abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19320849
sinds een tijdje zijn mijn nagels heel breekbaar.

had altijd mooie lange nagels, maar nu breken ze steeds af of scheuren ze in..

hoe kan dat komen??
pi_19321132
Misschien zijn ze te droog? Als dat het geval is, is dat op te lossen met nagelolie.
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 19:26:52 #3
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_19321337
te weinig calcium misschien?
pi_19321498
keb dr nu nagelolie opgedaan maar hoevaak moet je dat doen?? en kan t ook boven op je nagellak??

teweinig calcium zou ook kunnen... krijg t idd te weinig binnen
pi_19321526
Meer calciumrijk voedsel eten dus.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_19321562
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 19:34 schreef Sugarlady het volgende:
keb dr nu nagelolie opgedaan maar hoevaak moet je dat doen?? en kan t ook boven op je nagellak??
Bovenop je nagellak lijkt me geen effect hebben want dan dringt het niet in de nagel. Hoe vaak...geen idee, elke dag ofzo, denk ik.

Ohja, biergisttabletten willen nog ook weleensvoor stevigere nagels zorgen.
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 19:45:19 #7
84524 Morwen
I got life
pi_19321731
Nagellak heeft op mijn nagels geen beste uitwerking. Ik heb ook lange sterke nagels, maar als ik er vaak nagellak op smeer dan "zie" ik ze bijna breken. De nagels aan mijn rechterhand breken ook veel eerder omdat ik er vaak mee in water zit (sop, afwas).

Misschien worden ze weer wat sterker als je er een tijdje geen nagellak opsmeert? Volgens mij zijn sterke nagels overigens erfelijk bepaald en heeft voeding er minder invloed op dan de meeste mensen denken.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_19331393
Altijd een paar lagen nagellak opsmeren
pi_19332165
nagelverharder wil wel helpen
Strawberry Flavour..
pi_19332294
quote:
Op zondag 23 mei 2004 09:20 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Altijd een paar lagen nagellak opsmeren
Daar gaat je nagellak juist van afbladderen..

En van nagellak worden mijn nagels juist sterk Nagelverharder is ook zeer fijn, maar als je nagels keihard worden dan breken ze juist sneller.
pi_19332344
quote:
Op zondag 23 mei 2004 10:57 schreef -moi- het volgende:
nagelverharder wil wel helpen
Van nagelverharder breken ze juist eerder is mijn ervaring.
Ik smeer er al jaren niets op en bij worden ze alleen maar steviger. Ik moet er wel bijzeggen dat ik dagelijks multi-vitaminen slik...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  zondag 23 mei 2004 @ 11:24:12 #12
70004 niksan
net een beetje meer
pi_19332463
Mijn nagels bladeren aan het eind af.... watvoor nagelversterker bedoelen jullie. Ik heb, zeg maar, gewoon nagellak waarop het potje staat dat het nagelversterker is.
Het geeft hetzelfde effect als gewone.. zijn er ook andere merken en zo ja waar kan ik die krijgen??
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
  zondag 23 mei 2004 @ 19:46:37 #13
23152 Lucille
Smartass
pi_19343444
Iets op je nagels smeren is alleen maar de symptomen bestijden. Er is een reden voor dat die nagels afbreken, kalkgebrek dus. Pak het bij de kwaal zelf aan. Ook je botten hebben dan blijkbaar te weinig kalk als je het bij je nagels merkt dat ze afbreken.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_19343533
oppervlakkig helpt herome nagelverharder, dat is een kuur. werkt erg goed.
en misschien kun je meer op vitamines en calcium en ijzer gaan letten?
pi_19365955
kalk tekort?
  maandag 24 mei 2004 @ 17:00:49 #16
53167 Ri-Klain
klein zwart schaapje
pi_19367090
En als je nagels gewoon heel slap zijn Is dat dan ook kalkgebrek?

* Ri-Klain drinkt elke dag 2 glazen melk
Of niet soms?
  maandag 24 mei 2004 @ 17:12:22 #17
70004 niksan
net een beetje meer
pi_19367429
quote:
Op maandag 24 mei 2004 17:00 schreef Ri-Klain het volgende:
En als je nagels gewoon heel slap zijn Is dat dan ook kalkgebrek?

* niksan drinkt elke dag 2 glazen melk
Ik drink elke dag 1 glas melk, een bord yoghurt en ijs!!! geloof dat in dat laatste niet zoveel kalk zit
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
pi_19367562
Dit las ik op beautyweb.nl:

Calciumsupplementen helpen niet om de nagels te versterken. Dat blijkt uit een publicatie in de New England Journal of Medicine. De ene helft kreeg bij dit onderzoek een placebo (nepmedicijn) en de andere helft calcium. Dr. Ian Reid toonde aan dat na een jaar extra calcium slikken, de placebogroep dezelfde nagelkwaliteit had als de onderzoeksgroep. Van de 683 vrouwen vond 60% dat ze betere nagels had gekregen, ongeacht of ze een placebo of calcium had geslikt. 29% van de vrouwen vond dat ze slechts ten dele betere nagels gekregen had. Hierbij maakte het niet uit of ze een placebo of calcium geslikt hadden. De hoeveelheid calcium in botten is 800 maal hoger dan in nagels. De rol van calcium in de nagels is daarom maar zeer beperkt. Al met al is er geen reden om extra calcium te slikken ter versterking van de nagels, aldus Reid. Het onderzoek werd uitgevoerd aan de University of Auckland in Nieuw-Zeeland.
(Bron: Ortho)
pi_19367611
En verder zie ik overal op internet (google maar eens) staan dat nagels broos worden door een tekort aan vitamine B.
pi_19367619
Voeding
Nagels hebben ‘voeding’ nodig om weerstand te bieden aan de uitdrogende werking van bepaalde weersinvloeden (kou, maar ook droogte en zon) en het frequent gebruik van agressieve schoonmaakmiddelen. Zelfs water werkt uitdrogend op het nagelbed. Het gebruik van afwashandschoenen is dus niet onverstandig. Die voeding bestaat uit een uitgekiend en evenwichtig voedingspatroon met o.a. vitamine B2 (brood, eieren, groente en melk zijn hier goede leveranciers van), proteïnen, mineralen en sporenelementen (calcium, zink en ijzer). Ook vitamine A en foliumzuur staan bekend als belangrijke bouwstenen voor gezonde en sterke nagels.

Maak meer van een manicure
Ga je (naar alle redelijkheid) voorzichtig met je nagels om, let je op je voeding en heb je toch te maken met zwakke, scheurende en broze nagels, dan zijn er gelukkig genoeg hulpmiddeltjes verkrijgbaar die de nagels extra bescherming bieden en ze zodoende de tijd gunnen om zich te herstellen, weerstand op te bouwen en sterk te worden.

Verzachten van de nagelriemen
Begin bij de manicure met het verzachten van de nagelriemen met een zogenaamde cuticle remover. Hierna duw je de nagelriemen zachtjes met een bokkenpootje terug. De nagelriemen zijn weliswaar nog zacht en soepel van de cuticle remover, maar een kleine dot nagelriemcrème werkt extra verzorgend op de nagelriemen alvorens tot de verzorging van de nagels over te gaan. Het nagelbed heeft tussen het manicuren door –het wel liefst iedere dag- baat bij het gebruik van een voedende en verzorgende nagelolie of –crème. Zijn de nagels extreem zwak, dan is het gebruik van een nagelverharder aan te bevelen. Ook zijn er tegenwoordig producten te koop die als een soort voedingssupplement voor de nagels werken. Zij werken als een soort versterkende ‘cocktail’ voor de nagels en verbeteren de structuur van het bed met provitamine B5, keratine, calcium en conditioners.

Het betere vijlwerk
Pas na het verzorgen en/of versterken van het nagelbed is het tijd voor het betere vijlwerk. 'Beter' omdat alleen een goede vijltechniek voor het juiste resultaat zorgt. Roekeloos heen en weer zagen is zeker niet de bedoeling. Wat je wél moet doen, is de vijl in een hoek van 45 graden op de nagel plaatsen en de vijl (bij voorkeur kartonnen-) voorzichtig, in één richting over het randje bewegen. Vijl de nagels nooit te puntig aangezien ze hier alleen maar kwetsbaarder van worden.

Lakken vanaf de basis
Wil je je nagels na deze verzorgende fase lakken, breng dan altijd eerst een basecoat (of nagelverharder) aan. Zo’n basecoat voorkomt dat kleurstoffen en agressieve bestanddelen uit de lak in de nagels zelf doordringen. Wanneer er een topcoat over de gekleurde lak wordt aangebracht, zal de nagellak bovendien minder snel gaan schilferen.En zijn je nagels nog te kort en zwak om te lakken, breng dan een transparante coat aan of eentje met een zicht lichte (wit of roze) tint. Zo zien je nagels, lang of kort, er altijd verzorgd uit. Met een nagelverhardend product hebben ze bovendien genoeg weerstand om aan te sterken en door te groeien: gemiddeld 1 mm per week. Een nagelverharder moet om de dag worden opgebracht en de restjes moeten zorgvuldig met een remover verwijderd worden alvorens er een nieuw laagje aangebracht kan worden.

Lang is kwetsbaar
Met een goede verzorging, adequate voeding en een beetje geduld heb je je nagels binnen de kortste keren weer 'op niveau', op lengte. Maar zeker niet té lang. Niet omdat de mode het allang niet meer voorschrijft, maar ook omdat het de nagels te kwetsbaar maakt.
Gebruik dan liever voor een feestje of gelegenheid nageltips of plaknagels. Die verwijder je weer in een handomdraai zonder de nagels aan te tasten.

De helpende hand
Tenslotte is er nog een breed scala aan 'helpende' handjes voor diegenen die –alle voorzorgsmaatregelen ten spijt- opgezadeld zijn én blijven met korte, ingescheurde, broze en kwetsbare nagels: harsnagels, gel-, acryl en andere 'kunstwerkjes' om de conditie van de eigen nagels te verbloemen. Je moet er wel voor naar een nagelstudio en het kost een lieve cent. Maar in sommige gevallen is het de investering méér dan waard.

Bron: Gezondheidsnet.nl

#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')