Bij ons kon de sleuteloverdracht van het nieuwbouwhuis niet plaatsvinden omdat de hypotheekvertrekker vergeten was de termijn over te maken. Krijgen wij vervolgens de kosten voor het telefonisch overboek in rekening gebrachtquote:Op dinsdag 25 mei 2004 11:51 schreef Vhiper het volgende:
Als ie is goedgekeurd heb je een overeenkomst tussen jou en de hypotheekverstrekker. Tenzij uitdrukkelijk in je overeenkomst staat dat je geen nieuwe kredieten mag aangaan, is er geen probleem.
Ik kreeg vandaag te horen dat m'n bank de stukken nog niet naar de notaris heeft verzonden, terwijl de overdracht vrijdag al is...Stelletje &^#%^&$ zitten volgens hun nog op een handtekeningetje van mij te wachten, terwijl ze die 2 weken geleden al gehad hebben...DAAR word ik pas moe van...Kan ik ze weer achter de broek gaan zitten of ze het maar SNEL willen regelen![]()
![]()
![]()
Was blij dat alles geregeld was en de stress voorbij was, beginnen ze weer! *Zucht*![]()
Heb ze even flink wat schopjes gegeven en ze gaan de heleboel nog faxen naar de notaris vandaag, zodat we gewoon op vrijdag kunnen passeren (quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Bij ons kon de sleuteloverdracht van het nieuwbouwhuis niet plaatsvinden omdat de hypotheekvertrekker vergeten was de termijn over te maken. Krijgen wij vervolgens de kosten voor het telefonisch overboek in rekening gebracht![]()
Blijf ze achter de broek zitten dus!
Dit klopt... echter nadat de akte bij de notaris is gepasseerd!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:37 schreef doemaardrie het volgende:
Zolang jij de rente kan betalen zal het de bank worst zijn wat je doet
Zoiets hoorde ik toevallig vandaag ook al. Iemand wou ook een hypotheek en die moest zijn doorlopend krediet aflossen en zijn kwartaalkrediet van zijn bank ook en nog wat dingen. WAAROM???quote:Op dinsdag 25 mei 2004 11:18 schreef melensuup het volgende:
Enkele maanden geleden hebben wij een hypotheek afgesloten. Dinsdag a.s. is de overdracht bij de notaris. Nu is het geval dat we vorige maand een andere auto hebben gekocht, waarvoor een lening is afgesloten.
De hypotheekverstrekker had als voorwaarde dat enkele BKR noteringen (betaalrekeningen bij de bank met mogelijkheid tot roodstaan) opgeheven werden. dat hebben we nu gedaan. En de bevestiging daarvan gisteren aan de hypotheekverstrekker gegeven.
De vraag is nu of de hypotheekverstrekker nog moeilijk over de lening voor de auto kan/gaat doen?
Aan de ene kant voldoen we aan de gestelde voorwaarden en de hypotheekverstrekker heeft gezegd dat de hypotheek langs hun afdeling acceptatie is geweest en is goedgekeurd. Aan de andere kant krijg ik nu een slecht voorgevoel over die autolening. Voordat ik slapende honden wakker maak, dacht ik, ik plaats hier mijn vraag.
Sommige hypotheekverstrekkers vinden het prettiger een totaal beeld te hebben en proberen mensen dus te pushen andere, externe kredieten af te lossen, eventeel door de gevraagde hypotheek op te hogen. Ze hebben dan alles in 1 hand.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:44 schreef bibi het volgende:
[..]
Zoiets hoorde ik toevallig vandaag ook al. Iemand wou ook een hypotheek en die moest zijn doorlopend krediet aflossen en zijn kwartaalkrediet van zijn bank ook en nog wat dingen. WAAROM???
Tegen een iets hogere hypotheek zullen ze geen bezwaar hebben. Het grote voordeel daarvan is immers dat ze nu niet voor verrassingen kunnen komen te staan, van onbekende schulden etc.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:00 schreef bibi het volgende:
Ok, ze hebben dan liever dat je meer hypotheek afsluit en dan je bij hun meer hypotheek betaalt?
Dit heeft te maken met de maandlast die gezien het inkomen toegestaan is volgens de toetsingscriteria om overcreditering zoveel mogelijk te voorkomen. Voor de hypotheek wordt de maximaal toegestane maandlast berekend aan de hand van een annuïteitenlening (bv 30 jaar) met een bepaalde toetsrente. De maandlasten van een PL of DK worden hiervan simpelweg afgetrokken wanneer je deze niet inlost. Deze beïnvloedt niet alleen de hoogte van de hypotheeksom behoorlijk, maar ook het gedeelte van je maaninkomen wat je mag "verwonen". Los je het krediet daarentegen af dan verruim je de mogelijkheden m.b.t. het maximale toegestane hypotheekbedrag en maandlast.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:48 schreef Essebes het volgende:
[
Sommige hypotheekverstrekkers vinden het prettiger een totaal beeld te hebben en proberen mensen dus te pushen andere, externe kredieten af te lossen,
in dit land zijn er ook voor hyptheek verstrekkers regelsquote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:44 schreef bibi het volgende:
[..]
Zoiets hoorde ik toevallig vandaag ook al. Iemand wou ook een hypotheek en die moest zijn doorlopend krediet aflossen en zijn kwartaalkrediet van zijn bank ook en nog wat dingen. WAAROM???
Inderdaad, dan doen ze niet moeilijk.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:42 schreef bibi het volgende:
Het is dus alleen als je een hypotheek aanvraagt die je net kan krijgen ivm je salaris en daar moet dan niet ook nog een maandlast van een pl of een dk bij zitten.
Maar stel je voor iemand wil een hypotheek voor 130.0000 euro en kan met zijn salaris 260.000 krijgen, dan doen ze toch niet moeilijk over een dk?
waarom is dat slechts steeksproefgewijs? dit daar een bkr toets slechts twee a drie seconden in beslag neemtquote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:42 schreef melensuup het volgende:
Er wordt steekproefsgewijs een tweede bkr-toets door de hypotheekverstrekker uitgevoerd. Zouden we niet getoetst worden, dan zouden we geen probleem hebben. Hadden we de lening na het passeren van de akte afgesloten had de hypotheekverstrekker ook niet moeilijk gedaan.
Aangezien we er niet op willen gokken met die tweede bkr-toets, hebben we de lening afgelost. En is alles nu in orde.
je hebt hem overigens wel ook gemeld dat je hebt afgelost? sommige krediet-verstrekkers doen er namelijk langer over om een bkr-registratie als afgelost te registrerenquote:Op vrijdag 28 mei 2004 23:09 schreef melensuup het volgende:
Tja, dat weet ik ook niet. Dat is wat onze contactpersoon wist te vertellen. 'T is waarschijnlijk voldoende.
Waarschijnlijk? Daar zou ik geen genoegen mee nemen, laat ie het maar duidelijk opzoeken. Ik heb ook vaak gehoord dat het "waarschijnlijk" wel goed zit, vervolgens maken ze problemen.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 23:09 schreef melensuup het volgende:
Tja, dat weet ik ook niet. Dat is wat onze contactpersoon wist te vertellen. 'T is waarschijnlijk voldoende.
hypotheken worden toch niet bij het bkr geregistreerd, maar in het centrale hypotheek-register? verder denk ik dat ts zelf ook wel slim genoeg is om verplichtingen na te komenquote:Op zaterdag 29 mei 2004 11:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Normaal gesproken is er geen probleem, je aanvraag is immers al voorbij Acceptatie. Ik zou wel zorgen dat je je hypotheek netjes op tijd betaald anders heb je zo wat vervelende notities in je dossier bij het BKR.
Als jij je maandelijkse verplichtingen mbt een hypotheek niet nakomt kun je gemeld worden bij het BKR.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 11:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
hypotheken worden toch niet bij het bkr geregistreerd, maar in het centrale hypotheek-register? verder denk ik dat ts zelf ook wel slim genoeg is om verplichtingen na te komen
ik zie het inderdaad. na 4 maanden achterstand wordt de hypotheek alsnog gemeldquote:Op zaterdag 29 mei 2004 11:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Als jij je maandelijkse verplichtingen mbt een hypotheek niet nakomt kun je gemeld worden bij het BKR.
Soms zelfs na 3 maanden.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 11:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
ik zie het inderdaad. na 4 maanden achterstand wordt de hypotheek alsnog gemeld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |