abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Miss SHO woensdag 7 juli 2004 @ 02:15:44 #226
22592 crew  Ole
pi_20455482
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 02:10 schreef Steijn het volgende:

[..]

Marokkaanse katten zijn wel vervelender dan Nederlandse katten.
\

heb je wel eens een famillie muis in je huis gehad?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_20455488
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 02:09 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik ken niemand in de buurt die katten heeft, maar ze zijn er wel. Bovendien vind ik het de omgekeerde wereld als ik mij bezig moet gaan houden met van wie de katten zijn omdat de eigenaar zijn/haar verantwoordelijkheid niet neemt.
Als een klein jongetje iets van je vernielt ga je toch ook uitzoeken wie de ouders zijn?

Katteneigenaren kunnen het ook niet ruiken als er ergens 'schade' is ontstaan.
quote:
Nee hoor, je kunt onmogelijk de schuld van dit alles bij mij leggen.
Het heeft niks met schuld te maken.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_20455505
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 02:15 schreef Ole het volgende:

[..]

\

heb je wel eens een famillie muis in je huis gehad?
Ja, ook erg schadelijk maar dat zijn geen huisdieren daar kun je dus moeilijk iemand voor verantwoordelijk stellen.
pi_20455533
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 02:16 schreef FritsVanEgters het volgende:
Als een klein jongetje iets van je vernielt ga je toch ook uitzoeken wie de ouders zijn?
Ik ook wel wat makkelijker. Je vangt het jongetje en vraagt wie zijn ouders zijn.
quote:
Katteneigenaren kunnen het ook niet ruiken als er ergens 'schade' is ontstaan.
Katteneigenaren moeten hun kat gewoon op hun eigen grondgebied houden. Je neemt een huisdier dus dan ben je er ook verantwoordelijk voor. Simpel.
quote:
Het heeft niks met schuld te maken.
Ik bedoel de schuld van het niet vergoed krijgen van de schade.
  Moderator / Miss SHO woensdag 7 juli 2004 @ 02:20:38 #230
22592 crew  Ole
pi_20455548
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 02:17 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ja, ook erg schadelijk maar dat zijn geen huisdieren daar kun je dus moeilijk iemand voor verantwoordelijk stellen.
dat is waar..

één muis is grappig... en familie wordt al minder..
Had in mijn huisje inmiddels 2 katten, en had ook bezoek op zondagmiddag, en alsnog kwam de familie muis achter de koelkast vandaan...
Dat is zeker niet grappig hoor!
  Moderator / Miss SHO woensdag 7 juli 2004 @ 02:21:32 #231
22592 crew  Ole
pi_20455558
oh ja..katten kwamen niet buiten, niet in andermans tuin..
pi_20455594
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 02:19 schreef Steijn het volgende:
Ik ook wel wat makkelijker. Je vangt het jongetje en vraagt wie zijn ouders zijn.
Maar het vergoed krijgen van schade kost nog steeds moeite.
quote:
Katteneigenaren moeten hun kat gewoon op hun eigen grondgebied houden. Je neemt een huisdier dus dan ben je er ook verantwoordelijk voor. Simpel.
Dus vertel jij de eigenaar vriendelijk dat jij de desbetreffende kat niet op jouw "grondgebied" wenst.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_20455632
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 02:20 schreef Ole het volgende:

[..]

dat is waar..

één muis is grappig... en familie wordt al minder..
Had in mijn huisje inmiddels 2 katten, en had ook bezoek op zondagmiddag, en alsnog kwam de familie muis achter de koelkast vandaan...
Dat is zeker niet grappig hoor!
Zijn katten nu effectief tegen muizen?
pi_20455771
Schutting om je tuin bouwen, gaas ertegen + 230V = rust en vrede

Werkt ook goed tegen in brekers
ATTENTIE!!! Wil Simon naar rij 4 !!!!!!????????????
vak voor de melk daarginds bij de kaas vak voor de suiker die vind je er naast vak voor het snoep vak voor de koek vak voor de frisdrank, daar om de hoek
pomptiedomptiedom.....
pi_20455804
wij houden onze katten binnen. maar dat doen we omdat het van die langharige raskatten zijn. toch vang ik af en toe een vogeltje, levend. om vervolgens in de kattenren (dont ask me waarom wij er thuis 1 hebben) los te laten en de kat ook. even een uurtje pc-en. en als ik dan weer kijk, dan weet ik tenmisnte nog dat mijn kat fit en vitaal is met een goed jachtinstinct
Extremistisch gematigd.
  woensdag 7 juli 2004 @ 10:53:41 #236
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_20458835
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 01:16 schreef Steijn het volgende:

[..]

Leg dan eerst eens uit hoe ik de eigenaar kan traceren. Dat is onbegonnen werk.
En besef dan ook even dat wat je uit mijn stuk tekst dus betekent dat katten geen mens kunnen verstaan.

Hoe is het onbegonnen werk als je even in de buurt navraagt wie katten houdt? Je doet de moeite gewoon niet.
Stel: je trapt die kat wel dood. Jij hebt misschien geen last meer van die kat, maar ga maar eens na hoe lang het duurt voordat men jou aanwijst als de dader omdat dat baasje wel zijn/haar best doet om je te traceren? Dat wordt minstens een vermelding op de voorpagina van de regionale krant.

Alleen maar omdat jij zo koppig en te lui bent om iets aan de situatie te doen waar iedereen begrip voor heeft omdat je denkt dat mensen vanzelf naar je toe komen. Zo werkt deze wereld niet, want ze kunnen niet zelf zien of het hun kat is of van iemand anders is die je auto vernielt of je tuin volschijt. Als jij zegt dat het van die ene kat is met die kleur en patroon, dan komt iedereen een stuk dichterbij en als de eigenaar niets doet, kan je altijd nog proberen bij de politie te klagen. Die doen nl. wel iets tegen burengerucht.
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 02:28 schreef Steijn het volgende:

[..]

Zijn katten nu effectief tegen muizen?
Als een kat zich aan vogels vergrijpt, dan zijn er dus geen muizen meer in de buurt of blijven ze weg bij aanwezigheid van die kat.
The Internets, I needs it..
  woensdag 7 juli 2004 @ 11:30:15 #237
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_20459734
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:33 schreef Steijn het volgende:
Er zit sinds enkele weken een merel in onze druivenstruik, ze heeft er een nestje gebouwt. Vanochtend (zaterdag dus) was het weer zo ver er zat weer een kat onder. Likkebaardend keek hij naar de merel. Tevens begon het beest aan de struik te trekken. Ik heb normaal al een hekel aan katten maar nu ging het tuig echt te ver.

Ik storm naar buiten en ik maak een schoppende beweging richting de kat. Het fatsige Whiskasmonster was al dermate langzaam dat deze schop raak was. Een hoop gemiauw maar het beest schoot weg. Het zou me echter niets verbazen als hij overlijdt. Ik vind dat ik correct gehandeld heb. Mensen met katten moeten hun kat gewoon binnen houden. En maar huilen als er weer eens een kat is vermoord, nou ik begrijp de mensen die dat doen eigenlijk heel erg goed.
Een emmer water was genoeg geweest hoor stakketje.

Ik raad je aan dat bij een van mijn katten te doen. Ik garandeer je dat ik allebei je poten breek.

Kankerhond.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 7 juli 2004 @ 11:33:24 #238
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_20459832
Een van mijn katten was ooit eens mishandeld. Degene(n) in kwestie hadden het beestje geslagen met een stuk hout/metaal waardoor het haar ruggetje brak.

Lichamelijk is ze na 9 maanden er min of meer bovenop gekomen. Maar 'geestelijk' nooit meer. Van het vriendelijke katje is nu een mensenschuw beestje overgebleven.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_20459931
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 10:53 schreef Dr_Crouton het volgende:
Als een kat zich aan vogels vergrijpt, dan zijn er dus geen muizen meer in de buurt of blijven ze weg bij aanwezigheid van die kat.
Muizen kan je ook zonder kat met gemak kwijtraken hoor .

Maar mensen die niet een beetje op hun kleine rovers letten zijn niet ok .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_20460134
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 02:06 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Daar kun je makkelijk achter komen als je af en toe met je buren praat.
De kat in jouw tuin hoeft dus niet van de buurman of overbuurvrouw te zijn. Een kat heeft een ruime zwerfcirkel, soms van enkele kilometers. Met een gemiddelde hollandse wijk om je al op vele duizenden bewoners.
There's no place like 127.0.0.1
pi_20460216
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 01:51 schreef FritsVanEgters het volgende:
Je insinueert dat er geen kattenbezitters zijn met verantwoordelijkheidsbesef.
Als je "bijna" voor het woord "geen" plaatst is dat ook zo.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_20460570
http://www.justasimpleonlinenerd.com/images/cat_sniper.png

en dit dan?

als je je kat binnehoudt, dan zullen ze helemaal doordraaien. Het zit in hun genen om kleine weerloze beesjes te doden.
Extremistisch gematigd.
pi_20460783
Gaap. Weer een topic waar kattehaters hun gram halen.

Klagen over het leeghalen van een nestje vogels door een kat("boehoe, dat is zielig!") en dus dan zelf de betreffende kat het liefst doodschoppen.

Het Nederlands kent hier een woord voor: hypocriet

Een emmer water is hoogst effectief tegen katten, en diervriendelijk.

Dat gejammer over katten altijd, sjonge, wat een bekrompen mensen leven er toch in Nederland. Ik heb van al die aangelijnde honden veel meer last dan van loslopende katten, toch open ik geen klaagbaak topics over honden(en ik schop ook geen honden). Ik heb van de kinderen in de buurt vaker last dan van katten, toch open ik geen klaagbaak topics over kinderen(en ik schop ook kinderen niet).
Ik heb vaker last van overvliegende vliegtuigen dan van loslopende katten. Toch schiet ik geen vliegtuigen uit de lucht, én open ik geen klaagbaak topic over vliegtuiglawaai.
pi_20460832
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 12:10 schreef Jalu het volgende:
Gaap. Weer een topic waar kattehaters hun gram halen.

Klagen over het leeghalen van een nestje vogels door een kat("boehoe, dat is zielig!") en dus dan zelf de betreffende kat het liefst doodschoppen.

kom op katten brengen grote schade aan aan de leefomgeving. Veel mensen schoppen die beesten zelf naar buiten. Toch niet vreemd als iemand zich daar aan ergert?
pi_20460913
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 12:10 schreef Jalu het volgende:

Je bedoelt zoals een huisdier bezitten en dat dan grote delen van de dag zonder toezicht rond laten zwerven?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_20460920
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 12:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

kom op katten brengen grote schade aan aan de leefomgeving. Veel mensen schoppen die beesten zelf naar buiten. Toch niet vreemd als iemand zich daar aan ergert?
Mensen brengen ook veel schade toe aan de leefomgeving. Doodschoppen dan maar?
pi_20460944
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 12:15 schreef Jalu het volgende:

[..]

Mensen brengen ook veel schade toe aan de leefomgeving. Doodschoppen dan maar?
Mensen mogen veel dingen niet doen en dat zou inderdaad ook voor katten moeten gelden!

Ik heb het niet over doodschoppen maar een corrigerende tik moet kunnen.
pi_20460958
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 12:15 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals een huisdier bezitten en dat dan grote delen van de dag zonder toezicht rond laten zwerven?
Niemand bezit een dier, zeker een kat niet, die kiest er zelf voor om terug te komen. Onzin dus.

Oh ja, je hebt zeker ook zo'n hekel aan die reigers die de vissen uit je vijver halen. Liefst doodschoppen zeker...
pi_20461005
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 12:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Mensen mogen veel dingen niet doen en dat zou inderdaad ook voor katten moeten gelden!

Ik heb het niet over doodschoppen maar een corrigerende tik moet kunnen.
TS had het wel over doodschoppen. Tegen een corrigerende tik op de neus of wat mij betreft een emmer water heb ik geen bezwaar.

Maar sommigen in deze topics kunnen zoveel overdrijven, alsof het de grootst mogelijke catastrofe is dat er eens een kat in je tuin rondloopt.
M.i. getuigt dat van een erg lage tolerantiegraad, en zegt dat meer over diegenen dan over die zg. onverantwoordelijke kattenbezitters.
  woensdag 7 juli 2004 @ 12:18:46 #250
32050 Roadster
Heb jij cabrio ofzo?
pi_20461020
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 12:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Eh.. denk dat mensen zelf de grootste schade veroorzaken aan de leefomgeving....
If everything is under control, you're not going fast enough!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')