abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 mei 2004 @ 17:23:27 #1
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19340041
Mischien wel een van de meest unieke films ooit:

FREAKS

trailer

meer reviews

Na het grote succes van DRACULA vroeg de studiobaas van Universal aan regisseur Tod Browning om een film te maken die NOG angstaanjagender was dan DRACULA. En die kreeg hij wel degelijk: mensen liepen weg bij voorstellingen, de critici boorde de film de grond in omdat hij immoreel zou zijn, want de hoofdpersonen uit de film zijn daadwerkelijk misvormden! We zien o.a een vrouw met een baard, een persoon die half man, half vrouw is, een man zonder benen die op z'n handen loopt, een aantal pinheads en een man zonder armen en benen (die toch heel handig een shaggie rolt )

Destijds verkocht als horrorfilm maar dat is eigenlijk niet de goede benaming voor dit meesterwerk, het is zelfs eerder een wat verknipte love-story: een dwerg in een rondrijdend circus met allemaal mismaakte mensen wordt verliefd op een 'normale' vrouw, die alleen maar uit is op de grote erfenis die de kleine man zou krijgen en dus ingaat op de avances. Wetende dat dit z'n relatie met de eveneens kleine Frida gaat kosten gaat hij toch de boot in als hij erachter komt dat z'n nieuwe geliefde alleen maar op geld uit is, waarop de andere 'freaks' bloedig wraak nemen.

Very controversial and seemingly insensitive to moviegoers in the early 30s, this movie spent more time being banned than being played (it was banned in Britain for 30 years and it is still banned in some countries). Even with a lengthy disclaimer in the beginning that seems longer than the first draft of the Bible, many viewers back then weren't ready to accept this very candid tale of the sideshow. Now hailed as the undisputed masterpiece of the macabre, Freaks was able to overcome this resistance and stands proudly on video shelves today. And, it still doesn't fail to shock viewers.This is a must see for just about everyone!

De originele lengte van de film zou iets in de 90 minuten hebben gelopen, maar door de desastreuze reacties van het bioscooppubliek is de lengte teruggebracht naar 64 min jammergenoeg, de gecutte scenes zijn nooit meer gevonden. :'(

Warner Bros kwam begin dit jaar met goed nieuws, de dvd krijgt een heruitgave en wel in deze vorm.

Bekend onder verschillende titels als

• NATURE'S MISTAKES
  • STRANGE LOVE OF FREAKS
  • THE MONSTER SHOW
  • FORBIDDEN LOVE

Gaat allen deze grootste cultfilm aller tijden zien! Hij zal je ongetwijfeld ontroeren, aan het lachen maken en DOEN BEVEN VAN ANGST, maar zal bovenal een onuitwisbare indruk achterlaten!!

IMDB

•   zondag 23 mei 2004 @ 17:25:00 #2
    85998 Mattt
    No Americans in Bagdad !
    pi_19340070
    Nightworld: Lost Souls ! Dat is een pas een goede film !
    And there are still no americans in Bagdad !!
      zondag 23 mei 2004 @ 18:02:43 #3
    13148 Shogo
    Psycho...
    pi_19340921
    Dat ziet er apart uit.
      zondag 23 mei 2004 @ 18:56:54 #4
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_19342184
    Gaaf! Die wil zien .
      maandag 24 mei 2004 @ 17:44:24 #6
    46375 Sai
    vindt je een kutwijf.
    pi_19368253
    Maak je me eerst helemaal geil, en dan blijkt ineens dat ik nog drie maanden moet wachten. .
    O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
    pi_19368788
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 17:44 schreef Sai het volgende:
    Maak je me eerst helemaal geil, en dan blijkt ineens dat ik nog drie maanden moet wachten. .
    geLOOOOOOOOOFFFF me, je moet nog veel langer w88

zondag 30 mei 2004 @ 12:27:12 #8
    67640 SaintOfKillers
    Hold me closer, Tony Danza
    pi_19509845
    Gezien en goedgekeurd

Inderdaad alleen jammer dat er een hoop uit zou weggeknipt zijn, want nu is het een beetje een geforceerd happy end.

Het valt trouwens op dat de freaks veel beter acteren dan de "normale" mensen. Maar ik las op IMDb dat het de bedoeling was dat die "normalen" zouden gespeeld worden door veel bekendere en waarschijnlijk ook betere acteurs/actrices (Myrna Loy ) maar dat die uiteindelijk toch maar gepast hebben.
    The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')