Voluit lenen en het 'overschot' zetten op een vaste spaarrekening met hoge rente klinkt mij als een logische optie. Veel mensen willen niet lenen omdat het idee van 'lenen' eng in de oren klinkt, en ik moet inderdaad toegeven als ik hier niet rationeel naar kijk, ik ook mijn twijfels heb of ik het moet doen. Daarom:quote:In 2004 is het rentepercentage 3,35 % op jaarbasis. De lening plus rente hoef je pas na je studie terug te betalen. Voor de lening gelden maximumbedragen.
Leuke reactie, maar kun je die ook motiveren of beargumenteren?quote:Op zondag 23 mei 2004 20:01 schreef Aequitas het volgende:
spaarbeleg? be je wel goed bij je hoofd?
Leen je voluit, zonder te sparen? Dan snap ik ook niet waar het bij jou blijft.quote:Ik leen. Maar waar het blijft ?
Dat is dus de vraag. Theoretisch zou het mogelijk moeten zijn om tenminste quitte te spelen met de IB-groep, dat de lening je helemaal niks kost als je genoeg rente bij Spaarbeleg (of ergens anders) hapt.quote:Op zondag 23 mei 2004 20:18 schreef drumdude het volgende:
Nou ik weet het nie hoor het kost je zowiezo geld dat lenen en je kunt er gewoon voor werken man! kost je het alleen tijd en als je mischien wat bij je oude stage kan werken leer je er alleen maar van, ik zou het dus nie doen maarja ik heb ook slechte ervaringen met de IB groep
quote:Op maandag 24 mei 2004 00:53 schreef Stereotomy het volgende:
Good point. Spaar je ook met je lening? (met andere woorden, leen jij 'te veel' zoals het maximumbedrag wat je kunt lenen en zet het overschot op de bank?)
Yeps dit doe ik dus.... leen het maximale en het geld dat ik overhou (na huur, eten enz...) zet ik op spaarrekening (rabo-telespaarding 2,60% rente atm -> telesparen)quote:Op maandag 24 mei 2004 11:35 schreef Stereotomy het volgende:
[..]plan heeft opgesteld waardoor de rentelasten van de lening op ca. 0% uitkomen door slim te lenen...
Omdat je inderdaad na deze alinea nog (terecht) opmerkte dat het niet mogelijk is om winst te draaien op de lening via hoge rentes bij de bank, mag ik vragen wat je reden is om het maximale te lenen? Appeltje voor de dorst? Dus na je studie gelijk het gespaarde aflossen, en het resterende met termijnen aflossen?quote:Op maandag 24 mei 2004 15:37 schreef Eronymus het volgende:
Yeps dit doe ik dus.... leen het maximale en het geld dat ik overhou (na huur, eten enz...) zet ik op spaarrekening (rabo-telespaarding 2,60% rente atm -> telesparen)
Ik wil gewoon wat geld hebben als ik straks klaar ben. Weet nog niet precies wat ik ga doen. Meteen werk zoeken of eerst nog op reis (6 maanden of meer) naar Australië. Het leek me wel makkelijk om wat geld te hebben (misschien moet ik nog verhuizen of autootje hebben als ik werk heb).quote:Op maandag 24 mei 2004 17:25 schreef Stereotomy het volgende:
Thanks iedereen voor zijn/haar ervaringen! Helpt me om een eigen beslissing te maken gebaseerd op mijn eigen situatie.![]()
[..]
Omdat je inderdaad na deze alinea nog (terecht) opmerkte dat het niet mogelijk is om winst te draaien op de lening via hoge rentes bij de bank, mag ik vragen wat je reden is om het maximale te lenen? Appeltje voor de dorst? Dus na je studie gelijk het gespaarde aflossen, en het resterende met termijnen aflossen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |