Zoals met het verhaaltje van Fransje...
Het is toch wel duidelijk voor onze generatie (ikzelf net kiddo af)... dat dat niet werkt...
ALS iedereen eigen rechter speelt krijgen we toch het wilde westen... dat is toch zeker niet de bedoeling..
Hoe denken jullie erover?
Moeten de kids op de frontpage beetje inbinden en 'normaal' reageren.. of hebben ze gelijk
*Wij mogen nu even wel eigen rechter spelen, of de democratische meerdereheid*
P.S.
GEEN FLAMES enzo
[Dit bericht is gewijzigd door Lopat op 09-08-2001 12:01]
quote:Dat is niet aan ons om te bepalen. Dat zou een beetje 'eigen rechter spelen' zijn en dat leidt tot wild west toestanden!
Op donderdag 09 augustus 2001 11:58 schreef Lopat het volgende:
Moeten de kids op de frontpage beetje inbinden en 'normaal' reageren.
en dan kan je nog zoveel marsen houden als je wilt, helpen doet het niet...
dus ga je dan maar als eigen rechter spelen...
wat ik in sommige situaties heel goed kan begrijpen..
dus eigenrechter is niet goed... maar Emoties doen een hoop met mensen
Ophangen dergelijke monsters.
quote:Hmm hier kan ik zeker wel wat in vinden ja.
Op donderdag 09 augustus 2001 13:34 schreef Squartaq het volgende:
Mensen spelen al sinds jaar en dag eigenrechter en dat zal nooit over gaan. Als kind op de kleuterschool doe je dat al. En het wordt nog aangemoedigd ook, watn klikken mag niet. Als puber doe je dat, want terugpakken is stoer, en als volwassene doe je dat ook, want je hebt geen tijd om op de politie te wachten als je dochter net huilend thuis komt omdat ze aangerand is door. In sommige wijken komt er geneens politie als er overlast is, dus wie lost het dan op ?
Juist. De eigenrechter.
Ik kijk nu naar mijn eigen kleine ventje en ik denk toch echt wel dat als iemand zoiets bij hem flikt dat hij die luttele 5 jaartjes niet uit hoeft te zitten.....dan zit ik namelijk wel een paar jaartjes voor MOORD.
En dat is mijn mening in de extreme gevallen. Hoewel ik in princiepe gewoon voor de wettelijke manier ben.
quote:Verklaar jij dan een met je laatste zin dat er toch criminelen worden opgepakt en berecht?
Op donderdag 09 augustus 2001 15:16 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Ik speel ook zelf eigen rechter.
Ik regel me eigen zaakjes wel, de politie/justitie doet toch niks behalve parkeerbonnen uitschrijven.
quote:Daar ben ik ook bang voor.
Op woensdag 22 augustus 2001 14:31 schreef sjorsie het volgende:
en dan is het eind zoek.
quote:Wie heeft het over 'toestaan van eigen rechter spelen'?
Op woensdag 22 augustus 2001 14:34 schreef links234 het volgende:
Eigen rechter spelen en bloedwraak/eerwraak/vendetta moet je nooit toestaan.
quote:Jij.
Op woensdag 22 augustus 2001 17:01 schreef Gia het volgende:[..]
Wie heeft het over 'toestaan van eigen rechter spelen'?
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 13:28 schreef Gia het volgende:
Ik vind dat als een boer iemand betrapt die net een paard in de schede heeft gestoken met een scherp voorwerp, dat die boer eigen rechter mag spelen.
quote:Tsjaa, 5 jaartjes is inderdaad een absurde situatie. Eigen rechtertje spelen mag niet, maar in dit geval ........ heeft iemand het adres van die klootzak ?? Als ik met 'm klaar ben, ziet ie er echt heel anders uit. Oh, ook graag ff het adres van die rechter die die 5 jaartjes heeft opgelegd.
Op vrijdag 10 augustus 2001 13:46 schreef Ester het volgende:
Een man die jongeren heeft verkracht en die besmet was met het HIV virus (hij was hiervan bewust) heeft 5!!!!!!!!!! jaartjes cel gekregen. Dus je mag verkrachten? En poging tot doodslag plegen? en hiervoor weg komen met 5 jaartjes??Ik kijk nu naar mijn eigen kleine ventje en ik denk toch echt wel dat als iemand zoiets bij hem flikt dat hij die luttele 5 jaartjes niet uit hoeft te zitten.....dan zit ik namelijk wel een paar jaartjes voor MOORD.
En dat is mijn mening in de extreme gevallen. Hoewel ik in princiepe gewoon voor de wettelijke manier ben.
quote:Sorry dat het verkeerd overkomt, maar ik bedoel daarmee dat die boer dat van mij mag. Daar heb ik alle begrip voor.
Op donderdag 23 augustus 2001 00:23 schreef Doc het volgende:
En wel hier...
[..]
quote:Doel je hier op?:
Op vrijdag 10 augustus 2001 13:46 schreef Ester het volgende:
Een man die jongeren heeft verkracht en die besmet was met het HIV virus (hij was hiervan bewust) heeft 5!!!!!!!!!! jaartjes cel gekregen. Dus je mag verkrachten? En poging tot doodslag plegen? en hiervoor weg komen met 5 jaartjes??Ik kijk nu naar mijn eigen kleine ventje en ik denk toch echt wel dat als iemand zoiets bij hem flikt dat hij die luttele 5 jaartjes niet uit hoeft te zitten.....dan zit ik namelijk wel een paar jaartjes voor MOORD.
quote:
AMSTERDAM - Het openbaar ministerie in Amsterdam vindt dat de rechter de 30-jarige hiv-besmette transseksueel die in februari 1998 in Aalsmeer seksueel contact had met een dertienjarige jongen, niet zwaar genoeg heeft gestraft. Advocaat-generaal H. van der Kaaij eiste gisteren in hoger beroep 24 maanden gevangenisstraf, waarvan zes voorwaardelijk.
Vorig jaar veroordeelde de rechtbank de inmiddels tot vrouw omgebouwde man, Y.H., tot twaalf maanden, waarvan de helft voorwaardelijk. Te weinig, vindt Van der Kaaij. Het slachtoffer was een kind en H. wist dat hij besmet was. De jongen meende met een vrouw van doen te hebben.
Volgens de aanklager heeft H. de jongen verleid tot anale penetratie. Aanvankelijk werd de seropositieve man beschuldigd van poging tot moord dan wel doodslag. De gedachte was dat de jongen met het dodelijke virus besmet had kunnen worden. Maar toen bleek dat deze vorm van seksueel contact praktisch nooit tot besmetting leidt, bleef alleen de beschuldiging van ontucht over. Uit tests is gebleken dat de jongen inderdaad niet besmet is.
quote:Je mag m.i. nooit voor eigen rechter spelen... Daarmee snij je jezelf alleen maar in de vingers. Dat het soms wel gebeurd is misschien wel begrijpelijk, maar niet toelaatbaar...
Op donderdag 23 augustus 2001 10:24 schreef Gia het volgende:[..]
Sorry dat het verkeerd overkomt, maar ik bedoel daarmee dat die boer dat van mij mag. Daar heb ik alle begrip voor.
Wettelijk gezien mag het natuurlijk niet. Ik heb het ook niet over wettelijk toestaan van eigen rechter spelen.
quote:Verklaar jij dan eens waarom er nog veel meer NIET opgepakt en berecht worden?
Op woensdag 22 augustus 2001 14:33 schreef sjorsie het volgende:[..]
Verklaar jij dan een met je laatste zin dat er toch criminelen worden opgepakt en berecht?
quote:Dat joch dacht dat hij een vrouw had versierd. Wie denk je dat de leuter in zich heeft gekregen?
Op woensdag 29 augustus 2001 15:04 schreef Vivi het volgende:
offtopic: anale penetratie leidt bijna nooit tot besmetting??? Ik dacht juist dat dat een van de grootste risicofactoren was????
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |