abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juni 2004 @ 13:56:58 #226
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_20249979
Heeft iedereen afgelopen weekend weer overleefd? Of ligt iedereen nog in coma die geweest is?

Zelf ben ik vannacht weer teruggereden. Bleef bij een vriend slapen afgelopen weekend, maar die moest vanmorgen om 6 uur alweer de deur uit om te werken. Het leek ons dus beter om gisteravond meteen weer naar huis te gaan ipv vanmorgen vroeg.

Heb echt een geweldig weekend gehad daar. Bands die mij het meest zijn bijgebleven:
- Therion. Had ze nog niet live gezien, maar heb wel een aantal cd's van ze. Op voorhand vroeg ik me af of het live wel een beetje zou klinken, maar het was echt ver boven verwachting. Ik vind het een erg prettige combinatie: metal met een vleugje klassiek.
- Testament. Erg strak, maar weet niet exact wat het was....... vond het er zelf een beetje op lijken dat ze er niet zoveel zin in hadden. Ze hebben ook niet de volledige tijd gespeeld: begonnen later en eindigden te vroeg.
- Discipline. Had nog niet van de band gehoord, maar de nummers liggen erg prettig in het gehoor. Voor mij was het een beetje een combinatie van Dropkick Murpys meets the Offspring
- Alice Cooper. Wat een geweldige show kan die gast nog steeds neerzetten zeg!
- En natuurlijk de afsluiter Judas Priest. De gay lord of metal is weer terug bij zijn roots. Een super stem, maar vond de show an sich wat minder. Hij liep een beetje heen en weer te stuiteren over het podium en daar bleef het wel een beetje bij. Desalnietemin: een geweldige afsluiter van het festival!
  maandag 28 juni 2004 @ 14:26:08 #227
14677 Fegisje
I love America
pi_20250847
Nog zo weinig reacties van de mensen hier???

Ik hoorde dat het knokken was na Death Angel (lache band anyway).

Ze gooiden de basgitaar in het publiek en de bewaking wou die blijkbaar weer terughebben. Toen was het knokken en ik hoorde dat iemand een gebroken neus had gekregen... Kan iemand vertellen hoe het precies ging?

Ik heb een leuk weekend gehad... Judas Priest was lachen.
Jammer dat Children of Bodom slecht geluid had en een optreden van nog geen uur . En die nieuwe gitarist is erg goed.. Check die clip van Sinergy - Midnight Madness maar eens

Morbid Angel maakte trouwens een flinke indruk met hun brullende bassist. En die drummer met ze snelle gemep... Damn!

Het was een lang en vermoeiend weekend maar wel erg relaxed

Hoogtepunt was toch wel Air On Maiden, of niet??
I Love America
  maandag 28 juni 2004 @ 14:38:58 #228
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_20251201
quote:
Op maandag 28 juni 2004 14:26 schreef Fegisje het volgende:
Nog zo weinig reacties van de mensen hier???
Denk toch dat de meesten nog helemaal knock out zijn
  maandag 28 juni 2004 @ 14:43:51 #229
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_20251315

Net terug, was gaaf.

Volgend jaar weer
  maandag 28 juni 2004 @ 14:45:00 #230
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_20251338
quote:
Op maandag 28 juni 2004 14:43 schreef Djaser het volgende:

Net terug, was gaaf.

Volgend jaar weer
Kort maar krachtig verslag zou ik zo zeggen
  maandag 28 juni 2004 @ 15:01:56 #231
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_20251754
Nou vooruit, wat ik heb gezien in volgorde van hoe leuk ik het vond:

1. In Extremo - ontzettend cool en indrukwekkend optreden, dit was echt de verassing van gmm
2. Saxon - Zonder eagle , maar wat een enthousiast optreden.
3. Alice Cooper - Niet erg veel show maar het was zeker wel cool en grappig. Alice was goed bij stem vond ik en hij heeft een goede band achter zich staan. Drumsolo mocht korter
4.Iced Earth - Tim klinkt live veel beter dan studio en ook al komt hij wat overactief over het is better dan het humeurige gezicht van Schaffer.
5. Judas Priest - Ook erg cool maar ik heb me op sommige momenten toch flink lopen ergeren zoals de robot act van Rob achter op het podium zodat iedereen hem goed kon zien en de gitaristen bleven wel erg veel aan hun kant staan. Downing kwam wel weer erg enthousiast over.
6. Motörhead - Precies het opreden wat je kon verwachten, niks mee dus
7. Epica - Was toch wel erg leuk om te zien ook al klonk het wat minder.
8. Children of Bodom - geluid was matig verder stond het publiek wel erg dicht op elkaar
9. Slipknot - Niet veel van kunnen zien door die klote crowdsurvers ik was blij dat ik mijn bril nog had. Erg jammer dat er geen rustig plekje binnen handbereik was. De band zelf klonk live beter dan ik verwacht had
10. Action in DC - Was lollig om eens te zien
11. Queensrÿche - Kut geluid en kut optreden, dit viel zwaar tegen
12. After Forever - Vond ik door de slechte setlist ook geen moer aan
13. Testament - Stukje van gezien klonk wel leuk maar niet mijn ding
14. Soulfly - deed me helemaal niks helaas
15. Life of angony - same

Ondanks dat ik soms wat kritisch ben was het allemaal erg leuk, sfeer was goed, mensen waren indien nodig behulpzaam. Ik heb ook het geluk gehad om bij zo goed als elk concert voor aan te staan. Ik Iron Maiden - Live in Japan en Iron Maiden - Maiden England gevonden op de metalmarkt. Eindelijk

Volgend jaar dus weer, hopelijk dan niet alleen.
  maandag 28 juni 2004 @ 15:08:55 #232
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_20251887
Over het optreden van Queensrÿche ben ik het niet helemaal met je eens, maar ja... smaken verschillen nou eenmaal. Ik vond wel dat ze heel erg op safe speelden met hun setlist, die voor zover ik het kan herinneren alleen maar bestond uit Operation Mindcrime nummers.
Nu vind ik dat wel een geweldige cd van ze, maar iets meer variatie had best gemogen. Had persoonlijk verwacht dat ze (net als in de Heineken Music Hall) nog wel wat nummers van hun nieuwste cd zouden spelen

Tijdens Priest nog een paar crowdsurfers in mijn nek gehad. Een van die gasten flikkerde een meter voor me keihard op zijn bek. Iedereen schrok zich kapot maar na een paar minuten verdwaasd op de grond gelegen te hebben, ging ie toch weer de lucht in
  maandag 28 juni 2004 @ 15:17:37 #233
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20252089
Ik heb niet zoveel gezien, ik was er dan ook pas zaterdag om een uurtje of 4. Ik heb gezien een stukje Seven Witches, Killswith Engage (wat een stem), Soulfly, paar nummers Queensryche, Alice Cooper, Testament paar nummers en Judas Priest. Het was erg okay, al werkte het weer niet zo mee. Wat was het onwijs koud zeg ' nachts! Verder vond ik de organisatie erg slecht, met zoveel bezoekers kun je ze niet 1 voor 1 binnenlaten. Beetje stom. Het eten was zoals erg jaar weer zwaar matig. Maaaaaar zoals elk jaar ook maakt de sfeer weer alles goed!
  maandag 28 juni 2004 @ 15:27:44 #234
14677 Fegisje
I love America
pi_20252329
quote:
Op maandag 28 juni 2004 15:17 schreef Aventura het volgende:
Ik heb niet zoveel gezien, ik was er dan ook pas zaterdag om een uurtje of 4. Ik heb gezien een stukje Seven Witches, Killswith Engage (wat een stem), Soulfly, paar nummers Queensryche, Alice Cooper, Testament paar nummers en Judas Priest. Het was erg okay, al werkte het weer niet zo mee. Wat was het onwijs koud zeg ' nachts! Verder vond ik de organisatie erg slecht, met zoveel bezoekers kun je ze niet 1 voor 1 binnenlaten. Beetje stom. Het eten was zoals erg jaar weer zwaar matig. Maaaaaar zoals elk jaar ook maakt de sfeer weer alles goed!
Ik vond het goed georganiseerd. Het valt niet mee om +/- 25 duizend man in goede banen te leiden. Het eten was niet alles maar voor een festival zeker goed genoeg. Friet had ranzige zura mayo. en mijn bord macaronie met ham kaas heb ik na 1 hap vergeflikkerd. Iemand die shoarma schotel gehad? Ondanks dat het vet eraf droop smaakte het best goed.

Het weer zat wel mee! Man de zon scheen bijna de gehele dag. En 's nachts.. ja. wat je zegt. heb ik ook ff een t-shirt aangetrokken. Het was echt kouw
I Love America
pi_20252338
Vrijdag:

Iced earth - Supergave set, Ripper deed het erg goed als "nieuwe"zanger. Ik geef de voorkeur aan hem zelfs. De nieuwe nummers waren vet, GETTYSBURG !!! Met de gitaristen gehuld in uniformen en kanonnen op het podium.

Zaterdag:

Queensryche - Alleen maar nummers van Mindcrime spelen, hoe vet ben je dan als band ! Het latere werk van de band (na promised land) kan me gestolen worden, maar even was ik dat allemaal vergeten en waande ik me weer jaren terug in de tijd.
Alleen die zangeres erbij vond ik ietwat afbreuk doen.
Anyway, "The Needle" live, ruig !!!

Anthrax - Dit keer niet op het hoofdpodium maar in de tent. Praktisch dezelfde set als vorig jaar m.u.v. Bring the noise. Wel weer Indians, NFL, Caught in a mosh, Be all end all, Anti social, Got the time, etc.
Geweldige show weer.

Voetbal - Een paar slimmerikken hadden een groot scherm geregeld 1 km van het terrein af en maakten hier reclame voor, entree ¤5. De burgemeester had het echter verboden op het laatste moment...
Net toen we weg wilde gaan kwam er een ouwe belg aangefietst die aanbood de tv in zijn tuin te zitten. Hij riep nog "ik heb ook satééééé en drank".
We hebben hem die drank wel betaald want binnen no time zaten er 75 oranjefans op de oprit en in de tuin. Die vent had een breedbeeld tv neergepleurd en heeft ff voor het hoogtepunt van graspop gezorgd, wat een feest, wat een geschreeuw. De man bleef zijn uiterste best doen met hulp van de rest van de familie door voorraden aan te blijven slepen. "kan ik misschien ook ff gebruik maken van de douche?" werd er nog gegrapt door een oranjefan..
De meesten waren echter erg afgeleid door zijn dochter, met name door haar DD-cup. Je kunt je wel voorstellen hoe de gemiddelde voetbalfan daarop anticipeerde want iedereen zong in koor "dikke vette bloemkolen...dikke vette bloemkolen.."
We hebben de beste man die met zijn hele familie daar in de tuin zat bedankt voor de gastvrijheid en nog met hem verder gebarbequeed tot een uurtje of 2 in de nacht met een paar man. Dit kan alleen in belgie, in NL zal dit nooit gebeuren. TOP !
Hierdoor wel alle HC bands gemist maar ach dat was het dubbel en dwars waard.

Zondag:

Ignite - Coole show die er net wat meer uitsprong dan de laatste shows die ik gezien heb van ze. Was die gitarist nou die dude die toen ook op EHCP meedeed die ook zijn eigen website heeft?
Leuke gitaarsolo met AC/DC riff!

Fear factory - Ik vond het tegenvallen, op de een of andere manier kwamen bepaalde nummers niet goed uit de verf vond ik.

Life of agony - De eerste keer dat ik ze weer zag na de reunie. Ik was overrompeld. Echt heel erg goed dit. Wat een setlist, zelfs Method of groove kwam voorbij. Ik heb alleen "let's pretend" gemist maar ja.
Wel moet Keith zich beter aan de originele zanglijnen houden, hij lijkt iets teveel geinspireerd te zijn door de gemiddelde grunge rock band ofzo en maakt daarom wat "nieuwe" uithalen die niet in de oude sound verwerkt zitten. Anyway, toch helemaal geweldig dit optreden.

Judas Priest - Holy shit ! Op de eerste rij uiteraard, niets dan genieten.
Halford die in een soort lift het podium opgeschoten wordt nadat hij de eerste tonen van Electric eye al heeft gezongen... hoe cool was zijn "robot-walk" tijdens dit nummer?
De setlist was redelijk voorspelbaar maar wat boeit dat nou? Gewoon de best of zeg maar van jaren Priest. Alhoewel.. SENTINEL zat er ook in, die had ik echt niet verwacht, mijn favoriete nummer.
Kippenvel tijdens de hele show, mede door het prachtige schouwspel van misschien wel het beste gitaarduo allterijden...
Ik kijk al uit naar Priest 2005.

Samengevat: een zeer geslaagd festival met TEVEEL goede grote namen, ben benieuwd wat de 10e editie gaat brengen..
  maandag 28 juni 2004 @ 15:31:29 #236
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_20252418
quote:
Op maandag 28 juni 2004 15:27 schreef Fegisje het volgende:

[..]

Ik vond het goed georganiseerd. Het valt niet mee om +/- 25 duizend man in goede banen te leiden. Het eten was niet alles maar voor een festival zeker goed genoeg. Friet had ranzige zura mayo. en mijn bord macaronie met ham kaas heb ik na 1 hap vergeflikkerd. Iemand die shoarma schotel gehad? Ondanks dat het vet eraf droop smaakte het best goed.

Het weer zat wel mee! Man de zon scheen bijna de gehele dag. En 's nachts.. ja. wat je zegt. heb ik ook ff een t-shirt aangetrokken. Het was echt kouw
Over het weer kan ik kort zijn: het had slechter gekund

Dat de organisatie niet goed was, vind ik eigenlijk wel meevallen. Als ik dit vergelijk met bijvoorbeeld Fields of Rock van vorig jaar, dan liep het hier allemaal als een zonnetje. Heb niet lang in de rij hoeven staan voor bonnen of munten en ook bij de eet- en dranktentjes was de wachtrij nooit lang.

Van de catering hoef je natuurlijk niet al teveel te verwachten op een festival. Dan kan je beter naar een drie sterren restaurant gaan. De kebap stand had inderdaad wel mijn voorkeur. Dat was op zijn zachtst gezegd niet vies. Maar je moet niet teveel stil staan bij dat eten: zag in een standje hoe ze zo'n stuk vlees met een zaag aan het doorzagen waren terwijl het plastic er nog omheen zat........
Maar heb het zonder voedselvergiftiging overleefd
pi_20252496
air on maiden was trouwens ruk...
en over queensryche.. ik hoorde meerdere mensen zeggen op zeer serieuse toon "ik hoorde wel wat teveel mindcrime nummers"..

snappen sommigen de insteek dan niet van een dergelijke stunt vraag ik me dan af...(het meest onverwachte doen dus)
  maandag 28 juni 2004 @ 15:37:36 #238
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20252546
Wat ik wel fijn vond/vind aan Graspop: je kunt het altijd goed zien! Ik heb bij de meeste bands op de mainstage van zeer dichtbij bekeken. bij andere festivals kun je dat, zeker als vrouw zijnde, gewoon wel vergeten.
  maandag 28 juni 2004 @ 15:37:54 #239
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_20252552
quote:
Op maandag 28 juni 2004 15:35 schreef AirRaidSiren het volgende:
air on maiden was trouwens ruk...
en over queensryche.. ik hoorde meerdere mensen zeggen op zeer serieuse toon "ik hoorde wel wat teveel mindcrime nummers"..

snappen sommigen de insteek dan niet van een dergelijke stunt vraag ik me dan af...(het meest onverwachte doen dus)
Het is je eigen zwakheid toegeven, om alleen maar nummers van je meest klassieke albums te spelen. Ik snap de stunt denk ik wel maar ik ben het er absoluut niet mee eens.
  maandag 28 juni 2004 @ 15:41:52 #240
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_20252626
quote:
Op maandag 28 juni 2004 15:37 schreef Djaser het volgende:

[..]

Het is je eigen zwakheid toegeven, om alleen maar nummers van je meest klassieke albums te spelen. Ik snap de stunt denk ik wel maar ik ben het er absoluut niet mee eens.
Heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Mindcrime vind ik een geniaal album en heb hier ook heel erg van genoten, maar iets meer variatie had best gemogen.
Tijdens hun optreden in Amsterdam hebben ze na de pauze ook geloof ik practisch het hele album gespeeld, dus had graag nog wat andere nummers van ze gehoord.

Die zangeres daarentegen vond ik wel erg leuk!
  maandag 28 juni 2004 @ 15:42:04 #241
14677 Fegisje
I love America
pi_20252630
Wat dachten jullie van Saxon? "Crusader!!!" werd er geroepen uit het publiek. En dat gingen ze spelen!! Das dan wel grappig die interactie met het publiek. "fluit fluit!"
I Love America
  maandag 28 juni 2004 @ 15:44:24 #242
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_20252678
quote:
Op maandag 28 juni 2004 15:42 schreef Fegisje het volgende:
Wat dachten jullie van Saxon? "Crusader!!!" werd er geroepen uit het publiek. En dat gingen ze spelen!! Das dan wel grappig die interactie met het publiek. "fluit fluit!"
Saxon vond ik wel aardig, al heb ik ze alleen maar gehoord en niet gezien. Weet niet of het gespeeld was, of echt, maar hoorde ze wel op een gegeven moment zeggen dat ze niet meer wisten wat ze wel en wat ze niet hadden gespeeld. Beginnen ze een beetje dement te worden?
pi_20252687
Die interactie is er altijd wel geweest
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  maandag 28 juni 2004 @ 15:48:22 #244
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_20252773
quote:
Saxon was geniaal; dat geklungel van Biff en die hele geprekken met het publiek. Heerlijk.
  maandag 28 juni 2004 @ 15:58:21 #245
14677 Fegisje
I love America
pi_20253014
Maar niemand heeft dus het vechten gezien in de tent na Death Angel ?
I Love America
pi_20253236
nope...
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_20253255
ben alleen zaterdag geweest, vond het wel leuk
Ging vooral voor Queensryche, vond het prima dat ze alleen Mindcrime speelden, alleen wat was het geluid kut ... stond aan het begin van de dag sowieso belachelijk hard, bij de ingang kon je elkaar niet eens verstaan...

vond het festival op zich wel ok, alleen niet alles was even goed / slim geregeld... drank- en eetbonnen absoluut niet in de buurt van de ingang en maar 1 plek voor toiletten is gewoon niet handig... en 3km lopen naar de parking is nooit grappig

al met al heb ik me wel vermaakt...
pi_20253350
Volgens mij zijn er best veel mensen afgevoerd, een vriend van mij is ook nog flauwgevallen bij Chimaira.Die gast van Queensryche zei dat er iets van 120 mensen afgevoerd waren, en dat was de zaterdagmiddag al...
War. War never changes.
  maandag 28 juni 2004 @ 16:12:33 #249
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_20253378
Saxon was weer ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO...

..OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

geniaal.. echt kut dat ze niet weer eagle has landed show hadden als 2 jaar terug, maar slechts 60 minuten, midden op de dag. Biff is een held. Imo heeft saxon nogsteeds de beste lifeshow ooit, mega veel interactie and all.

New song? Old Song? OOOOLLLD SONG!

En natuurlijk wheels of steel (de extended live versie helaas maar 3x nu).

Aan andere bands, Fear Facotry was een van de belangrijke dingen waar ik voor ging, helaas was burton niet goed bij stem (sloeg ook een paar keer over), daarom ook geen toegift.
Ze speelden wel zero signal !! en ze hebben alle 4 mijn archetype dvd gesigneerd !!

Voor de rest aan mooie optredens: Action in DC (die striptease ), In Extremo zoals verwacht, hypocrisy dit keer wat minder, Morbid Angel erg lekker, Dying Fetus was super, en Ignite, Children of Bodom en Hatebreed allemaal ook mooi.

Ik vond dit jaar wel wat minder dan vorig jaar trouwens. De bandlist was natuurlijk geweldig, maar de zondag zat te vol met teveel goede bands vlak achter mekaar of tegelijkertijd. Ook was de camping echt te irritant ver, de busdienst op de heenreis was klote, er waren geen wc's op de camping, en de douches waren behoorlijk slecht.

Nouwja, in elk geval weer een super festivalweekend gehad, volgend jaar weer!! Graspop
Het leek zo'n goed idee...
  Admin maandag 28 juni 2004 @ 16:13:47 #250
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_20253422
quote:
Doen ze altijd hoor
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')