In een anoniem telefoontje aan het Franse persbureau AFP, ontvangen in de Jordaanse hoofdstad Amman, heeft iemand donderdag de radicale moslimbeweging Islamitische Jihad verantwoordelijk gesteld voor de aanslag van donderdag in het centrum van Jeruzalem.
"De operatie is uitgevoerd met behulp van een valstrikbom in een gasfles en is bedoeld als cadeautje voor de Iraakse president Saddam Hussein", zei de opbeller.
Later kwam een communiqué van de beweging binnen. De opbeller zei ook dat er meer "soortgelijke aanslagen" zullen komen en dan vooral in andere steden van "Palestina", in het bijzonder in Tel Aviv.
Onmiddellijk na de explosie raasden tientallen ziekenauto's naar de plaats des onheils. De politie grendelde het gebied af. Volgens ambulancepersoneel vielen er zeker vier doden en tientallen gewonden, van wie zeker twaalf ernstig.
--
en dan dit:
"De operatie is uitgevoerd met behulp van een valstrikbom in een gasfles en is bedoeld als cadeautje voor de Iraakse president Saddam Hussein", zei de opbeller.
ZIEK!!!!
Ze hebben zoveel over voor de vrijheid van hun land dat ze er zelfmoord voor over hebben..en allerlei andere mensen doden, en dan worden ze geeerd, zijn ze een held in de samenleving
Ziek.
quote:gecondoleerd
Op donderdag 09 augustus 2001 18:47 schreef absolutelyarrogant het volgende:
Ik heb net gehoord dat een van mijn vrienden daar is omgekomen. De vierde inmiddels. Ik hoop met heel mijn hart dat Israel zowel Saddam als Arafat een keer een kadootje stuurt.
quote:gecondoleerd, ik heb er ook veel familie in vrienden zitten en hou elke keer me hart vast bij zo een bericht
Ik heb net gehoord dat een van mijn vrienden daar is omgekomen. De vierde inmiddels. Ik hoop met heel mijn hart dat Israel zowel Saddam als Arafat een keer een kadootje stuurt.
<edit>
typo
[Dit bericht is gewijzigd door Ma3stro op 10-08-2001 00:36]
Bij een zelfmoordaanslag in een druk bezocht pizza-restaurant in het centrum van Jeruzalem zijn zeker achttien mensen om het leven gekomen. Onder de doden zijn zeker zes kinderen. Er zijn meer dan zeventig gewonden gevallen. De aanslag werd gepleegd tijdens lunchtijd, toen het in het restaurant op z'n drukst was. De verantwoordelijkheid voor de aanslag is inmiddels opgeëist door de Islamitische Jihad. De dader is volgens deze beweging een 23-jarige Palestijn.
De Palestijnse leider Yasser Arafat heeft de aanslag scherp veroordeeld en riep Israël op bestandsafspraken te maken. Israël heeft Arafats oproep afgedaan als een poging represaillemaatregelen te voorkomen. De Israëlische regering is in spoedzitting bijeen om zich beraden op een antwoord op de zelfmoordaanslag.
© www.RNW.nl
===========================================================
Quote: De Israëlische regering is in spoedzitting bijeen om zich beraden op een antwoord op de zelfmoordaanslag.
Dus komt het weer neer op hetgene ik in dit topic Arafat vraagt om ingrijpen tegen Israël al schreef: ''Tja, zolang Arafat de extremistische moslimorganisatie Hamas niet onder controle weet te houden zal het allemaal weinig uithalen ben ik bang.
Het blijft actie=reactie daar in Israël en de bezette gebieden.''
quote:En dat is precies waarom de Hamas dat ook doet, ze willen desnoods ten koste van hun eigen volk voorkomen dat er vrede uitbreekt.
Op donderdag 09 augustus 2001 19:47 schreef R@b het volgende:
<snip>Het blijft actie=reactie daar in Israël en de bezette gebieden.''
quote:Hard ???
Op donderdag 09 augustus 2001 19:21 schreef Ma3stro het volgende:
hou elke keer me hard vast bij zo een bericht
In en in triest deze aktie, jammer dat het weer uitgevoerd is door MOSLIMS, je weet wel dat geloof waar Nederland ook vol mee wordt gepompt.
NEE niks racistisch tis gewoon waar, wat moet er hier gebeuren wil het ook zover komen ??????????????????
Dat soort mensen is bereid verder te gaan als goed is voor wie dan ook
quote:hmzzzz ik keur elke vorm van geweld af, realiseer je wel dat elk kind vanaf de geboorte zo gemaakt kan worden als de ouders willen. Wil je een serial killer maken??? geen punt, zo werkt geloof vaak ook. indroctinatie tot en met.....het is niet goed te praten maar deze mensen geloven ECHT dat ze iets goeds doen......de historie van dit konflikt is zo diep geworteld.....ik vraag me af of ze er ooit uit komen
Op donderdag 09 augustus 2001 23:26 schreef Midioot het volgende:[..]
Hard ???
In en in triest deze aktie, jammer dat het weer uitgevoerd is door MOSLIMS, je weet wel dat geloof waar Nederland ook vol mee wordt gepompt.
NEE niks racistisch tis gewoon waar, wat moet er hier gebeuren wil het ook zover komen ??????????????????
heef NIETS met de Islam te maken, fanatici van welke afkomst dan ook zijn fout!....wel kent dit geloof een hoop fanatici.......en das triest
live and let live.....mijn credo............man wat is dit triets
Zowel aan beide zijden zijn er heeeeel veel goede mensen. Maar er zijn ook veel slechte mensen! En die slechte mensen hebben het in beide landen voor het zeggen en/of hebben veel invloed.
Als jij als moslim vanaf je geboorte wordt gebrainwashed met alles wat joods is is slecht. en als je voor het vaderland sterft kom je in de hemel, dan zou jij ook wel zon aanslag willen plegen, dat zou je een eer vinden.
Moslims, Joden [Israeliers] allemaal zitten ze fout.
quote:Zoals je weet is vandaag een van mijn vrienden omgekomen. Toch vind ik jouw opmerking niet okee. De situatie hier in Nederland is volledig anders, niet te vergelijken met die in Arabische landen of Israel.
Hard ???
quote:Dat spijt me zeer, gecondoleerd
Op donderdag 09 augustus 2001 23:55 schreef absolutelyarrogant het volgende:Zoals je weet is vandaag een van mijn vrienden omgekomen.
quote:Gedeeltelijk waar, ik kan me niet voorstellen hoe groot ook mijn afkeer voor fantieke moslims is, dat ik zoiets ooit zou doen, wat ik ook beloofd zou krijgen, welke hemel of welke god dan ook, no way, ben geen complete idioot.
Bovendien liggen uitspraken zoals deze ten grondslag aan de problemen zoals die op dit moment in israel zijn. De arabische kinderen worden met dit soort ideeen opgevoed, maar dan over joden.
quote:tja, het klinkt misschien afgezaagd, maar wel gemeend: gecondoleerd.
Toch is het beter o m te proberen niet alle mensen over een kam te scheren. Je snapt wel dat zeker vandaag arabieren niet mijn favoriete mensen zijn, maar toch, hoe zeer de cultuur of het geloof ook anders is ( wb joden-moslims valt dat trouwens nog wel mee), je kunt niet een volk veroordelen voor de wandaden van gekken. En zeker niet moslims in nederland, die over het algemeen heel anders tegen de materie aankijken dan moslims in arabische landen. En geloof me, ik werk als nederlands-israelische jood, met nederlandse marokkaanse moslim jongeren, en echt waar, die vallen reuze mee. Do me a favor, wees op zijn minst een beetje open minded. Geloof me , ik weet uit ervaring waar vooroordelen toe kunnen leiden.
quote:Pfffff... Kam, scheren, een.
Als tegenwicht voor bovenstaande reactie:
Misselijke actie... maar bekijk het ook es van de kant van 'n kansloze Palestijn. Zit daar een repressief beleid weg te zuchten, en ziet de economische kansen zienderogen afnemen voor zijn medepalestijnen. Iedereen wordt gekker en gekker, en misschien wil hij dat allemaal niet eens meer meemaken. De garantie van een mooi met-de-hand geschilderd bord ter herdenking van je persoon naast de snelweg of aan de ingang van een kamp is dan een aanlokkelijk bod, en het gevoel van macht net voordat hij de ontsteking activeert zal zijn ziel 'gelukzalig' naar de eeuwigheid lanceren. Een uitzichtloos en krankzinnig leven is de andere optie... Daar hoeft dus niet eens zo'n vergaande religieuze indoctrinatie aan pas te komen.
Een volslagen egocentrische daad verpakt in een patriotisch 'huzarenstukje' dat hem postuum roem doet vergaren, en hem in een klap verlost van al z'n ellende.
Maar het blijft een extreem zieke actie, en ik hoop dat er snel een einde komt aan dit soort zinloos bloedvergieten.
quote:Dank voor je lieve woorden. Op dagen als vandaag weet ik bijna zeker dat de wereld gek geworden is en dat god ons echt verlaten heeft. Ik kan er maar niet bij dat iemand in de bloei en aan het begin van zijn leven tot zoiets komt. De wereld is gek.
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:23 schreef evert het volgende:[..]
tja, het klinkt misschien afgezaagd, maar wel gemeend: gecondoleerd.
wat een afgrijselijke dag moet dit voor je zijn. heel veel sterke de komende tijd. ik hoop dat je de kracht vindt en krijgt om het te kunnen verwerken.
quote:Ik ben toch echt bang dat je de persoon in kwestie te veel credits geeft. Economische situatie is in dit soort gevallen geen issue. Gewoon een zieke daad van een geindoctrineerde naieve geest. Vergeet niet dat de daders niet het gevoel hebben in ellende te leven. Hun beweegreden is simpel: vernietigen van het joodse volk.
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:27 schreef FuTilE het volgende:[..]
Pfffff... Kam, scheren, een.
Als tegenwicht voor bovenstaande reactie:
Misselijke actie... maar bekijk het ook es van de kant van 'n kansloze Palestijn. Zit daar een repressief beleid weg te zuchten, en ziet de economische kansen zienderogen afnemen voor zijn medepalestijnen. Iedereen wordt gekker en gekker, en misschien wil hij dat allemaal niet eens meer meemaken. De garantie van een mooi met-de-hand geschilderd bord ter herdenking van je persoon naast de snelweg of aan de ingang van een kamp is dan een aanlokkelijk bod, en het gevoel van macht net voordat hij de ontsteking activeert zal zijn ziel 'gelukzalig' naar de eeuwigheid lanceren. Een uitzichtloos en krankzinnig leven is de andere optie... Daar hoeft dus niet eens zo'n vergaande religieuze indoctrinatie aan pas te komen.
Een volslagen egocentrische daad verpakt in een patriotisch 'huzarenstukje' dat hem postuum roem doet vergaren, en hem in een klap verlost van al z'n ellende.
Maar het blijft een extreem zieke actie, en ik hoop dat er snel een einde komt aan dit soort zinloos bloedvergieten.
quote:Misschien is de wereld geworden, of in ieder geval een (te) grote groep mensen.
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:28 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
Dank voor je lieve woorden. Op dagen als vandaag weet ik bijna zeker dat de wereld gek geworden is en dat god ons echt verlaten heeft. Ik kan er maar niet bij dat iemand in de bloei en aan het begin van zijn leven tot zoiets komt. De wereld is gek.
quote:er is mijn inziens wel een verschil tussen het feit dat er slachtoffers vallen omdat men met stenen en aanverwante gooit naar israeliers (wat doen in godesnaam kinderen van 12 jaar daartussen, dan heb je als ouder toch ook iets niet in controle) of dat er slachtoffers vallen omdat mensen in een restaurant een pizza zitten te eten.
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:35 schreef KomMaar het volgende:
Eigen schuld dikke bult, wanneer Joden Palestijnen vermoorden wordt dat als een goede daad gezien.
Wanneer Palestijnen iets terug doen, wordt daar een nieuw topic voor geopend.
quote:Nou was ik van plan een beetje relaxed te forummen, schiet ik hier toch weer vol. Dank voor je opbeurende woorden.
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:36 schreef evert het volgende:[..]
Misschien is de wereld geworden, of in ieder geval een (te) grote groep mensen.
God heeft jullie niet verlaten. Ik snap je twijfels, had hetzelfde gevoel toen mijn vader vorig jaar overleed op veel te jonge leeftijd (vond het gewoon niet eerlijk).
Je krijgt een gevoel van opstandigheid, van waarom hij en waarom treft mij dit.
Het is inderdaad niet te begrijpen dat een jong iemand in de bloei van zijn leven tot zoiets komt. Zo'n figuur is mijn inziens gewoon gehersenspoeld. Als zoiets ook nog aangemoedigd wordt door directe omgeving, krijg je dit soort uitwassen.
En daar is jouw vriend nu ook het 'toevallige' slachtoffer van.
Ik hoop dat je de steun krijgt die je zoekt en nu nodig hebt. Hoop dat je het kan verwerken, maar dat zal wel moeilijk zijn. Vind het heel goed dat je er over durft te praten, dat je het niet opkropt.
Nogmaals veel sterkte en hou je aub haaks.
quote:Dat is niet zo. Dat is altijd zo'n stomme vergelijking, alsof volkerenmoord hetzelfde zou zijn als oorlog voeren om een gebied.
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:38 schreef Jeromar het volgende:
Wat ik nog steeds niet snap is dat de Israelisch niet dankbaar zijn voor wat ze in 1948 gektegen hebben van de VN.
Zowel de Israelis als de Palestijnen doen nu bijna hetzelfde als wat Hitler deed.....
[off topic]
hoe zit het nou met BB3? ik zie daar niets meer over in RLS, kan je in dat forum even een update geven?
[/off topic]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |