quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 21:22 schreef Slaapmeisje het volgende:
Hey Jansu-Bonkie! Wat fijn om toch even te lezen hoe het je is vergaan in de afgelopen maanden. Hopelijk mogen jullie snel beginnen aan IVF en hebben jullie eindelijk een eerlijke kans op zwangerschap.
Je schreef dat je pijnklachten had. Die heb ik ook voortdurend en vooral de laatste twee weken van mijn cyclus. Op de echo ziet alles er prima uit. Hoe zat dit bij jou? Was er op de echo al het een en ander te zien of kunnen ze endometriose alleen opsporen door een laparoscopie? Ben erg benieuwd omdat ik af en toe gek wordt van de constante pijn...
Katinka, hoe gaat het met jou? Je had toch vandaag de terugplaatsing? Hopelijk is het allemaal goed gegaan en ben je inmiddels lekker aan het relaxen. We horen het wel!
Hoi Slaapmeisje,
Tja zo rond mijn eisprong en tot de 2de dag van mijn menstruatie heb ik ook veel last van buikpijn.
Endometriose is niet tijdens een echo te zien, maar kan dmv een kijkoperatie en soms dmv een bloedonderzoek worden geconstateerd.
Bijbehorende pijnklachten kunnen zijn:
- pijnlijke menstruatie
- onderbuikpijnen
- lage rugpijnen
- pijn bij sexuele betrekkingen
- pijn bij stoelgang
- pijn ter hoogte van de liesplooi
- pijn bij urineren
- pijn bij beweging.
Deze info heb ik uit het boek "Zwanger worden... ook voor ons?".
heel veel vrouwen kunnen hier al jaren last van hebben voordat endometriose geconstateerd word, dus ik heb eigenlijk geluk dat ik het nu al weet. Verhalen van 8 jaar tobben zijn er heel veel.
Bij de een zijn er maar kleine plekjes die heel veel pijn geven en die niet zwanger raken, en bij de ander komen ze er per toeval achter en zijn er hele grote plekken die geen pijnklachten geven en die een zwangerschap niet belemmeren. Dus.... Allemaal erg vaag.
Hier inmiddels nog steeds geen ongi. Zit nu op dag 36, al 5 dagen over tijd.... Test was gisteren nega. Tijdens telefonisch spreekuur zkh gebeld, deze gaven nu pas aan dat het wel een paar dagen later KON zijn dan normaal door de narcose enzo. Ik heb al wel sinds afgelopen vrijdag last van mijn borsten en heb vanaf zondag avond t/m dinsdag veel buikpijn gehad. Nu dus niet meer. Erg raar voor mijn doen, maar we wachten wel weer af....
Verder alles goed met iedereen?