abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20028639
Ja en als je voelt dat je ongesteld wordt en je je gaat realiseren dat alle moeite voor niks is geweest, dan zakt de moed je wel in de schoenen. Maar, daar ga ik voorlopig niet aan deneken en ik blijf zo lang moegelijk volhouden dat alle symptomen op elkaar lijken
  zaterdag 19 juni 2004 @ 23:51:28 #77
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_20028772
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 23:47 schreef katinka het volgende:
Ja en als je voelt dat je ongesteld wordt en je je gaat realiseren dat alle moeite voor niks is geweest, dan zakt de moed je wel in de schoenen. Maar, daar ga ik voorlopig niet aan deneken en ik blijf zo lang moegelijk volhouden dat alle symptomen op elkaar lijken
en geloof me.. Dat is echt zo!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_20028872
Ik doel dus niet op DES dat was geloof ik toch een ander soort medicijn.
Maar als er innestelings of hechtings problemen waren , lijkt mij dit toch niet geheel onbelangrijk om te weten als je in de mmm loopt.
pi_20028923
hey ET, ik weet het, heb het al zo vaak gehoord (ook van jou) dat ik er nu in begin te geloven dat het ons misschien toch wel eens zou kunnen gaan lukken. Deze keer loopt het zo lekker!
pi_20029027
Ja daar heb je misschien wel gelijk in. Kan je huisarts (of nog beter, die van je moeder) niks voor je doen?
pi_20029137
geheimhoudings plicht , maar bel morgen ffies met de gyn , die kan me mogelijk helpen en of gersut stellen....
  † In Memoriam † zondag 20 juni 2004 @ 11:42:54 #82
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20035668
katinka, fijn de de punctie is meegevallen deze keer en nu maar duimen dat er een paar mooie bevruchtingen plaatsvinden. Dinsdag dus weer de TP oef en daarna wachten. Meid succes!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 20 juni 2004 @ 20:13:43 #83
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_20047855
Hallo allemaal,

Ondanks dat er wel wat mensen zullen zijn die mij kennen zal ik me toch nog een keer voorstellen.

Ik ben 25 jaar en al sinds april 2002 gestopt met de pil. In november 2002 merkte ik dat ik zwanger was, dit was s' avonds om 6 uur. Helaas zat ik om 8 uur al, met veel buikpijn, bij de dokterspost. Ik ben diezelfde avond om 10 uur nog geopereerd aan een buitenbaarmoedelijke zwangerschap. Ondanks dat ik daarvoor toch ongesteld was geweest, bleek dat ik al bijna 8 weken zwanger was. Het vruchtje was in mijn rechter eileider vast komen te zitten, waardoor deze als het ware is kapot gesprongen. Ik heb toen ook het topic van wachten op een 2de streepje gestart, ik was er toen onder de naam Bonkie.
Na alle ellende zijn we vol positieve zin weer verder gegaan met klussen. Helaas werd toen mijn cyclus heel onregelmatig en kreeg ik heel veel buikpijn tijdens de eisprong en de menstruatie. De artsen in het ziekenhuis vertelde mij dat ik zeker nog wel op een natuurlijke manier zwanger kon raken en dat ik meer vertrouwen in mijn lichaam moest krijgen. Dit heb ik geprobeerd, maar het voelde altijd al dat er iets niet goed zat...
Uiteindelijk ben ik in januari 2004 doorgestuurd naar de fertiliteitsarts en kreeg ik clomid voorgeschreven om de cyclus te regelen, Dit hielp gelukkig wel. Ik had op den duur een cyclus van 31 dagen ipv 48 dagen, dus...
Helaas werden de pijnklachten erger en gaf ik aan dat ik het niet vertrouwde. Ik had ook regelmatig last van cystes en ze besloten om een kijkoperatie te gaan doen. Deze heb ik inmiddels zo'n 2,5 week geleden gehad. Nu blijkt dat mijn linker, en enigste, eileider helemaal niet toegankelijk is en dat ik aan endometrioses lijd. Dit laatste betekend dat er baarmoederslijm buiten de baarmoeder komt en dat op verschillende organen kan gaan verkleven. Dit geeft ook de pijnklachten die ik heb.
En ja..... wat betreft zwanger raken.... De kans dat dit op natuurlijke wijze nog gebeurd is haast onmogelijk, dus we staan nu op de wachtlijst voor IVF.
We vinden het wel heel erg, maar proberen positief te blijven en wachten nu af wanneer we voor een intake in het ziekenhuis terecht kunnen. Gelukkig is de wachtlijst in Tilburg een paar weken, dus... ben benieuwd.
Ondanks alles zit ik nu al een aantal dagen op mijn ongi te wachten...... De laaste cyclus dagen waren 31, 31, 33, 34 dagen. Ik zit nu alweer op dag 33. Er is mij niet verteld dat de cyclus na de kijkoperatie langer kan zijn, dus vind het allemaal erg vreemd. Heb ook helemaal nog geen buikpijn, terwijl ik dat altijd al een dag of 2 van te voren heb. Wel zijn mijn borsten gevoelig.

Ik zal hier niet vaak posten maar meestal meelurken. Ik probeer er op die manier niet constant mee bezig te zijn, want ik heb in het topic wachten op een 2de streepje gemerkt dat ik daar niet tegen kan.
Al met al is het een heel verhaal geworden en ga ik weer eens lekker met m'n ventje op de bank hangen.

Tot snel.
Groetjes Jansu.
pi_20052341
Hoi Jansu,

Door de operatie is je cyclus toch wel anders dan normaal; afwijkend ritme? spanning?
Dus een paar dagen vertraging is niet zo gek denk ik.
Jammer dat het voor jullie IVF moet worden...gelukkig is de wachttijd erg kort.
Niet dat IVF makkelijk is, maar ook nog eens heeeel lang moeten wachten is wel erg...

Succes met alles; en als je wat wilt weten; vraag gerust.
pi_20054804
Mijn persoonlijke ervaring na een laparoscopie is dat mijn cyclus met 1 dag vertraagd werd , viel dus reuze mee.
Maar vergeet niet dat men toch in die buurt bezig is geweest , misschien zelfs monsters hebben genomen of endometriose hebben weg gebrand.
Ik zou het dus niet raar vinden als door dit alles de cyclus wat langer op zich laat wachten.
Sterkte in elk geval en als je het niet vertrouwd gewoon even weer bellen met de gyn.

Hopenlijk word je snel opgeroepen voor de intake! suc6!
  maandag 21 juni 2004 @ 09:13:08 #86
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_20058018
Xanthe en Katinka bedankt voor jullie reactie.
Waarschijnlijk komt het inderdaad door de kijkoperatie dat mijn cyclus nu wat langer is.
Veel langer dan vandaag gaat het niet worden denk ik, want ik loop momenteel krom van de buikpijn. De duivels komen er dus aan.....
  dinsdag 22 juni 2004 @ 12:31:49 #87
1087 Merisse
broddeltante
pi_20089536
Katinka, ik denk aan je. Hopelijk hebben ze vandaag een paar mooie vruchtjes om terug te plaatsen. Worden er trouwens altijd 2 teruggeplaatst als er 2 mooie zijn of heb je daar zelf nog een stem in?
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 21:22:05 #88
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20104714
Hey Jansu-Bonkie! Wat fijn om toch even te lezen hoe het je is vergaan in de afgelopen maanden. Hopelijk mogen jullie snel beginnen aan IVF en hebben jullie eindelijk een eerlijke kans op zwangerschap.

Je schreef dat je pijnklachten had. Die heb ik ook voortdurend en vooral de laatste twee weken van mijn cyclus. Op de echo ziet alles er prima uit. Hoe zat dit bij jou? Was er op de echo al het een en ander te zien of kunnen ze endometriose alleen opsporen door een laparoscopie? Ben erg benieuwd omdat ik af en toe gek wordt van de constante pijn...

Katinka, hoe gaat het met jou? Je had toch vandaag de terugplaatsing? Hopelijk is het allemaal goed gegaan en ben je inmiddels lekker aan het relaxen. We horen het wel!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 21:32:05 #89
3011 E.T.
pi_20104979
Katinka, laat 'ns wat weten over bevruchting en terugplaatsing?
Ik ben benieuwd hoe 't gegaan is
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_20139463
Hey allemaal,

Gisteren had ik al een berichtje geplaatst, maar hij staat er niet bij! Dus hier nogmaals een verslagje;
Er waren 7 van de 8 eitjes bevrucht (dat was weer een hoge score), maar 4 ervan waren niet goed gedeeld. 3 wel, waarvan 1 gestopt is, dus bleven er 2 goeie over; 6 cellig; ze liepen ietsje achter, maar ze zagen er wel erg mooi uit. Het viel mij een beetje tegen, vond het aan de krappe kant. Maar ik heb maar 1 goeie nodig he. Dus ik ben nog steeds ontspannen (ik heb gewoon geen zin meer om gestressed te zijn dus volgens mij begin ik het te leren). De terugplaatsing was gisteren om 14:15...laatste pregnylletje heb ik daarstraks (tijdens de rust) gespoten, dus nu kan ik niet meer doen dan rustig blijven en proberen te genieten van het idee dat ik de komende week zwanger ben...Dat nemen ze me in iedergeval niet meer af. Als ik 7 juli nog niet ongesteld ben mag ik testen. Ik hoop zo dat ik dat haal!

Het wachten is serieus begonnen, dus vandaag lekker naar de kapper en een beetje shoppen...
pi_20139952
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:31 schreef Merisse het volgende:
Katinka, ik denk aan je. Hopelijk hebben ze vandaag een paar mooie vruchtjes om terug te plaatsen. Worden er trouwens altijd 2 teruggeplaatst als er 2 mooie zijn of heb je daar zelf nog een stem in?
Dankejwel Merisse;
potjandorie; net een heel bericht getikt, vergat ik mijn wachtwoord! hele verhaal weg..

Nieuwe poging:
Over het terugplaatsen; tot 38 (? grens weet ik niet zeker) jaar plaatsen ze er 2 terug, daarna 3. In sommige gevallen (afwijkingen) adviseren ze om er maar 1 te doen, maar dat beslis je toch zelf.

De mooiste 2 worden altijd teruggeplaatst, ideaal is 8 cellig, maar 6 is ook goed. Het schijnt zo te zijn dat de mooiste niet altijd tot een zwangerschap leiden; soms zijn die waarvan ze dachten dat die te slecht waren toch succesvol. In mijn geval waren er geen mooiere...

Dus die moeten het gewoon maar doen...
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 23:44:07 #92
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20140496
Heee wat een goed nieuws katinka! Twee teruggeplaatst is hartstikke mooi en nu het moeilijkste gedeelte. De wachtweken, brrrrr. *7 juli in mentale agenda noteert om katinka aan te moedigen*
pi_20141996
dankejwel slaapmeisje; hoe gaat het met jullie? wachten op 9 juli was het niet?
  donderdag 24 juni 2004 @ 09:58:45 #94
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_20146031
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 21:22 schreef Slaapmeisje het volgende:
Hey Jansu-Bonkie! Wat fijn om toch even te lezen hoe het je is vergaan in de afgelopen maanden. Hopelijk mogen jullie snel beginnen aan IVF en hebben jullie eindelijk een eerlijke kans op zwangerschap.

Je schreef dat je pijnklachten had. Die heb ik ook voortdurend en vooral de laatste twee weken van mijn cyclus. Op de echo ziet alles er prima uit. Hoe zat dit bij jou? Was er op de echo al het een en ander te zien of kunnen ze endometriose alleen opsporen door een laparoscopie? Ben erg benieuwd omdat ik af en toe gek wordt van de constante pijn...

Katinka, hoe gaat het met jou? Je had toch vandaag de terugplaatsing? Hopelijk is het allemaal goed gegaan en ben je inmiddels lekker aan het relaxen. We horen het wel!
Hoi Slaapmeisje,

Tja zo rond mijn eisprong en tot de 2de dag van mijn menstruatie heb ik ook veel last van buikpijn.
Endometriose is niet tijdens een echo te zien, maar kan dmv een kijkoperatie en soms dmv een bloedonderzoek worden geconstateerd.
Bijbehorende pijnklachten kunnen zijn:
- pijnlijke menstruatie
- onderbuikpijnen
- lage rugpijnen
- pijn bij sexuele betrekkingen
- pijn bij stoelgang
- pijn ter hoogte van de liesplooi
- pijn bij urineren
- pijn bij beweging.
Deze info heb ik uit het boek "Zwanger worden... ook voor ons?".
heel veel vrouwen kunnen hier al jaren last van hebben voordat endometriose geconstateerd word, dus ik heb eigenlijk geluk dat ik het nu al weet. Verhalen van 8 jaar tobben zijn er heel veel.
Bij de een zijn er maar kleine plekjes die heel veel pijn geven en die niet zwanger raken, en bij de ander komen ze er per toeval achter en zijn er hele grote plekken die geen pijnklachten geven en die een zwangerschap niet belemmeren. Dus.... Allemaal erg vaag.

Hier inmiddels nog steeds geen ongi. Zit nu op dag 36, al 5 dagen over tijd.... Test was gisteren nega. Tijdens telefonisch spreekuur zkh gebeld, deze gaven nu pas aan dat het wel een paar dagen later KON zijn dan normaal door de narcose enzo. Ik heb al wel sinds afgelopen vrijdag last van mijn borsten en heb vanaf zondag avond t/m dinsdag veel buikpijn gehad. Nu dus niet meer. Erg raar voor mijn doen, maar we wachten wel weer af....

Verder alles goed met iedereen?
  donderdag 24 juni 2004 @ 13:20:15 #95
3011 E.T.
pi_20150946
katinka klinkt goed en nu weer die 2 rottige wachtweken in
*duimen blijft*

(over die kwalitiet van de embryo's; bij de laatste poging van mijn schoonzusje werd ze gebeld dat er 3 bevruchtingen waren, 2 waren gestopt met delen en eentje liep 'achter'. Die hadden ze nog maar even apart gehouden om aan te kijken, maar niet te veel hoop hebben. Een dag later is deze alsnog teruggeplaatst en dit is nu een eigenwijze peuter van bijna 2 Oftewel, de kwaliteit van de embryo'tjes zegt niet zo veel)

jansu, sterkte.. t is niet niks allemaal
  donderdag 24 juni 2004 @ 14:59:39 #96
1087 Merisse
broddeltante
pi_20153629
Katinka, gelukkig hebben ze er bij jou twee terug kunnen plaatsen. Bedankt voor de uitleg. Spannend nu hoor die wachtweken, je kunt helemaal niks doen als gewoon doorgaan met je leven met in je achterhoofd 7 juli, 7 juli, 7 juli. Sterkte & liefs. Ik duim voor jullie.

Lieve Jansu, hopelijk komt je ongi snel en horen jullie ook snel dat de IVF kan beginnen zodat jullie ook weer in de opbouwende fase terecht komen. Je hebt lang genoeg gewacht.
  † In Memoriam † donderdag 24 juni 2004 @ 23:15:24 #97
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20165685
Oef Jansu, die endokwalen klinken me wel heeeel bekend in de oren. Het lijkt wel alsof iemand mijn dagboek hardop aan het voorlezen is. Ben erg benieuwd wat de fertiliteitsarts ons 9 juli te zeggen heeft en of hij nog verder onderzoek nodig acht zoals een kijkoperatie ofzo. Hoop het natuurlijk niet zodat we meteen aan IUI kunnen beginnen. Het is afwachten in dit geval, maar ach dat zijn wij tweede streepjes dames inmiddels wel gewend toch

Ben benieuwd wanneer je ongi nou eens gaat beginnen of liever gezegd natuurlijk helemaal niet! Ik duim in ieder geval stiekumpjes voor je en wens je veel sterkte met wachten!
pi_20235043
BEdankt ET, voor je opbeurende woorden. Ik moet zeggen dat het tot nu toe vrij aardig gaat. Tegen het einde van de komende week zal de spanning wel stijgen; we zien wel. Ik heb wel ontzetten zere boobs. Ook rugpijn en buikpijn precies op dezelfde dag als de vorige keer; maar ik mag van mezelf niet negatief zijn. Ik hou me voor dat het dezelfde symptomen zijn en dat werkt.

Gisteravond een feestje gehad, waar iemand was die al 7 jaar met IVF bezig is; 4 jaar voor de eerste en nu alweer 3 jaar voor de 2e. Ik kon daar toch niet goed mee omgaan hoor (heb ook niks gezegd); is voor mij fout moment en verkeerde gelegenheid. Naast me zat ook nog eens een zwangere vrouw van 37 die er eigenlijk helemaal niet op zat te wachten. Aaaah ik ben na een tijdje opgestaan en ben bij anderen aangeschoven...Soms kun je beter gewoon opstappen (tenminste ik wel)

Lieve Merisse, dankjewel voor je duimpies!
  maandag 28 juni 2004 @ 00:00:18 #99
1087 Merisse
broddeltante
pi_20240213
Nou kan me ontzettend goed voorstellen katinka dat jij zoiets op dit moment niet trekt (net zoals jij het je van mij goed kan voorstellen, zie ander topic). Normaal en logisch hoor. Fijn dat het het soort feestje was waarbij je weg KON lopen.

En voor nu: moed houden hoor meis
pi_20270557
Tja, tot gisteren had ik de moed er flink in, totdat ik gisteravond buikpijn kreeg. Precies op hetzelfde moment als de vorige keer. Dus ik ging in sneltreinvaart naar dieptepunt.
Nu gaat het wel weer; ik hou me nog steeds voor dat niks bewezen is totdat de rode duivels gearriveerd zijn. Maar het wordt duidelijk zwaar nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')