abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19330194
Er zit sinds enkele weken een merel in onze druivenstruik, ze heeft er een nestje gebouwt. Vanochtend (zaterdag dus) was het weer zo ver er zat weer een kat onder. Likkebaardend keek hij naar de merel. Tevens begon het beest aan de struik te trekken. Ik heb normaal al een hekel aan katten maar nu ging het tuig echt te ver.

Ik storm naar buiten en ik maak een schoppende beweging richting de kat. Het fatsige Whiskasmonster was al dermate langzaam dat deze schop raak was. Een hoop gemiauw maar het beest schoot weg. Het zou me echter niets verbazen als hij overlijdt. Ik vind dat ik correct gehandeld heb. Mensen met katten moeten hun kat gewoon binnen houden. En maar huilen als er weer eens een kat is vermoord, nou ik begrijp de mensen die dat doen eigenlijk heel erg goed.
pi_19330207
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:33 schreef Steijn het volgende:
Er zit sinds enkele weken een merel in onze druivenstruik, ze heeft er een nestje gebouwt. Vanochtend (zaterdag dus) was het weer zo ver er zat weer een kat onder. Likkebaardend keek hij naar de merel. Tevens begon het beest aan de struik te trekken. Ik heb normaal al een hekel aan katten maar nu ging het tuig echt te ver.

Ik storm naar buiten en ik maak een schoppende beweging richting de kat. Het fatsige Whiskasmonster was al dermate langzaam dat deze schop raak was. Een hoop gemiauw maar het beest schoot weg. Het zou me echter niets verbazen als hij overlijdt. Ik vind dat ik correct gehandeld heb. Mensen met katten moeten hun kat gewoon binnen houden. En maar huilen als er weer eens een kat is vermoord, nou ik begrijp de mensen die dat doen eigenlijk heel erg goed.
Dierenbeul
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_19330213
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:34 schreef Stuart het volgende:
Dierenbeul
Die kat ja. Ze krijgen thuis al genoeg vreten, moeten ze dan ook nog nestjes leeghalen? Alsjeblieft niet. Tevens is het los laten lopen van katten bij wet verboden!!! Vraag je maar af waarom.
pi_19330230
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:35 schreef Steijn het volgende:

[..]

Die kat ja.
Jij ja ! Das de natuur vriend
pi_19330242
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:35 schreef Steijn het volgende:

[..]

Die kat ja. Ze krijgen thuis al genoeg vreten, moeten ze dan ook nog nestjes leeghalen? Alsjeblieft niet. Tevens is het los laten lopen van katten bij wet verboden!!! Vraag je maar af waarom.
instinkt lul.
pi_19330247
Verder is de druivenstruik vernield en dat terwijl deze juist erg rijkk gevuld was na een droog voorjaar.
pi_19330257
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:37 schreef Markster het volgende:

[..]

instinkt lul.
De katten moeten gewoon binnen blijven. Ik laat niet nog eens een nest leeghalen door dat vachtige tuig.
pi_19330264
kutkat
pi_19330271
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:39 schreef Markster het volgende:
kutkat
Inderdaad.
  zondag 23 mei 2004 @ 03:39:38 #10
78883 antipuntschoenen
De AntiPuntSchoen Beweging!
pi_19330272
mmmmm
De AntiPuntSchoenen Beweging - http://www.antipuntschoenen.nl
pi_19330273
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:37 schreef Steijn het volgende:
Verder is de druivenstruik vernield en dat terwijl deze juist erg rijkk gevuld was na een droog voorjaar.
Tough
  zondag 23 mei 2004 @ 03:41:01 #12
9713 Eightball
In control.
pi_19330289
Steijn, hulde voor je lef.
Morgenochtend heb je de dierenloverbrigade achter je aan.
pi_19330306
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:41 schreef Eightball het volgende:
Steijn, hulde voor je lef.
Morgenochtend heb je de dierenloverbrigade achter je aan.
Alleen op Fok! mag ik hopen. Gelukkig weet niemand mijn adres. Gekke dierenvrienden trouwens als ze zeiken over een huiskat met overgewicht terwijl die merel gewoon puur natuur is.
  zondag 23 mei 2004 @ 03:43:29 #14
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_19330310
Je kan een kat niet veroordelen voor iets wat gewoon weg in hun instinct zit.
Ik geef mijn kat wel een schop als ie een vogeltje probeert te pakken (meestal schrikt ie al van me en rent al snel weg voor dat ik bij hem ben maar goed). Maar het zijn nou eenmaal van oorsprong roofdieren.

Mensen die een kat killen voor zo iets zijn niet goed bij hun hoofd. Zo'n kat kan er niets aan doen. Maar een mens weet wat hij doet, het nemen van een leven.

Als je bedenkt waar al die jonge vogeltjes aan blootgesteld worden is de kat vaak niet zijn ergste bedreiging. Het is dat we het zien omdat het in de tuin gebeurt maar er wordt niet op gelet hoeveel eendjes er worden opgegeten door reigers en hoeveel jonge vogels er uit hun nest worden gehaald door kraaien en eksters.

De natuur is de natuur.. een vogel krijg niet voor niets meerdere jongen. Een of twee zijn goed maar de rest is gewoon back-up.

Dus een kat waarschuwen en een tik geven ok, maar vermoorden is onzin. Zo'n kat weet ook niet beter.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  zondag 23 mei 2004 @ 03:45:17 #15
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19330329
Mijn kat mag zoveel vogels eten als ie wilt
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_19330338
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:45 schreef HAL9000S het volgende:
Hehe
  zondag 23 mei 2004 @ 03:47:05 #17
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19330340
lekker belangrijk zo'n stinkvogel
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_19330342
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:43 schreef Radyhyn het volgende:
Je kan een kat niet veroordelen voor iets wat gewoon weg in hun instinct zit.
Dan moet de baas hem maar binnen houden. Als de kat losgelaten wordt in de natuur loopt hij de kans dat er dergelijke zaken gebeuren!
quote:
Ik geef mijn kat wel een schop als ie een vogeltje probeert te pakken (meestal schrikt ie al van me en rent al snel weg voor dat ik bij hem ben maar goed). Maar het zijn nou eenmaal van oorsprong roofdieren.

Mensen die een kat killen voor zo iets zijn niet goed bij hun hoofd. Zo'n kat kan er niets aan doen. Maar een mens weet wat hij doet, het nemen van een leven.
Als ik moet kiezen tussen die kat of de merel kies is voor de merel.
quote:
Als je bedenkt waar al die jonge vogeltjes aan blootgesteld worden is de kat vaak niet zijn ergste bedreiging. Het is dat we het zien omdat het in de tuin gebeurt maar er wordt niet op gelet hoeveel eendjes er worden opgegeten door reigers en hoeveel jonge vogels er uit hun nest worden gehaald door kraaien en eksters.
Maar dat is de natuur. Dat is wat anders dan zo'n Whsikasgevaarte.
quote:
Dus een kat waarschuwen en een tik geven ok, maar vermoorden is onzin. Zo'n kat weet ook niet beter.
Is wel effectief. Ik weet niet of de kat door mijn schop is overleden maar de schop was dermate hard dat ik er wel voor vrees.
pi_19330354
quote:
In dat geval doe ik ook met dat kat wat ik wil.
  zondag 23 mei 2004 @ 03:49:46 #20
9713 Eightball
In control.
pi_19330360
quote:
eten
Zeg HAL, beetje raar om te vragen maar ik weet niet goed in welk topic het wel moet.
Hoe is het eten daar?
Serieus, ben ik heel benieuwd naar.
  zondag 23 mei 2004 @ 03:50:03 #21
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19330362
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 23 mei 2004 @ 03:51:08 #22
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_19330369
Een kat is zeker geen natuur???? Dat is echt onzin.

En gelukkig zijn katten elastisch en taai dus hij ligt nu vast en zeker lekker bij de kachel te slapen..

En wat betreft dat het in de wet staat dat katten niet buiten mogen geloof ik daar eigenlijk helemaal niets van. En als het toch zo is wordt er wel een heel erg gedoog beleid gevoerd!
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  zondag 23 mei 2004 @ 03:52:13 #23
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19330376
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:49 schreef Eightball het volgende:

[..]

Zeg HAL, beetje raar om te vragen maar ik weet niet goed in welk topic het wel moet.
Hoe is het eten daar?
Serieus, ben ik heel benieuwd naar.
beetje offtopic maargoed...

Eten is redelijk goed, we hebben gewoon een Hollandse keuken bij ons en eten gevarieerd, pasta, boerenkool,, aardappelen, rijst, vis etc. Op vrijdag hebben we altijd brunch met paling en zalm en eens in de zoveel tijd zelfs BBQ.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_19330398
Wij krijgen binnenkort we twee lieve kleine poesje en die mogen zo veel vogeltjes charteren als ze willen

Overigens als je dit in het Engels vertaald krijg je een enigszins rare zin
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 23 mei 2004 @ 03:54:05 #25
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_19330399
quote:
Op zondag 23 mei 2004 03:51 schreef Radyhyn het volgende:
Een kat is zeker geen natuur???? Dat is echt onzin.

En gelukkig zijn katten elastisch en taai dus hij ligt nu vast en zeker lekker bij de kachel te slapen..

En wat betreft dat het in de wet staat dat katten niet buiten mogen geloof ik daar eigenlijk helemaal niets van. En als het toch zo is wordt er wel een heel erg gedoog beleid gevoerd!
Katten horen gewoon lekker buiten te zijn, klaar...het zijn gewoon buitendieren en het is gewoonweg te zielig om ze binnen te houden.
Cop killer
Kill them, cop killer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')