\quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:10 schreef Steijn het volgende:
[..]
Marokkaanse katten zijn wel vervelender dan Nederlandse katten.![]()
Als een klein jongetje iets van je vernielt ga je toch ook uitzoeken wie de ouders zijn?quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:09 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik ken niemand in de buurt die katten heeft, maar ze zijn er wel. Bovendien vind ik het de omgekeerde wereld als ik mij bezig moet gaan houden met van wie de katten zijn omdat de eigenaar zijn/haar verantwoordelijkheid niet neemt.
Het heeft niks met schuld te maken.quote:Nee hoor, je kunt onmogelijk de schuld van dit alles bij mij leggen.
Ja, ook erg schadelijk maar dat zijn geen huisdieren daar kun je dus moeilijk iemand voor verantwoordelijk stellen.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:15 schreef Ole het volgende:
[..]
\
heb je wel eens een famillie muis in je huis gehad?
Ik ook wel wat makkelijker. Je vangt het jongetje en vraagt wie zijn ouders zijn.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:16 schreef FritsVanEgters het volgende:
Als een klein jongetje iets van je vernielt ga je toch ook uitzoeken wie de ouders zijn?
Katteneigenaren moeten hun kat gewoon op hun eigen grondgebied houden. Je neemt een huisdier dus dan ben je er ook verantwoordelijk voor. Simpel.quote:Katteneigenaren kunnen het ook niet ruiken als er ergens 'schade' is ontstaan.
Ik bedoel de schuld van het niet vergoed krijgen van de schade.quote:Het heeft niks met schuld te maken.
dat is waar..quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:17 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ja, ook erg schadelijk maar dat zijn geen huisdieren daar kun je dus moeilijk iemand voor verantwoordelijk stellen.
Maar het vergoed krijgen van schade kost nog steeds moeite.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:19 schreef Steijn het volgende:
Ik ook wel wat makkelijker. Je vangt het jongetje en vraagt wie zijn ouders zijn.
Dus vertel jij de eigenaar vriendelijk dat jij de desbetreffende kat niet op jouw "grondgebied" wenst.quote:Katteneigenaren moeten hun kat gewoon op hun eigen grondgebied houden. Je neemt een huisdier dus dan ben je er ook verantwoordelijk voor. Simpel.
Zijn katten nu effectief tegen muizen?quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:20 schreef Ole het volgende:
[..]
dat is waar..
één muis is grappig... en familie wordt al minder..
Had in mijn huisje inmiddels 2 katten, en had ook bezoek op zondagmiddag, en alsnog kwam de familie muis achter de koelkast vandaan...
Dat is zeker niet grappig hoor!
En besef dan ook even dat wat je uit mijn stuk tekst dus betekent dat katten geen mens kunnen verstaan.quote:Op woensdag 7 juli 2004 01:16 schreef Steijn het volgende:
[..]
Leg dan eerst eens uit hoe ik de eigenaar kan traceren. Dat is onbegonnen werk.
Als een kat zich aan vogels vergrijpt, dan zijn er dus geen muizen meer in de buurt of blijven ze weg bij aanwezigheid van die kat.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:28 schreef Steijn het volgende:
[..]
Zijn katten nu effectief tegen muizen?
Een emmer water was genoeg geweest hoor stakketje.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:33 schreef Steijn het volgende:
Er zit sinds enkele weken een merel in onze druivenstruik, ze heeft er een nestje gebouwt. Vanochtend (zaterdag dus) was het weer zo ver er zat weer een kat onder. Likkebaardend keek hij naar de merel. Tevens begon het beest aan de struik te trekken. Ik heb normaal al een hekel aan katten maar nu ging het tuig echt te ver.
Ik storm naar buiten en ik maak een schoppende beweging richting de kat. Het fatsige Whiskasmonster was al dermate langzaam dat deze schop raak was. Een hoop gemiauw maar het beest schoot weg. Het zou me echter niets verbazen als hij overlijdt. Ik vind dat ik correct gehandeld heb. Mensen met katten moeten hun kat gewoon binnen houden.En maar huilen als er weer eens een kat is vermoord, nou ik begrijp de mensen die dat doen eigenlijk heel erg goed.
![]()
Muizen kan je ook zonder kat met gemak kwijtraken hoorquote:Op woensdag 7 juli 2004 10:53 schreef Dr_Crouton het volgende:
Als een kat zich aan vogels vergrijpt, dan zijn er dus geen muizen meer in de buurt of blijven ze weg bij aanwezigheid van die kat.
De kat in jouw tuin hoeft dus niet van de buurman of overbuurvrouw te zijn. Een kat heeft een ruime zwerfcirkel, soms van enkele kilometers. Met een gemiddelde hollandse wijk om je al op vele duizenden bewoners.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:06 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Daar kun je makkelijk achter komen als je af en toe met je buren praat.
Als je "bijna" voor het woord "geen" plaatst is dat ook zo.quote:Op woensdag 7 juli 2004 01:51 schreef FritsVanEgters het volgende:
Je insinueert dat er geen kattenbezitters zijn met verantwoordelijkheidsbesef.
kom op katten brengen grote schade aan aan de leefomgeving. Veel mensen schoppen die beesten zelf naar buiten. Toch niet vreemd als iemand zich daar aan ergert?quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:10 schreef Jalu het volgende:
Gaap. Weer een topic waar kattehaters hun gram halen.
Klagen over het leeghalen van een nestje vogels door een kat("boehoe, dat is zielig!") en dus dan zelf de betreffende kat het liefst doodschoppen.
Het Nederlands kent hier een woord voor: hypocriet
Je bedoelt zoals een huisdier bezitten en dat dan grote delen van de dag zonder toezicht rond laten zwerven?quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:10 schreef Jalu het volgende:
Het Nederlands kent hier een woord voor: hypocriet
Mensen brengen ook veel schade toe aan de leefomgeving. Doodschoppen dan maar?quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
kom op katten brengen grote schade aan aan de leefomgeving. Veel mensen schoppen die beesten zelf naar buiten. Toch niet vreemd als iemand zich daar aan ergert?
Mensen mogen veel dingen niet doen en dat zou inderdaad ook voor katten moeten gelden!quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:15 schreef Jalu het volgende:
[..]
Mensen brengen ook veel schade toe aan de leefomgeving. Doodschoppen dan maar?
Niemand bezit een dier, zeker een kat niet, die kiest er zelf voor om terug te komen. Onzin dus.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:15 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals een huisdier bezitten en dat dan grote delen van de dag zonder toezicht rond laten zwerven?
TS had het wel over doodschoppen. Tegen een corrigerende tik op de neus of wat mij betreft een emmer water heb ik geen bezwaar.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mensen mogen veel dingen niet doen en dat zou inderdaad ook voor katten moeten gelden!
Ik heb het niet over doodschoppen maar een corrigerende tik moet kunnen.
Eh.. denk dat mensen zelf de grootste schade veroorzaken aan de leefomgeving....quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
kom op katten brengen grote schade aan aan de leefomgeving. Veel mensen schoppen die beesten zelf naar buiten. Toch niet vreemd als iemand zich daar aan ergert?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |