abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 mei 2004 @ 00:31:43 #151
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19352387
quote:
Op maandag 24 mei 2004 00:27 schreef Frasier het volgende:

[..]

Waarom moeten andere mensen daar last van hebben als iemand zonodig een kat wil?
omdat katten buiten thuishoren, het zijn geen dieren die je op kunt sluiten in een huis of aangelijnt kunt uitlaten.
Ik laat trouwens m'n kat alleen overdag buiten rondlopen, 's nachts moet ie wel binnenblijven.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_19352472
quote:
Op maandag 24 mei 2004 00:31 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

omdat katten buiten thuishoren, het zijn geen dieren die je op kunt sluiten in een huis of aangelijnt kunt uitlaten.
Ik laat trouwens m'n kat alleen overdag buiten rondlopen, 's nachts moet ie wel binnenblijven.
Wat heb je aan een kat als hij alleen maar buiten loopt en alleen binnen komt om te eten.
X
X
X
  maandag 24 mei 2004 @ 00:39:47 #153
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_19352588
Ik snap de frustratie van TS wel, ik keur het alleen niet goed dat hij de kat schopt.
Volgende keer als je een kat ziet die je lastig valt gewoon naar het asiel brengen, als ze niet gechipt zijn en geen halsbandje dragen dan kunnen ze mooi dokken om hun kat terug te krijgen, met een beetje geluk is de kat dan wel gechipt (op de asiel zijn naam) en gelijk gecastreerd.

En de mensen die met het kutsmoesje komen dat de katten de populatie van vogels op peil houden is bullshit, aangezien er dank zei de mens door het doorfokken van katten te veel katten zijn.
Waarom denk je dat er in België en sommige plekken in Nederland al een vrijstelling is om op wilde katten te jagen, een probleem, de jager kan van een afstand niet de huiskat onderscheiden van een wilde kat.
Ik heb ook 4 katten maar die zitten lekker binnen en in onze eigen tuin.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 24 mei 2004 @ 00:39:51 #154
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19352591
ja, dat is natuurlijk weer het andere uiterste...
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_19360062
quote:
Op maandag 24 mei 2004 00:35 schreef Frasier het volgende:

[..]

Wat heb je aan een kat als hij alleen maar buiten loopt en alleen binnen komt om te eten.
Wat heb je aan een hond dan? Wat heb je dan aan een hamster? parkiet? papegaai? mensen?

Leg mi j vooral die laatste eens even uit.
  maandag 24 mei 2004 @ 13:04:40 #156
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_19360541
quote:
Op maandag 24 mei 2004 12:39 schreef Marruk het volgende:

[..]

Wat heb je aan een hond dan? Wat heb je dan aan een hamster? parkiet? papegaai? mensen?

Leg mi j vooral die laatste eens even uit.
Lijkt me nogal duidelijk, alles wat jij noemt zit in huis of in de directe omgeving.
Hoewel ik vaak vindt dat papegaaien, parkieten enz weer een veels te kleine behuizing hebben.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_19361218
het is trouwens wel bullshit dat in de flora en fauna wet zou staan dat katten moeten worden aangelijn als ze naar buiten gaan. Hoe je aan die onzin-informatie komt is mij een raadsel.

mijn katten zitten binnen, maar dat alleen door omstandigheden. Verder vind ik het wel prettig te weten dat anderen geen last hebben van mijn beestjes, maar als het kon liet ik ze toch wel buiten.

Je kunt beter een glas water over een kat in de tuin gooien, komtie ook niet meer terug... (hielp bij de kat in de tuin van mijn ouders tenminste wel).
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_19362641
quote:
Op maandag 24 mei 2004 13:29 schreef djenneke het volgende:
het is trouwens wel bullshit dat in de flora en fauna wet zou staan dat katten moeten worden aangelijn als ze naar buiten gaan. Hoe je aan die onzin-informatie komt is mij een raadsel.
Ik heb het een keer van een vriend gehoord. Maar in welke positie zit jij dat je deze uitspraak kunt doen?
pi_19362679
omdat ik t opgezocht heb, en er staat niks over in! Zoek t zelf eerst eens op voor je dergelijke wijsheden spuit...!!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  maandag 24 mei 2004 @ 14:25:07 #160
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_19362779
Het klopt het is niet verboden, maar je hebt wel een kans dat er dit gebeurt

Vrije veld levensgevaarlijk voor katten

De kat is vogelvrij. Jagers hebben het recht in hun jachtveld een rondzwervende kat dood te schieten. Wel moeten ze ervoor zorgen dat het niet (zwaar)gewond weet te vluchten, want in dat geval is er sprake van onnodig leed ofwel dierenmishandeling.

Wie niet wil dat zijn kat zoiets gruwelijks overkomt, zorgt ervoor dat hij het beest veilig thuishoudt. Dat is in zeer kort bestek de problematiek van de zwervende katten, zoals die eind vorige week weer opdook toen een kat in Zuidwolde thuis kwam met een schot hagel in zijn lijf.

Het lot van alle in het vrije veld verblijvende dieren wordt bepaald door de Flora- en Faunawet. Het drama in Zuidwolde werpt de vraag op wat deze wet zegt over zwervende katten. Het antwoord is: helemaal niets, omdat de kat een huisdier is en derhalve wordt geacht niet in het veld rond te struinen. Hij wordt daar beschouwd als schadelijk, ontbeert de bescherming van de wet en is in principe vogelvrij.

''Een jager die in zijn jachtveld een rondzwervende kat doodschiet valt strafrechterlijk niets te maken'', beaamt woordvoerder Niels Dorland van Dierenbescherming Nederland met tegenzin. ''We worden regelmatig met dit soort zaken geconfronteerd, maar bij mijn weten heeft zoiets nog nooit tot een rechtszaak geleid.''

Iedereen is het erover eens, dat loslopende katten een groot probleem zijn in Nederland. De drie miljoen exemplaren die er zijn, vreten volgens een eerdere, zeer voorzichtige schatting van Vogelbescherming jaarlijks alleen al zo'n 30 miljoen vogels op. Het meest berucht zijn de verwilderde katten, in de jagerswereld beschouwd als 'echte moordenaars'.

De meeste jagers zullen een verwilderd exemplaar onmiddellijk doodschieten. Meestal is zo'n kat door uiterlijk en gedrag wel te herkennen, maar er worden ook dieren beschoten die gewoon 'thuis wonen' en een liefhebbend baasje hebben. ''Dat is heel pijnlijk'', erkent een woordvoerder van de Koninklijke Nederlandse Jagers Vereniging (KNJV) in Amersfoort. ''Voorop staat dat ook deze katten niets in het veld te zoeken hebben, maar wij adviseren onze leden wel eerst een poging te doen om de baas te traceren en de zaak in goed overleg te regelen.''

Het toezicht op de Flora- en Faunawet berust in deze bij de provincies. Een woordvoerder van Drenthe zegt dat een baas wiens kat in het veld is doodgeschoten, altijd nog naar de politie kan stappen. ''Dat zal echter doorgaans tot niets leiden, omdat het doodgeschoten beest immers in het veld niets te maken had.''

bron: Dagblad van het Noorden
  dinsdag 25 mei 2004 @ 07:44:44 #161
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_19383392
Ik heb ook doorgaans een afschuwelijke hekel aan katten. Dat onbetrouwbare, sluiperige tijgergedrag van die Sheba-krengen haat ik. Wat mij betreft mag men ze rustig houden zolang ze BINNEN zitten of NIET op mijn terrein komen en er vervolgens op verschillende manieren schade aanrichten. Dat asociale "daar kan dat beest toch niets aan doen" kan daar niet tegenop.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_19393678
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:58 schreef Steijn het volgende:

[..]

Slachten die handel, moet je ook niet huilen als het eens anders voor de kat afloopt.
en ratten
dat lieve poessie van mij zou nooit opzettelijk een mens kwaad doen en kwam wel eens bij de buren thuis
zij vonden dit niet erg want we hadden een ratten en muizen plaag in de achtertuinen.

ik hoop voor jou dat je een plaag in je huis krijgt en dat je de katten dan zo bang hebt gemaakt dat ze jou aandoenlijke tuintje MET VOGELNESTJE niet komen redden. want ratten lusten ook wel een hapje vogel

begrijp me niet verkeerd ik hou van dieren maar natuur heeft zijn eigen wetten...
en dat nestje word toch wel gepakt of jij er nou een keer de "held" uithangt of niet
  dinsdag 25 mei 2004 @ 15:21:12 #163
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_19394012
Mooi, aanpakken die kutkatten.

Ik en de hond zijn trouwens een winning team. Hij jaagd ze de boom in, en ik smijt ze er met stenen weer uit. Lache joh.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 16:25:22 #164
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_19396012
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 15:10 schreef werty het volgende:

[..]

begrijp me niet verkeerd ik hou van dieren maar natuur heeft zijn eigen wetten...
en dat nestje word toch wel gepakt of jij er nou een keer de "held" uithangt of niet
Dit zeggen kattenliefhebbers nou altijd. Je moet goed begrijpen dat als die Whiskat-bende en al die fokkers niet in Nederland danwel Europa waren geweest er hier geen katten rondliepen. Uiteindelijk is het geen natuurlijk verschijnsel.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
  dinsdag 25 mei 2004 @ 17:20:40 #165
78899 TheDarkKnight
Out to get YOU!
pi_19397577
mensen die zich afreageren op weerloze beesten (en dus niet alleen katten) zijn eikels en verdienen onder een bus te lopen. Punt uit.
Toen mijn kat het bloemenperk van de buren een beetje overhoop had gegooid heb ik dat netjes betaald en telkens ze iemand anders schade berokkent zal ik dat doen. Maar als ze haar jachtinstinct laat gelden en een merel doodt die niemand toebehoort, dan is dat maar zo. En als iemand dan net als jij reageert dan zal die dat voelen.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 21:06:51 #166
95295 pitom20
Anti Aldi
pi_19403789
Hee Steijn, dikke nerd. Je moet 't de katten niet kwalijk nemen. 't Zijn de mensen zie ze zo maken. Dus ga maar lekker tegen 't baasje trappen ofzo. Maar niet tegen zo'n arm beestje.
pi_19917006
Ik ben het niet vaak met TS eens maar in dit geval heeft hij correct gehandeld . Klote katten . Wil je een kat laat dat kreng dan ook maar gewoon binnen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 19:53:47 #168
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_19918103
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 21:06 schreef pitom20 het volgende:
Hee Steijn, dikke nerd. Je moet 't de katten niet kwalijk nemen. 't Zijn de mensen zie ze zo maken. Dus ga maar lekker tegen 't baasje trappen ofzo. Maar niet tegen zo'n arm beestje.
Dat is inderdaad zo, ik ken mensen die hebben een hekel aan katten, alleen maar omdat ze er last van hebben.
Ze hebben geen hekel aan onze katten aangezien ze daar geen last van hebben.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 20:02:27 #169
96666 pda
zo niet dan toch:P
pi_19918389
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:38 schreef Steijn het volgende:

[..]

De katten moeten gewoon binnen blijven. Ik laat niet nog eens een nest leeghalen door dat vachtige tuig.
dat gebeurt bij ons regelmatig

het is eten of gegeten worden
pi_19928217
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:37 schreef Steijn het volgende:
Verder is de druivenstruik vernield en dat terwijl deze juist erg rijkk gevuld was na een droog voorjaar.
lekker voor je, zal je leren katten te schoppen
pi_19928236
oh en honden zijn pas erg, schijten de boel onder en springen dan tegen je aan, likken enzow met de tong waar ze ook in bepaalde gaten gezeten hebben -_-
pi_19932364
Katten schijten vaak ook vrij ernstig, kijk maar eens op plekken in de tuin met wat mul zand .
pi_19932385
En ze pesten de vissen in onze vijver .
pi_19932408
Honden zijn veel irritanter, katten rennen al weg als je naar ze kijkt.
Edit: -- Signature verwijderd door Forum Admin, niet terugplaatsen --
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:53:27 #175
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_19932436
KATTEN ZIJN LIEF
_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')