abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19331604
mijn 16 jaar oude (trouwe) poes is sinds gisterenmorgen spoorloos :'( Ik heb nu sinds een week een kitten van 9 weken maar denk dat het de oude iets teveel is geworden en opzoek is gegaan naar een nieuw baasje :'(

Had haar al 6 jaar hier en daarvoor ook iets van 5 jaar bij mijn vader. Sinds dat de kitten in huis is kwam ze alleen nog voor eten en nachtrust inhuis verder niet meer....

Twijfel nu heel erg of ik misschien maar moet kijken voor een nieuw huis voor de kitten.....
  zondag 23 mei 2004 @ 09:57:47 #2
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_19331623
Wij hebben "vroeger" ook ooit een kat gehad (was toen een lief beestje)
Toen we hadden besloten om er maar nog 1 bij te doen (we hadden een zwarte en een witte) veranderde die lieve kat ineens in een beest....
Ze wilde niet kroelen, deed verwaand, en we konden er geen touw aan vastknopen ( )
Misschien voelde die beestjes zich bedreigd ofzo... (of overbodig)

Naja.....

Veel succes met de kittens en de poes.....
Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
pi_19331649
quote:
Op zondag 23 mei 2004 09:57 schreef Romek het volgende:
Wij hebben "vroeger" ook ooit een kat gehad (was toen een lief beestje)
Toen we hadden besloten om er maar nog 1 bij te doen (we hadden een zwarte en een witte) veranderde die lieve kat ineens in een beest....
Ze wilde niet kroelen, deed verwaand, en we konden er geen touw aan vastknopen ( )
Misschien voelde die beestjes zich bedreigd ofzo... (of overbodig)

Naja.....

Veel succes met de kittens en de poes.....
Same here. oude poes was blijkbaar erg jaloers en heb een paar keer een tik gehad van haar toen ik haar probeerde te aaien.

ik heb de oude kat proberen "voor te trekken" door haar eerst eten tegeven en haar eten dus op aanrecht (senior voer)
  zondag 23 mei 2004 @ 10:01:31 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19331651
oh wat zielig. Ik ken het, alleen was het in mijn geval andersom. Mijn zus had ook twee katten: een oude, die ze al een paar jaar hadden, en een kitten. En op een dag was die kitten spoorloos verdwenen. Never seen him again
Niet meer actief op Fok!
pi_19331654
quote:
Op zondag 23 mei 2004 09:54 schreef Binkster het volgende:

Twijfel nu heel erg of ik misschien maar moet kijken voor een nieuw huis voor de kitten.....
Je oude poes komt dan niet terug hoor... Die weet niet dat ze weg zijn..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_19331657
quote:
Op zondag 23 mei 2004 10:01 schreef Viking84 het volgende:
oh wat zielig. Ik ken het, alleen was het in mijn geval andersom. Mijn zus had ook twee katten: een oude, die ze al een paar jaar hadden, en een kitten. En op een dag was die kitten spoorloos verdwenen. Never seen him again
En de oude poes had ineens drie dagen geen honger meer???
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 23 mei 2004 @ 10:03:16 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_19331666
Wacht maar ff af miss. komt poes gewoon weer terug of is er iets anders aan de hand, is die oude poes niet al vaker wat langer aan de wandel geweest?
Heb je miss. wat veel aandacht aan 't nieuwe kitten gegeven ? Dat kun je beter niet doen met de oude poes in de buurt want de oude gaat altijd voor de nieuwe ook al is 't spelen en knuffelen met zo'n, leuk kitten nòg zo verleidelijk !
Als de oude poes weer terug gevonden is ( je zoekt toch wel neem ik aan ) heel veel aandacht geven en 't kleintje een beetje negeren als poes in de buurt is wil vaak het wennen aan de nieuwe huisgenoot wat helpen.
In ieder geval : succes ermee , ik hoop dat alles goed komt
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_19331756
Stel dat de oude weer thuis komt of ik haar vind, zou ik haar een paar dagen inhuis kunnen opsluiten om sneller aan de kleine te wennen? of zou dat het alleen maar erger maken?

De oude poes is een echte Outdoor kat..... ze is normaal overdag buiten en kwam thuis voor middagdutje.. dan weer naar buiten voor een verse hap. Maar snachts sliep ze wel bijna altijd binnen.

Ze is vroeger toen ze bij ons aan huis kwam een Zwerfkat geweest en waarschijnlijk bij een eerdere eigenaar ook al weggelopen. Ze was toen meer een part time kat.... (later kwamen er achter dat ze bij een paar huizen dagelijks eten kwam halen.... en deed ze nu soms nog...)
  zondag 23 mei 2004 @ 10:53:49 #9
78780 deedeetee
pi_19332125
Nou zo te horen heeft de poes gewoon vakantie genomen om het allemaal eens te laten bezinken, als ze weer opduikt zorgen dat ze zich gewenst voelt dan komt het best weer in orde toch ?
( 't is wel een eigengereid poezebeest hoor )
pi_19332183
Ik ben haar net opstraat tegen gekomen.... en heb haar opgepakt.... ze rook helemaal naar de dames Parfum dus denk dat ze een nieuw huis heeft gevonden. toen ik in de buurt van het huis kwam heeft ze zich losweten krijgen door hard in mijn hand te bijten.... Heb nu eten in de achtertuin gezet
  zondag 23 mei 2004 @ 11:10:19 #11
59690 Tungsten
Niet in mijn element
pi_19332307
Tja, om eerlijk te zijn ben ik het met je ouden poes eens en moet je haar laten gaan.

Katten zijn zo, zij heeft een nieuw baasje gezocht omdat zij geen zin had in een jonkie op haar ouden dag. Dus mijn advies is ga lekker verder met je jonkie en laat je oudje daar waar zij wezen wil. Zo te lezen heeft ze nu al een goede thuis gevonden.
  zondag 23 mei 2004 @ 11:15:58 #12
95489 Rauzi
member? :S
pi_19332358
heeft je kitten je oude poes wel eens vriendschappelijk aangevallen? kittens willen op jonge leeftijd veel spelen, ook met andere katten. Misschien vond ze dat eng en ging ze toen maar weg? Dat ze naar de parfum rook hoeft niet te betekenen dat ze een nieuw huis heeft gevonden... Ze kan daar ook mee weggejaagd zijn...
Als je haar ziet dan moet je haar maar rustig mee naar huis nemen. Als ze gaat tegenstribbelen moet je haar maar even gerust stellen en op d'r gemak laten voelen. Eten in de achtertuin is altijd wel goed ja. Maar hopen dat ze dan uit haarzelf terugkomt.
Hoe was 't contact tussen de twee poezen? Konden ze elkaar niet uitstaan? Jaloezie? Of was het meer het leeftijdsverschil? Oudere poezen zijn denk ik niet gediend van spelletjes met anderen.
  zondag 23 mei 2004 @ 15:08:19 #13
31812 PuinzOOi
Baa Baa Black Sheep
pi_19336695
quote:
Op zondag 23 mei 2004 11:10 schreef Tungsten het volgende:
Tja, om eerlijk te zijn ben ik het met je ouden poes eens en moet je haar laten gaan.

Katten zijn zo, zij heeft een nieuw baasje gezocht omdat zij geen zin had in een jonkie op haar ouden dag. Dus mijn advies is ga lekker verder met je jonkie en laat je oudje daar waar zij wezen wil. Zo te lezen heeft ze nu al een goede thuis gevonden.
Dat lijkt me iets overhaast

Oudere katten zijn inderdaad niet zo flexibel wanneer het de komst van een luid, druk, energierijke en aandachtvragende kitten betreft. Je oude kat zal waarschijnlijk hier niet op zitten te wachten... maar alles went. Ik geloof niet dat je nieuwe kat al op zoek is naar een nieuw baasje. Hij wil waarschijnlijk gewoon z'n afkeer voor de situatie even aangeven. Katten zijn tenslotte nogal eigenwijs. Het lijkt me nogal voorbarig om een van de twee meteen weg te doen, je hebt tenslotte net een week het kleintje in huis. Volgens mij doe je er beter aan om het even aan te kijken.

Succes ermee in elk geval (ik hoop dat 'ie niet te lang weg blijft)
"THE SECRET TO CREATIVITY IS KNOWING HOW TO HIDE YOUR SOURCES"
  zondag 23 mei 2004 @ 15:10:39 #14
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19336749
bookmark
pi_19357842
De oude poes is gisterenavond thuis geweest en meteen huisarrest gekregen.... Maar ze heeft ook lekker op de bank liggen slapen met de kleine 40cm verder. Het contact tussen de twee was redelijk.. geen geblaas of gegrom maar oude deelde wel soms meppen uit als de kleine de oude kat weer in de staart beet (was de grootste reden voor de kleine om bij de oude kat in de buurt te komen..... die staart die waarschijnlijk door de stress flink heen en weer zwaaide)

Iets van 2 jaar geleden heb ik ook een poging gedaan om een andere kat inteburgeren (poes 2 jaar) maar gestopt nadat de oude poes de andere in de keel heeft gebeten tot er bloed uit kwam......

De oude heeft vannacht naast me op bed gelegen en de kleine beneden... na het opstaan is de grote weer naar buiten gevlucht maar denk dat ze straks wel nog ff eten komt halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Binkster op 24-05-2004 11:12:51 (spelling) ]
  maandag 24 mei 2004 @ 11:56:32 #16
78780 deedeetee
pi_19358981
Het kijkt de goede kant op te gaan !
De oude kat mag dat kleintje best op z'n nummer zetten al 't brutaal is hoor, dat is heel normaal
pi_19359972

Gaat de goede kant op

Denk doordat ze gisteren verplicht thuis is gebleven ze meer het idee heeft gekregen dat er niet zoveel aan de hand is tussen mij en de kitten (heb de oude gisteren avond elke 15 min een knuffel gegeven en de kleine niets......)
pi_19408976
En gaat alweer totaal verkeerd

De oude loopt nu de kleine op te jagen.. (net als ze op een muis zou jagen) elke keer als kleine onder de bank vandaan komt valt de oude aan. Maar gaat er nu vrij hard aan toe.... nog ff en de kleine gaat het kattemandje in voor eigen veiligheid......

Kan nu ook niet eens slapen door de herrie dat ze maken.
  woensdag 26 mei 2004 @ 00:33:27 #19
39446 303
(C) Roland
pi_19409637
Joh, maak je niet druk. Over een week zijn ze wel meer gewend aan elkaar. Je moet het tijd geven. Je oude kat is alleen niet makkelijk, onze katten zouden bijv. nooit bijten of krabben. Ik zou hem een weekje in huis houden zodat ze noodgedwongen aan elkaar moeten wennen.

Vind de reacties van mensen hier dat de kat een ander huis gevonden heeft enzo vreemd. Zo ga je toch niet met beesten om?
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_19410378
de Kleine is per direct gratis aftehalen.... (in lelystad) ze loopt een beetje hysteries rond te rennen en alles aan te vallen incl. mij (net ook al een deur en een kast....)
  woensdag 26 mei 2004 @ 01:12:50 #21
55900 GM
vind ik dan toch
pi_19410424
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 01:10 schreef Binkster het volgende:
de Kleine is per direct gratis aftehalen.... (in lelystad) ze loopt een beetje hysteries rond te rennen en alles aan te vallen incl. mij (net ook al een deur en een kast....)
OP zich is dat niet abnormaal hoor.. zijn ze niet bezig te bepalen wie de baas is? (de kleinste heeft dat namelijk pas na een hele tijd door)
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  woensdag 26 mei 2004 @ 18:35:02 #22
78780 deedeetee
pi_19426795
Oei , ik lees net dat 't een beetje uit de hand is gelopen. Gaat het alweer wat beter ?
Ik hoop het wel voor je want je klinkt niet vrolijk meer
  woensdag 26 mei 2004 @ 18:48:04 #23
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_19427063
ik ken het...niet gelukt met de kleine...die werd echt uit elkaar gehaald door mevrouw poes....vellen, vacht en alle ontlasting liet het kleine ding lopen als ze weer een gegrepen werd door mevrouw....mevrouw is heel lief hoor, maar zo bezitterig als het maar kan
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_19435946
ik wacht het nog ff af.... heb ze vannacht uit elkaar moeten halen.... kleine is beetje gewond aan hoofd en rug.... na vannacht.... vanmiddag hebben ze samen gespeelt in de tuin....

Kleine eist min of meer dat ze bij mij op bed mag anders gaat ze piepen......
  zondag 30 mei 2004 @ 08:04:29 #25
78780 deedeetee
pi_19507682
enne hoe is de toestand nu ?
pi_19508162
De oude poes slaap de helft van de nachten buiten en soms ook binnen... ze komt wel nog voor eten 3x per dag binnen...

ik geeft de kleine nu voor het slapen gaan eten en ze slaapt nu wel prima

Toch maak ik me nog wat zorgen over de oude.... en vind het jammer dat ze zoweinig thuis is....
  zondag 30 mei 2004 @ 10:40:38 #27
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_19508324
Ik heb dezelfde situatie gehad alleen had ik twee kittens geadopteerd. Mijn oude kat kon niet meer aarden en was eerst ook dagenlang weg.
Ik heb er voor gekozen de kittens na een tijd weg te doen omdat ze mijn grote poek echt terroriseerden. Voor kittens vind je nog wel een nieuw huisje en en kat die je al zo lang hebt wil je toch echt niet wegdoen.
Proud Powerpauper
  zondag 30 mei 2004 @ 11:24:30 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_19508859
Ik heb er bewust voor gekozen mijn 2 andere poezen (3 jaar) niet naar buiten te laten de eerste paar dagen, omdat ik niet wilde dat die dus hele dagen van huis zouden zijn.

Het gaat hier nu redelijk goed. Ze zijn nog een vriendjes maar ook geen absolute aardsvijanden meer.
  maandag 31 mei 2004 @ 17:50:12 #29
78780 deedeetee
pi_19540122
Best kans dat de oude kat zich er in schikt hoor. Bij wat oudere katten duurt 't gewoon heel lang !
Het kan nog best dat het uiteindelijk weer "normaal " wordt en de oude kat weer net zo vaak als anders thuis is.
pi_19600638
Nu het weer wat minder goed is komt de oude meer thuis.... en de kleine is al een paar keer buitengeweest en kan dus nu het raam open laten dat de oude zelf naar binnen en buiten kan...

Kleine is gisteren uit het raam (Velux kantel raam) op de eerste verdieping gevallen.... via schuindak en toen op de tegels.... ze heeft niets... (denk dat ze de oude na wou doen(die gaat zo snachts naar binnen en buiten))

Maar denk wel dat ik nieuw huis voor haar ga zoeken door andere omstandigheden.
  woensdag 2 juni 2004 @ 22:20:50 #31
78780 deedeetee
pi_19601383
Hè wat jammer nou ...... Da's pech voor je
pi_19771833
Gaat nogsteeds niet echt lekker.. en oude komt weinig thuis dus ga nu wel een beetje opzoek naar nieuwe eigenaar voor de kleine vind het zelf ook wel jammer tis soms een best lief beestje
  donderdag 10 juni 2004 @ 09:21:05 #33
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_19775254
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 00:34 schreef Binkster het volgende:
Gaat nogsteeds niet echt lekker.. en oude komt weinig thuis dus ga nu wel een beetje opzoek naar nieuwe eigenaar voor de kleine vind het zelf ook wel jammer tis soms een best lief beestje
Da's misschien wel het beste voor allebei en je grote poes wordt weer als vanouds. Dat is toch ook wat waard?
Proud Powerpauper
  donderdag 10 juni 2004 @ 09:41:12 #34
78489 Tadaaaaa
trrrrrrrring trrrrrring
pi_19775580
Begrijp je probleem heel goed. Ik heb een poes van 8 jaar en een nieuw kitten erbij. De oude is niet blij, gromt, blaast en slaat naar de kleine.
Die kleine is ook rete-irritant voor die grote, ze ligt telkens op de loer om de grote poes te bespringen en te 'spelen'. Arme oude poes, die wil gewoon lekker op schoot en volledige aandacht van ons krijgen maar ze durft niet meer zo goed omdat die kleine dan weer aan komt rennen, jump, hup, bovenop de ouwe.
Ook als ik de kleine poes alleen in een kamer zet, wordt de oude niet relaxed. Zielig he?

Gaat dit ooit nog goed komen?
Dingdong!
pi_19782116
Denk dat het voor katten die hun jeugdjaren al kwijt zijn best lastig is om aan zo'n jong beestje te wennen...

Ik twijfel zelf al of ik nog een kitten zal uitzoeken, en mijn poes is nog niet eens 3 jaar oud... Ik zou een kitten niet meer af kunnen staan als ik hem/haar eenmaal heb, dus ik kan het ook niet een poosje "aankijken" ofzo..

Dilemma
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:03:09 #36
78780 deedeetee
pi_19782344
Die van mij zijn nu dikke maatjes en de oudste was drie toen de andere er als kitten bij kwam !
Het had wel tijd nodig na ruim een maand begon de oudste pas aan 't idee te wennen.
pi_19805753
Ik had ook een kitten Simba erbij genomen en de oudere kat Mickey heeft me twee maanden bijna niet aangekeken, terwijl ze daarvoor elke avond helemaal verliefd bij me kwam liggen. En ik dacht haar nog wel een plezier te doen dat ze niet meer hele dagen alleen op de flat zat. Inmiddels zijn we alweer een aantal jaren verder (en 3 huizen verder...) en is het helemaal goedgekomen.

Toen Simba nog een klein Simbaatje was:

en toen werden ze toch nog maatjes:

dat samen tegenelkaaraan slapen doen ze trouwens bijna nooit meer, maar we liggen nog wel vaak 's nachts met z'n 3-en op 1 bed. Ze hebben nooit ruzie samen, alleen wel eens spelend achter elkaar aan.

Aan de andere kant vloog Mickey wel altijd achter de pers van mijn ouders aan, dat ging niet samen en dat is ook nooit goedgekomen. Mijn ouders kregen ook nog een andere pers en die ging weer achter Simba aan, tot bloedens toe. En vreemd genoeg konden de 2 perzen wel weer samen leven (niet dat ze vriendjes waren, maar toch).
Dus, het kan goed gaan en soms komt het nooit meer goed. Het hangt heel erg af van de katten zelf
dus...
  vrijdag 11 juni 2004 @ 19:50:35 #38
78780 deedeetee
pi_19819042
Wat een enige foto van de kleine Simba onder de tafel ! Wat kijkt dat katje daar bezorgd , zo'n echt " oei je wordt toch niet boos hè... " koppie.
Schitterend.
pi_19819141
Wij hadden ongeveer hetzelfde probleem, en de oudere poes (was toen 4) is na flink wat knokken met het nieuwe katertje gewoon bij de buren gaan wonen, die vonden het erg leuk. En nu komt ze af en toe nog even langs, maar ze is nog steeds erg angstig voor de jongere kater.

Soms had ik liever gezien dat we meer hadden geprobeert om ze elkaar te laten tollereren, maarja nu is het goed. Ben wel benieuwd hoe de kater gaat reageren op de puppie die volgende week komt...

[ Bericht 1% gewijzigd door Evil_Jur op 11-06-2004 21:22:27 ]
  vrijdag 11 juni 2004 @ 20:33:11 #40
78780 deedeetee
pi_19820067
Dat zal wel ff wennen worden.
Ik ben òòk benieuwd laat 't ons anders ff weten.
pi_19878039
Gisteren hebben ze zowaar een beetje gespeelt DWZ soft gevochten

oude slaap nu op stoel in de slaapkamer die ik er speciaal voor haar heb neer gezet en kleine slaapt onder mijn bed

De kleine speelt nu ook vrij buiten dus meer kans dat de kleine niet thuis is als de oude komt eten
  maandag 14 juni 2004 @ 21:38:13 #42
78780 deedeetee
pi_19892437
Dat is al een aardig goed beginnetje van langzaam aan elkaar wennen.
pi_20017797
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 20:33 schreef deedeetee het volgende:
Dat zal wel ff wennen worden.
Ik ben òòk benieuwd laat 't ons anders ff weten.
Nou, de puppie is vannochtend gekomen. De kat heeft ervan af een afstandje naar zitte loeren met een megadikke staart en toen de puppie wakker werd is ie naar boven gevlucht. Dit had ik wel een beetje verwacht, hopelijk went ie snel.
pi_20017911
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 19:50 schreef deedeetee het volgende:
Wat een enige foto van de kleine Simba onder de tafel ! Wat kijkt dat katje daar bezorgd , zo'n echt " oei je wordt toch niet boos hè... " koppie.
Schitterend.
Inderdaad Heel lief
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  zaterdag 19 juni 2004 @ 21:22:39 #45
78780 deedeetee
pi_20023985
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 16:05 schreef Evil_Jur het volgende:

Nou, de puppie is vannochtend gekomen. De kat heeft ervan af een afstandje naar zitte loeren met een megadikke staart en toen de puppie wakker werd is ie naar boven gevlucht. Dit had ik wel een beetje verwacht, hopelijk went ie snel.
Als 't ff meezit loopt de kat al in een paar dagen weer " voorzichtig " rond
Ik ben benieuwd hoe lang dat gaat duren, leuk als die pup dan de eerste keer op die kat af wandeld en bedeld om een spelletje. Daar heeft zo'n kat dan meestal niet van terug
Blazen en een dikke staart "ga je wèg engerd "
pi_20141095
Morgen wordt de kleine naar haar nieuwe eigenaar gebracht. Vind het wel een beetje jammer maar misschien overall wel beter.
  donderdag 24 juni 2004 @ 11:28:01 #47
78780 deedeetee
pi_20147717
Hee wat vervelend voor je, maar ja als dat de beste oplossing is zit er nix anders op. Goed dat je doet wat het beste is en dat kun jij alleen zèlf beoordelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')