Dat klopt o.a. door katten los rond te laten lopen.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:18 schreef Roadster het volgende:
[..]
Eh.. denk dat mensen zelf de grootste schade veroorzaken aan de leefomgeving....
Mieren veroorzaken ook wel eens schade aan de leefomgeving. Of eenden. Etc.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat klopt o.a. door katten los rond te laten lopen.
En dat is precies het overdreven romantische natuurgeneuzel wat je van de kattenfanatici kunt verwachten. Je huisdier is je bezit[/i] en je [u]verantwoordelijkheid. Anders dien je het desbetreffende beest niet te verzorgen maar af en toe in het bos of wat dan ook te bekijken. Als je een huisdier hebt dan hoor je te zorgen dat je daar ten alle tijden verantwoordelijkheid voor draagt. Als je dat niet kunt dan neem je maar een abonnement op een dierentuin.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:17 schreef Jalu het volgende:
[..]
Niemand bezit een dier, zeker een kat niet, die kiest er zelf voor om terug te komen. Onzin dus.
Ik heb het nergens gehad over doodschoppen. Ik heb zelfs geen goedkeuring over het "gewoon schoppen" uitgesproken. Sterker nog: De topicopener heeft zelf al toegegeven dat een schop wellicht niet correct was. Voor jij mensen van moorddadige neigingen gaat beschuldigen zou ik me eerst maar verdiepen in menselijke waarden zoals "nadenken" en "verantwoordelijkheid".quote:Oh ja, je hebt zeker ook zo'n hekel aan die reigers die de vissen uit je vijver halen. Liefst doodschoppen zeker...
Schoppende kattenhaters blijkbaar ook volgens jouw redenering. Daarmee impliceer jij dat dat dus helemaal niet erg is.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:20 schreef Jalu het volgende:
[..]
Mieren, eenden, katten, mensen, honden, zijn allemaal DEEL van de leefomgeving. Horen er dus bij.
Wat speel je nou onschuldig?! Waar dacht je dat je vreten vandaan komt? Die dieren lijden 10 x zo hard als een vogeltje. Heb je gezien hoe ze koeien slachten? Sommige mensen schieten dieren dood, omdat ze dat leuk vinden, jagen heet dat.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:22 schreef du_ke het volgende:katten en honden zijn huisdieren die bij hun baas komen voor vreten waarbij katten de neiging hebben om voor de lol vogels of muizen dood te maken. Als iemand een kat wil, prima maar hou dat beest op eigen terrein. Dat is zo moeilijk helemaal niet.
Toch leuk hoe sommige mensen ook als ze ouder zijn het eeuwenoude "Ja maar het buurjongetje mocht wel een ijsje!!!!!" argument zonder gewetensbezwaren weer nieuw leven in kunnen blazen.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:38 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Wat speel je nou onschuldig?! Waar dacht je dat je vreten vandaan komt? Die dieren lijden 10 x zo hard als een vogeltje. Heb je gezien hoe ze koeien slachten? Sommige mensen schieten dieren dood, omdat ze dat leuk vinden, jagen heet dat.
Ik ben een groot kattenliefhebber en ook ik heb er last van.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:10 schreef Jalu het volgende:
Dat gejammer over katten altijd, sjonge, wat een bekrompen mensen leven er toch in Nederland. Ik heb van al die aangelijnde honden veel meer last dan van loslopende katten, toch open ik geen klaagbaak topics over honden(en ik schop ook geen honden). Ik heb van de kinderen in de buurt vaker last dan van katten, toch open ik geen klaagbaak topics over kinderen(en ik schop ook kinderen niet).
Ik heb vaker last van overvliegende vliegtuigen dan van loslopende katten. Toch schiet ik geen vliegtuigen uit de lucht, én open ik geen klaagbaak topic over vliegtuiglawaai.
Oke voor de TS:quote:Op zondag 23 mei 2004 23:46 schreef Steijn het volgende:
[..]
Niet dat ik het zelf wil toepassen maar wat houdt die techniek in?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn katten doen het tenminste keurig in de bosjesquote:Op zondag 23 mei 2004 04:07 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Net zoals hondenbezitters die hun beest de hele straat onder laten schijten
Doe niet zo sneu, man, en ga is zielige importbeestjes helpen of zo!quote:Op zondag 23 mei 2004 20:57 schreef gammapooka het volgende:
Zullen we jou ff een trap verkopen ?
Medewerker Dieren Ambulance Hoorn
Bij katten is het natuurlijk wel altijd de vraag wiens bosjes...quote:Op woensdag 7 juli 2004 16:16 schreef cosmick het volgende:
[..]
Mijn katten doen het tenminste keurig in de bosjes![]()
Klopt. Maar zover ik weet gebeurt dat hoofdzakelijk in onze eigen tuin of in de kattenbak in de garagequote:Op woensdag 7 juli 2004 16:36 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Bij katten is het natuurlijk wel altijd de vraag wiens bosjes...
Ja, en als hondenbezitter vind ik dus ook dat de mensen die dat zomaar van hun (potentieel dodelijke) huisdier toestaan dat ze geen honden horen te hebben. In deze topic ben ik dus vooral aan't posten omdat ik gruwelijk pissig wordt van mensen die geen verantwoordelijkheid over hun huisdieren nemen.quote:Op woensdag 7 juli 2004 13:08 schreef Spitsmuisje het volgende:
Honden vind ik bijvoorbeeld irritant: ze springen tegen je aan, likken je in je gezichten over al de shit op straat maar niet te spreken.
De huiskat is geen onderdeel van de nederlandse fauna, de lynx is al jaren uitgestorven in ons deel van Europa. Mieren en eenden zijn in principe 'wild' waar je weinig aan kan doen. Andermans katten moet ik niet, doodtrappen is natuurlijk overdreven. Ik heb genoeg aan m'n eigen katten en daar hoeft een ander geen last van te hebben en natuurlijk ook omgekeerd wil ik geen last hebben van andermans HUISdieren.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:20 schreef Jalu het volgende:
[..]
Mieren veroorzaken ook wel eens schade aan de leefomgeving. Of eenden. Etc.
Niet dus.
Mieren, eenden, katten, mensen, honden, zijn allemaal DEEL van de leefomgeving. Horen er dus bij.
Ontzettend aso van je om 4 katten 'te nemen'. Je denkt zeker je hele leven al aan je eigen geneugten ipv de samenleving.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:44 schreef Cheshire het volgende:
...en onze 4 katten mogen allemaal naar buiten.. ik ga die beesten niet binnen houden als er groen voor de deur ligt![]()
...
Stoerder als jou kat schop actie waarbij je vast eerst vier keer om je heen gekeken had ofquote:Op zondag 23 mei 2004 04:05 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wohhh, stoer hoor.
Wat ben jij een verkapte dierenbeul! MOORDENAAR!!! Al die lieve kleine muisjes...quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:02 schreef Ole het volgende:
Mijn katten maken zich anders heel nuttig hoor, Steijn...
Als mijn 2 roofdiertjes hier niet waren geweest hadden we een muizenplaag gehad![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |