me gelukt en uit mijn systeem is, dat ik het iedereen gun, dit meen ik oprecht.
Ik kwam er vandaag nog eens achter, na een stuk te hebben gerent, hoeveel beter mijn conditie is, niet normaal en fijn gewoon.
EN GRATIS !!!!!!!!!!Roken is het echt niet, ik hoop dat iedereen stopt.
quote:Altijd maar weer die overbodige vergelijkingen zoeken, kijk zus, kijk zo, feit is, en daar gaat het hier over dat roken heel erg slecht is voor je, daar kan Bush of wie dan ook niets aan veranderen, de mens is niet gemaakt om te roken en als het dan al kan, moet ie ook niet beginnen met roken ...............
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:35 schreef FuTilE het volgende:laat die kindjes 's in 'n van SMOG vergeven stad opgroeien... Ga es 3 dagen naast DSM of 'n willekeurige Amerikaanse olieraffinaderij staan
quote:Als God had gewild dat we gingen roken had hij ons wel van een schoorsteen voorzien
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:38 schreef Midioot het volgende:de mens is niet gemaakt om te roken en als het dan al kan, moet ie ook niet beginnen met roken ...............
quote:Bedankt
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:38 schreef spauw het volgende:knap van je, volhouden
De tijd zal het leren..................
quote:Of een standaard aansteker aan boord, geen van beide is het geval, dat moet al genoeg zeggen...............
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:47 schreef Light het volgende:Als God had gewild dat we gingen roken had hij ons wel van een schoorsteen voorzien
quote:en als ie gewild had dat we allemaal het vliegtuig in gingen had ie ons wel velugels gegeven
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:47 schreef Light het volgende:[..]
Als God had gewild dat we gingen roken had hij ons wel van een schoorsteen voorzien
Nu ben ik al ruim twee jaar rookvrij, maar er zijn er nog genoeg die gewoon gaan staan roken, met die kinderen erbij. Terwijl er dus duidelijk een afspraak is dat roken op het schoolplein niet is toegestaan.
Je kunt er zelf wel geen gevaar in zien, als jonge kinderen jou zien roken. Je mag natuurlijk in je eigen huis, bij je eigen kinderen roken.
Maar er zijn ook mensen die hun kinderen liefst zover mogelijk verwijderd willen houden van sigaretten rokende mensen. (het slechte voorbeeld) En dat is hun goed recht.
Kinderen zijn verplicht om naar school te gaan. Dus moet je ervan uit kunnen gaan, dat je kinderen daar geen rokende mensen hoeven te zien.
Helemaal voorkomen kun je dat toch nooit.
Op een terras in de stad is het natuurlijk wat anders, maar daar hoef je met je kind niet verplicht naartoe, natuurlijk.
Wat mezelf betreft: Sinds ik niet meer rook, Monty heeft nog nooit gerookt, mag er in mijn huis niet meer gerookt worden. Alleen mijn ene rokende zus kan in geval van nood in de keuken, of bij mooi weer op het terras een sigaretje roken. Dat kunnen mijn kinderen zien, maar dat is niet zo erg, omdat ik denk dat ze toch eerder het voorbeeld van hun ouders zullen volgen. Als ze zien dat een roker een outcast is, zullen ze hopelijk zelf er niet aan beginnen.
quote:Ok... is waar. Roken is slecht voor je. Maarja.. waar trek je dan de streep. Goedkoop geproduceerde magnetronmaaltijden zijn ook slecht voor je. Genetisch gemodificeerd voedsel kan ook slecht voor je blijken. Drank is slecht voor je. De lucht die je inademt is slecht voor je. Te hoge vervoersprijzen zijn ook slecht voor je. Gebruik van de PC is slecht voor je. CFK's: Deodorant is slecht voor je. Het gebruik van slagroombussen heeft uiteindelijk een nadelige werking voor de mensheid.
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:38 schreef Midioot het volgende:[..]
Altijd maar weer die overbodige vergelijkingen zoeken, kijk zus, kijk zo, feit is, en daar gaat het hier over dat roken heel erg slecht is voor je, daar kan Bush of wie dan ook niets aan veranderen, de mens is niet gemaakt om te roken en als het dan al kan, moet ie ook niet beginnen met roken ...............
Leven is slecht voor je, ga je dood van. Schaf de mensheid maar af... Ik vind het alleen jammer dat we moeten leven naar de richtlijnen van wat Bush slecht voor je vindt.
Het is goed voor je als je meer geld in het laatje brengt dan dat je kost. Die arme kindertjes in de zandkbak worden er alleen maar bijgehaald vanwege dramatisch effect.
quote:Onzin. Jongeren gaan roken omdat ze denken dat ze er stoerder mee worden, en als er 1tje rookt gaan de anderen ook roken om er maar bij te horen. Jongeren gaan niet roken omdat hun ouders wel of niet roken.
Op vrijdag 10 augustus 2001 01:09 schreef Gia het volgende:Toen ik nog rookte, werd mij door een leerkracht op de school van mijn kinderen verzocht, om niet op het speelplein te roken. Tuurlijk doe ik dat dan niet meer.
Nu ben ik al ruim twee jaar rookvrij, maar er zijn er nog genoeg die gewoon gaan staan roken, met die kinderen erbij. Terwijl er dus duidelijk een afspraak is dat roken op het schoolplein niet is toegestaan.Je kunt er zelf wel geen gevaar in zien, als jonge kinderen jou zien roken. Je mag natuurlijk in je eigen huis, bij je eigen kinderen roken.
Maar er zijn ook mensen die hun kinderen liefst zover mogelijk verwijderd willen houden van sigaretten rokende mensen. (het slechte voorbeeld) En dat is hun goed recht.Kinderen zijn verplicht om naar school te gaan. Dus moet je ervan uit kunnen gaan, dat je kinderen daar geen rokende mensen hoeven te zien.
Helemaal voorkomen kun je dat toch nooit.
Op een terras in de stad is het natuurlijk wat anders, maar daar hoef je met je kind niet verplicht naartoe, natuurlijk.
Wat mezelf betreft: Sinds ik niet meer rook, Monty heeft nog nooit gerookt, mag er in mijn huis niet meer gerookt worden. Alleen mijn ene rokende zus kan in geval van nood in de keuken, of bij mooi weer op het terras een sigaretje roken. Dat kunnen mijn kinderen zien, maar dat is niet zo erg, omdat ik denk dat ze toch eerder het voorbeeld van hun ouders zullen volgen. Als ze zien dat een roker een outcast is, zullen ze hopelijk zelf er niet aan beginnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |