abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19314538
Ik zat vanochtend te denken na, het zoveelste nieuwsbericht vanochtend - VS onderzoekt dood acht gevangenen - :
In de afgelopen weken zijn we gebombardeerd met meldingen & videobeelden van amerikaanse militairen die irakezen mishandelen etc. Videobeelden waarvan we ons later afvragen wat is en wat is niet voor de handliggend. Voor de handliggend is na analyse van overig nedrlandse nieuwsmedia ....dat er duidelijk met veel materiaal is geknoeid. dus de grote vraag word nu: WAAROM? en dat terwijl nu juist de Amerikanen in een zeer kwaad daglicht stelt.

Ik bedoel de CHAOS die nu aan het ontstaan is, is enorm, dit is geen normale oorlog meer. Overal propaganda, overal leugens elke dag weer iets nieuws! het is gewoon niet meer bij te houden. Waarom gedraagt Amerika zich zo vreemd in deze oorlog? En inderdaad niet te spreken over het Haagse Kwartet dat mensen als - Bush, Rumsfeld, Cheney en Wolfowitz die internationale verdragen, rechten van de mens en de Geneefse conventies aan hun laars lapten - blijft steunen en het anti-islamitische wat in Nederland daarbij schijnt op te rukken

om ook eens andere informatie van de videobeelden te lezen, een van de contra's, David Icke, schreef:

Amerika mag vandaag dan wel een Super Natie zijn maar dat is precies waar de Illuminati, die onder meer controle heeft over de "U.S. administrations" het op gemund had in hun agenda voor "centralisation of global control" - de hele aarde onder 1 globale wereld regering, militair regime, wereldbank en een ge-microchipte wereld populatie - precies zij het zo dat het erop gemund was en is om globale afschuw c.q. veroordeling op te wekken jegens de Amerikanen voor de terreur die ze veroorzaken in Iraq en het midden-oosten.

Maar terwijl Amerika wordt gebruikt om de fascistische agenda van de Illuminatie op te dringen aan de rest van de wereld, staat niet op de agenda dat Amerika een supermacht zal blijven. Integendeel, het vernietigen van de 'status' en 'spirit'van Amerika is fundamenteel voor het installeren de "Illuminati global dictatorship".

De reden hiervoor is simpel.

Een wereld regering en een supermacht(natie) gaan niet samen (2 kapiteinen op 1 schip kan niet). De "Illuminati global dictatorship" is bedoeld om als de enige supermacht te fungeren en om deze reden moet Amerika neergehaald worden. Denk hierbij aan de miljarden dollars die de Bush Administration eist van het Amerikaanse congres om de oorlog in Irak te bekostigen en steeds meer troepen te blijven zenden.......en dit terwijl Amerika financieel al maanden letterlijk de afgrond in kijkt. Hun grootste struikelblok is een Natie die beschikt over een sterke nationale identiteit en diep gewortelde "national pride", patriottisme. Want een Natie die zo in elkaar zit laat zich dan niet makkelijk openlijk dicteren door een globale wereld regering.

Op dit moment worden Amerika en haar inwoners gebruikt om de agenda te versnellen. Dit zelfde plan omvat ook een, uiteraard gemanipuleerd, conflict te veroorzaken jegens China opdat ook deze supermacht verdwijnt en geheel onder controle komt van de "Illuminati world government" die uiteindelijk opgericht zal worden om de schade & consequenties van de verschrikkelijke conflicten in de afgelopen jaren op te ruimen c.q. te herstellen.

het inmiddels bekende Problem-Reaction-Solution probleem veroorzaken>reactie beheersen tot kookpunt>oplossing aanbieden

Het plan momenteel is om Amerika te gebruiken en daarmee doende Amerika te breken economisch, politiek en militair. Het belangrijkste aspect hierin zal zijn om het 'patriotisme' te vernietigen. "break the American spirit and its sense of identity and self".

Dus de videobeelden en ander materiaal dat nu naar buiten word gebracht, inzake US troops die irakezen mishandelen en Guantanamo Bay etc, dient de Illuminatie op 2 manieren:

1.
Het stimuleert de woede van de Arabische wereld jegens Amerika. Zoals David Icke jaren geleden in 1 van zijn boek schreef: "the plan is to engineer a Muslim 'Holy War' against the US to 'justify' the use of their fire power to set the Middle East ablaze and take over the region"

2.
Het vreet steeds meer aan de Amerikanen, ze verliezen het indentiteitsgevoel van John Wayne "the good guy" die vecht voor de amerikaanse vrijheid en 'freedom & justice' voor de gehele wereld , nu blijkt dat er vanaf het begin veel tegen hun gelogen is over de gehele oorlog. Amerikanen die mensen mishandelen? dat kan toch niet waar zijn! De nieuws items van de laatste tijd zijn een massale 'blow' geworden in het gezicht van Amerikaanse zelfverzekerheid & sterk gevoel voor nationale identiteit. Precies zoals gepland.

En Icke sluit met:
"Nothing is what it seems and while we may appear to be seeing the expansion and grotesque expression of American might and power we are actually watching that power and sense of nationhood being systematically destroyed."

Nou vraag ik je.....het feit dat er steeds meer materiaal te voorschijn komt, de helft nep, wat moet je hier nou over gaan geloven, waarvoor dit is, het lijkt wel een spelletje...propaganda als je het mij vraagt, maar voor wat????
pi_19314575
Wat een onzin.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 14:12:46 #3
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_19315085
De menselijke hersenen zitten zo in elkaar dat we erg goed zijn in het ontdekken van dit soort verbanden... Daardoor zien we vaak meer verbanden dan er daadwerkelijk zijn. Bedenk ook dat de wereld en mensen (vooral mensen met macht) te onvoorspelbaar zijn om dit soort lange termijn strategieen zowel te kunnen plannen als uit te kunnen voeren.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_19315245
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:45 schreef Alcatraz het volgende:
Wat een onzin.
Nee, de verbanden die gelegt worden, zijn echt. Het is aan de ontvanger van deze gegevens om ze te interpeteren zoals het ze overkomt. Bovendien gebeuren er wel meer rare dingen in de wereld. Is dat ook allemaal onzin?
pi_19315336
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:21 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Nee, de verbanden die gelegt worden, zijn echt. Het is aan de ontvanger van deze gegevens om ze te interpeteren zoals het ze overkomt. Bovendien gebeuren er wel meer rare dingen in de wereld. Is dat ook allemaal onzin?
DrWolffenstein, waar heb je het over?
pi_19315491
quote:

[..]

sorry, maar is het niet makkelijk om iedere keer als er wat gebeurt op het gebied van internationale politiek, alles zo uit te leggen dat het precies volgens een exact opgezette agenda verloopt.

het is makkelijk te beweren dat alles 'gepland' wordt en hiervoor het verloop van zaken in het verleden te gebruiken, immers je kan altijd beweren dat bepaalde handelingen vooruit gepland zijn,
echter geen enkel illuminatie-denker kan erkelijk vooruit denken anders dan wat globale inschattingen die iedereen kan doen die de internationale politiek bedenkt.

Feit is gewoon dat politiek voor 95% bestaat uit 'reageren op...' , op ontwikkelingen, op statements van andere bewindvoerders, het is een natuurlijke cirkelbeweging, waarin de winnaars van vandaag dusdanig overmoedig worden dat zij de verliezers van morgen zijn.

je ziet dat een Joodse geschiedschrijver als Nostradamus met zijn beschrijvingen van voorgaande heersers en het verloop van politiek in het verleden, ook prima beschrijvingen kon maken van hoe politiek zal verlopen in de toekomst:
conflicten tussen twee of meerdere landen, woede bij het publiek die opgewekt wordt door de eigen heersers, natuurrampen die verschuivingen kunnen veroorzaken in machtsverhoudingen;
de rol die specifieke persoonlijkheden kunnen spelen in een verder globaal spel.
verraad vanuit de eigen rangen en de helden die hoog aangeschreven staan die opeens vallen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 22 mei 2004 @ 15:02:13 #8
35781 Eru
El Gringo
pi_19315968
De illuminati bestaat allang niet meer in de vorm die mensen vandaag de dag er al gauw aan zouden geven.

De groep die nu nog "over" is is in feite meer bezig een machtsbasis op te bouwen zodat (uiteindelijk) bedrijven het voor het zeggen hebben en niet een regering.
(wat eigenlijk al zo is in veel landen maar voornamelijk amerika)

Kapitalisme is dan ook bij uitstek de ubertool van dat soort groeperingen.
(en ja puur kapitalisme werkt niet sorry to burst your bubble )

Goed voorbeeld hiervan is the Carlyle group.
pi_19316848
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:12 schreef Flurry het volgende:
De menselijke hersenen zitten zo in elkaar dat we erg goed zijn in het ontdekken van dit soort verbanden... Daardoor zien we vaak meer verbanden dan er daadwerkelijk zijn. Bedenk ook dat de wereld en mensen (vooral mensen met macht) te onvoorspelbaar zijn om dit soort lange termijn strategieen zowel te kunnen plannen als uit te kunnen voeren.
Dat denk ik dus ook. Wereldheerschappij hebben of nastreven en dat ook nog geheim houden. Dat is gewoon onmogelijk.
pi_19317068
Waarom denk je dan dat dat onmogelijk is?
Zie het zo, laat ons bezig zijn met vanallerhande problemen. Zorg dat deze problemen dermate zijn dat wij afgeleid worden van deze mensen. En tadaa daar hebben we een mogelijkheid om sneaky alles aan te pakken. Daarbij zijn er genoeg instrumenten beschikbaar zoals bijvoorbeeld de media om dit soort dingen met gemak voor elkaar te krijgen.
Mocht er iemand onverhoopt toch achter komen, word hij gewoon afgemaakt en hebben we er weer een onopgeloste moordzaak erbij.

Daarbij is het een raar idee dat 10% van de wereldbevolking meer geld heeft dan de overige 90% in totaal. Als Bill Gates zijnde had ik me allang aangesloten bij 1 of andere beweging om toch mijn macht uit te kunnen breiden. Bedoel ik had dan 44 miljard op me bank, wat wil ik nog meer?
pi_19318239
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:47 schreef Saleheim het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook. Wereldheerschappij hebben of nastreven en dat ook nog geheim houden. Dat is gewoon onmogelijk.
Mijn idee!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_19318733
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:12 schreef Flurry het volgende:
2 jaar geleden dacht ik er ook zo over. maar toen wist ik weinig van de amerikaanse politieke geschiedenis. Nu dat ik daar een aantal boeken over heb gelezen (die je gewoon bij Donner, Rotterdam kunt kopen) zie ik dit fundamenteel anders maar nu weet ik meer.

lees ook eens over die amerikaanse politieke historie en kijk dan nog eens of je die rode lijn niet kunt ontdekken
  zaterdag 22 mei 2004 @ 17:38:04 #13
33189 RM-rf
1/998001
pi_19319297
Oo-blackgirl-oO, wat Flurry nu net beweert is dat de menselijke hersenen perfect verbanden kunnen ontdekken, ook waar die er feitelijk niet zijn.

politiek heeft een natuurlijke wijze van functioneren volgens methoden waarin economische lobbies erg sterk kunnen zijn, dat is echter geenszins en kwestie van 'complot-denken' en ook geen van-bovenaf-geplaande handelingen, gewoon de aard van het beestje.

Eisenhower doelde hierop toen hij tijdens zijn afscheidsspeech tegenover de natie waarschuwde tegen economische lobbymachten van de universiteitswereld alswel het millitair-industriele complex: dat was vanuit Eisenhowers standpunt puur een reactie op bepaalde beslissingen die tegen het einde van WW2 en begin koude oorlog genomen waren, die sterk beinvloed werden door de machtige defensie-industrie (bv bij het afwerpen van de atoombom op Nagasaki was gelogen tegen Truman, deze was verteld dat de bom zou worden afgeworpen op een millitaire basis waar enkel millitair personeel aanwezig was, hem was niet verteld dat een groot amerikaans gevangenenkamp, alswel een stad met 200.000 inwonders in de direkte buurt lag)

Later wist Reagan bv. de koude oorlog te winnen door enorm te investeren in een 'ruimteschild': de russische economie ging over de kop toen de russen probeerden dat bij te houden, verborgen bleef dat ondanks alle amerikaanse investeringen in het ruimteschild, het onderzoek hiernaar nooit een succesvol resultaat had afgeleverd, er werden zelfs bepaalde praktijktest gefalsificeerd om toch de indruk te wekken dat er werkelijk iets gebouwd kon worden.

Economie is gewoonweg een sterk onderdeel, en heeft een enorme invloed op de internationale maar ook nationale politiek, soms kan dat ook slechte en negatieve invloeden hebben, en een democratisch systeem moet daartegen waken, maar het is zeker geen overdreven vorm van paranoia complot-denken waard.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_19320040
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 17:38 schreef RM-rf het volgende:
Oo-blackgirl-oO, wat Flurry nu net beweert is dat de menselijke hersenen perfect verbanden kunnen ontdekken, ook waar die er feitelijk niet zijn.

politiek heeft een natuurlijke wijze van functioneren volgens methoden waarin economische lobbies erg sterk kunnen zijn, dat is echter geenszins en kwestie van 'complot-denken' en ook geen van-bovenaf-geplaande handelingen, gewoon de aard van het beestje.[....]
maakt het uit uit welke branche deze enorme invloed komt? gaat het niet meer om de natie waar dergelijke ideeen bedacht worden.

de rode lijn waar ik het over heb die ik de politieke geschiedenis van deze Natie zie en wat me juist daardoor aan het denken doet zetten is:
- Amerika's geschenk aan de wereld- de afghaanse leerling terroristen
- moordaanslagen op iedere persoon die op het punt staat iets zeer belangrijks voor de wereld naar buiten te brengen
- gebruik van massa vernietigingswapens door VS (bombardementen, verarmd uranium, clusterbommen)
- gebruik van chemische en biologische wapens door de VS in het buiten land:
o Bahama's '40-'50
o Canada '53
o China & Korea 1950-53
o Vietnam
o Laos 1970
o Panama 1979-1999
o Cuba 1969-1970
- de mishandelingen in Irak heden tendaage

En terwijl jij de zaken afdoet als random economical cause & effect zijn de eerste wetten van Watergate over de Amerikaanse politiek reeds lang geleden geintroduceerd:

wet 1:
Hoe paranoide of op complotten gefixeerd je ook bent, wat de regering werkelijk aan het doen is, is veel erger dan je denkt.

wet 2:
Geloof niets voordat het officieel ontkend wordt.

ohw ja de koude oorlog:
Hoewel de vermeende communistische dreiging is verdwenen, sturen belastingbetalers nog steeds vrachtwagens vol geld naar wat ooit The War Department heette en vervolgens grappig genoeg Defensie werd genoemd.....Onderzoek van dat departement naar steeds futuristische wapens en betere manieren om mensen en masse te vermoorden, gaat onverminderd voort, zonder dat er word omgekeken naar de lichaamsdelen die op de slagvelden, na de overwinning, verspreid liggen....
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:20:57 #15
33189 RM-rf
1/998001
pi_19320134
wat betreft de afhaanse terroristen, datzelfde zag je in Japan, waar feodale heren de Samurai schepten om hun macht te kunnen verdeigen, vervolgens namen de Samurai zelf lange tijd de macht over (om na een poos in te storten doordat hun machtbsasis ondergraven werd)

dat belangrijke personen soms het slachtoffer werden van moordaanslagen is ook eeuwenoud, het is eigen aan macht dat er ook mensen zijn die voor macht bereid zijn over lijken te gaan, zowel diegenen die hun macht beschermen als diegenen die proberen macht te verwerven.

verder, qua millitaire strategie zijn basis-stratgeische handlingen nog steeds dusdanig gelijk dat ook hedendaagse veldheren nog steeds Sun Tzu lezen om veel over millitaire en politieke strategie te leren:
Ook op politiek terrein is een boek als 'De Prins' van Machiavelli nog steeds evenzeer leerzaam vor hedendaagse heersers of diegenen die willen heersen.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:30:04 #16
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_19320275
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:02 schreef Eru het volgende:
De illuminati bestaat allang niet meer in de vorm die mensen vandaag de dag er al gauw aan zouden geven.

De groep die nu nog "over" is is in feite meer bezig een machtsbasis op te bouwen zodat (uiteindelijk) bedrijven het voor het zeggen hebben en niet een regering.
(wat eigenlijk al zo is in veel landen maar voornamelijk amerika)

Kapitalisme is dan ook bij uitstek de ubertool van dat soort groeperingen.
(en ja puur kapitalisme werkt niet sorry to burst your bubble )

Goed voorbeeld hiervan is the Carlyle group.
Ben het helemaal met je eens ...:)
zeker ook die Docu erover gezien
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 20:26:34 #17
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_19322834
Blackgirl, dat wat david icke zegt is correct. De plan is om een wereldregering te installeren en om dat te realiseren komt er een oorlog met China waarbij Rusland meegetrokken wordt. Deze oorlog zal honderden miljoenen doden kosten.
Het feit dat je steeds meer UFO meldingen ziet heeft er ook mee te maken. Is het niet erg vreemd dat USA videobeelden van UFOs maakt in mexico maakt en ze ook nog eens officieel laat zien?
Het is moeilijk te bavatten, maar de 3de wereldoorlog komt eraan.
Velen geloven dit niet, maar dit zal met het verloop van de tijd veranderen.
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_19354544
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 20:26 schreef Aurora025 het volgende:
Blackgirl, dat wat david icke zegt is correct. De plan is om een wereldregering te installeren en om dat te realiseren komt er een oorlog met China waarbij Rusland meegetrokken wordt. Deze oorlog zal honderden miljoenen doden kosten.
Het feit dat je steeds meer UFO meldingen ziet heeft er ook mee te maken. Is het niet erg vreemd dat USA videobeelden van UFOs maakt in mexico maakt en ze ook nog eens officieel laat zien?
Het is moeilijk te bavatten, maar de 3de wereldoorlog komt eraan.
Velen geloven dit niet, maar dit zal met het verloop van de tijd veranderen.
Een oorlog met china?? Dat betekent economische zelfmoord, daar heeft de vs niks aan.
Uhm de USA heeft het zelfs helpen verpreiden...nl reuters
pi_19354871
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 20:26 schreef Aurora025 het volgende:
Het feit dat je steeds meer UFO meldingen ziet heeft er ook mee te maken
Uiteraard, zoals het de pseudo-geleerden betaamt, heeft alles met elkaar te maken. Mij zou het niet verbazen wanneer Paaseiland, in combinatie met Gizeh (laten we fair zijn), er mee te maken heeft.
  maandag 24 mei 2004 @ 05:40:05 #20
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_19355165
Blackgirl , Aurora025 , jullie hebben beiden gelijk.

het is waar.

meer zeg ik er liever even niks meer over , ik zit al met mijn nek in de conversaties
ik kom hier wel even een keer op terug.

groet.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 24 mei 2004 @ 09:26:37 #21
33189 RM-rf
1/998001
pi_19356123
quote:
Op maandag 24 mei 2004 05:40 schreef BaajGuardian het volgende:

meer zeg ik er liever even niks meer over , ik zit al met mijn nek in de conversaties
ik kom hier wel even een keer op terug.
we wachten hier vol spanning af tot je wel een keertje tijd hebt ons alles uit te leggen ....
pi_19356386
Kutzooi! Waarom altijd oorlog?!
Zodra de lelijkheid begint, zal ik ermee dealen, zo goed als ik kan.
Ik vind 1 wereldorde niet eens zo'n slecht idee, mits bier en vrijheid, maarja....
Ik heb liever dat er een oorlog komt tussen 2 verschillende werelden dan dat we elkaar weer uitroeien met atoombommen .
fuckin prutsers ook.
pi_19356731
quote:

[..]

Ja.
pi_19356866
quote:
Hun grootste struikelblok is een Natie die beschikt over een sterke nationale identiteit en diep gewortelde "national pride", patriottisme. Want een Natie die zo in elkaar zit laat zich dan niet makkelijk openlijk dicteren door een globale wereld regering.
Ik denk dat er wel veel meer voor nodig is om dit te doen afbreken dan deze kleine stootjes. What's the next step?
pi_19356891
quote:
Op maandag 24 mei 2004 10:13 schreef Rulin het volgende:

[..]

Ik denk dat er wel veel meer voor nodig is om dit te doen afbreken dan deze kleine stootjes. What's the next step?
burgeroorlogje ofzo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')