abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1372791
Waarom willen alle kids op de frontpage
toch altijd eigen rechter spelen...

Zoals met het verhaaltje van Fransje...

Het is toch wel duidelijk voor onze generatie (ikzelf net kiddo af)... dat dat niet werkt...

ALS iedereen eigen rechter speelt krijgen we toch het wilde westen... dat is toch zeker niet de bedoeling..
Hoe denken jullie erover?

Moeten de kids op de frontpage beetje inbinden en 'normaal' reageren.. of hebben ze gelijk

*Wij mogen nu even wel eigen rechter spelen, of de democratische meerdereheid*

P.S.
GEEN FLAMES enzo

[Dit bericht is gewijzigd door Lopat op 09-08-2001 12:01]

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
pi_1372816
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 11:58 schreef Lopat het volgende:
Moeten de kids op de frontpage beetje inbinden en 'normaal' reageren.
Dat is niet aan ons om te bepalen. Dat zou een beetje 'eigen rechter spelen' zijn en dat leidt tot wild west toestanden! .
En het mooiste snoepje wint een kruiwagen vol chocolade.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 9 augustus 2001 @ 12:10:17 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_1372921
Dat komt omdat de gevestigde orde (de politie) geen klap uitvoerd om er iets tegen te doen....
verder is het een maatschappelijk probleem, maar de maatschappij weigerd er ook iets aan te doen wat dus inhoudt dat men het eigenlijk wel tollereerd ook al roept men van niet....

en dan kan je nog zoveel marsen houden als je wilt, helpen doet het niet...

dus ga je dan maar als eigen rechter spelen...
wat ik in sommige situaties heel goed kan begrijpen..

OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 9 augustus 2001 @ 12:54:58 #4
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_1373265
Ik ben het met netsplitter eens het is niet goed om te doen eigenrechter te spelen maar ik kan me enorm veel dingen bedenken wanneer je dat 100% zeker wel gaat doen.. ook mensen die er tegen zijn

dus eigenrechter is niet goed... maar Emoties doen een hoop met mensen

Drop you like an ill, bad habit
  donderdag 9 augustus 2001 @ 13:28:16 #5
3542 Gia
User under construction
pi_1373548
Ik vind dat als een boer iemand betrapt die net een paard in de schede heeft gestoken met een scherp voorwerp, dat die boer eigen rechter mag spelen.

Ophangen dergelijke monsters.

pi_1373596
Mensen spelen al sinds jaar en dag eigenrechter en dat zal nooit over gaan. Als kind op de kleuterschool doe je dat al. En het wordt nog aangemoedigd ook, watn klikken mag niet. Als puber doe je dat, want terugpakken is stoer, en als volwassene doe je dat ook, want je hebt geen tijd om op de politie te wachten als je dochter net huilend thuis komt omdat ze aangerand is door. In sommige wijken komt er geneens politie als er overlast is, dus wie lost het dan op ?
Juist. De eigenrechter.
Sprakeloos.......
pi_1374589
Ik speel ook zelf eigen rechter.
Ik regel me eigen zaakjes wel, de politie/justitie doet toch niks behalve parkeerbonnen uitschrijven.
pi_1374829
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 13:34 schreef Squartaq het volgende:
Mensen spelen al sinds jaar en dag eigenrechter en dat zal nooit over gaan. Als kind op de kleuterschool doe je dat al. En het wordt nog aangemoedigd ook, watn klikken mag niet. Als puber doe je dat, want terugpakken is stoer, en als volwassene doe je dat ook, want je hebt geen tijd om op de politie te wachten als je dochter net huilend thuis komt omdat ze aangerand is door. In sommige wijken komt er geneens politie als er overlast is, dus wie lost het dan op ?
Juist. De eigenrechter.
Hmm hier kan ik zeker wel wat in vinden ja.
Aan die koffieleutendeambtenaren heb je idd niet (nix gewoon) veel.
[b]You are an insult to my intelligence...[/b]
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 13:46:49 #9
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_1381344
Een man die jongeren heeft verkracht en die besmet was met het HIV virus (hij was hiervan bewust) heeft 5!!!!!!!!!! jaartjes cel gekregen. Dus je mag verkrachten? En poging tot doodslag plegen? en hiervoor weg komen met 5 jaartjes??

Ik kijk nu naar mijn eigen kleine ventje en ik denk toch echt wel dat als iemand zoiets bij hem flikt dat hij die luttele 5 jaartjes niet uit hoeft te zitten.....dan zit ik namelijk wel een paar jaartjes voor MOORD.

En dat is mijn mening in de extreme gevallen. Hoewel ik in princiepe gewoon voor de wettelijke manier ben.

Mijn vriend vindt mij een wervelstorm
pi_1465567
Eigen rechter betekent anarchie, de politie is er om de mensen te beschermen. Stel je dood iemand omdat je die verdacht van iets. Hij is onschuldig en die familie gaat jouw vermoorden. Jouw familie gaat daar weer tegenin en dan is het eind zoek.
De politie doet genoeg, het is gewoon de media die de geest van de meeste mensen verkloot. Ik studeer rechten en ik heb nog nooit zo'n goed land gezien als Nederland hoe die met ctiminelen omgaat!
"Smile", said the Lord! "Things could be worse" So i did and they were || Computers are like airconditioners, they stop working when you open Windows.
pi_1465581
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 15:16 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Ik speel ook zelf eigen rechter.
Ik regel me eigen zaakjes wel, de politie/justitie doet toch niks behalve parkeerbonnen uitschrijven.
Verklaar jij dan een met je laatste zin dat er toch criminelen worden opgepakt en berecht?
"Smile", said the Lord! "Things could be worse" So i did and they were || Computers are like airconditioners, they stop working when you open Windows.
  woensdag 22 augustus 2001 @ 14:34:05 #12
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1465588
Eigen rechter spelen en bloedwraak/eerwraak/vendetta moet je nooit toestaan.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1465598
quote:
Op woensdag 22 augustus 2001 14:31 schreef sjorsie het volgende:
en dan is het eind zoek.
Daar ben ik ook bang voor.
Hoe begrijpelijk het soms ook is dat mensen onder invloed van hun emoties voor eigen rechter gaan spelen, we moeten het wel blijven veroordelen. Zo niet, wordt het een totale chaos waarin het recht van de sterkste geldt.
pi_1466471
verhaaltje van fransje? Ik mis em ff..... url?
  woensdag 22 augustus 2001 @ 17:01:41 #15
3542 Gia
User under construction
pi_1466666
quote:
Op woensdag 22 augustus 2001 14:34 schreef links234 het volgende:
Eigen rechter spelen en bloedwraak/eerwraak/vendetta moet je nooit toestaan.
Wie heeft het over 'toestaan van eigen rechter spelen'?
In sommige gevallen zullen mensen dit doen, en de consequenties aanvaarden. En in sommige gevallen heb ik er alle begrip voor.
  woensdag 22 augustus 2001 @ 17:11:14 #16
10188 links234
pi_1466759
quote:
Op woensdag 22 augustus 2001 17:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Wie heeft het over 'toestaan van eigen rechter spelen'?

Jij.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2001 @ 00:23:24 #17
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1470311
En wel hier...
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 13:28 schreef Gia het volgende:
Ik vind dat als een boer iemand betrapt die net een paard in de schede heeft gestoken met een scherp voorwerp, dat die boer eigen rechter mag spelen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_1471814
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 13:46 schreef Ester het volgende:
Een man die jongeren heeft verkracht en die besmet was met het HIV virus (hij was hiervan bewust) heeft 5!!!!!!!!!! jaartjes cel gekregen. Dus je mag verkrachten? En poging tot doodslag plegen? en hiervoor weg komen met 5 jaartjes??

Ik kijk nu naar mijn eigen kleine ventje en ik denk toch echt wel dat als iemand zoiets bij hem flikt dat hij die luttele 5 jaartjes niet uit hoeft te zitten.....dan zit ik namelijk wel een paar jaartjes voor MOORD.

En dat is mijn mening in de extreme gevallen. Hoewel ik in princiepe gewoon voor de wettelijke manier ben.

Tsjaa, 5 jaartjes is inderdaad een absurde situatie. Eigen rechtertje spelen mag niet, maar in dit geval ........ heeft iemand het adres van die klootzak ?? Als ik met 'm klaar ben, ziet ie er echt heel anders uit. Oh, ook graag ff het adres van die rechter die die 5 jaartjes heeft opgelegd.
Yamaha R1 - get it to the limit !!
  donderdag 23 augustus 2001 @ 10:24:05 #19
3542 Gia
User under construction
pi_1471860
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 00:23 schreef Doc het volgende:
En wel hier...
[..]
Sorry dat het verkeerd overkomt, maar ik bedoel daarmee dat die boer dat van mij mag. Daar heb ik alle begrip voor.
Wettelijk gezien mag het natuurlijk niet. Ik heb het ook niet over wettelijk toestaan van eigen rechter spelen.
  donderdag 23 augustus 2001 @ 11:18:46 #20
10188 links234
pi_1472370
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 13:46 schreef Ester het volgende:

Doel je hier op?:

www.parool.nl

quote:
AMSTERDAM - Het openbaar ministerie in Amsterdam vindt dat de rechter de 30-jarige hiv-besmette transseksueel die in februari 1998 in Aalsmeer seksueel contact had met een dertienjarige jongen, niet zwaar genoeg heeft gestraft. Advocaat-generaal H. van der Kaaij eiste gisteren in hoger beroep 24 maanden gevangenisstraf, waarvan zes voorwaardelijk.

Vorig jaar veroordeelde de rechtbank de inmiddels tot vrouw omgebouwde man, Y.H., tot twaalf maanden, waarvan de helft voorwaardelijk. Te weinig, vindt Van der Kaaij. Het slachtoffer was een kind en H. wist dat hij besmet was. De jongen meende met een vrouw van doen te hebben.

Volgens de aanklager heeft H. de jongen verleid tot anale penetratie. Aanvankelijk werd de seropositieve man beschuldigd van poging tot moord dan wel doodslag. De gedachte was dat de jongen met het dodelijke virus besmet had kunnen worden. Maar toen bleek dat deze vorm van seksueel contact praktisch nooit tot besmetting leidt, bleef alleen de beschuldiging van ontucht over. Uit tests is gebleken dat de jongen inderdaad niet besmet is.

woensdag 29 augustus 2001 @ 13:14:17 #21
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_1515002
Nee, iets anders.....ik kan het niet zo snel weervinden, maar het is nog vrij recent.
Mijn vriend vindt mij een wervelstorm
  woensdag 29 augustus 2001 @ 13:16:55 #22
10617 Modderman
* heeft het vast niet begrepen
pi_1515034
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 10:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Sorry dat het verkeerd overkomt, maar ik bedoel daarmee dat die boer dat van mij mag. Daar heb ik alle begrip voor.
Wettelijk gezien mag het natuurlijk niet. Ik heb het ook niet over wettelijk toestaan van eigen rechter spelen.

Je mag m.i. nooit voor eigen rechter spelen... Daarmee snij je jezelf alleen maar in de vingers. Dat het soms wel gebeurd is misschien wel begrijpelijk, maar niet toelaatbaar...
Zolang ik wakend nu maar oppas en niets laat gebeuren
Mag zich diezelfde droom nog vaak herhalen in mijn slaap
Slaap kent geen ooggetuigen, maar schenkt wel gedroomde lusten!
[Ovidius, Metamorphosen IX; vers 479-481]
pi_1515679
quote:
Op woensdag 22 augustus 2001 14:33 schreef sjorsie het volgende:

[..]

Verklaar jij dan een met je laatste zin dat er toch criminelen worden opgepakt en berecht?

Verklaar jij dan eens waarom er nog veel meer NIET opgepakt en berecht worden?
  woensdag 29 augustus 2001 @ 15:04:11 #24
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_1515809
offtopic: anale penetratie leidt bijna nooit tot besmetting??? Ik dacht juist dat dat een van de grootste risicofactoren was????
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 29 augustus 2001 @ 15:06:17 #25
10188 links234
pi_1515828
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 15:04 schreef Vivi het volgende:
offtopic: anale penetratie leidt bijna nooit tot besmetting??? Ik dacht juist dat dat een van de grootste risicofactoren was????
Dat joch dacht dat hij een vrouw had versierd. Wie denk je dat de leuter in zich heeft gekregen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')