Vectra | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:03 |
En hier verder! | |
TimmyAsd | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:04 |
deze is het eerst van de 4 ![]() | |
Xcalibur | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:04 |
ok, deze dus ![]() | |
Roel_Jewel | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:04 |
NOS weet tenminste fatsoenlijke beelden te leveren | |
Evil_Jur | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:04 |
jij wint | |
-Mzraki- | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:04 |
quote:Inderdaad, zo hoort het. | |
Disorder | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:04 |
Die twee doden zijn dus officiëel vastgesteld? | |
Vectra | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:04 |
Bij het NOS doen ze er nogal luchtig over. Er wordt gezegd dat het mee valt ![]() | |
DaMart | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:04 |
Op Nederland 1 zag het er uit alsof alle banken op elkaar geschoven zijn ter hoogte van het eerste nog bestaande raam... | |
TimmyAsd | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:04 |
Maar niemand meldt 2 doden.. ook nos niet.. wie dan wel behalve de fp? | |
Libris | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:05 |
TT meldt nu geen doden meer... AMSTERDAM In Amsterdam is rond 18.30 uur aan de oostzijde van het Centraal Station een intercity met passagiers in de zijkant van een leeg treinstel gereden.Volgens de eerste berichten zijn er 16 gewonden,van wie 2 ernstig. Enkele passagiers zitten nog bekneld. De intercity was op weg van Utrecht naar Haarlem.De eerste wagon is door de botsing over de locomotief geschoven. De spanning is van de bovenleiding gehaald.Er zijn twee traumahelikopters en meerdere ambulances ingezet. Vier sporen zijn buiten gebruik.Het treinverkeer van Amsterdam Centraal naar het oosten en zuiden is gestremd. | |
Roel_Jewel | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:05 |
quote:Nope. NOS meldde er niets over. | |
CloudStrife | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:05 |
Niemand zegt iets over 2 doden? Waar haalt FP het vandaan!?! | |
KonnieKipke | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:05 |
wel voorbarig om over 2 doden te praten aangezien er helemaal niets over wordt vermeld. Ook niet op de scanner! | |
Joene | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:05 |
NOS Teletekst meldt 2 doden onbevestigd | |
Vectra | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:05 |
quote:Werd gemeld op teletekst | |
__Saviour__ | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:05 |
teletekst meldde net ook doden, maar nu niet meer | |
Riverwoman | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:05 |
quote:Laten we dan hopen dat er geen doden zijn gevallen... | |
Roel_Jewel | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:05 |
quote:NOS TT meldde dat wel, maar nu niet meer. | |
TimmyAsd | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:05 |
quote:dat vraag ik me ook al af.. | |
stukovich | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:05 |
Jezus, één ongeluk en heel fok doet gelijk aan rampentoerisme en sensatietopics openen. | |
-Mzraki- | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:05 |
![]() ![]() ![]() Voor de mensen die net komen kijken. | |
Dryw.Filtiarn | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:06 |
De 2 "benen" die eerder gezien werden door een aantal mensen zijn dus in ieder geval gelukkig 2 banken. Ik zag op de beelden van het Ned1 nieuws net wel duidelijk een arm uit het voorste raam hangen. | |
Isabeau | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:06 |
Er is sprake van 2 ernstig gewonden (de machinist + de conducteur die meestal bij hem zit?) en nergens van 2 doden. Hoe zit dat? | |
indahnesia.com | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:06 |
de doden zijn toch niet dood idd.. En de NOS doet waarvoor ik belasting betaal, beelden geven. ![]() | |
TimmyAsd | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:06 |
quote:nee, dit gebeurd idd dagelijks.. | |
Ou-Tannu | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:07 |
__Saviour__ | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:07 |
quote:dit is dan ook niet zomaar een ongeluk | |
-Mzraki- | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:07 |
duidelijk banken. Je zag nog wel een reddingswerker binnen in de trein aan het werk, die laatste vrouw aan het bevrijden. | |
indahnesia.com | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:08 |
quote:Ik vermoed/hoop dat de machinist het aan zag komen en op het laatste moment eventjes van zijn stoeltje afstapte. De conducteur zat wellicht met zijn mede-conducteur in zijn eigen hokkie ergens anders in de trein. | |
Xcalibur | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:08 |
dat voorste stuk wagon is best wel omgekruld.... aardig gek als je daar zit ![]() | |
__Saviour__ | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:08 |
die voorkant is echt helemaal omgevouwen. als er iemand daar op het balkon gezeten had, zou ie zeker dood zijn geweest | |
Pizza_Shooter | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:09 |
quote:In zo'n locomotief kan je vrijwel geen kant op, helaas. | |
pekel | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:09 |
quote:Het is ook maar een klein ongelukje zeker? ![]() Kerel, als je lekker appels wilt eten, doe dat, maar ga hier geen herrie schoppen. | |
KonnieKipke | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:09 |
metro rijdt tot nieuwmarkt | |
Disorder | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:10 |
quote:Wat een geil wijf blijft het toch ook hè? ![]() | |
indahnesia.com | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:10 |
quote:dan de veiligste plek opzoeken natuurlijk. Het zou beter geweest zijn als het een vaste loc was, dus de andere kant van de trein wellicht, waar ook mensen in kunnen. | |
stukovich | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:10 |
quote:Nee, mogelijk 2 doden, maar zeer waarschijnlijk ook niet. In irak gaan dagelijks weet ik hoeveel amerikanen dood. Zie je daar mensen net zoals hier meteen in rep en roer zijn, en iedereen ahhhhhhhh en ohhhhhhhh wat erg roepen. Sensatiebeluste proleten | |
Ou-Tannu | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:12 |
quote:nja Dscaler moest picje van die TV ding maken achter dr maar dat deed die dus niet ![]() maar zo ist ook niet verkeerd toch? :p | |
indahnesia.com | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:12 |
quote:tief op. Irak is niet mijn achtertuin dus verrot het me wat daar allemaal aan de hand is, om het maar eens bot te zeggen. Niet zo schijnheilig doen dat je ook niet zo denkt. ![]() | |
TimmyAsd | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:12 |
quote:Wat doe je dan hier in vredesnaam.. | |
Dryw.Filtiarn | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:12 |
quote:1) Irak is iets anders dan Amsterdam wat voor iedereen binnen zo'n 200KM afstand ligt 2) Het is in eigen land | |
Isabeau | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:12 |
quote:Moraalridder alert. | |
-Mzraki- | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:12 |
quote:Ja, en weet je waarom? De doden in Irak zijn militairen, noem het dom, maar het blijft risico van het vak. Het ongeluk wat net gebeurd is had heel veel mensen kunnen overkomen. Dagelijks nemen duizenden mensen die route, duizenden mensen komen op het CS, dáárom is dit zo belangrijk. Mensen realiseren zich nu dat de omgeving toch niet zo veilig is als het lijkt. | |
Caen | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:13 |
het viel ook wel mee.. ik zat in de 2e wagon... en het ging echt langzaam... max 20km/u.. en hij stopte in 3 meter ofzo.. 'k stoote m'n knieen tegen de stoel voor me.. maar niets erg... ging aan de achterkant van de wagon naar buiten... en toen zag ik dus de wagon voor me..... zag er wel stoer uit.. dus ik foto maken met m'n telefoon... en toen zag ik dus een vrouw uit de wagon hangen... was best minder... | |
Mr_Rammstein | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:13 |
quote: ![]() | |
Nolius | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:13 |
![]() Echt heftig deze... | |
pekel | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:13 |
quote:Je lijkt dat wijffie van SBS6 die in Dit Was het Nieuws zat wel. ![]() | |
smash789 | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:14 |
stukovich ![]() ![]() ![]() ![]() Probeert ie een beetje stoer over te komen hahah! | |
KonnieKipke | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:14 |
quote:3m? Lijkt me wel wat meer meters als ik dat zo zie ![]() | |
stukovich | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:15 |
quote:Aapjes kijken. FF ontopic: Ik vind het natuurlijk ook hartstikke erg wat er gebeurt is. Sinds de privatisering van de NS is de situatie van het bedrijf achteruit gegaan en dat blijkt vandaag ook maar eens. De verpaupering van de infracstructuur enz... Sterkte voor die mensen. | |
Roel_Jewel | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:15 |
quote:echt duidelijk vind ik de foto niet. | |
pekel | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:15 |
quote: ![]() | |
-Mzraki- | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:15 |
quote:Je dacht niet even, kijken of er in de 1e wagon iemand misschien dringend hulp nodig heeft? Tja, achteraf is het natuurlijk makkelijk te zeggen, ik zou sowieso niet weten hoe ik in zo'n situatie zou reageren. Je hebt geluk gehad, laten we het daar op houden. | |
TimmyAsd | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:15 |
quote:ik denk 2 dingen: je bent best snel thuis dan... en hoe oud ben je in hemelsnaam? Het zag er stoer uit?!? | |
Dryw.Filtiarn | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:16 |
Ik moet zeggen dat de schade wel erg groot is als het maar 20km/u zou zijn volgens jou Caen. Ik weet niet, maar ik denk dat er wel een iets hogere snelheid nodig is om dit resultaat te krijgen. | |
Evil_Jur | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:16 |
Nu weer op CNN, ongeveer 5 seconden.... | |
-Mzraki- | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:16 |
quote:mwa, het is onderhand al weer 3 kwartier geleden. | |
gamekeeper | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:16 |
Ik heb een paar foto's: http://home.deds.nl/~gamekeep/treinramp/ | |
TimmyAsd | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:16 |
quote:dan denk je dus net als de meesten.. alleen vertaal je dat dan een beetje anders.. | |
smash789 | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:16 |
Caen, laat dan die foto die je hebt gemaakt zien, het is anders zo moeilijk te geloven. Lijkt mij dat je veeeeeeeeeeeeeeeeel minder schade hebt als ie maar 20km/u ging. Jezus, dat ding is helemaal omgebogen, dat lukt je toch niet met 20km/u? MINSTENS 40km/u denk ik. | |
Isabeau | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:16 |
quote:Gelukkig dat jullie zo langzaam gingen; moet ook wel want je reed net het station bijna binnen. En dat van die vrouw, heb je dat goed gezien? Wat erg.. | |
Youssef | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:17 |
Ik heb heel wat gemist kennelijk ![]() | |
Dryw.Filtiarn | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:17 |
quote:Alsof die privatisering er iets mee te maken heeft. Dit kan altijd gebeuren hoe goed iets ook georganiseert is. | |
KonnieKipke | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:18 |
quote:Een trein rijdt ook met 40 het station binnen... | |
NewOrder | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:18 |
quote:Je vergeet het gewicht van de trein mee te tellen... | |
gateway | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:19 |
quote:ja zo'n trein drukt wel ff door | |
Mr_Rammstein | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:22 |
quote:feit is wel dat de infrastructuur en het materieel verslechtert is (net als wat in Engeland het geval was) | |
-Mzraki- | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:23 |
quote:aye, en dan is het eens wachten tot er wél een chloortrein op een andere trein klapt. Dan denk men pas dat het wel handig is wat meer geld aan het OV uit te geven ipv wat minder ![]() | |
Dryw.Filtiarn | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:23 |
quote:Maar dan vraag ik me nog af waarom dat iets te maken zou hebben met DIT ongeval. Kijk als het zou gaan om de ontsporing van een trein of iets dergelijk zeg ik JA, het komt door de verslechterde situatie bij de spoorwegen. | |
Ou-Tannu | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:23 |
quote:die hebben ze van mij gejat ![]() ![]() | |
cinnamongirl | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:24 |
Ik kan me niet voorstellen dat je dat overleeft als je in die eerste wagon zat. Vreemd dat de nieuwsberichten zo vaag blijven wat betreft doden en gewonden. Het zal wel zijn omdat er nog een aantal mensen beklemd zit, die nog niet bereikt zijn door de reddingswerkers. | |
KonnieKipke | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:24 |
ik snap sowieso niet waarom mensen nog met OV willen reizen ![]() | |
cinnamongirl | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:25 |
quote:De kans op een auto ongeluk is honderden malen groter hoor... | |
Eveli | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:25 |
(CNN) -- A passenger train and a freight train collided at Amsterdam's Central Station, injuring several people and trapping many in damaged rail cars, a spokesman for the Amsterdam police said. The accident took place Friday about 5:10 p.m. (12:10 p.m. ET), said spokesman Ron Moes, and emergency personnel were on the scene trying to free the trapped passengers. "It looks serious," he said. "We don't know yet whether there are a lot of people on the train at this time." Moes said the scene was "very busy and we are trying to find out exactly what is going on." A Reuters journalist on the scene said the front carriage of one of the trains was resting on top of the locomotive of the other. A spokesman for the Dutch Railways, which operates the train system in the Netherlands, told Reuters that the train carrying the passengers was heading to the western city of Haarlem. Train traffic to and from the Dutch capital has been suspended, the news agency reported. Bron: CNN http://home.deds.nl/~gamekeep/treinramp/ Hier foto's | |
Pizza_Shooter | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:25 |
quote:Het kan altijd wel gebeuren. Maar sinds de privatisering holt de NS behoorlijk hard achteruit. | |
indahnesia.com | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:25 |
quote:materieel? je moest eens weten wat een verbeteringen er zijn gedaan en hoeveel nieuw spul er gekocht is. Valt best wel mee. infrastructuur? Niet slechter als voor de privatisering, ware het niet dat het hier wat bureaucratisch geworden is door al die zelfstandige bedrijfjes. | |
TimmyAsd | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:25 |
quote:omdat mensen in de spits niet zo happig zijn op ellendelange file's? het erg relaxed is? | |
Lindaisa | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:25 |
nu nederland 1 | |
Mr_Rammstein | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:26 |
quote:voorlopig is dat nog niet bekend, maar het zou naast menselijk falen dus aan de infrastructuur hebben kunnen gelegen. (dus ook slecht onderhoud aan wissels, seinstoring, of iets dergelijks) | |
sa-sa | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:26 |
quote:Nee, met de auto kan er geen ongelukken gebeuren... ![]() | |
__Saviour__ | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:26 |
quote:maar de NS is niet verantwoordelijk voor onderhoud van het spoor zelf | |
Eveli | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:27 |
Nu weten we min of meer ook hoe een aanslag als die in Madrid er bij Nederlandse treinen uit zou zien. ![]() | |
Roel_Jewel | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:27 |
vrouw nog steeds bekneld. of zich voorin in de trein nog mensen bevinden is nog ondduidelijk. | |
KonnieKipke | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:28 |
at5 nieuws zo maar kijken.. Die vertellen meestal wel alles... | |
Ou-Tannu | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:28 |
TimmyAsd | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:28 |
quote:dan heb je dat totaal mis... | |
Mr_Rammstein | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:28 |
quote:Nee precies en dat is wat ik bedoel.. Railinfra die gaat over het spoor, de NS over de coördinatie/kaartverkoop/etc, weer een anders bedrijf over het materieel, goederenvervoer, etc.. Zo ontstaan dus fouten.. Net als door die bureaucratische rompslomp bij de gemeentes | |
Isabeau | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:28 |
quote:Dat vind ik veel enger klinken dan "het valt allemaal wel mee..." | |
Libris | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:28 |
Ik denk eigenlijk ook dat het erger uitziet dan het werkelijk is, de foto's zien er erg schokkend, maar als het inderdaad met 20 km/h is gebeurd dan is de impact niet zo groot geweest and heeft het gewicht van de trein (10 a 12 wagons) de voorste wagon omhoog gedrukt, als dit niet te snel gebeurd zijn mensen uit het voorste gedeelte naar achteren gevallen en dus niet bekneld geraakt. En dan nog een geluk dat het vandaag een stuk rustigere spits is dan normaal (denk vooral aan studenten die eerder naar huis zijn gegaan..) | |
Roel_Jewel | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:29 |
quote:ik ook ja. | |
KonnieKipke | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:30 |
quote:sorry maar 30 minuten file heb ik er wel voor over om heerlijk relaxed met een muziekje zonder geblaat, geschreeuw, gebel en gebedel van andere mensen te hebben... Hier in Amsterdam is OV echt niet zo leuk en dat zou jij moeten weten.. Bovendien bespaar je na 19.00 's avonds tijd. | |
Roel_Jewel | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:30 |
quote:zie ik op die tweede foto die vrouw "zitten"?> | |
Insomaniac | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:30 |
Ik zit 4 dagen per week in de trein. *ril | |
KonnieKipke | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:30 |
quote:in ieder geval kan ik dan zeggen dat het niet mijn schuld was.. ![]() | |
Libris | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:31 |
quote:hoop ik..... duimt dat het echt meevalt... | |
Mr_Rammstein | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:31 |
quote:dat zou best kunnen ja (wit en blauwe kleding of iets dergelijks) | |
KonnieKipke | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:31 |
* KonnieKipke lurkt AT5 nieuws | |
F-racing | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:31 |
quote:yep ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:31 |
quote:ik gok dat t een hulpverlener is eigenlijks want t liep toen net langs dat gat waar een ruit hoort te zitten zeg maar | |
Caesu | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:31 |
waarschijnlijk zat er niemand helemaal voorin. anders ben je wel dood volgens mij. die trein uit heerlen-haarlem is enorm lang - voor en achterin is het meestal het minst druk. één vrouw zit nog steeds bekneld. | |
TimmyAsd | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:32 |
quote:na 19.00 uur wel.. en ik erger me idd kapot aan het OV in A'dam.. maar dan vooral de trams, bus en de metro (50).. de trein rijdt tenminste in meer dan 80% van de gevallen op tijd.. de tram is volgens mij nooit op tijd.. en de bus slaat zelfs een paar keer zijn rondje helemaal over.. | |
Isabeau | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:33 |
quote:Er hangt een arm uit het raam op die foto.. | |
cinnamongirl | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:34 |
quote:Het lijkt wel een hand aan een draadje br... | |
autocue | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:34 |
quote:Dat helemaal links moet ongetwijfeld een mens zijn ![]() | |
My_Way | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:34 |
quote:Nee, het raam daarvoor,daar hangt iemand ![]() | |
Mr_Rammstein | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:34 |
quote:Nou zie ik hem ook ja ![]() | |
Roel_Jewel | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:34 |
quote:dat was me nog niet eens opgevallen ![]() ![]() ik was gericht op 't raam in 't midden van de foto zeg maar. daar lijkt aan de rechterkant een hoofd zichtbaar te zijn. | |
Libris | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:35 |
ja, bah, erg minder | |
Dryw.Filtiarn | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:35 |
Er hangt ook een hoofd met lang blond haar bij volgens mij | |
Ou-Tannu | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:35 |
quote:nou je t zecht ![]() bij dat andere ruit met die banken liep toen iemand dacht dat je dat bedoelde ![]() | |
Caesu | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:35 |
quote:jezus je hebt gelijk ![]() | |
weirdinside.nl | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:36 |
[offtopik] Hij gaat lekker bij nu.nl; ![]() ![]() [/offtopik] | |
Mr_Rammstein | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:36 |
Machinist is ongedeerd meldt at5 | |
Roel_Jewel | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:36 |
op de onderste foto van die drie is die arm niet meer te zien overigens. | |
DaMart | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:37 |
quote:Inderdaad. Dat ziet er echt niet prettig uit zo... ![]() | |
cinnamongirl | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:37 |
quote:Zijn dat armen om die gele stoel heengeklemd? dus voorin, eerste raam, tweede foto? Zie het niet zo goed. | |
Ou-Tannu | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:37 |
quote:t lijkt er wel op ja ![]() ![]() ![]() ![]() kan ook een stuk bekleding zijn van een bank though maar een hoofd zou net zo goed kunnen ![]() | |
Mr_Rammstein | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:37 |
dat was dan die beklemde vrouw.. die is eruit gehaald hoorde ik op de scanner | |
TimmyAsd | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:37 |
de persoon van wie die arm is, kan toch niet meer leven lijkt me.. ik hoop vadat deze het overleeft, zou ik een wondertje noemen.. | |
Roel_Jewel | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:38 |
quote:lastig te zien, maar 't lijkt er wel op. | |
Isabeau | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:38 |
Ik zie nu ook dat hoofd met blond haar, lijkt me een vrouw ![]() | |
DaMart | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:38 |
Van de site van de NS:quote: | |
My_Way | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:38 |
quote:Ja, en een arm uit het raam.Haar hoofd kan je ook zien volgens mij | |
Roel_Jewel | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:38 |
quote:op de onderste foto is die arm niet meer te zien. | |
Roel_Jewel | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:39 |
quote:je ziet de rechterarm inderdaad ook. | |
Caesu | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:39 |
quote:wat een sufferds zitten daar. als ze geen plaatje hebben pleuren ze dat er maar op. | |
Isabeau | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:39 |
Dan hoop ik maar dat zij degene is die bekneld zat en er nu uit is. Levend hopenlijk. | |
Ou-Tannu | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:40 |
quote:dies er vlak na genomen vanaf ned 1, | |
Sanne | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:40 |
op AT5 nu iemand die het over onbevestigde berichten heeft van 8 doden. | |
TimmyAsd | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:40 |
quote:dan is dee persoon al weggehaald ![]() de geruchten gaan dus wel dat er 2 doden zijn gevallen.. | |
KonnieKipke | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:40 |
8 doden gevallen volgens AT5 nieuws ![]() | |
Mr_Rammstein | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:40 |
![]() ![]() Onbevestigde berichten van hulpdiensten melden 8! doden op At5 ![]() | |
TimmyAsd | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:41 |
quote: ![]() | |
static | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:41 |
Mijn neef is daar nu ter plaatse (bij het veldhospitaal) om live verslag te doen, ik ga hem maar niet bellen hoe het nou zit. | |
Ou-Tannu | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:41 |
quote:ziet er naderhand gezien wel een beetje levenloos uit.. :S | |
Mr_Rammstein | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:42 |
sja ik denk dat ze het aantal doden pas bij de persconferentie bekend zullen maken | |
F-racing | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:43 |
quote:this een foto..... ![]() | |
TimmyAsd | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:43 |
al het mogelijke materiaal van de A'damse brandweer is uitgerukt.. ik wil er niet aan denken dat er errgens anders brand uitbreekt.. of zie ik dit verkeerd? | |
Disorder | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:43 |
8 Doden? Dan zullen er aardig wat in dat voorste gedeelte gezeten hebben. | |
Ou-Tannu | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:43 |
quote:DOH! maar zou jij dr zo bij hangen als je niet dood / zwaar gewond bent? | |
DaMart | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:43 |
quote:Helaas zou het kunnen natuurlijk. Als je in het voorste deel van die wagon zat, en je ziet hoe die er nu uitziet, zouden daar mijns inziens mensen kunnen hebben gezeten die het ongeval niet hebben overleefd. | |
Mr_Rammstein | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:44 |
quote:Er wordt altijd wel een autospuit en ladder achter de hand gehouden en anders rukt de brandweer van een omliggende gemeente uit (halfweg, Zwanenburg, Ouderkerk a amstel, Duivendrecht, Nieuwendam, etc). Waarschijnlijk staan deze inmiddels zelfs al standbij (vrijwillige korpsen) of zijn ze paraat in de Amsterdamse kazernes inmiddels. | |
Disorder | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:44 |
quote:Okay, nu zie ik het pas echt goed. Als je goed kijkt kun je beide armen van deze persoon zien. De andere arm klemt om de stoel heen. | |
QOnline | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:44 |
quote:Beschikbaarheid wordt regionaal gecoördineerd, brandweerwagens van andere korpsen vullen de Amsterdamse aan. Sommige wagens worden daar reeds heen gedirigeerd uit voorzorg. | |
F-racing | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:44 |
quote:als dit de enige manier is om zo te liggen/hangen.....joh ik weet het toch ook niet ![]() | |
static | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:45 |
quote:For the record: hij is verslaggever/presentator bij AT5 en geen ramptoerist voordat we dat weer krijgen. ![]() | |
KonnieKipke | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:45 |
quote:geh, wel triest dat een website die "nu" pretendeert, na 2 uur na een ongeluk nog niets vermeldt ![]() | |
indahnesia.com | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:46 |
8 doden? jee.. dat is heel wat in vergelijking tot de "het valt nog wel mee" van het NOS journaal... hopelijk niet dus. | |
Libris | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:47 |
AT5 heeft beelden online www.at5.nl | |
Roel_Jewel | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:47 |
we weten niet of en zo ja hoeveel slachtoffers er vóór het gedeelte dat we nu steeds zien nog zijn. | |
Isabeau | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:48 |
Ik vond dat "het valt wel mee" ook heel erg voorbarig. Iedereen kan zien dat het voorste deel helemaal in de kreukels ligt en je maakt mij niet wijs dat daar he-le-maal niemand zat/stond. Daarbij werd er gezegd dat het nog niet eens bekend was òf er mensen zaten, hoe kan je dan wèl zeggen dat het allemaal meevalt. | |
Roel_Jewel | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:48 |
quote:ze meldden om 19.26 al iets, maar wel met ;t verkeerde plaatje. | |
Mr_Rammstein | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:48 |
Sjonge ene Meneer Vermeulen van de verzekering meldt zich al bij de politie ![]() | |
Roel_Jewel | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:48 |
quote:yup. en dat van die mogelijk beknelde mensen werd pas door die kerel van de NS aan 't einde van 't journaal gezegd. | |
magicel | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:49 |
8 doden....Als ik het goed heb, liep de trein Amsterdam binnen. Ik kan mij voorstellen dat er al wat mensen naar de uitgang zijn gelopen en in <hoe heet dat hokje bij de in- en uitgang ook al weer> hebben gestaan. Volgens de foto is daar weinig meer van over. | |
indahnesia.com | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:50 |
de trein kwam het station binnen, DUS gaat juist iedereen naar de balkons toe. Het liefst als állereerste, want dan kunnen we snel de trein uit, toch? Of ben ik nu de enige die dat opvalt? | |
Mr_Rammstein | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:50 |
quote:ik heb vaak de gewoonte vast naar het balkon te lopen als de trein het station bijna binnenrijdt, duseh.. | |
NiXz | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:50 |
Linkje naar NOS bericht met foto | |
QOnline | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:50 |
quote:De 8 doden zijn nog steeds onbevestigd. Er is geen enkele melding hierover op de sites van NOS, ANP of AT5. Ook op teleteksten RTL en NOS wordt hierover niet gesproken. Derhalve is het nog steeds een gerucht. | |
__Saviour__ | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:52 |
quote:shit ja. grote kans idd dat er mensen op het balkons stonden | |
Isabeau | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:53 |
quote:Nee, precies wat ik dacht. Ik gelóóf domweg niet dat daar niemand stond. | |
Morpheus | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:53 |
quote:Dat is het laatste wat de politie nu aan hun kop wil hebben. | |
Libris | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:53 |
NOS dus: In Amsterdam is rond 18.30 uur aan de oostzijde van het Centraal Station een intercity met passagiers gebotst op een lege dubbeldekker. Daarbij zijn twintig gewonden gevallen, van wie twee ernstig. Twee mensen raakten bekneld. Een van hen is inmiddels uit de trein bevrijd. De eerste intercitywagon is door de botsing over de eigen locomotief geschoven en steekt de lucht in. De intercity was op weg van Heerlen naar Haarlem. De lege trein was aan het rangeren. Op een wissel ter hoogte van het voormalige TPG-postexpeditiecentrum botste de intercity frontaal op de lege dubbeldekker. De twee machinisten wisten zichzelf te bevrijden. Een machinist raakte lichtgewond. Ramen ingeslagen Brandweerlieden hebben de ramen van de eerste wagon ingeslagen om de gewonden uit het verwrongen treinstel te halen. De ravage is groot. Voor de veiligheid van de passagiers en hulpverleners is de spanning van de bovenleiding gehaald. Het treinverkeer van en naar Amsterdam Centraal is gestremd. Het stationsplein is ontruimd en de Prins Hendrikkade is afgesloten. De stationshal van het Centraal Station is niet toegankelijk voor het publiek en reizigers. Voor informatie over de slachtoffers is een informatienummer geopend (0800-0540). Het is nog onduidelijk hoe de twee treinen op hetzelfde spoor terecht zijn gekomen. De divisie Rail van de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) en de Raad voor de Transportveiligheid stellen een onderzoek in. | |
indahnesia.com | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:54 |
quote:het kan niet zo zijn dat dat balkon leeg was, echt.. no way.. | |
Mr_Rammstein | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:55 |
quote:En toch lopen ze er over te discussiëren via de porto ![]() | |
magicel | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:57 |
Twee dingen die opvallen: De schade tussen de loc en de dubbeldekker lijkt beperkt. De wagon is OVER de loc heen gegaan (links of rechts uitknikken lijkt meer voor de hand) | |
Caesu | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:58 |
quote:het kan wel leeg geweest zijn. meesten nemen het balkon in het achterste gedeelte van de wagon - dichterbij de trappen. deze trein is héél lang. als je helemaal voorin uitstapt moet je ver teruglopen om bij een trap te komen. | |
Libris | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:58 |
TT meldt al een mogelijke oorzaak: Mogelijk zijn ze door een wisselstoring op hetzelfde spoor terechtgekomen. Beetje snel en voorbarig misschien | |
Mr_Rammstein | vrijdag 21 mei 2004 @ 20:59 |
quote:Wisselstoring? zou je eigenlijk beter met een luchtfoto kunnen zien | |
indahnesia.com | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:00 |
quote:in theorie kan alles, maar mensen doen er alles aan een plekje bij een deur te hebben om eruit te gaan. | |
KonnieKipke | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:02 |
quote:hij zei ook duidelijk dat dat zijn eerste indruk was.. | |
#ANONIEM | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:02 |
quote:Dat was toen bij dat ongeluk op Den Haag ook, de wielen stonden nog op de grond tegen het stop-hekje aan, de coupé zelf was de lucht in gegaan. Het zal wel iets natuurkundigs zijn ofzo. Vanwege het gewicht zit er heel veel kracht achter, en dat moet toch ergens heen. Naar boven zal wel de minste weerstand bieden. | |
MurDocK_dc | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:04 |
quote:Lijkt mij als volgt te verklaren: De enorme kracht die bij zo'n botsing vrijkomt heeft duidelijk het zwakste punt opgezocht. Omdat de trein zo te zien rechtdoor reed is het het logisch dat de wagon in elkaar gedrukt werd en zelfs over de loc heen schoof. Dit laatste komt ook door de vorm van achter/voorzijde van de loc. | |
Jalu | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:04 |
quote:Lijkt me toch een structurele zwakke plek in het ontwerp van het NS materieel... Dit is inderdaad niet de eerste keer dat dit op deze manier gebeurt. | |
indahnesia.com | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:06 |
quote:NS materieel? het standaard onwerp van de trein bedoel je dan toch.. Maar misschien is dit wel vele malen veiliger dan een kreukelzone dwars door de coupe zelf... | |
Jalu | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:09 |
quote:Nee, ik heb het toch over de NS treinstellen. Bij vergelijkbare buitenlandse ongelukken heb ik dit soort reacties van treinen nooit gezien, en dit is al zeker de tweede keer dat het bij een Nederlandse trein op deze manier gebeurt. Zeker gezien het feit dat de snelheid erg laag geweest moet zijn en de manier waarop de halve wagon omgevouwen is... | |
AcidTrance | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:09 |
Die trein heeft heel veel 1ste klas rijtuigen, en van de 2de klas zitten ze altijd voor of achteraan. [ Bericht 3% gewijzigd door AcidTrance op 21-05-2004 21:10:51 (typo) ] | |
magicel | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:09 |
quote:Bij de dubbeldekker is de kreukelzone duidelijk zichtbaar. Tussen de deur en de laatste zitplaatsen. Als de kracht aan de voorzijde van de loc ongeveer net zo groot was als aan de achterzijde, dan heeft de kreukelzone aardig z'n best gedaan. | |
Libris | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:09 |
Of dat de coupe dwars het perron op schuift.... | |
#ANONIEM | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:11 |
quote:Bij het ongeluk op Den Haag was het juist beter dat de wielen bleven staan en de coupé losraakte. Anders had de coupé in de kreukels gelegen. | |
indahnesia.com | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:11 |
quote:da's ook een minder fraaie oplossing. Dan vind ik deze toch de meest nette in een dergelijke situatie. | |
Jalu | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:12 |
quote:Wel jammer voor die mensen die toevallig in dat als erger als een harmonica opvouwende deel zitten... | |
KonnieKipke | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:13 |
Die rijtuigen zijn gebaseerd op de eerste koploperrijtuigen 4001-4004 en zijn gebouwd in Aken door Talbot. | |
Libris | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:14 |
quote:En geluk voor de mensen die op het perron stonden.... Denkend aan die mensen, die zullen ook wel een hartverzakking hebben gehad... | |
indahnesia.com | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:14 |
quote:dat is zonder meer waar, het is altijd een afweging, nooit een voorkoming van iets als dit. | |
Jalu | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:16 |
quote:Dan is het blijkbaar toch een typische reactie voor deze rijtuigen, bij dat vorige ongeluk waar een rijtuig omhoog schoot, ging het ook om een koploper volgens mij... | |
VOR | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:23 |
quote:Nee, dat was er een van t type sprinter. | |
Caesu | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:24 |
maar het is een vertrekkende trein toch? zal het balkon wel leeg zijn. | |
Sanne | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:25 |
quote:de trein uit Utrecht die aankwam op het CS | |
Libris | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:25 |
Dan nog even een update van nieuws.nl Er zijn ongeveer twintig mensen gewond geraakt bij de botsing tussen een intercity en een leegstaande trein net voor het Centraal Station in Amsterdam. Volgens onbevestigde berichten zijn er twee doden gevallen. De trein waar de slachtoffers in zitten is bovenop de lege trein geschoven. De eerste paar meters van de trein zijn daarbij totaal verkreukeld. Brandweermensen zijn bezig om de gewonden uit de verongelukte intercity te halen. Er lijkt aanstalten te worden gemaakt om beknelde passagiers los te knippen uit de trein, zo meldt een ooggetuige vanaf het dak van een naastgelegen hotel. De reddingsoperatie lijkt erg moeilijk te zijn door de bouwput naast het station. De traumahelicopter staat dan ook een eindje er vandaan. Adele Geritzen, een toerist, heeft het ongeluk zien gebeuren. Ze hoorde een hele luide klap en heel veel geschreeuw. "Ik zag eerst geen mensen, die waren allemaal naar beneden gedoken. Even later kwamen ze weer omhoog." Inmiddels zijn er twee traumahelikopters gearriveerd. Het station is ontruimd en afgesloten. Volgens geruchten zijn er twee doden gevallen en om en nabij de twintig gewonden. De politie wil dit nog niet bevestigen. Het treinverkeer ligt gedeeltelijk stil. De bemande trein was afkomstig uit Utrecht. Vier sporen van het station zijn buiten gebruik. | |
Mr_Rammstein | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:27 |
hmm nou ik hoorde 10 minuten geleden dat de helikopters alweer weg zijn | |
Sjimmie | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:31 |
Botsing treinen bij CS: 20 gewonden Bij een botsing tussen twee treinen aan de oostzijde van Amsterdam CS zijn 20 gewonden gevallen. Twee van hen zijn zwaargewond geraakt. Twee slachtoffers zijn in de trein bekneld geraakt. Dat zei een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD). De machinisten zijn er volgens hem goed van af gekomen. Een raakte lichtgewond, de ander bleef ongedeerd. Het is volgens de KLPD niet bekend hoeveel passagiers in de intercity zaten die frontaal op de andere, lege trein botste. De laatste trein kwam uit het station. Over de oorzaak van het ongeval kon hij nog niets zeggen. | |
meneer draak | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:32 |
hebben ze nog mazzel dat het de dag na hemelvaart is. Vandaag waren veel mensen vrij, het had dus erger gekunt. En dan te bedenken dat ik 11 uur voor dit ongeluk in dezelfde trein heb gezeten | |
Morpheus | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:33 |
quote:volgens mij is dat ook de bedoeling. Het balkon is de kruekelzone van de trein. Hoe erg het ook is voor de pasagiers die daar vertoeven, zeker nu. Daarmee spaar je wel de pasagiers die verderop in de trein zitten. Waarom niet langs de trein? héél simpel, als de trein naar rechts of links schiet, kan er een tegemoet komende trein op een ander spoor er ook op knallen, dan is de ravage helemaal niet te overzien. | |
Mr_Rammstein | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:33 |
Laatste nieuws volgens Zonnet: 20 Doden bij treinbotsing ![]() ![]() | |
KonnieKipke | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:34 |
quote:ja en ik 365 dagen en 21 uur geleden in hetzelfde rijtuig ![]() | |
Libris | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:35 |
Nieuwe update van nieuws.nl: De reddingsoperatie na het treinongeluk op Amsterdam Centraal is in volle gang. Op dit moment zijn er nog geen doden geborgen, zo meldt een woordvoerder van de politie. Wel wordt rond 21.15 uur een beknelde vrouw uit de wagon gesneden. De politie weet niet of er in het stuk van het rijtuig dat in elkaar geschoven is nog mensen bekneld zitten. Er is verder nog weinig informatie bekend over het ongeluk. Mr Pieter van Vollenhoven is inmiddels ook aangekomen bij het Centraal Station. Hij is daar om zijn steun te betuigen als voorzitter van de Spoorwegongevallenraad. Gewonden worden opgevangen op de Admiraal de Ruijterweg. Rond half zeven vrijdagavond botste een intercity, afkomstig uit Utrecht en op weg naar Haarlem, frontaal op een lege trein. Dit gebeurde ter hoogte van het oude postkantoor naast het station waarin nu het Stedelijk Museum gevestigd is. De eerste wagon achter de locomotief van de trein uit Utrecht klapte dubbel en schoof omhoog over haar eigen locomotief. Een ooggetuige vanuit het Botel, een drijvend hotel naast het station zag het ongeluk gebeuren: "De dubbeldekker stond stil en de intercity klapte er tegen op. Vlak daarna stond iemand op dak te zwaaien om hulp. Een aantal mensen kwamen uit de trein lopen maar het bleef verder rustig." De vrouw zag de treinen om ongeveer half zeven botsten. Het duurde vervolgens zo'n tien minuten voor er hulpverlening ter plekke was. Het centraal station in Amsterdam is vrijdagavond onbereikbaar mede de spanning . Reizigers wordt aangeraden om een andere route te nemen of om gebruik te maken van de Amsterdamse bussen, trams of metrodiensten. | |
1337Wolf | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:35 |
Ik ben blij dat ik er niet in zat! Nu maar hopen dat de treinen morgen weer kunnen rijden. | |
KonnieKipke | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:35 |
quote: ![]() ![]() | |
KonnieKipke | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:37 |
Overigens triest gesteld met sommige nieuwsdiensten hier in NL.. | |
Caesu | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:37 |
quote:wat lomperds doden en gewonden door elkaar halen. ![]() | |
Mr_Rammstein | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:38 |
quote:Zo weet ik er ook nog wel een.. Ik was van plan vandaag een dagje naar Aken te gaan met mn Pa (maar ja erg koud enzo, brr) dus had ik net zo goed ook in deze trein kunnen zitten op de terugweg ![]() | |
TimmyAsd | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:39 |
quote:Wat is daar dan voor een speciaal gebouw? Ik bedoel, echt op de hoek zit deze straat niet.. | |
Mr_Rammstein | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:41 |
nog ééntje van Zonnet:quote:Sorry hoor maar de Admiraal de Ruijterweg ligt in Amsterdam Bos en Lommer.. lijkt me eerder de Ruyterkade of iets dergelijks }O | |
VOR | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:42 |
Plaatje vanaf de andere kant genomen.![]() NOSnieuws.nl. ![]() RTLnieuws.nl | |
Samson | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:42 |
Treinreizen wordt levensgevaarlijk onderhand ![]() | |
Mr_Rammstein | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:42 |
quote:Er zit een politiebureau, maar dat is veels te klein voor opvang ![]() | |
Libris | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:44 |
quote:En het is de schuld van links... Man, leven is gevaarlijk... zucht | |
TimmyAsd | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:45 |
quote:zoals iemand al zei.. tis in bos en lommer.. niet echt om de hoek.. dat kan gewoon niet kloppen.. | |
Samson | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:47 |
quote:Kan wel zijn, maar waarschijnlijk gaat t om een stomme fout van de wissels of zo lijjkt me, een fout dus van prorail of zoiets? Lekker om wbt je leven aan een stel oetlullen overgeleverd te zijn die de wissels fout zetten....... | |
DaMart | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:48 |
quote:Ik denk dat zolang er niets over de oorzaak bekend is, speculeren weinig zin heeft. Voor hetzelfde geld was het een wisselstroing waar geen mens iets aan kon doen. Niemand weet dat nu, dus het lijkt me geen moment om al conclusies te trekken. | |
spectrumanalyser | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:49 |
och och och wat triest zeg, "nog geen doden geborgen" heel erg slecht dit! | |
Sanne | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:49 |
Dat van Zonnet zal wel een typo geweest zijn, is inmiddels aangepast in 20 gewonden. | |
TimmyAsd | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:49 |
quote:elke dag leg je je eigen leven in andersmans handen. Wie verzekerd mij dat ik morgen niet op straat wordt neergeknalt, dat de tram morgen gigantisch ontspoort. Genoeg wegpiraten die je kunnen doodrijden.. | |
Caesu | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:50 |
quote: ![]() | |
sizzler | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:51 |
Holy F....!!! ![]() Ik stond om half zes nog op m'n trein te wachten op CS!! | |
De_Warme_bakker | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:51 |
wow... Als ik naar een optreden was gegaan waarvoor ik kaaten gewonnen had (wat tot 4 uur geleden nog gepland was) dan had ik nu exactement in die trein gezeten... pffffew... tering he, daar word je stil van | |
KonnieKipke | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:51 |
quote:klopt dus ook geen zak van... | |
Samson | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:51 |
quote:Je hebt wel gelijk, maar het lijkt me wel het meest waarschijnlijk, we zullen t later wel horen... | |
Glacius | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:52 |
quote:Als treinreizen levensgevaarlijk is, wat is autorijden dan? | |
Mr_Rammstein | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:52 |
http://www.heute.t-online(...)AG-0-2128111,00.html | |
sizzler | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:53 |
quote:Zelfmoord. | |
Againzender | vrijdag 21 mei 2004 @ 21:55 |
quote:Er is een tent opgezet bij het oude PTT gebouw, dat is bij de De Ruijterkade, ik denk dat ze die bedoelen. | |
Samson | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:00 |
Stukje van Zonnet: "Mr Pieter van Vollenhoven is inmiddels ook aangekomen bij het Centraal Station. Hij is daar om zijn steun te betuigen als voorzitter van de Spoorwegongevallenraad. Gewonden worden opgevangen op de Admiraal de Ruijterweg"............... Voozitter van de spoorwegongevallenraad? wat is dat nu weer, ik wist niet eens dat het bestond, en steun betuigen doe je toch alleen als er doden gevallen zijn dacht ik? | |
Caesu | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:04 |
quote:dat is hij ja. en steun betuigen doe je niet alleen bij doden. | |
Lesha | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:05 |
quote:Dan kan ze netzogoed bewusteloos zijn ![]() | |
Bleh | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:06 |
quote:Dat heet tegenwoordig Raad van Transportveiligheid (algemeen dus). www.rvtv.nl En waarom zou je geen steun kunnen gebruiken als je gewond/geschrokken bent? | |
NiXz | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:09 |
quote:10 uur nieuws zegt niks over doden.. | |
Sanne | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:09 |
AT5 komt om 22.15 met nieuwe beelden/nieuws | |
Samson | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:11 |
Ik hoop van harte dat er geen doden zijn gevallen, maar als je die trein zo ziet, lijkt het me bijna onmogelijk dat iedereen enkel gewond is, als je nu in dat deel zat dat in elkaar zit, kan me niet voorstellen dat je daar levend uitkomt... | |
NiXz | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:18 |
als mensen al aan het uitstappen waren, staan ze waarschijnlijk ook in dat voorste gedeelte.. lijkt mij dat er toch nog mensen waren, hoop het van niet. | |
Sanne | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:23 |
Volgens AT5 nu: 27 gewonden waarvan 7 zwaargewond er waren 2 bekneld, die zijn inmiddels bevrijd beide machinisten met de schrik vrijgekomen | |
spectrumanalyser | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:23 |
NU nog reizigers bekneld in de trein volgens AT5!!! | |
spectrumanalyser | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:25 |
ze zijn met shovels een oppervlakte gelijk aan het maken om een kraan de trein die bovenop de locomotief ligt eraf te takelen | |
Sanne | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:29 |
![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:30 |
er komen twee grote kranen die de treinen van elkaar af zullen halen. deze werkzaamheden zullen ook de hele zaterdag in beslag nemen. | |
the.moderator | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:31 |
quote:Er zijn al een tijdje drie kranen onderweg van 550 tot 600 ton ieder, van het bedrijf die daar ook met werkzaamheden bezig is. De oorzaak zou misschien ook best wel een verzakking van 't spoor geweest kunnen zijn? | |
layd-dd | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:34 |
maar als dat zo is dan rijd je toch niet op een andere trein??? of wel ? | |
SEMTEX | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:35 |
Ongelofelijk :[ Schrok heel erg van dit bericht.. | |
the.moderator | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:36 |
quote:Zou wel verklaren waarom die lege trein dwars over het emplacement stil stond, zoals op één van de SBS6 videocaps was te zien. | |
firecow | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:36 |
Ik heb wat fotos gemaakt met 25x zoom... interesse ? ![]() | |
TimmyAsd | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:37 |
quote:lachen! ![]() | |
layd-dd | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:37 |
ja firecow laat even zien als je wilt | |
the.moderator | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:37 |
quote:Ja satellietfoto's net wat we nodig hebben voor ons onderzoek. | |
Gravedigger | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:38 |
quote:En hoe wil je dat uitleggen?? | |
Samson | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:38 |
Lekker suf trouwens die NS voorlichtster: Dit is het nummer dat de NABESTAANDEN kunnen bellen..... | |
layd-dd | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:39 |
quote:sorry dat had ik niet gezien ben benieuwd dan naar die foto's... | |
Sven- | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:39 |
Over de wissel heenschieten ofzo? | |
meneer draak | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:39 |
paas die foto's maar op ut forum zou ik zeggen | |
FEESTsdeel | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:40 |
quote:wordt er weer zoals altijd informatie achter gelaten.... | |
firecow | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:40 |
nah zo lollig bedoelde ik het eigenlijk niet... maar hier de foto's ![]() ![]() © ![]() | |
layd-dd | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:41 |
jeetje als ik dit zie dan word ik toch egt ff stil... | |
FEESTsdeel | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:41 |
knap genomen die foto's ... thnx | |
dennisdotcom | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:41 |
Uit betrouwbare bron heb ik inmiddels vernomen dat de machinist van de rangerende trein vermoedelijk een rood sein heeft gepasseerd. | |
layd-dd | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:41 |
maar wat bedoelde moderator dan met dwars erop ??? dat zie je hier niet toch ? | |
Samson | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:42 |
Met de trein, zonder problemen in hartje centrum ![]() | |
FuTilE | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:42 |
Idd, foto's zijn goed gelukt... | |
TimmyAsd | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:43 |
quote:en die bron is? mooie foto's van firecow btw.. en het is je vergeven ![]() | |
layd-dd | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:43 |
quote:ff offtopic...sdeel staat voor?? | |
the.moderator | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:43 |
quote:Zo: ![]() | |
Samson | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:44 |
quote:Los van het ongeluk, zijn het wel enorm goeie foto's ![]() | |
layd-dd | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:44 |
maar er staat hier toch geen trein dwars???? | |
dennisdotcom | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:45 |
quote:Mensen die altijd dicht bij het spoor betrokken zijn en die ik via iemand anders (die ik net sprak) goed ken. | |
TimmyAsd | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:45 |
edit: is er al.. maar of ik dat betrouwbaar noem... ![]() tenminste.. voor mij dan.. | |
spectrumanalyser | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:45 |
quote:hebben ze geen ATB op dit baanvak ? | |
dennisdotcom | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:46 |
quote:Hoeft niet meer ![]() | |
dennisdotcom | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:46 |
quote:Zoals al is gezegd, ATB werkt alleen boven de 40 km/h. Op rangeerterreinen is het bovendien vaak niet aanwezig. | |
klnvntrbyt | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:47 |
quote:Ik weet niet of je de situatie daar kent, of dat je wel eens vanaf spoor 2 richting Utrecht bent gegaan, maar zo ligt het spoor daar nu eenmaal. Het zijn heel veel kruisingen en wissels en alles loopt kris-kras doorelkaar. Als je wilt weten hoe elke wissel er precies bijligt, moet je dit eens bekijken: ![]() (van www.sporenplan.nl) Je ziet helemaal links in het groen de perrons van Amsterdam Centraal. Je ziet ook een stukje rood (oude perron) waar PTT bij staat. Daar links/boven zie je een aantal sporen/kruisingen/wissels en je ziet dat treinen daar dwars over het emplacement kunnen. Daar is het ongeluk gebeurt. | |
Gravedigger | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:47 |
quote:En wat heeft die foto met het verzakken van een spoor te maken?? Dan zou de wagon omlaag zijn gegaan en niet omhoog. Lulkoek dus :| | |
Lesha | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:48 |
![]() Zie ik daar nog een hand? ![]() | |
Samson | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:50 |
quote:brrrrrrrr | |
Againzender | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:51 |
Om 23:00 uur is er een persconferentie ergens bij spoor 2. Misschien dat er dan wat duidelijker wordt. Grote kranen worden op dit moment begeleid richting het ongeluk om de zaak weg te slepen. De politie is ondertussen hard aan het afbouwen. Hier naast mij op het baanvak Lelylaan-Schiphol is het erg rustig, alleen de trein Hoorn-Den Haag rijdt volgens mij nog. | |
smash789 | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:52 |
quote:Nee ![]() | |
the.moderator | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:53 |
quote:Daar kun je gelijk in hebben, omdat de foto die ik bedoelde niet geheel duidelijk is. Voor mij lijkt het dat de stilstaande trein over een aantal wissels, dus min of meer dwars op de rijrichting van andere sporen, staat. Het kan ook zijn dat er daar een flauwe bocht is? ![]() | |
klnvntrbyt | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:54 |
quote:Zie mijn uitleg hierboven. En ja, daar zit ook een boog. | |
spectrumanalyser | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:54 |
quote:Nadelen ATB-EG (...) 4. ATB-EG biedt de mogelijkheid om (met max. 40 km/h) door rood te rijden. ![]() | |
layd-dd | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:55 |
ik denk toch een bocht...en hijs vast een beetje verschoven door de klap | |
DaMart | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:55 |
quote:Ik denk dat die trein 'gewoon' uit de rails is gedrukt door de intercity, en dat hij er daardoor wat vreemd bij staat. | |
the.moderator | vrijdag 21 mei 2004 @ 22:56 |
quote:Die werkt toch niet beneden 40km. per uur. Ja dat is eigenlijk ook een schande. ![]() | |
klnvntrbyt | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:00 |
quote:Tsja. Het beveiligingssysteem is verouderd. Komt oa omdat er veel is/wordt bezuinigd op het spoor. Heeft NS verder niks mee te maken. Is een ProRail/overheid/regeringszaak. Oh wacht, en de keuze van het volk natuurlijk... En een ongeluk als dit zat er al aan te komen... Zoek maar eens op de FP naar bijna-ongeluk Gouda, of ongeluk Roermond... Of de scenario Boxtel (Waarvan ik hoop dat dat nooit zal gebeuren), allemaal dingen die met nieuwe ATB-NG voorkomen (hadden) kunnen worden... | |
the.moderator | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:01 |
quote:Heb je die super grote damwand niet gezien. Bij zo'n damwand vinden altijd verzakkingen plaats van millimeters tot centimeters. Een beetje verzakking van een paar centimeter tot een decimeter is genoeg om een wissel te blokkeren of terug te laten vallen, lijkt mij? | |
Loedertje | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:02 |
quote: | |
Jimmy | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:04 |
quote:Voor iemand die het niet lollig bedoelt, smijt je wel met smileys. | |
Lesha | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:05 |
Daar is trouw snel mee ![]() Maar het is echt erg wat er gebeurd is ![]() | |
firecow | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:08 |
quote:1 hele smiley's Ga je het nu tegen je papa zeggen ? | |
gijsbert2002 | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:10 |
Ik begrijp alleen niet hoe dit zo'n ravage kan opleveren. Zijn die treinen gewoon superslap of zo? Echt hard kunnen ze niet gereden hebben. Tijdens rangeren ga je nooit hard en die intercity kon ook niet hard gereden hebben zo dicht bij dat peron. Ook de mensen die er zomaar ok uit liepen. Als je zonder gordel om in een auto met 50 op een boom knalt, dan lig je al door de voorruit. Met zo'n klap moeten doden vallen doordat diegenen door de trein vliegen. Ik schat dan ook dat de treinen elkaar met een onderling verschil in snelheid van niet meer dan 40 km per uur kunnen hebben geraakt. Imho is zo'n trein dan wel heel erg slap. Wel heel dubbel lullig als je bekneld komt te raken in de trein doordat die trein slap is en niet eens omdat de botsing zo heftig is. | |
Coretje | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:10 |
quote:inkoppertje in 1400 vc ![]() | |
Duvel | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:11 |
quote:Volgens mij is het niet actief zijn van ATB beneden de 40 km/u niet veroorzaakt door het verouderd zijn van de beveiliging, maar een keuze geweest in de jaren '60. Overigens moet de machinist onder de 40 km/u nog steeds laten weten dat ie alert is door de dodeman te bedienen (ook boven de 40 trouwens). Een nieuw systeem is in ontwikkeling (ERTMS, ATB-NG wordt niet verder uitgerold volgens mij) en zal worden toegepast op de Betuweroute en Amsterdam - Utrecht als de viersporigheid een feit is. | |
bl0emetjE | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:13 |
ja het kan toch gewoon niet anders dan dat er in dat voorste stukje mensen stonden of zaten?? damn het is echt schrikken zoiets... | |
klnvntrbyt | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:15 |
quote:Die treinen zijn helemaal niet slap, je hebt gewoon geen rekening gehouden met de enorme massa van die trein, zo'n intercity is 12 rijtuigen lang + loc, 40 ton per rijtuig. Moet je voor de gein eens nadenken als dat abrupt stil moet staan.......... | |
klnvntrbyt | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:18 |
quote:Ik weet het, maar anno 2004 mogen we wel van een verouderd systeem spreken. quote:Ik doelde op het feit dat negeren van een rood sein bij snelheden onder 40 km/h niet tot gevolg heeft dat dat ding automatisch stopt... | |
gijsbert2002 | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:20 |
jawel, maar dan zijn ze nog altijd relatief slap. Als je twee blokken ijzer op deze manier met hoge snelheid tegen elkaar laat knallen, een klein en een groot blok, zul je zien dat ze relatief even ver indeuken. Het feit dat één trein met zo weinig snelheid zover kan indeuken betekend dat hij relatief heel slap (elastisch) is in verhouding tot zijn gewicht. Dat is wat ik bedoelde. | |
klnvntrbyt | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:22 |
quote:Een trein is geen massief blok.... | |
Armageddon | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:27 |
Het is gewoon zwaar kut met peren laten we maar zeggen. | |
Armageddon | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:28 |
Als je die feauteaux zo bekijkt dan moet de machinist toch echt gewoon op slag dood zijn of niet? | |
Armageddon | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:29 |
En als ie dat niet is dan moet ie naar achteren zijn gerend om de mensen te waarschuwen. Anders waren er echt wel een paar doden gevallen. | |
dennisdotcom | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:30 |
quote:Hoorn - Hoofddorp ![]() | |
Loedertje | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:30 |
quote: | |
static | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:31 |
Straks om 00:00 een extra AT5 Journaal, mijn neef is nog steeds ter plekke. | |
Armageddon | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:32 |
quote:Keep us updated. RTL nieuws nu. | |
static | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:33 |
quote:Vechtsportgala begint nu. ![]() | |
Loedertje | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:34 |
quote:Dan krijgen we van jou een samenvatting? | |
Isabeau | vrijdag 21 mei 2004 @ 23:37 |
De machinist rende naar achteren... Je zal maar in die trein zitten en een machinist langs zien rennen ![]() |