abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19375007
quote:
Op maandag 24 mei 2004 19:51 schreef Moonah het volgende:

[..]

Waarom ben je daar zo op tegen?
Voornamelijk omdat anderen (irl) dan te weten komen dat ik met zulke problemen zit...
pi_19375337
whaha daar had ik nog niet aan gedacht.....
klote zooi nou ga ik dus helemaal nooit meer naar zon iemand
pi_19375725
Hahaha... ik ben dus niet de enige die zo denkt!
  maandag 24 mei 2004 @ 22:50:10 #54
92206 graafsmakula
smek niet zo
pi_19377809
Dat is wel een beetje kortzichtig hoor!
Waarom zouden andere mensen er achter kunnen komen? Je hoeft het toch tegen niemand te zeggen?
pi_19377857
Alles is gewoon kut...

Ik ga nu slapen... en zou het liefst nooit meer wakker worden.
  maandag 24 mei 2004 @ 22:54:30 #56
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_19377995
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:50 schreef graafsmakula het volgende:
Dat is wel een beetje kortzichtig hoor!
Waarom zouden andere mensen er achter kunnen komen? Je hoeft het toch tegen niemand te zeggen?
Geloof me, bepaalde mensen ruiken dat gewoon. Die ruiken dat je iets achterhoudt, en die gaan er dan achteraan, en ze vinden het ook uit.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  maandag 24 mei 2004 @ 23:07:00 #57
92206 graafsmakula
smek niet zo
pi_19378463
Ok. Dit zijn dan ook de mensen die al zien dat het niet goed gaat met je. Als ze dan doorvragen kun je er altijd een andere draai aan geven, waardoor ze jouw probleem laten rusten. Hier schiet je zelf trouwens niets mee op.
  maandag 24 mei 2004 @ 23:17:41 #58
84524 Morwen
I got life
pi_19378812
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:54 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Geloof me, bepaalde mensen ruiken dat gewoon. Die ruiken dat je iets achterhoudt, en die gaan er dan achteraan, en ze vinden het ook uit.
Dat hoeft niet, hoor. Ik denk dat mensen het eerder zullen "ruiken" omdat jij het onbewust toch wil delen. Ik zit al jaren in therapie (nu is het meer onderhoud, zeg maar, en gezellig ) en er zijn heel veel mensen die dat niet van mij weten. Puur omdat ik dat ECHT niet wil van bepaalde mensen..........vooroordelen en blablabla van hen.

En nee, dat zijn geen kennissen van mij, maar mensen die dicht in mijn buurt vertoeven (zeg maar ).

Dus, schroom niet en zoek hulp! Ze hebben allemaal beroepsgeheim en de enige van wie je omgeving wat zou kunnen horen is van jezelf.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  maandag 24 mei 2004 @ 23:18:01 #59
92186 E.Motion
It's just a feeling
pi_19378823
Ik ga al en tijdje naar de psych en heb er totaal geen problemen mee. Lekker een uurtje in de week al mijn bacher over m heen strorten. Heerlijk. Boeie dat die gast erachter komt wat ik denk en waar ik mee zit. Het is zijn baan en hij heeft beroepsgeheim dus ja.

Ik vertel het ook gewoon aan mensen. Als ze me daardoor een mietje vinden of wat dan ook ---> pech voor hun.

Verder voel(de) ik me kut en als zoiemand me daarmee kan helpen vind ik dat alleen maar fijn. Liever in sommige ogen een beetje 'voor lul staan' dan mezelf heel mijn leven kut voelen.

Maar goed, blijkbaar denken daar mensen ook heel anders over.
pi_19402985
nahjah mijn ouders zouden er iig wel achter komen al is het alleen maar omdat ik geen geld heb en zij het moeten betalen en ik weet zeker dat zij het ook ergens moeten laten en zo komt iedereen er toch nog achter
  dinsdag 25 mei 2004 @ 20:43:50 #61
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_19403109
quote:
Op maandag 24 mei 2004 19:49 schreef The-Sorcerer het volgende:
Professionele hulp is echt het laatste wat ik wil....
Spring dan iig niet voor een trein, anders zorg je dat je de machinist een trauma bezorgt.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 20:55:38 #62
11682 Moonah
Jolie femme
pi_19403454
Weet je, ik kan me de schroom best voorstellen. Maar die is vooral gebaseerd op je eigen vooroordelen. Mijn ervaring is, dat mensen alleen maar respect hebben als je het aandurft om aan jezelf te werken.
En in mijn geval heb ik het niet over een uurtje per week naar een psych, maar over een vrijwillige opname van 3 maanden + daarna nog intensieve therapieën.
Ik bedoel, je kunt wel blijven klagen en zeuren en je kut voelen, maar wordt het daar beter van?
Ik neem je/jullie gevoelens zeer serieus hoor, maar ik mis een beetje de wil en het lef om er iets aan/tegen te doen. Als je niets doet en maar hoopt dat het vanzelf overgaat, heb je grote kans dat je je over 5 jaar nog steeds zo voelt.

It's all up to you!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_19404692
Wat betreft je gevoel over je vrienden..

E.Motion tikte het eerder in het topic al; maar je zou echt even het boek(je) 'Ik kan denken voelen wat ik wil' Van Rene Diekstra moeten lezen... Ik had ook last van dit soort gevoelens, maar dat boekje heeft me net even anders naar de dingen laten kijken. Zonder vooroordelen en zonder eerdere ervaringen..

De gedachtes die jij hebt bij de reden waarom je vrienden je meevragen zorgt ervoor dat je ZELF stiller wordt (en er dus minder met je gesproken wordt!) .. Ik bedoel; je mag zelf ook wel ff luidruchtig je bek opentrekken hoor!
pi_19405149
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 20:55 schreef Moonah het volgende:
Weet je, ik kan me de schroom best voorstellen. Maar die is vooral gebaseerd op je eigen vooroordelen. Mijn ervaring is, dat mensen alleen maar respect hebben als je het aandurft om aan jezelf te werken.
En in mijn geval heb ik het niet over een uurtje per week naar een psych, maar over een vrijwillige opname van 3 maanden + daarna nog intensieve therapieën.
Ik bedoel, je kunt wel blijven klagen en zeuren en je kut voelen, maar wordt het daar beter van?
Ik neem je/jullie gevoelens zeer serieus hoor, maar ik mis een beetje de wil en het lef om er iets aan/tegen te doen. Als je niets doet en maar hoopt dat het vanzelf overgaat, heb je grote kans dat je je over 5 jaar nog steeds zo voelt.

It's all up to you!
Ik probeer alles om me beter te voelen, maar alles is gewoon veel lastiger als je je zo voelt...
pi_19405183
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 21:34 schreef tekkno het volgende:
Wat betreft je gevoel over je vrienden..

E.Motion tikte het eerder in het topic al; maar je zou echt even het boek(je) 'Ik kan denken voelen wat ik wil' Van Rene Diekstra moeten lezen... Ik had ook last van dit soort gevoelens, maar dat boekje heeft me net even anders naar de dingen laten kijken. Zonder vooroordelen en zonder eerdere ervaringen..

De gedachtes die jij hebt bij de reden waarom je vrienden je meevragen zorgt ervoor dat je ZELF stiller wordt (en er dus minder met je gesproken wordt!) .. Ik bedoel; je mag zelf ook wel ff luidruchtig je bek opentrekken hoor!
Ik zal het boekje wel eens zoeken... en dan kopen.

edit: heb het boek besteld

[ Bericht 2% gewijzigd door The-Sorcerer op 25-05-2004 22:00:06 ]
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:08:42 #66
11682 Moonah
Jolie femme
pi_19405800
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 21:48 schreef The-Sorcerer het volgende:

[..]

Ik probeer alles om me beter te voelen, maar alles is gewoon veel lastiger als je je zo voelt...
Dat geloof ik zeker!
Maar als blijkt dat het weinig uithaalt, waarom zou je dan geen hulp zoeken? Dat bevreemdt me zo.
Nu is het zo zonde van je energie. Je probeert er hard aan te werken, maar het zet geen zoden aan de dijk.
Wellicht dat het Diekstraboekje je een handreiking kan bieden.
De vier G's ....
(Gebeurtenis + gedachten --> gevoel en gedrag)
Succes!
pi_19406136
eyh Moonah zou je dit mischien kunnen uitleggen wat je bedoelt met (Gebeurtenis + gedachten --> gevoel en gedrag) ? omdat ik ook in ongeveer zon situatie zit als de TS
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:38:36 #68
11682 Moonah
Jolie femme
pi_19406648
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:19 schreef Caelo het volgende:
eyh Moonah zou je dit mischien kunnen uitleggen wat je bedoelt met (Gebeurtenis + gedachten --> gevoel en gedrag) ? omdat ik ook in ongeveer zon situatie zit als de TS
Nou, ik weet er maar globaal wat van. Heb het boek van Diekstra niet gelezen.
Maar zijn visie (RET= Raioneel Emotieve Therapie) komt erop neer dat je zelf je gevoelens en je gedrag kunt bepalen.

Hij zegt dat een gebeurtenis bepaalde gedachten bij je opwekt. Bv Je staat in de kroeg en je denkt: "Ze zullen me wel niet gezellig vinden want ik weet niets leuks te vertellen."
Die gedachten geven je dan een negatief gevoel, je voelt je onzeker. En dat resulteert weer in bepaald gedrag, in dit voorbeeld zou dat schuw, teruggetrokken gedrag kunnen zijn.
Als je dezelfde situatie hebt, maar je verandert zélf je gedachten ("Goh, het is druk hier. Wel gezellig. Ik zoek eens iemand op om mee te praten."), dan zul je je volgens deze visie ook anders gaan voelen. Je zult je niet zo negatief voelen, maar juist positiever. Dat heeft dan weer een ander soort gedrag als gevolg, nu dus niet teruggetrokken maar meer open, op je omgeving gericht.

Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd. Ik heb nooit via deze manier ge'therapied'.
Dat boekje dat genoemd wordt van Diekstra, behandelt deze visie en leert je om op die manier met jezelf om te gaan.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:59:00 #69
93504 Razorwolf
^punk as fck
pi_19407244
Toch goed uitgelegd Moonah, zo lijkt het me toch. Heb het boekje niet gelezen maar het stelt wel een algemene waarheid, namelijk dat als je negatief denkt je ook die negativiteit gaat uitstralen.

Voor de topicstarter, je vermeldde dat je interesses anders liggen dan bij de rest, waar liggen ze dan? Luister je vaak naar muziek? Ga je ooit uit? En die 5 vrienden, ken je die al lang?
pi_19407458
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:59 schreef Razorwolf het volgende:
Voor de topicstarter, je vermeldde dat je interesses anders liggen dan bij de rest, waar liggen ze dan? Luister je vaak naar muziek? Ga je ooit uit? En die 5 vrienden, ken je die al lang?
Ik luister vaak naar muziek, maar dus weer niet hun muziek, stelletje hardcore-hooligans.

Ik ging wel af en toe uit, maar ben nu ook niet meer bij hun welkom schijnt dus... niet meer.

5 vrienden? Ik heb eigenlijk maar echt 2 mensen die ik echt als "vriend" kan bestempelen, de rest meer als "klasgenoot".
  dinsdag 25 mei 2004 @ 23:40:12 #71
93504 Razorwolf
^punk as fck
pi_19408358
Hardcore, gabbers dus?

En jij luistert naar Marilyn Manson dus je past niet in het plaatje?

(op dat vlak dan...)
pi_19412644
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:38 schreef Moonah het volgende:
Heel verhaal
Helemaal goed uitgelegd
pi_19425353
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 23:40 schreef Razorwolf het volgende:
Hardcore, gabbers dus?

En jij luistert naar Marilyn Manson dus je past niet in het plaatje?

(op dat vlak dan...)
Nee, het zijn geen gabbers, maar ze zijn wel gek genoeg om mijn muziek af te doen als "kutmuziek"
  woensdag 26 mei 2004 @ 19:01:14 #74
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_19427334
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 17:28 schreef The-Sorcerer het volgende:

[..]

Nee, het zijn geen gabbers, maar ze zijn wel gek genoeg om mijn muziek af te doen als "kutmuziek"
Hardcore...

Het is dat ik nooit <willekeurige muzieksmaak+ > plaats, maar ik zou het hebben gedaan...
Ik vind helemaal niets aan de RHCP, vind het geen leuke muziek, en dan vinden ze dat ik 'echte' rock niet ken? Luister gewoon de muziek die je zelf wil luisteren, en wees gewoon jezelf.

Weet je, mensen die andere mensen 'aanvallen' op muzieksmaak, zijn eigenlijk erg zielig.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_19432148
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 19:01 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Weet je, mensen die andere mensen 'aanvallen' op muzieksmaak, zijn eigenlijk erg zielig.
Jep...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')