Two_Tribes | maandag 24 mei 2004 @ 23:24 |
Goed, ik heb dus een kapotte koppakking. Maar ik weet eigenlijk niet of m'n auto het waard is om te maken (oude VW Polo, verder zonder problemen). Iemand een idee hoelang je met zoiets door kan rijden (wel zorgen dat koelvloeistof op peil is natuurlijk) | |
Piro | maandag 24 mei 2004 @ 23:25 |
In jouw geval: tot ie het begeeft. | |
martnl | dinsdag 25 mei 2004 @ 09:57 |
Je kan er weinig van zeggen. Het kan een week zijn maar net zo goed een half jaar. Dus dat worden spannende ritjes de komende tijd ![]() | |
Boink | dinsdag 25 mei 2004 @ 11:10 |
Zolang je de koelvloeistof en het oliepeil in de gaten houdt kan je er nog wel ff mee doorrijden! | |
Sm0keZ | dinsdag 25 mei 2004 @ 11:27 |
koppakkingen laten vervangen is wel een erg duur grapje.... gewoon door blijven rijden totdat ie er echt mee stopt (tenzij je iemand kent die je wil helpen met vervangen.. pakkingsetje is niet zo enorm duur denk ik) | |
Two_Tribes | dinsdag 25 mei 2004 @ 11:42 |
quote:Het is idd de tijd die het zo duur maakt. Maar ik zit dus in dubio, voor apk moet ook m'n voorruit vervangen worden (¤140) en wat er evt. nog meer boven komt bij de keuring. De keuring is in juni al. | |
-Eddow- | dinsdag 25 mei 2004 @ 12:03 |
auto nu verkopen ![]() | |
Roellio | dinsdag 25 mei 2004 @ 12:05 |
Een auto met lekke koppakking verkoop je niet. ![]() Het duurt trouwens niet zo lang voordat je auto inmense rookwolken begint te produceren. | |
Ash_nazg_durbatulyk | dinsdag 25 mei 2004 @ 12:15 |
Gewoon ff een nieuw topic openen, fototje erbij en verkopen die hap... ![]() | |
Spyronius | dinsdag 25 mei 2004 @ 12:30 |
Gewoon die auto verkopen als auto voor onderdelen of voor de echte hobbiest die het leuk vind om een kop pakking te vervangen. Is de kans in ieder geval groot dat je er meer voor vangt dan wanneer je je auto bij de sloop afleverd. | |
The_Langolier | dinsdag 25 mei 2004 @ 12:32 |
laten fixen die hap. het is toch ook voor je eigen veiligheid en die van je passagiers. hmm wat correct | |
God_de_Vader | dinsdag 25 mei 2004 @ 13:46 |
Mensen dat van duur duur duur ... ik werk in een garage en bij sommige auto's is dat inderdaad duur maar lang niet bij allemaal als het om een 1200 1300 of 1400 volkswagen motor is gaat dat voor prijzen tussen de 210 en 265 euro geplaatst dat is inclusief reinigen van de kopvlakken en 2 jaar garantie vaan Coolianze dus of dat nu zoooo enorm duur is ... De originele koppakkingen van VW zijn uit een soort press carton maar de coolianze bevat metalen film laagjes. Eens vervangen nooit meer stuk te krijgen zelfs niet bij plankgas met koude motor of extraam hoog toeren rijden. Ik heb Golf jhonny gastjes op garage weten komen met zo een gofke 2 1300 en die daar dan de man mee gaan uit hangen. een Cooliane pakking er in en die kerels reden duizenden kilometers als een gek. Je ziet dat dan duidelijk aan hun bandenverslijt (waaroor ook al een oplossing is Unigom maakt super harde banden liggen iets minder vast maar slijten bijna niet) en dan het probleem van de versleten wiellagers. Dat blijft hellaas een kl... werkje de garage verdient er amper iets aan maar dat is echt prutsen en vuil. Groetjes. | |
Two_Tribes | dinsdag 25 mei 2004 @ 17:04 |
Hmm.... mijn garage had het over tussen de ¤300 en 400, navraag bij andere garages kwam het ook op zo'n tarief. Hoe zit het met het arbeidsloon in Belgie? Ligt dat een stuk lager soms? | |
Herr.Flick | dinsdag 25 mei 2004 @ 17:38 |
quote:Metalen koppakkingen lekken eerder dan de andere varianten,ze slaan wel niet zo snel door,maar sluiten slechter af. En dat verhaal van : met koude motor plankgas rijden is helemaal ![]() Je pakking kan er wel tegen, alleen de cilinderkop niet, en daar word nu juist geen garantie op gegeven. De X17DTL van Opel heeft ook zo'n pakking,die gaan nooit stuk, maar toch lekken ze ooit door,dit komt puur omdat het metaal niet altijd goed afdicht. Superharde banden hebben superslechte wegligging,niet een beetje minder maar gewoon slecht. Zo weer wat geleerd. ![]() | |
mcintosh | dinsdag 25 mei 2004 @ 18:40 |
Ik heb zeker een half jaar met een lekke koppaking gereden. Er kwam inderdaad wat rook onder de motorkap vandaan en er was wat vermogen verlies maar verder was er nog 'goed' mee te rijden hoor ![]() | |
Sm0keZ | dinsdag 25 mei 2004 @ 23:43 |
hoe kun je nou precies weten of je een lekke koppakking heb? komt er ook ineens meer herrie onder de motorkap vandaan ofzo? | |
Herr.Flick | woensdag 26 mei 2004 @ 00:05 |
Nee, vaak loopt je motor heet,je moet dan ook vaak koelwater bijvullen, en de auto rookt erg wit. Waar je kunt ook water bij de olie krijgen,motor kan op 3 of minder cilinders gaan lopen(of helemaal niet meer),olie/waterlekkage aan het blok. Er zijn handige tooltjes voor die makkelijk zijn bij het constateren van een kapotte koppakking,een zogenaamde snuffelaar die aan je koelwater ruikt of dat er verbrandingsgassen aanwezig zijn. Dit werkt overigens alleen bij een benzine of gas auto. ![]() | |
Oosthoek | woensdag 26 mei 2004 @ 00:06 |
Een nieuwe koppakking kost altijd meer dan een nieuwe gare 2e hands kutpolo. Tel uit je winst. | |
God_de_Vader | woensdag 26 mei 2004 @ 11:25 |
Wel die metalen koppakkingen vallen erg goed mee en van lekken hebben wij in de garage zelden last als het wel zo is is dat altijd binnen de 4 maanden en er is 2 jaar garantie. Als de blok goed opgekuist is en perfect recht de pakking er op en dat blijft heel erg goed zitten bij voldoende aanspanning. De koppakkingen met metaalfilm zijn dus niet volledig uit metaal gesneden he. Het is een film die tussen het karton zit. Bij volledig metaal omringde pakking is het zo dat je een krakende motor kan krijgen. Voor zij die willen weten hoe je kan zien dat de koppakking stuk is ... Lichtjes water verlies en na verloop van tijd als je je olie kontroleerd is dat zo een dikke blubber aan de meetstok. Verder in een iets later stadium rook wit uit de uitlaat. Ik werk voor een Suzuki garage en wij plaatsen er toch een dikke 15 per week, dit van vanalle merken. | |
Two_Tribes | woensdag 26 mei 2004 @ 11:58 |
quote:Niet dus ![]() |