abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19383021
Ik heb in de search gezocht en ik heb hier niks over kunnen vinden. Mocht ik verkeerd gezocht hebben: Punish me!

Mijn probleem: ik heb 6,5 jaar geleden(!!!!) een relatie met een meisje gekregen. Ik heb ruim anderhalf jaar iets met haar gehad en daarna maakte ze het uit. In die tijd hebben we NOOIT problemen gehad. (hooguit wat kleine irritaties) Ik ben er JAREN kapot van geweest dat het uit ging.

Intussen heb ik nog eens 2,5 jaar een vriendin gehad en tussendoor ook allemaal vriendinnen. Ook daar was ik allemaal dol op en dat liep goed. Maar toch konden ze niet tippen aan die ene. Ook nu heb ik een vriendin, maar het blijft hetzelfde.

Inmiddels is het dus al lang uit en ik heb sindsdien zeer weinig contact met haar gehad. (Een paar mailtjes, dat was het wel.) Toch BLIJF ik maar aan haar denken, over haar dromen, naar haar terug verlangen, enz.

Ik heb echt ALLES geprobeerd; compleet ontkennen dat ik ooit iets met haar gehad heb, er juist heel veel mee bezig zijn om het goed te "verwerken", er over praten met vrienden, familie, enz. Niks helpt. Soms denk ik dat het over is en dan ben ik blij, maar dan hoor ik weer een liedje uit die tijd of iemand maakt een opmerking die zij ook zou maken.

IS DIT NORMAAL?? En wat kan ik het beste doen, haar vergeten of er juist voor gaan omdat dit betekent dat zij 'de ware' is? (Voor zover dit bestaat?) En zijn er mensen die dit herkennen?

Alleen serieuze reacties a.u.b.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 04:32:39 #2
9713 Eightball
In control.
pi_19383035
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 04:22 schreef Sweepstarter het volgende:
Hier klopt iets niet. Maar dat snap je zelf ook wel.
pi_19383037
Volgens mij moet je een "wake up call" hebben.

Je denkt zo veel aan haar en maakt haar in je gedachten helemaal perfect. Dat niemand aan haar kan tippen lijkt me sterk, er zijn vast mensen die het niet uit maken na wat kleine irritaties...

In ieder geval, hoewel jij haar geweldig vind zal dit in werkelijkheid wel tegenvallen denk ik, dus om het probleem op te lossen zou je haar op kunnen zoeken en je "wake up call" kunnen halen...

Of (om je wat moeite te besparen) even bedenken wat ik eigenlijk bedoel en je vanzelf beter voelen omdat je toch wel iemand kan vinden, of zelfs al hebt die aan haar kan tippen..

succes!
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  dinsdag 25 mei 2004 @ 04:41:20 #4
74644 Troetel
Just trust me...!!
pi_19383049
Een vriend van mij heeft dit ook.....Hij heeft ruim 2 jaar geleden een relatie gehad met een meisje van ongeveer een half jaar....Zij heeft het toch uit gemaakt en hij was er kapot van...Hij heeft sindsdien eigenlijk geen echte serieuze relatie meer gehad omdat, zoals hij zelf zegt, niemand kan tippen aan dat ene meisje....!!
Het is gewoon het gevoel dat je bij iemand hebt gehad, wat het voor jou zo bijzonder maakte, misschien dat je daar nu naar op zoek bent.
Je kan blijven zoeken naar het meisje die dat gevoel (weer) bij je los kan maken of je moet genoegen nemen met "minder" ..
Misschien helpt het om te zeggen dat je niet over het meisje heen bent waar je toen iets mee had, maar mensen veranderen, dus wie weet hoe ze nu is...
Die ex van die vriend blijkt nu best wel een bitch te zijn en dat weet hij ook....Toch is hij niet over haar heen.....Misschien is het wel gewoon een verlangen naar hoe het toen was...Niet zozeer dus naar haar, maar naar een tijd waar jij je goed voelde...!!
pi_19383059
Juist dat bedoel ik eigenlijk En als je jezelf daar uit kan zetten, is je probleem dus opgelost
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_19383294
Troetel, wat voor vrienden heb jij die een relatie hebben met een meisje van een half jaar. Dat is wel erg sick, of niet dan.
There are only 10 types of people in the world. Those who know binary and those who don't.
pi_19383358
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 07:21 schreef ---Mickey--- het volgende:
Troetel, wat voor vrienden heb jij die een relatie hebben met een meisje van een half jaar. Dat is wel erg sick, of niet dan.
whahahaha idd, wat leuk! ROTFLMAO
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 08:57:44 #8
15285 _oxygen_
Druk Druk Druk
pi_19383909
Ga gewoon verder met leven...
Bizar.. (bit dyslectische)
pi_19383939
just let it go.
niet vergelijkend een relatie ingaan, niemand kan ooit aan welke ex dan ook tippen, iedereen is uniek.
dat je haar mist is alleen maar een teken dat je een leuke tijd hebt gehad.. (5 jaar geleden ).
je moet juist je gevoelens niet negeren, maar laten gaan, dan verwerk je het.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 09:02:41 #10
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_19383965
ik denk dat je die relatie een beetje voor jezelf zit op te hemelen.
ze maakte het niet voor niets uit. probeer het los te laten en je te richten op je huidige vriendin.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 25 mei 2004 @ 09:05:20 #11
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_19383998
quote:
Ook nu heb ik een vriendin, maar het blijft hetzelfde.

Inmiddels is het dus al lang uit
Je bent lang bezig geweest met typen zie ik...
Zit je nog met dit probleem of heb je inmiddels alweer een nieuwe vriendin?
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_19384020
ms haar gewoon een keer ontmoeten weer , dan zie je wellicht hoe ze wérkelijk is en word je ws met je beide voeten op aarde terug gezet
Je maakt nu iemand van haar die ze niet is, een soort mental photoshop , zeg maar

en je ex missen is op zich niets mis mee, dat doe ik ook en dan bel ik ze op om bij te kletsen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 25 mei 2004 @ 09:12:04 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_19384077
Bel d'r een keertje op en praat er met haar over?
censuur :O
pi_19386090
Ik denk dat je gewoon tevreden moet zijn met je huidige vriendin. Je kan niet alles hebben in dit leven,
maar dat wist je al 5 jaar geleden.Het idee is vaak mooier dan de werkelijkheid.
  woensdag 26 mei 2004 @ 11:10:54 #15
95086 Handy_Man
if I can't fix it, nobody
pi_19415287
Neehee, niet wegstoppen en vergeten. Dat werkt echt niet!!! Gewoon lekker aan denken en vooral aan alle goeie tijden. Dit is een gedeelte van je leven en blijkbaar heeft dit grote invloed gehad. Vergeten kan niet en waarom zou je. Zie het als iets positiefs! Er komt vanzelf iemand bij wie je je weer net zo voelt of zelfs beter. Succes
  woensdag 26 mei 2004 @ 11:42:39 #16
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_19416109
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 10:58 schreef Lammie het volgende:
Ik denk dat je gewoon tevreden moet zijn met je huidige vriendin. Je kan niet alles hebben in dit leven,
maar dat wist je al 5 jaar geleden.Het idee is vaak mooier dan de werkelijkheid.
Je denkt niet... je voelt iets... Gevoel is veel groter dan verstand. Door denken kunnen dingen vervagen, maar als je gevoel het vesrtand maar blijft overheersen.

Een oplossing weet ik niet... ik wordt er persoonlijk niet vrolijk van... aangezien ik nug nog denk dat ik aan het begin sta van "haar missen tot mijn dood", maar toch hoop dat het midner is dan die 5 jaar... maar dat terzijde
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  woensdag 26 mei 2004 @ 11:45:29 #17
15285 _oxygen_
Druk Druk Druk
pi_19416189
Misschien eens praten met een psycholoog.. Het is normaal dat je iemand niet vergeet maar dit gaat iets verder.. Je zal toch verder moeten met je leven.. Stil blijven staan bij een ex is niet echt goed.. Het is zonde om stil te blijven staan

Ik heb ongveer 1/2 jaar last gehad nadat een ex het uit had gemaakt.. maar daarna ging het leven gewoon verder..
Bizar.. (bit dyslectische)
  woensdag 26 mei 2004 @ 16:28:10 #18
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_19423705
Vind dit ook niet echt gezond....vodn het wake-up call principe dan ook een goede oplossing...Denk dat je je die persoon gewoon te positief in je gedachten hebt gezet..Daarbij veranderen mensen enorm binnen 5 jaar, dus kans is dat als je er opzoekt dat t allemaal gruwelijk tegenvalt...Ben je meteen genezen
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_19427102
quote:
Ik heb in de search gezocht en ik heb hier niks over kunnen vinden. Mocht ik verkeerd gezocht hebben: Punish me!

Mijn probleem: ik heb 6,5 jaar geleden(!!!!) een relatie met een meisje gekregen. Ik heb ruim anderhalf jaar iets met haar gehad en daarna maakte ze het uit. In die tijd hebben we NOOIT problemen gehad. (hooguit wat kleine irritaties) Ik ben er JAREN kapot van geweest dat het uit ging.

Intussen heb ik nog eens 2,5 jaar een vriendin gehad en tussendoor ook allemaal vriendinnen. Ook daar was ik allemaal dol op en dat liep goed. Maar toch konden ze niet tippen aan die ene. Ook nu heb ik een vriendin, maar het blijft hetzelfde.

Inmiddels is het dus al lang uit en ik heb sindsdien zeer weinig contact met haar gehad. (Een paar mailtjes, dat was het wel.) Toch BLIJF ik maar aan haar denken, over haar dromen, naar haar terug verlangen, enz.

Ik heb echt ALLES geprobeerd; compleet ontkennen dat ik ooit iets met haar gehad heb, er juist heel veel mee bezig zijn om het goed te "verwerken", er over praten met vrienden, familie, enz. Niks helpt. Soms denk ik dat het over is en dan ben ik blij, maar dan hoor ik weer een liedje uit die tijd of iemand maakt een opmerking die zij ook zou maken.

IS DIT NORMAAL?? En wat kan ik het beste doen, haar vergeten of er juist voor gaan omdat dit betekent dat zij 'de ware' is? (Voor zover dit bestaat?) En zijn er mensen die dit herkennen?

Wie leeft in het verleden verandert in eeen zoutpilaar... Oftewel... blijf waar je zit (in het verleden en verzuur maar lekker... ) Of je gaat eens kijken naar de toekomst. Want het verleden haal je toch niet terug.

Dit zijnde een paal boven water of een parel voor een zwijn. En nog serieus ook...

Je mag zelf uitmaken welke...
Ik kan het uitleggen...
  donderdag 27 mei 2004 @ 19:43:13 #20
93511 Nevada92
wheelsofsteel
pi_19454457
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 04:41 schreef Troetel het volgende:
Een vriend van mij heeft dit ook.....Hij heeft ruim 2 jaar geleden een relatie gehad met een meisje van ongeveer een half jaar....Zij heeft het toch uit gemaakt en hij was er kapot van...Hij heeft sindsdien eigenlijk geen echte serieuze relatie meer gehad omdat, zoals hij zelf zegt, niemand kan tippen aan dat ene meisje....!!
Het is gewoon het gevoel dat je bij iemand hebt gehad, wat het voor jou zo bijzonder maakte, misschien dat je daar nu naar op zoek bent.
Je kan blijven zoeken naar het meisje die dat gevoel (weer) bij je los kan maken of je moet genoegen nemen met "minder" ..
Ik moet zeggen dat ik deze ervaring ook zeker deel. Het moment van ontmoeten was zo speciaal, en die gevoelens die daarbij waren. Triest gewoon dat je nooit meer zo'n situatie zal meemaken. Natuurlijk komen er weer nieuwe/andere/bijzondere momenten, maar toch, het blijven mooie herinneringen. Ik moet er nog vaak aan denken.

Het advies wat ik de TS het beste kan geven is gewoon doorgaan met je leven. Koester die herinneringen aan dat vorige meisje maar richt je wel op de toekomst. Oude koeien laten liggen.
24 flesjes in een kratje. 24 uur in een dag. Toeval?
  donderdag 27 mei 2004 @ 19:51:40 #21
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_19454698
Je moet geen meisje nemen met het idee dat ze aan je vorige vriendin moet tippen. Je ex was zo te horen heel erg bezonder. Helaas is dat uitgegaan. Zorg dat je ex dan een speciale plaats krijgt.

Een nieuwe vriendin moet je ex niet 'overschrijven', maar met je leven zoals het nu is. Je ex heeft een plaatsje daarnaast.

Ik ken het gevoel een beetje. Het was een hele mooie tijd met m'n ex en ik ben ook kapot geweest ervan. Alleen heb ik nu een vriendin waar ik ook stapel op ben, waar ik ook heel erg veel van houd. M'n ex hoort bij m'n verleden. M'n vriendin bij het heden en ik hoop dat dat zo blijft.

Sterkte
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  donderdag 27 mei 2004 @ 20:06:45 #22
95870 Viva_La_Buff
pom pom bunny power
pi_19455142
Dit is echt een bekend probleem bij mensen die gedumpt worden. Op een of andere manier maak je die persoon die je gedumpt heeft als een soort god in je hoofd.
Hoe kom je hiervan af? Makkelijk... maak ze in je hoofd weer stom... bedenk alle slechte eigenschappen die die persoon heeft, bedenk dat ze echt dom en stom zijn dat ze jou ooit gedumpt hebben. En overdrijf hier flink mee... het gaat immers om jou... Het is niet makkelijk, dat geef ik toe, maar uiteindelijk als je het goed doet gaat dat gevoel dat je nu plaagt wel over...
please give me all you're chocolate
pi_22408405
Bij deze nog bedankt allemaal! Ik heb de laatste tip met succes opgevolgd! Dus ik heb er zeker iets aan gehad, ik hoop de volgende met hetzelfde probleem ook.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 18:43:09 #24
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_22424898
Damn, das pas een late reactie...ondertussen al een andere relatie?
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')