Ik vind die folk-muziek van ze juist zo prachtig! Het nummer When ye go away bijvoorbeeld: die prachtige melancholische tekst, die wat ijle mandoline, die vrolijke fiddle die eigenlijk niet vrolijk is maar eerder een beetje triest, en oh die stem. Wat een volmaakt nummer, om te huilen zo mooi.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:37 schreef fripper het volgende:
De eerste 3 zijn erg goed ; The Waterboys , A Pagan Place en This Is the Sea
De 2 folk-albums zijn wel aardig (Fisherman's Blues, Room to Roam) .
Daarna is de Waterboys-naam weer een paar keer gebruikt , omdat dat blijkbaar beter verkoopt dan Mike Scott. Maar dat heeft weinig meer met The Waterboys te maken.
Toch beter luisteren want ook het latere werk is echt de moeite waard!quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:37 schreef fripper het volgende:
De eerste 3 zijn erg goed ; The Waterboys , A Pagan Place en This Is the Sea
De 2 folk-albums zijn wel aardig (Fisherman's Blues, Room to Roam) .
Daarna is de Waterboys-naam weer een paar keer gebruikt , omdat dat blijkbaar beter verkoopt dan Mike Scott. Maar dat heeft weinig meer met The Waterboys te maken.
Ik heb 'm zo'n twee jaar geledebn voor de tweede keer live gezien (eerste keer was in het voor prog van The Simple Minds jaaaaaaaaaaaren her) en dat was inderdaad zoals jij beschreef. Ik verwachte een uitgkouwde retrtrip maar ik werd muzikaal 100% overtuiigd! geweldig!quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:38 schreef Mjam het volgende:
Het concert dit jaar in Vredenburg staat in m'n top 5 van beste concerten ooit. Die afwisseling van lyrische Schotse muziek en vette rock is zo lekker. Mike Scott is nou niet direct een sexsymbool, maar wat een charisma. En die stem!
Onder andere staat er een ruim 7 minuten durende versie vanSweet Thing op wat me overtuigd heeft vandaag (gister?) de CD Astral Weeks te kopen (en dat is ook zeker niet s mis!).quote:Op zaterdag 22 mei 2004 20:06 schreef PogueMahone het volgende:
Vanmiddag nog Fisherman's Blues gedraaid, ontzettend fijne plaat is dat...
Het titelnummer, World Party, Sweet Thing (iets van Astral Weeks coveren en het niet tegen laten vallen is een wereldprestatie), The Stolen Child, enz.
Mijn favoriet van dit moment staat trouwens op A Pagan Place: The Big Music
Wat staat er eigenlijk op die bonusdisc van This Is The Sea?
quote:Op zondag 23 mei 2004 00:27 schreef fripper het volgende:
Daar gaan we de zondag dan eens aan besteden
Het titel nummer is zo geweldig! Ik heb het nu in 3 versies thuis en alle versies (snel, gewoon, langzaam) zijn fantastisch!quote:Op zaterdag 22 mei 2004 11:38 schreef PogueMahone het volgende:
This Is The Sea, Waterboys en alle andere platen zullen ook nog wel komen...
Sowieso vind ik de gewone versie van Sweet Thing ook al zooo mooi. Mooier dan het origineel van Van Morrison! Nanana, nananana, nananana...quote:Op zondag 23 mei 2004 00:31 schreef Doc het volgende:
Onder andere staat er een ruim 7 minuten durende versie vanSweet Thing op wat me overtuigd heeft vandaag (gister?) de CD Astral Weeks te kopen (en dat is ook zeker niet s mis!).
Astral weeks is één van de hoogtepunten in de rock history. Staat altijd in m'n top vijf lijstje van beste platen ooit.quote:Op zondag 23 mei 2004 00:31 schreef Doc het volgende:
[..]
Onder andere staat er een ruim 7 minuten durende versie vanSweet Thing op wat me overtuigd heeft vandaag (gister?) de CD Astral Weeks te kopen (en dat is ook zeker niet s mis!).
Ik krijg een heel zomer's gevoel bij die CD. Mooi schijfjequote:Op zondag 23 mei 2004 17:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Astral weeks is één van de hoogtepunten in de rock history. Staat altijd in m'n top vijf lijstje van beste platen ooit.
Zo kan je alle nummers wel noemenquote:Op zondag 23 mei 2004 14:07 schreef methodmich het volgende:
The Whole Of The Moon Doc!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |