quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 13:46 schreef God_de_Vader het volgende:
Mensen dat van duur duur duur ... ik werk in een garage en bij sommige auto's is dat inderdaad duur maar lang niet bij allemaal als het om een 1200 1300 of 1400 volkswagen motor is gaat dat voor prijzen tussen de 210 en 265 euro geplaatst dat is inclusief reinigen van de kopvlakken en 2 jaar garantie vaan Coolianze dus of dat nu zoooo enorm duur is ...
De originele koppakkingen van VW zijn uit een soort press carton maar de coolianze bevat metalen film laagjes. Eens vervangen nooit meer stuk te krijgen zelfs niet bij plankgas met koude motor of extraam hoog toeren rijden. Ik heb Golf jhonny gastjes op garage weten komen met zo een gofke 2 1300 en die daar dan de man mee gaan uit hangen. een Cooliane pakking er in en die kerels reden duizenden kilometers als een gek. Je ziet dat dan duidelijk aan hun bandenverslijt (waaroor ook al een oplossing is Unigom maakt super harde banden liggen iets minder vast maar slijten bijna niet) en dan het probleem van de versleten wiellagers. Dat blijft hellaas een kl... werkje de garage verdient er amper iets aan maar dat is echt prutsen en vuil.
Groetjes.
Metalen koppakkingen lekken eerder dan de andere varianten,ze slaan wel niet zo snel door,maar sluiten slechter af.
En dat verhaal van : met koude motor plankgas rijden is helemaal
![]()
.
Je pakking kan er wel tegen, alleen de cilinderkop niet, en daar word nu juist geen garantie op gegeven.
De X17DTL van Opel heeft ook zo'n pakking,die gaan nooit stuk, maar toch lekken ze ooit door,dit komt puur omdat het metaal niet altijd goed afdicht.
Superharde banden hebben superslechte wegligging,niet een beetje minder maar gewoon slecht.
Zo weer wat geleerd.