abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 juni 2004 @ 23:13:23 #51
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_19951477
Slaapmeisje, als je wel zou moeten spuiten zal 't waarschijnlijk Puregon met de Puregon-pen zijn. En dat is echt een 'eitje'. Die naaldjes zijn zo klein en dun, daar voel je echt werkelijk waar niks van. (de eerste keer blijft 't natuurlijk altijd spannend) Dat gaat jou ook vast lukken!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_19952816
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 21:34 schreef Slaapmeisje het volgende:
Weet ik eigenlijk niet Merisse. Volgens mij hangt het van je situatie af en wat er aan de hand is. Ik geloof zelfs dat Xanthe mocht kiezen tussen wel of geen hormoonstimulatie in samenhang met IUI.
Ligt ook aan je situatie , als alles verder goed is heb je kans dat ze zeggen dat je het zonder hormonen mag proberen.
Echter worden je kansen zonder hormonen een stuk kleiner, de kansen met hormonen word in elk geval een stuk groter.
Anyway als je menopur nodig mocht hebben en je moet het zelf betalen....Ik heb nog een hele voorraad in de koeling liggen.
Vooropstaand dat het bij ons nu goed mag gaan , kun je dat zo van me krijgen....
pi_19952856
Puregon en Menopur zouden hetzelfde werken heb ik begrepen , alleen is Puregon veel duurder....
Puregon krijg je inderdaad een prik pen bij , menopur moet je zelf prikken met een spuit...
Ben blij dat mijn vriend het steeds heeft gedaan , maar op zich voel je er niets tot zeer weinig van!
pi_19977575
Klopt hoor, naaldjes of pen; maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. Dikte naaldjes is hetzelfde.
Ik kon in iedergeval niet kiezen voor menopur, het hangt van ziekenhuis af volgens mij.

Jongens, vanochtend voor de eerste echo geweest! Het is niet te geloven, maar ik krijg zaterdag de PU al! vanochtend zag het er zo mooi uit, dat ik na de bloedwaardes tehoren kreeg dat ik vanovond al Pregnyl mocht spuiten! Baarmoederslijmvlies was 11 mm!! 6 grote follikels links (21-20-20-20-19-18- ...) en 6-7 kleinere rechts. Een superscore!
En dat met dezelfde dosering en ik zit 4 dagen eerder dan de vorige keer! Zou dat met minder spanning zoveel uitmaken? Blijkbaar!
Heeerlijk, maar 1 keer bloedprikken (vorige keer 6 keer)!
  donderdag 17 juni 2004 @ 22:37:39 #55
3011 E.T.
pi_19978033
Jemig Katinka! Wauw, goed broedkipje deze keer hoor!
Echt een superscore! en de follies al zo mooi groot ook meteen. Hoeveel dagen heb je nu Gonal gespoten?

moet jij elke keer bloedprikken? dat hebben ze bij mij nooit gedaan tijdens de behandelingen.. waar kijken ze dan naar?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 17 juni 2004 @ 22:45:00 #56
1087 Merisse
broddeltante
pi_19978232
Super Katinka! Wat veeeeel! Wil dat zeggen dat ze zaterdag eitjes gaan oogsten? PU = punctie ?
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_19978322
Hey ET, ik heb 11 dagen Gonal gespoten; eh effe checken; correctie 10x. De vorige keer 15!
ik begrijp er niks van; ik ben geen gram afgevallen (was wel de bedoeling voor de zomer een kilootje of 5 te lozen) maar ben wel veel meer ontspannen. En ja, ik moet tussen 8 en 9 's ochtends bloed laten prikken en een echo laten maken. De bloedwaardes lopen voor op het echobeeld, dus dan kunnen ze beter voorspellen wat het juiste moment zal zijn.
pi_19979179
Ja Merisse zaterdag is PickUp/punctie! Zooosnel al ineens. Ik had me mentaal voorbereid op volgende week donderdag!
  † In Memoriam † donderdag 17 juni 2004 @ 23:28:12 #59
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_19979462
Jeetje katinka wat een megamooi resultaat zeg. Het is me een goeie maand voor de eitjes waarschijnlijk! En wat heerlijk dat je zaterdag al de punctie krijgt. Jippieeeee!

Bij mij was het ook super. Baarmoederslijmvlies was 7,7 mm en ik had een eitje van 20 mm. Er kon meteen een samenlevingstest gedaan worden. Ik wist gewoon niet wat me overkwam. Waar vorige keer nog 4 echo´s voor nodig waren om het juiste moment te nemen, was ik nu met de eerste echo al klaar! De uitslag was natuurlijk weer negatief en de verpleegkundige wilde nog wel even overleggen met de fertiliteitsarts of een 4e test nodig was, maar gelukkig was het zo wel genoeg en kunnen we de afspraak om alle onderzoeken te bespreken door laten gaan op 9 juli. Ik ben zo opgelucht dat we nu uit de onderzoeksfase zijn en binnenkort kunnen beginnen met behandeling.

Meiden, hormonen prikken of niet strakjes. Ik lees van iedereen dat als je je eenmaal over de drempel van de eerste prik hebt heengezet dat het allemaal best meevalt als je het doel voor ogen houdt. Het maakt me nu even helemaal niet meer uit. Zeg maar waar ik moet prikken en ik zal het doen dokter
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_19979969
Zow hey Katinka , wat dacht ik wil niet zo lang wachten als de vorige keer?
Mooie score hoor! En dit maal ga je me wel volgen hoor , lekker samen mutsen over pijntjes hier en pijntjes daar maar dan wel leuke pijntjes!

Slaapmeisje spannend ook voor jou dus , je komt een stap dichter bij slaapkindje.
Meis ook voor jou hoop ik dat je snel mag volgen!
Super spannend allemaal!
Tipje als je te horen krijgt dat je moet gaan prikken , vraag dan of je een prik instructie kunt krijgen als men dit niet automatisch al doet.
Dit neemt van te voren al een hoop angst weg , te meer omdat je weet dat het niets tot zeer weinig voorsteld.
Ik kreeg de prik instructie niet en in eerste instantie was ik er rustig onder , mijn vriend zou me prikken en daaree uit...
Maar hoe dichter ik bij dat moment kwam hoe benauwder het me werd en hoe meer ik er tegen op ging zien. Tot nachtmerries aan toe , ik kon toen meteen komen en de drempel was weg!
  † In Memoriam † vrijdag 18 juni 2004 @ 21:40:06 #61
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20003878
Ik zag toen ik voor mijn echo ging een poster hangen met prikinstructie *bibbers*. En ik vind het zo knap van je vriendje dat hij ging prikken Xanthe! Slaapvriendje zou niet eens in mijn buurt durven komen als het zover is. Wat dat betreft zijn de meeste mannen (en zeker de mijne) watjes hoor
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † vrijdag 18 juni 2004 @ 21:41:01 #62
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20003902
katinka, morgen is de grote dag. Hoe voel je je nu? Hopelijk kun je een beetje slapen vannacht!
  vrijdag 18 juni 2004 @ 22:15:09 #63
3011 E.T.
pi_20004731
Katinka, succes morgen!
Ken je alle truukjes nog?
pi_20004939
mwah, trucjes? Ik heb het geloof ik verdrongen allemaal....
Nee, grapje, hietr alles goed hoor. Bad loopt vol en ga daar eens lekker lang in liggen.
Vandaag de hele dag geshopt, dus geen tijd gehad om te piekeren.
Nu verkeer ik weer in een roes en dat hou ik zo tot morgenavond (is de bedoeling he)
Als ik aan de details denk wordt ik heel nerveus, dus dat doe ik maar niet...

Bedankt allemaal!
pi_20005804
Suc6 katinka!
Superrrrrrr spannend allemaal!
pi_20005970
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 21:40 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik zag toen ik voor mijn echo ging een poster hangen met prikinstructie *bibbers*. En ik vind het zo knap van je vriendje dat hij ging prikken Xanthe! Slaapvriendje zou niet eens in mijn buurt durven komen als het zover is. Wat dat betreft zijn de meeste mannen (en zeker de mijne) watjes hoor
Mijn vriendje heeft verpleegkunde geleerd en leerde daar al prikken.
Hij heeft nooit problemen gehad met naalden of met prikken.
In 2000 prikte hij zelfs een gezamelijke vriendin die het ook moest doen voor haar
kinderwens en zij vertelde me dat ie erg goed was , dat heeft me gerust gesteld.
Aangezien ik al lijkbleek werd bij het zien van de naald en hij dus prikken kon en mijn mening
daarover erg simpel is "we willen samen een kind , prikken wil hij normaal altijd wel (met wat anders ) , mag ie het ook hiermee doen"
En hij het geen probleem vond hebben we het goed uitgezocht welk tijdstip het beste uit kwam ivm. de ploegendiensten en op zijn werk geregeld dat hij soms een kwartiertje later op zijn werk was en soms een kwartiertje eerder naar huis moest.
Dat was geen probleem en zo werd mijn probleem van het niet durven prikken al snel opgelost.
Als die oplossing er nou niet geweest was denk ik dat ik het wel zelf had gedaan...
Het is een drempel waar je overheen moet , maar als er zoveel vrouwen zijn die het zelf kunnen....
  vrijdag 18 juni 2004 @ 23:43:01 #67
1087 Merisse
broddeltante
pi_20007244
Katinka, veel sterkte en succes morgen!
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  † In Memoriam † zaterdag 19 juni 2004 @ 12:06:51 #68
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_20013638
katinka, ik hoop dat het allemaal goed is gegaan vandaag. Nu maar lekker relaxen en jezelf maar even verwennen met allemaal lekkere hapjes, drankjes, goeie film etc.
pi_20026781
Dankjulliewel, hier alles ok hoor. Lekker geslapen vanmiddag. Er zijn 8 eitjes gevonden en het was een stuk minder pijnlijk dan de vorige keer, dus dat viel mee! Heb wel wat napijn gehad, maaar ook niet zoveel als de vorige keer. Zaadjes waren ok, dus nu afwachten tot dinsdag.
Hehe dit zit er weer op; wat een opluchting!
  FOK!fossiel zaterdag 19 juni 2004 @ 23:02:31 #70
2628 Karin
pi_20026927
Fijn dat het goed ging Katinka! En ook erg lekker dat het je meeviel.
Nu gaan we hard duimen dat het goed gaat met de bevruchting!
pi_20027080
De kaarsjes branden hier en mijn duimen slijten behoorlijk de komende dagen!
Super spannend vind ik het allemaal... wat moet het dan voor jou moeilijk zijn die spanningen!
  zaterdag 19 juni 2004 @ 23:15:34 #72
3011 E.T.
pi_20027477
Klinkt goed, katinka!
Nu wordt 't alleen nog maar spannend en heb je 't helemaal niet meer zelf in de hand.
pi_20028179
Tja, ik ben nu helemaal niet gespannen; dat is nog de afkick van de punctie...na dindag gaat de spanning wel weer toe nemen, zeker de 2e week als het verdict dichterbij komt. Moordend gewoon.
Maar ik probeer dit ontspannen gevoel zo lang moegelijk vast te houden en vooral er in te blijven geloven. Met jullie duimpies moet ik toch een heel end komen!
pi_20028523
Misschien zijn de gevoelens ongeveer gelijk als bij de wacht weken van de IUI, dat weet ik niet , maar in dat gavel snap ik wel wat je voelt.
Je gaat door tot het moment bijna daar is en dan breekt het op , word je gespannen en wil je graag weten waar je aan toe bent.
pi_20028590
he Xanthe, ik las je probleem met je moeder en dat je je behoorlijk zorgen maakt; meid keep cool! Gelukkig zijn er bij jou geen ernstige DESafwijkingen gevonden. Hou je daaraan vast! En je moeder, tja misschien moet je haar een tijdje uit je hoofd zetten... (hoe moeilijk dat ook zal zijn). Probeer te relaxen en vertrouwen te houden....En neem van deze DES-dochter aan het soms beter is om niet alles te weten. Dus als niet is aangetoont dat jij er een bent, vergeet het dan (voorlopig)...................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')