Ik heb het ook. Lijkt wel een masker op mijn gezicht. Maar ik zie nu wel goede resultaten met amandelolie. Dit lijkt de huid te zuiveren. En de schilfertjes verdwijnen en ook de roodheid is geminderd.quote:Op zondag 23 mei 2004 12:14 schreef Beertje20 het volgende:
Ik heb al een tijdje last van een soort van exceem in mijn gezicht en dan met name rond mijn mond. Dit ziet er niet zo charmant uit en ik heb dan ook al van allerlei zalfjes en cremes geprobeerd om het weg te krijgen. Maar ik zit er nog steeds mee........... heeft iemand nog een gouden tip voor mij om hier vanaf te komen.
Nee inderdaad, ben je al eens bij de dokter geweest..quote:Op zondag 23 mei 2004 12:30 schreef Beertje20 het volgende:
Neej het zijn geen blaasjes. De huid is rood en jeukt soms. Ik kan de hele dag doorgaan me creme smeren maar even later zitten er weer velletjes op. Niet echt een mooi gezicht.
Neej ik ben nog niet bij de dokter geweest hiervoor. Ik heb wel verschillende soorten dagcremes geprobeerd om te kijken of dat zou helpen. En ben naar de reformwinkel geweest voor advies, daar kreeg ik de huidcreme van Weleda als advies. Bij de bodyshop wezen ze me op Carrot daily hydrating moisturiser. Het laatste werkt wel een beetje maar het verdwijnt nooit helemaal.quote:Op zondag 23 mei 2004 12:26 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Ben je al bij een dokter geweest, of zij nde zalfjes die je hebt gebruikt van de drogist? Je meot in ieder geval oppassen met alle zalfjes waar hormomen in zitten, die zijn niet geschikt voor gebruik in het gezicht. Zelf heb ik op recept van een dokter een erg goed zalfje. Het heet Protopic. Ik weet neit of het in Nederland verkrijgbaar is, ik heb het zelf in het buitenland voorgeschreven gekregen. Overigens wel een erg duur zalfje, zo'n 60 euri voor 30gr. Maar, het werkt!
Dan zou ik toch maar even met de dokter praten.....quote:Op zondag 23 mei 2004 12:34 schreef Beertje20 het volgende:
[..]
Neej ik ben nog niet bij de dokter geweest hiervoor. Ik heb wel verschillende soorten dagcremes geprobeerd om te kijken of dat zou helpen. En ben naar de reformwinkel geweest voor advies, daar kreeg ik de huidcreme van Weleda als advies. Bij de bodyshop wezen ze me op Carrot daily hydrating moisturiser. Het laatste werkt wel een beetje maar het verdwijnt nooit helemaal.
Ik denk dat dat wel een goed idee is ja.quote:Op zondag 23 mei 2004 12:35 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Dan zou ik toch maar even met de dokter praten.....
Ik smeer het na het op staan op mijn gezicht. En 's avonds als ik naar bed ga.quote:Op zondag 23 mei 2004 12:28 schreef Beertje20 het volgende:
En gebruik je dan amandelolie als dag/ en nachtcreme of alleen op de rode en ruwe huid. En welk merk gebruik je.
Beter is om dan naar de huidarts te gaan. Dokters kijken 1 keer roepen 'eczeem' en schrijven je een of ander goedje voor wat niet werkt.quote:Op zondag 23 mei 2004 12:35 schreef vdo28 het volgende:
Dan zou ik toch maar even met de dokter praten.....
Okeej, bedankt voor de tip! Ik ga meteen even een kijkje nemen op de site.quote:Op zondag 23 mei 2004 12:43 schreef TechXP het volgende:
[..]
Beter is om dan naar de huidarts te gaan. Dokters kijken 1 keer roepen 'eczeem' en schrijven je een of ander goedje voor wat niet werkt.
Kijk trouwens eens op www.huidarts.com staat veel info
Met protopic heb ik geen ervaringen wel met de gerbuikelijke steroide (hormoon) smeersels. Ook teerzalf gebruikt. Ziet er een beetje uit als modder en is op basis van teer en nog wat toevoegingen. Werkt erg goed, maar heeft als nadeel dat het nogal stinkt.quote:Op zondag 23 mei 2004 12:39 schreef Beertje20 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel een goed idee is ja.Maar ik had gehoopt een creme te vinden die goed tegen exceem werkt, waar je een lekker zacht huidje van krijgt. Heeft er nog iemand ervaring met amandelolie
Ja ik zou toch even naar de dokter gaan hoor, misschien is dat beter dan zelf gaan uitproberen door vanalles op je gezicht te smeren. Je kunt wat info over die zalf waar ik het over had vinden op internet. Ik vind het echt een aanrader, maar hij is dus alleen op recept.quote:Op zondag 23 mei 2004 12:34 schreef Beertje20 het volgende:
[..]
Neej ik ben nog niet bij de dokter geweest hiervoor. Ik heb wel verschillende soorten dagcremes geprobeerd om te kijken of dat zou helpen. En ben naar de reformwinkel geweest voor advies, daar kreeg ik de huidcreme van Weleda als advies. Bij de bodyshop wezen ze me op Carrot daily hydrating moisturiser. Het laatste werkt wel een beetje maar het verdwijnt nooit helemaal.
Begrijpelijk..quote:Op zondag 23 mei 2004 12:39 schreef Beertje20 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel een goed idee is ja.Maar ik had gehoopt een creme te vinden die goed tegen exceem werkt, waar je een lekker zacht huidje van krijgt. Heeft er nog iemand ervaring met amandelolie
Daar heb je gelijk in.quote:Op zondag 23 mei 2004 12:48 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Begrijpelijk..
Maar als het een heel simpele oorzaak heeft ben je er misschien zomaar van af![]()
Ik ben ook al aan het opschrijven wat ik per dag zo'n beetje eet en drink. Maar tot nu toe kan ik er nog niks uithalen wat wel eens de oorzaak kan zijn...quote:Op zondag 23 mei 2004 16:28 schreef Omkron het volgende:
het is mij opgevallen dat ik een enorme aanval krijg als ik de avond ervoor flink aan het bier heb gezeten.. daarom drink ik nu enkel nog maar wijn.. even om te testen..
Ik probeer altijd wel genoeg uren slaap te komen. Dus denk niet dat het daar aan ligt. Stress voor school zou ook mee kunnen spelen.quote:Op zondag 23 mei 2004 16:32 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Bij sommige mensen verdwijnt/verminderd et sterk als je beter voor jezelf zorgt (optijd naar bed etc) en die hebben er dus meer last van als ze dat nie doen ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |