abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20461040
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 12:18 schreef Roadster het volgende:

[..]

Eh.. denk dat mensen zelf de grootste schade veroorzaken aan de leefomgeving....
Dat klopt o.a. door katten los rond te laten lopen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_20461065
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 12:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat klopt o.a. door katten los rond te laten lopen.
Mieren veroorzaken ook wel eens schade aan de leefomgeving. Of eenden. Etc.

Niet dus.

Mieren, eenden, katten, mensen, honden, zijn allemaal DEEL van de leefomgeving. Horen er dus bij.
pi_20461132
katten en honden zijn huisdieren die bij hun baas komen voor vreten waarbij katten de neiging hebben om voor de lol vogels of muizen dood te maken. Als iemand een kat wil, prima maar hou dat beest op eigen terrein. Dat is zo moeilijk helemaal niet.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_20461374
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 12:17 schreef Jalu het volgende:

[..]

Niemand bezit een dier, zeker een kat niet, die kiest er zelf voor om terug te komen. Onzin dus.
En dat is precies het overdreven romantische natuurgeneuzel wat je van de kattenfanatici kunt verwachten. Je huisdier is je bezit[/i] en je [u]verantwoordelijkheid. Anders dien je het desbetreffende beest niet te verzorgen maar af en toe in het bos of wat dan ook te bekijken. Als je een huisdier hebt dan hoor je te zorgen dat je daar ten alle tijden verantwoordelijkheid voor draagt. Als je dat niet kunt dan neem je maar een abonnement op een dierentuin.
quote:
Oh ja, je hebt zeker ook zo'n hekel aan die reigers die de vissen uit je vijver halen. Liefst doodschoppen zeker...
Ik heb het nergens gehad over doodschoppen. Ik heb zelfs geen goedkeuring over het "gewoon schoppen" uitgesproken. Sterker nog: De topicopener heeft zelf al toegegeven dat een schop wellicht niet correct was. Voor jij mensen van moorddadige neigingen gaat beschuldigen zou ik me eerst maar verdiepen in menselijke waarden zoals "nadenken" en "verantwoordelijkheid".

[ Bericht 0% gewijzigd door Karboenkeltje op 07-07-2004 12:34:01 (Tikfout.) ]
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_20461445
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 12:20 schreef Jalu het volgende:

[..]

Mieren, eenden, katten, mensen, honden, zijn allemaal DEEL van de leefomgeving. Horen er dus bij.
Schoppende kattenhaters blijkbaar ook volgens jouw redenering. Daarmee impliceer jij dat dat dus helemaal niet erg is.
pi_20461517
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 12:22 schreef du_ke het volgende:
katten en honden zijn huisdieren die bij hun baas komen voor vreten waarbij katten de neiging hebben om voor de lol vogels of muizen dood te maken. Als iemand een kat wil, prima maar hou dat beest op eigen terrein. Dat is zo moeilijk helemaal niet.
Wat speel je nou onschuldig?! Waar dacht je dat je vreten vandaan komt? Die dieren lijden 10 x zo hard als een vogeltje. Heb je gezien hoe ze koeien slachten? Sommige mensen schieten dieren dood, omdat ze dat leuk vinden, jagen heet dat.

Wat? Honden hebben net zo goed de neiging, die vreten soms een oud omaatje of een kind stuk.

Katten zijn van nature best vriendelijk, een hond moet je eerst compleet indoctrineren en hersenspoelen voordat zo´n dier luistert. Martin Gaus hondeschool anyone?

Nog een uithaal naar de TS. Ik zag een rups, en er zat een bidsprinkhaan op te loeren. Ik dacht, ik ben de held dus ik pak die bidsprinkhaan en voer ´m aan een kikker. Vreet die kikker hem zomaar op, ik denk ik ben de held dus ik ren achter de kikker aan, pakt ineens een ooievaar die kikker en vreet hem op, dus ik met luchtballon en al achter die ooievaar aan, gaat ie plotseling landen. Ik had hem bijna totdat een vos het dier aanviel en begon op te vreten, dus ik wilde weer de held spelen en de vos een schop te verkopen zodat het dier stierf maar dat lukte niet want het werd neergeschoten door een mens. Ik die mens achterna om ´m dood te schoppen zodat ik de held kan zijn, wordt ie ineens op gebeamed door een UFO met zo´n grey mannetje erin, dus.. toen was ik even uitgeluld maar jullie mogen verder verzinnen hoe de kringloop van de natuur gaat.
  woensdag 7 juli 2004 @ 13:08:00 #257
18518 Spitsmuisje
Is niet voor de poes!
pi_20462276
Heel veel mensen die ik ken houden hun katten (wegens omstandigheden) binnen. Ja, ik ook. Een van de katten van mijn ouders komt wel buiten en een buurvrouw van hun vroeg of mijn ouders alsjeblieft hun kat binnen konden houden, want er zat een nest jongemerels in een tuin 3 straten verderop. Dat beestje kwam daar niet eens! Mijn moeder heeft vrolijk ja en amen geknikt, maar de poes ging gewoon naar buiten. Wel eens een kat die veel buiten is binnen proberen te houden? Ik kan je vertellen, dat is niet leuk!

Mijn onderbuurman houdt absoluut niet van katten of elk ander willekeurig huisdier, maar sinds wij hier wonen heeft hij geen last meer van muizen! Ha!

Daarbij kan ik ook nog zeggen dat als een katje van je een keer is zoekgeraakt of overleden, dit zeer pijnlijk is. Een of andere malloot bij mij op de middelbare school zei toe mijn kat was overleden: "Joh, het was maar een kat. Niet zo zeuren!" Ik ben niet agressief, maar ik kon hem wel meppen!! Dus Steijn, denk er wel bij na wat voor een emoties je los kan maken als je over het schoppen van katten begint. (bij mij) Het mocht dan wel op je zenuwen werken, maar ik denk toch dat je een erg kort lontje hebt...

Honden vind ik bijvoorbeeld irritant: ze springen tegen je aan, likken je in je gezicht en over al de shit op straat maar niet te spreken. Toch ga ik een hond geen schop verkopen. Ook vervelend zijn ganzen. Ik krijg heet spaansbenauwd als ik er maar een zie, maar dan loop ik maar een straatje om. Anyway, ik kan nog uren doorgaan...
  woensdag 7 juli 2004 @ 13:12:06 #258
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_20462387
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 12:38 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Wat speel je nou onschuldig?! Waar dacht je dat je vreten vandaan komt? Die dieren lijden 10 x zo hard als een vogeltje. Heb je gezien hoe ze koeien slachten? Sommige mensen schieten dieren dood, omdat ze dat leuk vinden, jagen heet dat.
Toch leuk hoe sommige mensen ook als ze ouder zijn het eeuwenoude "Ja maar het buurjongetje mocht wel een ijsje!!!!!" argument zonder gewetensbezwaren weer nieuw leven in kunnen blazen. .
Ik ga naar huis.
  woensdag 7 juli 2004 @ 13:40:59 #259
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20463226
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 12:10 schreef Jalu het volgende:
Dat gejammer over katten altijd, sjonge, wat een bekrompen mensen leven er toch in Nederland. Ik heb van al die aangelijnde honden veel meer last dan van loslopende katten, toch open ik geen klaagbaak topics over honden(en ik schop ook geen honden). Ik heb van de kinderen in de buurt vaker last dan van katten, toch open ik geen klaagbaak topics over kinderen(en ik schop ook kinderen niet).
Ik heb vaker last van overvliegende vliegtuigen dan van loslopende katten. Toch schiet ik geen vliegtuigen uit de lucht, én open ik geen klaagbaak topic over vliegtuiglawaai.
Ik ben een groot kattenliefhebber en ook ik heb er last van.
3 van de poezen zijn gecastreerd alleen de jongste niet aangezien ze nog veels te jong is.
Ondanks dat ze gecastreerd zijn komen er toch kater op af, hierdoor zit ik met meerdere problemen.
1. onze katten worden kwaad op die kater en raken dus gefrustreerd.
2. ik kan ze niet laten vechten, die kater kan verschillende ziektes hebben waarvan ik zeker ben dat hij iniedergeval niesziekte heeft en een goed vermoeden FIV.
3. die kater sproeit tegen ons huis aan, geloof me dat stinkt, ik kan elke dag met een emmer sop naar buiten om de gevel schoon te maken.
4. de kater poept in mijn tuin, daar zitten wormen in dus eerst moet ik heel de tuin onderzoeken eer dat ik de katen buiten kan laten in onze eigen tuin.

Sorry als ik dan een zeikerd ben maar ik heb er gewoon last van en nog erger mijn katten hebben er last van.

En mensen die de opmerking maken, een kat hoort buiten dat is zijn natuur, direct met het vliegrtuig terug naar Africa brengen dan want een blok met huizen en auto's is geen natuur.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_20465968
Dr is een simpele manier om katten uit de tuin te houden:
strooi wat leeuwn/tijger stront in je tuin.
Kat ruikt concurrentie van een groter roofdier dus kat blijft uit je tuin.
pi_20466697
quote:
Op zondag 23 mei 2004 23:46 schreef Steijn het volgende:

[..]

Niet dat ik het zelf wil toepassen maar wat houdt die techniek in?
Oke voor de TS:
Niet geschikt voor de tere zieltjes hier onder ons.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_20467150
^ Stelletje zielige kattenhaters... Als ik dat soort dingen hoor over katten schoppen, dan heb ik wel ff zin om diegene flink toe te takelen met een groepje vrienden met baseball-bats. Daar kan ik zo slecht tegen!!!

Die wilde duiven daarintegen, die je 's morgens wakker koeren en de boel onderschijten, daar zouden ze eens wat op moeten verzinnen. Dat is pas wildgroei.. Van merels hebben ze trouwens zat, en die schijten ook alles onder
Een kat kun je ook normaal wegjagen als je er last van hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Drommelsch85 op 07-07-2004 16:25:35 ]
url
  woensdag 7 juli 2004 @ 16:16:45 #263
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_20467192
quote:
Op zondag 23 mei 2004 04:07 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Net zoals hondenbezitters die hun beest de hele straat onder laten schijten
Mijn katten doen het tenminste keurig in de bosjes

De één kwam gisteren vrolijk met een pad thuis trouwens, haha.
pi_20467205
die kutvogels idd, kunnen nooit hun smoel houden. niet om 4 uur sochtends tenminste. ik ging vannacht naar ben om een uur of half 4 en toen begonnen die schijtbeesten al lawaai te maken. katten moeten vrolijk rondhuppelen en vogels slachten
Extremistisch gematigd.
  woensdag 7 juli 2004 @ 16:32:43 #265
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_20467614
quote:
Op zondag 23 mei 2004 20:57 schreef gammapooka het volgende:
Zullen we jou ff een trap verkopen ?

Medewerker Dieren Ambulance Hoorn
Doe niet zo sneu, man, en ga is zielige importbeestjes helpen of zo!
pi_20467735
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 16:16 schreef cosmick het volgende:

[..]

Mijn katten doen het tenminste keurig in de bosjes
Bij katten is het natuurlijk wel altijd de vraag wiens bosjes...
  woensdag 7 juli 2004 @ 16:41:40 #267
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_20467856
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 16:36 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Bij katten is het natuurlijk wel altijd de vraag wiens bosjes...
Klopt. Maar zover ik weet gebeurt dat hoofdzakelijk in onze eigen tuin of in de kattenbak in de garage
pi_20467861
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 13:08 schreef Spitsmuisje het volgende:

Honden vind ik bijvoorbeeld irritant: ze springen tegen je aan, likken je in je gezicht en over al de shit op straat maar niet te spreken.
Ja, en als hondenbezitter vind ik dus ook dat de mensen die dat zomaar van hun (potentieel dodelijke) huisdier toestaan dat ze geen honden horen te hebben. In deze topic ben ik dus vooral aan't posten omdat ik gruwelijk pissig wordt van mensen die geen verantwoordelijkheid over hun huisdieren nemen.

Er moet gewoon een dierenverzorgingscertificaat komen voor elk huisdier dat intelligenter is dan een wandelende tak. Oh, en voor Jack Russel terriers.
pi_20468223
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 12:20 schreef Jalu het volgende:

[..]

Mieren veroorzaken ook wel eens schade aan de leefomgeving. Of eenden. Etc.

Niet dus.

De huiskat is geen onderdeel van de nederlandse fauna, de lynx is al jaren uitgestorven in ons deel van Europa. Mieren en eenden zijn in principe 'wild' waar je weinig aan kan doen. Andermans katten moet ik niet, doodtrappen is natuurlijk overdreven. Ik heb genoeg aan m'n eigen katten en daar hoeft een ander geen last van te hebben en natuurlijk ook omgekeerd wil ik geen last hebben van andermans HUISdieren.
There's no place like 127.0.0.1
  woensdag 7 juli 2004 @ 16:56:36 #270
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_20468266
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:44 schreef Cheshire het volgende:
...en onze 4 katten mogen allemaal naar buiten.. ik ga die beesten niet binnen houden als er groen voor de deur ligt
...
Ontzettend aso van je om 4 katten 'te nemen'. Je denkt zeker je hele leven al aan je eigen geneugten ipv de samenleving.

Jij bent een domme mens! En Steijn is nog veel dommere mens
  woensdag 7 juli 2004 @ 16:59:52 #271
74075 qizl
--just live --
pi_20468325
quote:
Op zondag 23 mei 2004 04:05 schreef Steijn het volgende:

[..]

Wohhh, stoer hoor.
Stoerder als jou kat schop actie waarbij je vast eerst vier keer om je heen gekeken had of
er iemand was. Slim want als ik het zou zien zou je voortaan met een rietje moeten eten.

Die kat vertrouwd mensen daarom rent ie niet weg voor je lamlul.

En jij rijd zeker nooit een beest dood en beesten sterven uit door andre beesten. er is maar een beest dat puur voor het plezier dood en diersoorten uitroeit en dat zijn mensen.

Dus geef jezelf maar een doodsklap held.
boredom makes one do crazy things, and boy am i ..... !
irony is wasted on the brainless.... let alone sarcasm.
violence aint the answer.... it's the solution !!!
  woensdag 7 juli 2004 @ 17:00:16 #272
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_20468336
Ik spoor katten alleen maar aan als ze op vogels willen jagen, tering birds moeten gewoon dood
  woensdag 7 juli 2004 @ 17:04:03 #273
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_20468431
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 02:02 schreef Ole het volgende:
Mijn katten maken zich anders heel nuttig hoor, Steijn...
Als mijn 2 roofdiertjes hier niet waren geweest hadden we een muizenplaag gehad
Wat ben jij een verkapte dierenbeul! MOORDENAAR!!! Al die lieve kleine muisjes...
  woensdag 7 juli 2004 @ 17:35:10 #274
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_20469134
En katten zijn het perfecte moordwapen tegen vliegen
pi_20469571
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 17:00 schreef Darklight het volgende:
Ik spoor katten alleen maar aan als ze op vogels willen jagen, tering birds moeten gewoon dood
En als ik in de auto zit geef ik gas als ik een kat zie oversteken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')