abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19386652
Enkele maanden geleden hebben wij een hypotheek afgesloten. Dinsdag a.s. is de overdracht bij de notaris. Nu is het geval dat we vorige maand een andere auto hebben gekocht, waarvoor een lening is afgesloten.

De hypotheekverstrekker had als voorwaarde dat enkele BKR noteringen (betaalrekeningen bij de bank met mogelijkheid tot roodstaan) opgeheven werden. dat hebben we nu gedaan. En de bevestiging daarvan gisteren aan de hypotheekverstrekker gegeven.

De vraag is nu of de hypotheekverstrekker nog moeilijk over de lening voor de auto kan/gaat doen?

Aan de ene kant voldoen we aan de gestelde voorwaarden en de hypotheekverstrekker heeft gezegd dat de hypotheek langs hun afdeling acceptatie is geweest en is goedgekeurd. Aan de andere kant krijg ik nu een slecht voorgevoel over die autolening. Voordat ik slapende honden wakker maak, dacht ik, ik plaats hier mijn vraag.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 11:41:56 #2
70320 Kurgan28
Gamez Rule !
pi_19387319
Geen zorgen maken.

Ze hebben het goed gekeurd.
Dat jij je daarna in heel veel schulden zou gaan steken maakt niet uit voor hun.
Als jij je hypotheek maar netjes betaald.

Ze hebben je huis als ondepand dus mocht je niet betalen staan ze vanzelf op de stoep.
Lady Aries is Mine !
pi_19387348
Je had natuurlijk ook een paar dagen kunnen wachten met je auto. Dan had je zeker geen problemen gehad.
pi_19387551
Als ie is goedgekeurd heb je een overeenkomst tussen jou en de hypotheekverstrekker. Tenzij uitdrukkelijk in je overeenkomst staat dat je geen nieuwe kredieten mag aangaan, is er geen probleem.

Ik kreeg vandaag te horen dat m'n bank de stukken nog niet naar de notaris heeft verzonden, terwijl de overdracht vrijdag al is...Stelletje &^#%^&$ zitten volgens hun nog op een handtekeningetje van mij te wachten, terwijl ze die 2 weken geleden al gehad hebben...DAAR word ik pas moe van...Kan ik ze weer achter de broek gaan zitten of ze het maar SNEL willen regelen

Was blij dat alles geregeld was en de stress voorbij was, beginnen ze weer! *Zucht*
  Licht Ontvlambaar dinsdag 25 mei 2004 @ 12:13:38 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_19388079
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 11:51 schreef Vhiper het volgende:
Als ie is goedgekeurd heb je een overeenkomst tussen jou en de hypotheekverstrekker. Tenzij uitdrukkelijk in je overeenkomst staat dat je geen nieuwe kredieten mag aangaan, is er geen probleem.

Ik kreeg vandaag te horen dat m'n bank de stukken nog niet naar de notaris heeft verzonden, terwijl de overdracht vrijdag al is...Stelletje &^#%^&$ zitten volgens hun nog op een handtekeningetje van mij te wachten, terwijl ze die 2 weken geleden al gehad hebben...DAAR word ik pas moe van...Kan ik ze weer achter de broek gaan zitten of ze het maar SNEL willen regelen

Was blij dat alles geregeld was en de stress voorbij was, beginnen ze weer! *Zucht*
Bij ons kon de sleuteloverdracht van het nieuwbouwhuis niet plaatsvinden omdat de hypotheekvertrekker vergeten was de termijn over te maken. Krijgen wij vervolgens de kosten voor het telefonisch overboek in rekening gebracht

Blijf ze achter de broek zitten dus!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_19388455
Ze kunnen / mogen en doen steeksproefgewijs een paar dagen voor transport nog weleens een check ( werkgever , bkr etc ) Er wordt namelijk wel eens gesjoemeld met werkgeversverklaringen enzo..

Er bestaat dus altijd een risico maar ik denk niet dat ie erg hoog is omdat alles in princiepe al rond is .
  dinsdag 25 mei 2004 @ 12:37:12 #7
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_19388720
Zolang jij de rente kan betalen zal het de bank worst zijn wat je doet
pi_19389152
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 12:13 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Bij ons kon de sleuteloverdracht van het nieuwbouwhuis niet plaatsvinden omdat de hypotheekvertrekker vergeten was de termijn over te maken. Krijgen wij vervolgens de kosten voor het telefonisch overboek in rekening gebracht

Blijf ze achter de broek zitten dus!
Heb ze even flink wat schopjes gegeven en ze gaan de heleboel nog faxen naar de notaris vandaag, zodat we gewoon op vrijdag kunnen passeren ( ). Ik ga dat uiteraard morgen ff checken bij de notaris of ze alles heeft gehad en zo niet..... *Kan iemand nog een smiley uitvinden die NOG bozer kijkt dan deze:
pi_19389700
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 12:37 schreef doemaardrie het volgende:
Zolang jij de rente kan betalen zal het de bank worst zijn wat je doet
Dit klopt... echter nadat de akte bij de notaris is gepasseerd!
De meeste banken en maatschappijen doen vlak voor het passeren een BKR toets, zeker wanneer er sprake is van leningen die ingelost moeten zijn. Er is in het verleden ontzettend veel gesjoemeld met het aflossen van leningen.

De overeenkomst van geldlening (onder hypothecair verband) wordt pas definitief wanneer de akte is ingeschreven in de registers van het kadaster. Meestal vindt dit plaats op de eerste werkdag na het passeren.
De bank mag in dit geval wel degelijk afzien van het verstrekken van de hypotheek wanneer de autolening leidt tot overcreditering. Je hebt dan als potentieel hypotheekgever geen poot om op te staan.
Wanneer jij denkt gelijk te hebben, vooral blijven volhouden!
Ik weet wel beter............
pi_19390158
Lastige situatie.....hoor, daar zou ik me ook zorgen om maken.
Ik had dus de lening voor de auto uitgesteld tot na de passering bij de notaris, maar goed dat is dus nu al te laat.........had je die auto zo hard nodig?
pi_19390327
Ja, die auto heb ik nodig voor mijn werk. Ik had er één, een oudje, en die gaf de geest.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 13:29:29 #12
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_19390432
Pfwiew... volgens mij had je het beste de bank van te voren even kunnen vragen wat de eventuele mogelijkheden zouden zijn geweest. Als je al op het randje zat (van net wel en net niet), dan kan dit goed de druppel zijn. Geloof me, daar wil je niet achter komen op de ochtend dat de akte zou moeten passeren.

Is het slim de bank op de hoogte te brengen? Geen idee. Als ze er tóch wel achterkomen, dan zou ik er nu zelf maar even aan de bel trekken.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_19394305
Probeer in ieder geval iemand te vinden die je tijdelijk uit de brand zou kunnen helpen. Die zou indien het noodzakelijk is de financierng kunnen inlossen. Het is ook nog mogelijk dat de autolening nog niet aangemeld is door de bank waar de lening loopt. In de praktijk kan dit namelijk twee tot drie weken duren. (kleine kans)

Mij is niet geheel duidelijk of je een hypotheekaanvraag gedaan hebt voor het oversluiten van de oude hypotheek of voor de aankoop van een woning. Is het laaste het geval dan wordt je ook nog in gebreke gesteld door de verkopers indien de hypotheek niet verstrekt wordt. En dan wordt het errug lastig.

Suc6
  dinsdag 25 mei 2004 @ 18:25:43 #14
57546 Masta-t
King and Queen of Cheese
pi_19399091
Jij bent slim man... ga zo door!
Disclaimer: Alles wat hierboven staat is onzin. De steen des aanstoots zit in je hoofd. Degene die aanstoot neemt is kortzichtig. Respect is belangrijk. Onnodig kwetsen is slecht. Per ongeluk is niet erg. De Blauwe Banaan HEEFT echt het antwoord!
pi_19403121
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 11:18 schreef melensuup het volgende:
Enkele maanden geleden hebben wij een hypotheek afgesloten. Dinsdag a.s. is de overdracht bij de notaris. Nu is het geval dat we vorige maand een andere auto hebben gekocht, waarvoor een lening is afgesloten.

De hypotheekverstrekker had als voorwaarde dat enkele BKR noteringen (betaalrekeningen bij de bank met mogelijkheid tot roodstaan) opgeheven werden. dat hebben we nu gedaan. En de bevestiging daarvan gisteren aan de hypotheekverstrekker gegeven.

De vraag is nu of de hypotheekverstrekker nog moeilijk over de lening voor de auto kan/gaat doen?

Aan de ene kant voldoen we aan de gestelde voorwaarden en de hypotheekverstrekker heeft gezegd dat de hypotheek langs hun afdeling acceptatie is geweest en is goedgekeurd. Aan de andere kant krijg ik nu een slecht voorgevoel over die autolening. Voordat ik slapende honden wakker maak, dacht ik, ik plaats hier mijn vraag.
Zoiets hoorde ik toevallig vandaag ook al. Iemand wou ook een hypotheek en die moest zijn doorlopend krediet aflossen en zijn kwartaalkrediet van zijn bank ook en nog wat dingen. WAAROM???
pi_19403272
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 20:44 schreef bibi het volgende:
[..]
Zoiets hoorde ik toevallig vandaag ook al. Iemand wou ook een hypotheek en die moest zijn doorlopend krediet aflossen en zijn kwartaalkrediet van zijn bank ook en nog wat dingen. WAAROM???
Sommige hypotheekverstrekkers vinden het prettiger een totaal beeld te hebben en proberen mensen dus te pushen andere, externe kredieten af te lossen, eventeel door de gevraagde hypotheek op te hogen. Ze hebben dan alles in 1 hand.
de wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar door consistente vasthoudende minderheden…
(Roos Vonk)
pi_19403599
Ok, ze hebben dan liever dat je meer hypotheek afsluit en dan je bij hun meer hypotheek betaalt?
pi_19403717
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 21:00 schreef bibi het volgende:
Ok, ze hebben dan liever dat je meer hypotheek afsluit en dan je bij hun meer hypotheek betaalt?
Tegen een iets hogere hypotheek zullen ze geen bezwaar hebben. Het grote voordeel daarvan is immers dat ze nu niet voor verrassingen kunnen komen te staan, van onbekende schulden etc.

Verder is het toch info die ze natuurlijk heel graag in hun hypotheekbeoordeling mee willen nemen en eventueel gebruiken om extra zekerheden te vragen.
de wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar door consistente vasthoudende minderheden…
(Roos Vonk)
pi_19404017
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 20:48 schreef Essebes het volgende:

[

Sommige hypotheekverstrekkers vinden het prettiger een totaal beeld te hebben en proberen mensen dus te pushen andere, externe kredieten af te lossen,
Dit heeft te maken met de maandlast die gezien het inkomen toegestaan is volgens de toetsingscriteria om overcreditering zoveel mogelijk te voorkomen. Voor de hypotheek wordt de maximaal toegestane maandlast berekend aan de hand van een annuïteitenlening (bv 30 jaar) met een bepaalde toetsrente. De maandlasten van een PL of DK worden hiervan simpelweg afgetrokken wanneer je deze niet inlost. Deze beïnvloedt niet alleen de hoogte van de hypotheeksom behoorlijk, maar ook het gedeelte van je maaninkomen wat je mag "verwonen". Los je het krediet daarentegen af dan verruim je de mogelijkheden m.b.t. het maximale toegestane hypotheekbedrag en maandlast.

Groet
  dinsdag 25 mei 2004 @ 21:29:06 #20
545 dop
:copyright: dop
pi_19404521
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 20:44 schreef bibi het volgende:

[..]

in dit land zijn er ook voor hyptheek verstrekkers regels
dit om te voorkomen dat mensen meer lenen als ze kunnen opbrengen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_19404962
Het is dus alleen als je een hypotheek aanvraagt die je net kan krijgen ivm je salaris en daar moet dan niet ook nog een maandlast van een pl of een dk bij zitten.

Maar stel je voor iemand wil een hypotheek voor 130.0000 euro en kan met zijn salaris 260.000 krijgen, dan doen ze toch niet moeilijk over een dk?
pi_19405178
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 21:42 schreef bibi het volgende:
Het is dus alleen als je een hypotheek aanvraagt die je net kan krijgen ivm je salaris en daar moet dan niet ook nog een maandlast van een pl of een dk bij zitten.

Maar stel je voor iemand wil een hypotheek voor 130.0000 euro en kan met zijn salaris 260.000 krijgen, dan doen ze toch niet moeilijk over een dk?
Inderdaad, dan doen ze niet moeilijk.
pi_19414329
Nou, onze contactpersoon bij de hypotheekverstrekker gisteravond gebeld en de situatie uitgelegd. Zijn eerste reactie was dat er niets aan de hand is. We voldoen aan de door hun gestelde voorwaarden. Later belde hij terug, hij had toch nog een paar collega's gevraagd. Hun antwoorden waren wisselend. Als zij hun voorwaarden al niet eenduidig interpreteren. Wat moet ik dan wel niet.
pi_19414707
Heb je contact gehad met de hypotheekverstrekker of je hypotheekadviseur.

Wellicht als je wat meer info verstrekt (hoogte autolening en hoogte hypotheek) kan ik je verder helpen.

Groet
pi_19415414
De hypotheekadviseur maakt onderdeel uit van de hypotheekverstrekker.
pi_19472707
Er wordt steekproefsgewijs een tweede bkr-toets door de hypotheekverstrekker uitgevoerd. Zouden we niet getoetst worden, dan zouden we geen probleem hebben. Hadden we de lening na het passeren van de akte afgesloten had de hypotheekverstrekker ook niet moeilijk gedaan.

Aangezien we er niet op willen gokken met die tweede bkr-toets, hebben we de lening afgelost. En is alles nu in orde.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 16:44:44 #27
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19475964
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 14:42 schreef melensuup het volgende:

Er wordt steekproefsgewijs een tweede bkr-toets door de hypotheekverstrekker uitgevoerd. Zouden we niet getoetst worden, dan zouden we geen probleem hebben. Hadden we de lening na het passeren van de akte afgesloten had de hypotheekverstrekker ook niet moeilijk gedaan.

Aangezien we er niet op willen gokken met die tweede bkr-toets, hebben we de lening afgelost. En is alles nu in orde.
waarom is dat slechts steeksproefgewijs? dit daar een bkr toets slechts twee a drie seconden in beslag neemt
pi_19484859
Tja, dat weet ik ook niet. Dat is wat onze contactpersoon wist te vertellen. 'T is waarschijnlijk voldoende.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 23:12:18 #29
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19484920
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 23:09 schreef melensuup het volgende:
Tja, dat weet ik ook niet. Dat is wat onze contactpersoon wist te vertellen. 'T is waarschijnlijk voldoende.
je hebt hem overigens wel ook gemeld dat je hebt afgelost? sommige krediet-verstrekkers doen er namelijk langer over om een bkr-registratie als afgelost te registreren
pi_19488642
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 23:09 schreef melensuup het volgende:
Waarschijnlijk? Daar zou ik geen genoegen mee nemen, laat ie het maar duidelijk opzoeken. Ik heb ook vaak gehoord dat het "waarschijnlijk" wel goed zit, vervolgens maken ze problemen.

Maar goed, mijn akten zijn gisteren gepasseerd, huisje is binnen en de hele hypotheekstress is er voor mij af. ben blij toe!
pi_19490033
Normaal gesproken is er geen probleem, je aanvraag is immers al voorbij Acceptatie. Ik zou wel zorgen dat je je hypotheek netjes op tijd betaald anders heb je zo wat vervelende notities in je dossier bij het BKR.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 11:44:10 #32
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19490542
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 11:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Normaal gesproken is er geen probleem, je aanvraag is immers al voorbij Acceptatie. Ik zou wel zorgen dat je je hypotheek netjes op tijd betaald anders heb je zo wat vervelende notities in je dossier bij het BKR.
hypotheken worden toch niet bij het bkr geregistreerd, maar in het centrale hypotheek-register? verder denk ik dat ts zelf ook wel slim genoeg is om verplichtingen na te komen
pi_19490569
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 11:44 schreef Alicey het volgende:

[..]

hypotheken worden toch niet bij het bkr geregistreerd, maar in het centrale hypotheek-register? verder denk ik dat ts zelf ook wel slim genoeg is om verplichtingen na te komen
Als jij je maandelijkse verplichtingen mbt een hypotheek niet nakomt kun je gemeld worden bij het BKR.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 11:51:08 #34
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19490674
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 11:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als jij je maandelijkse verplichtingen mbt een hypotheek niet nakomt kun je gemeld worden bij het BKR.
ik zie het inderdaad. na 4 maanden achterstand wordt de hypotheek alsnog gemeld
  dinsdag 1 juni 2004 @ 10:36:01 #35
82005 Jonan
in oprichting
pi_19555749
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=662&i=18862&t=18862

en ja, het was idd heel erg dom om dat te doen!

goed dus dat je de lening hebt afgelost!

[ Bericht 12% gewijzigd door Jonan op 01-06-2004 10:37:33 (lezen) ]
oeps...
pi_19563726
Waarvan heb je dan die lening nu afbetaald als ik dat mag vragen????
pi_19603058
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 11:51 schreef Alicey het volgende:

[..]

ik zie het inderdaad. na 4 maanden achterstand wordt de hypotheek alsnog gemeld
Soms zelfs na 3 maanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')