abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19379006
Goed, ik heb dus een kapotte koppakking. Maar ik weet eigenlijk niet of m'n auto het waard is om te maken (oude VW Polo, verder zonder problemen).

Iemand een idee hoelang je met zoiets door kan rijden (wel zorgen dat koelvloeistof op peil is natuurlijk)
  maandag 24 mei 2004 @ 23:25:41 #2
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_19379064
In jouw geval: tot ie het begeeft.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_19384732
Je kan er weinig van zeggen.
Het kan een week zijn maar net zo goed een half jaar.

Dus dat worden spannende ritjes de komende tijd
  dinsdag 25 mei 2004 @ 11:10:45 #4
26631 Boink
Ik ben er klaar voor!
pi_19386441
Zolang je de koelvloeistof en het oliepeil in de gaten houdt kan je er nog wel ff mee doorrijden!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 11:27:33 #5
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_19386940
koppakkingen laten vervangen is wel een erg duur grapje.... gewoon door blijven rijden totdat ie er echt mee stopt
(tenzij je iemand kent die je wil helpen met vervangen.. pakkingsetje is niet zo enorm duur denk ik)
pi_19387333
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 11:27 schreef Sm0keZ het volgende:
koppakkingen laten vervangen is wel een erg duur grapje.... gewoon door blijven rijden totdat ie er echt mee stopt
(tenzij je iemand kent die je wil helpen met vervangen.. pakkingsetje is niet zo enorm duur denk ik)
Het is idd de tijd die het zo duur maakt.

Maar ik zit dus in dubio, voor apk moet ook m'n voorruit vervangen worden (¤140) en wat er evt. nog meer boven komt bij de keuring. De keuring is in juni al.
pi_19387846
auto nu verkopen voor een mooi prijsje
http://www.autogespot.com De verzameling van bijzondere auto's!!
http://www.klassiekergespot.nl
©1983-2007 -Eddow-
pi_19387886
Een auto met lekke koppakking verkoop je niet.
Het duurt trouwens niet zo lang voordat je auto inmense rookwolken begint te produceren.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 12:15:37 #9
82923 Ash_nazg_durbatulyk
One ring to rule them all!!!
pi_19388126
Gewoon ff een nieuw topic openen, fototje erbij en verkopen die hap...
pi_19388530
Gewoon die auto verkopen als auto voor onderdelen of voor de echte hobbiest die het leuk vind om een kop pakking te vervangen.

Is de kans in ieder geval groot dat je er meer voor vangt dan wanneer je je auto bij de sloop afleverd.
pi_19388585
laten fixen die hap. het is toch ook voor je eigen veiligheid en die van je passagiers.

hmm wat correct
  dinsdag 25 mei 2004 @ 13:46:05 #12
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_19391004
Mensen dat van duur duur duur ... ik werk in een garage en bij sommige auto's is dat inderdaad duur maar lang niet bij allemaal als het om een 1200 1300 of 1400 volkswagen motor is gaat dat voor prijzen tussen de 210 en 265 euro geplaatst dat is inclusief reinigen van de kopvlakken en 2 jaar garantie vaan Coolianze dus of dat nu zoooo enorm duur is ...

De originele koppakkingen van VW zijn uit een soort press carton maar de coolianze bevat metalen film laagjes. Eens vervangen nooit meer stuk te krijgen zelfs niet bij plankgas met koude motor of extraam hoog toeren rijden. Ik heb Golf jhonny gastjes op garage weten komen met zo een gofke 2 1300 en die daar dan de man mee gaan uit hangen. een Cooliane pakking er in en die kerels reden duizenden kilometers als een gek. Je ziet dat dan duidelijk aan hun bandenverslijt (waaroor ook al een oplossing is Unigom maakt super harde banden liggen iets minder vast maar slijten bijna niet) en dan het probleem van de versleten wiellagers. Dat blijft hellaas een kl... werkje de garage verdient er amper iets aan maar dat is echt prutsen en vuil.

Groetjes.
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_19397106
Hmm.... mijn garage had het over tussen de ¤300 en 400, navraag bij andere garages kwam het ook op zo'n tarief.

Hoe zit het met het arbeidsloon in Belgie? Ligt dat een stuk lager soms?
  dinsdag 25 mei 2004 @ 17:38:08 #14
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_19398017
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 13:46 schreef God_de_Vader het volgende:
Mensen dat van duur duur duur ... ik werk in een garage en bij sommige auto's is dat inderdaad duur maar lang niet bij allemaal als het om een 1200 1300 of 1400 volkswagen motor is gaat dat voor prijzen tussen de 210 en 265 euro geplaatst dat is inclusief reinigen van de kopvlakken en 2 jaar garantie vaan Coolianze dus of dat nu zoooo enorm duur is ...

De originele koppakkingen van VW zijn uit een soort press carton maar de coolianze bevat metalen film laagjes. Eens vervangen nooit meer stuk te krijgen zelfs niet bij plankgas met koude motor of extraam hoog toeren rijden. Ik heb Golf jhonny gastjes op garage weten komen met zo een gofke 2 1300 en die daar dan de man mee gaan uit hangen. een Cooliane pakking er in en die kerels reden duizenden kilometers als een gek. Je ziet dat dan duidelijk aan hun bandenverslijt (waaroor ook al een oplossing is Unigom maakt super harde banden liggen iets minder vast maar slijten bijna niet) en dan het probleem van de versleten wiellagers. Dat blijft hellaas een kl... werkje de garage verdient er amper iets aan maar dat is echt prutsen en vuil.

Groetjes.
Metalen koppakkingen lekken eerder dan de andere varianten,ze slaan wel niet zo snel door,maar sluiten slechter af.
En dat verhaal van : met koude motor plankgas rijden is helemaal .
Je pakking kan er wel tegen, alleen de cilinderkop niet, en daar word nu juist geen garantie op gegeven.

De X17DTL van Opel heeft ook zo'n pakking,die gaan nooit stuk, maar toch lekken ze ooit door,dit komt puur omdat het metaal niet altijd goed afdicht.

Superharde banden hebben superslechte wegligging,niet een beetje minder maar gewoon slecht.

Zo weer wat geleerd.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_19399522
Ik heb zeker een half jaar met een lekke koppaking gereden. Er kwam inderdaad wat rook onder de motorkap vandaan en er was wat vermogen verlies maar verder was er nog 'goed' mee te rijden hoor
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 23:43:24 #16
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_19408460
hoe kun je nou precies weten of je een lekke koppakking heb? komt er ook ineens meer herrie onder de motorkap vandaan ofzo?
  woensdag 26 mei 2004 @ 00:05:03 #17
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_19409087
Nee, vaak loopt je motor heet,je moet dan ook vaak koelwater bijvullen, en de auto rookt erg wit.
Waar je kunt ook water bij de olie krijgen,motor kan op 3 of minder cilinders gaan lopen(of helemaal niet meer),olie/waterlekkage aan het blok.

Er zijn handige tooltjes voor die makkelijk zijn bij het constateren van een kapotte koppakking,een zogenaamde snuffelaar die aan je koelwater ruikt of dat er verbrandingsgassen aanwezig zijn.
Dit werkt overigens alleen bij een benzine of gas auto.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  woensdag 26 mei 2004 @ 00:06:25 #18
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_19409122
Een nieuwe koppakking kost altijd meer dan een nieuwe gare 2e hands kutpolo. Tel uit je winst.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  woensdag 26 mei 2004 @ 11:25:38 #19
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_19415662
Wel die metalen koppakkingen vallen erg goed mee en van lekken hebben wij in de garage zelden last als het wel zo is is dat altijd binnen de 4 maanden en er is 2 jaar garantie. Als de blok goed opgekuist is en perfect recht de pakking er op en dat blijft heel erg goed zitten bij voldoende aanspanning. De koppakkingen met metaalfilm zijn dus niet volledig uit metaal gesneden he. Het is een film die tussen het karton zit. Bij volledig metaal omringde pakking is het zo dat je een krakende motor kan krijgen.

Voor zij die willen weten hoe je kan zien dat de koppakking stuk is ...
Lichtjes water verlies en na verloop van tijd als je je olie kontroleerd is dat zo een dikke blubber aan de meetstok. Verder in een iets later stadium rook wit uit de uitlaat.

Ik werk voor een Suzuki garage en wij plaatsen er toch een dikke 15 per week, dit van vanalle merken.
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_19416556
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 00:06 schreef Oosthoek het volgende:
Een nieuwe koppakking kost altijd meer dan een nieuwe gare 2e hands kutpolo. Tel uit je winst.
Niet dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')