abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:17:27 #51
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19296547
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:

*Zucht* Volgens mij snap jij het zelf nog niet helemaal, je wordt niet homoseksueel, dat bén je! Ik voel me ook totaal niet bedreigd in mijn mannelijkheid door lesbische vrouwen, dat is weer meer iets voor die "domme mannen" waar ik het eerder over had.
Je WORDT niet homoseksueel nee, daar heb je gelijk in. Ik zeg ook niet dat je het wordt. Ik wil alleen maar zeggen dat het in je vroege puberteit nog wel eens onduidelijk kan zijn en dat intimiteit met beide sekses dus uitsluitsel moet geven. Bovendien heb je ook nog die gevallen van vrouwen die opgroeien in een streng religieus gezin, waarin homoseksualiteit onacceptabel is. Die proberen het toch met een man, totdat blijkt dat het niet om uit te houden is.
quote:
Dat doen we express, we worden verliefd op lesbische vrouwen omdat we het erg leuk vinden om op totaal onbereikbare vrouwen verliefd te worden en om jullie te pesten. Ik ben zelf ooit verliefd geweest op een lesbisch meisje (wist ik niet toen ik verliefd op haar werd) en geloof me, dat was voor mij heel wat erger dan voor haar...
Echt? Interessant Trouwens, verliefd worden is toch niet rationeel? Dus: het leuk vinden om op onbereikbare vrouwen verliefd te worden? Daar hoef je geen man voor te zijn, daar kunnen vrouwen ook wat van
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:17:33 #52
65884 Caar2
Het leven is mooooooooiii.....
pi_19296550
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wil je daarmee zeggen dat een vrouw een andere vrouw toch iets meer kan geven dan een man?
Want mannen draaien het verhaal natuurlijk om, terwijl er, zoals ik al zei, meer vrouwen zijn die lesbisch worden, dan vrouwen die bi (of zelfs hetero) worden.
Oke, als je 100% lesbisch bent, kan een vrouw je natuurlijk veeel meer geven. Maar als je hetero bent dan niet natuurlijik. En nog iets je wordt niet lesbisch, je BENT lesbisch. Er zijn echt geen vrouwen die na slechte sex met een man denken van, dat nooit meer!!,ik word nu maar lesbisch.

Je wordt toch niet lesbisch joh, dat is iets wat je bent...een gevoel...en weet ik wat. Je kan dat nooit worden als je dat niet bent.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:18:56 #53
65884 Caar2
pi_19296589
wat gaat het snel hier zeg, ben alweer te laat zie ik met mijn reactie...pfff
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:21:13 #54
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19296639
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je bent echt in de middeleeuwen blijven hangen he?

Je geaardheid ligt vast vanaf je geboorte. Dat is geen aangeleerd gedrag.
Wat WEL aangeleerd gedrag is is het feit dat velen eerst het maatschappelijk verantwoorde doen en dus huisje boompje beestje met het andere geslacht proberen. Om vervolgens gewoon te leven naar hun aangeboren geaardheid en DUS de man verlaten om een lesbische gevoelens te sublimeren.

Maar het lijkt me niet dat vrouwen lesbisch worden DOOR een man. Als je dat ook maar 1 minuut serieus denkt, zal ik je maar wat verder in de zij aan zij verdiepen.
Je hebt absoluut gelijk, volkomen mee eens. Ik had trouwens niet de bedoeling om de suggestie te wekken dat homoseksualiteit aangeleerd is. Iets dergelijks heb ik juist ook gezegd in een andere post (vanwege maatschappelijke normen en waarden toch maar heterootje spelen). Aangezien veel mensen wel uit mijn woorden halen dat homoseksualiteit aangeleerd zou zijn, heb ik het blijkbaar verkeerd geformuleerd. Excuses.

Oh ja: ik kan de posts bijna niet bijhouden. Help! Doe eens even rustig
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:22:41 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19296680
quote:

[..]

DAT ZEG IK!!!

Mijn god, je hebt een probleem met begrijpend lezen.
Of jij hebt een probleem met formuleren
Niet meer actief op Fok!
pi_19296682
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:17 schreef Viking84 het volgende:

Echt? Interessant Trouwens, verliefd worden is toch niet rationeel? Dus: het leuk vinden om op onbereikbare vrouwen verliefd te worden? Daar hoef je geen man voor te zijn, daar kunnen vrouwen ook wat van
Zo interessant is het niet hoor, ik vond haar gewoon een hele leuke meid en ik wist niet dat ze lesbisch was, dan is een verliefdheidje zo gebeurd.

Dat vrouwen het leuk vinden om op onbereikbare mensen te vallen is bij het grootste gedeelte van de mannelijke bevolking waarschijnlijk ook wel bekend...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:23:43 #57
65884 Caar2
pi_19296702
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Je hebt absoluut gelijk, volkomen mee eens. Ik had trouwens niet de bedoeling om de suggestie te wekken dat homoseksualiteit aangeleerd is. Iets dergelijks heb ik juist ook gezegd in een andere post (vanwege maatschappelijke normen en waarden toch maar heterootje spelen). Aangezien veel mensen wel uit mijn woorden halen dat homoseksualiteit aangeleerd zou zijn, heb ik het blijkbaar verkeerd geformuleerd. Excuses.

Oh ja: ik kan de posts bijna niet bijhouden. Help! Doe eens even rustig
Ah, gelukkig, ik vond het al zo vreemd dat iemand die zelf lesbisch is er zo'n verkeerd beeld van zou hebben
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:25:36 #58
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19296756
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jawel hoor.

Lees het nog een keer terug... hint

JIJ zegt alle mannen willen vlug vlug en snappen een vrouwen lichaam niet
IK zeg "Dan heb je alleen beroerde sex met een man gehad"

Dat is duidelijk geen stoere mannenmacho reactie op iemand welke verkondigd lesbo te zijn.

Als je de nuance niet snapt houdt het hier op.
Nee dat zeg ik ook niet. Blijkbaar leent jouw uitspraak zich voor verschillende interpretaties. Sorry hoor! Ik kan het niet helpen dat ik er niet altijd uithaal wat jij zeggen wil.

Interpretatie 1: je hebt alleen beroerde seks met een man gehad, maar er zijn ook mannen die juist heel teder zijn
Interpretatie 2: OMG, typisch man: hij begint weer over seks ... die laatste interpretatie haalde ik er dus uit.

Probeer eens in te zien dat het ook een misverstand kan zijn ipv een ander direct uit te schelden
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:26:40 #59
65884 Caar2
pi_19296783

[ Bericht 100% gewijzigd door Caar2 op 21-05-2004 17:28:00 ]
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:26:53 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19296790
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:23 schreef Caar2 het volgende:

[..]

Ah, gelukkig, ik vond het al zo vreemd dat iemand die zelf lesbisch is er zo'n verkeerd beeld van zou hebben
Nee ik niet hoor... ik heb het altijd al geweten en ik ben helemaal niet opgegroeid op een plek waar homoseksualiteit gestimuleerd werd. Het moet er dus altijd al in gezeten hebben
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:27:42 #61
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19296813
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:26 schreef Caar2 het volgende:
Eigenlijk begrijp ik de discussie nou niet meer zo, waar gaat het nu om? Dat bimeiden liever een man hebben en een vrouw erbij? Of dat mannen slechte minnaars zijn? Of dat lesbo's geen relatie willen met een bivrouw. ......... Of dat lesbo's bang zijn dat hun vriendin er met een man vandoor gaat...
Over allemaal denk ik, maar op dit moment gaat de discussie vooral over formuleringsmisverstanden tussen mij en Swetsenegger
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:29:23 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19296858
quote:

[..]

DAT ZEG IK!!!

Mijn god, je hebt een probleem met begrijpend lezen.
en dan nog: nee, dat zeg je niet. Je hebt het over 'dingen er uithalen'. Net alsof ik een rijtje redeneringen lees en dan selecteer waar ik zelf profijt van heb. Nou als dat niet rationeel is, dan ben ik de paus
Niet meer actief op Fok!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2004 @ 17:29:28 #63
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19296859
Swets is zijn dochter troosten
pi_19296959
Dat bimeiden liever voor een man als vaste partner kiezen kan ik me wel goed voorstellen eigenlijk... Homoseksualiteit is natuurlijk nog lang niet door iedereen geaccepteerd, wat een biseksueel toch zou kunnen bewegen om voor het andere geslacht te gaan. Verder heeft het als voordeel dat je op de "normale" manier kinderen kan krijgen.

En veel bivrouwen zullen toch ook wel door hebben dat ze manlief hoogstwaarschijnlijk wel zo gek krijgen om eens met 2 vrouwen te gaan seksen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:34:55 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19297009
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:16 schreef marsterretje het volgende:
Voordat deze discussie de viswijven kant op gaat zal ik eens pogen zelf te reageren.
Ik zal het opdelen in 2 delen: algemeen eerst, en daarna mijn persoonlijke meemakingen.

Het heeft (alles imho natuurlijk) te maken met een aantal zaken:
* De lesbische gemeenschap
* De recente trend voor bisexuailiteit onder vrouwen en meisjes
* Kleinere scheidslijnen tussen homoseksuailteit en heteroseksualiteit dan bij mannen het geval is.

Uitleg:

De lesbische gemeenschap komt voort uit de veranderde seksuale moraal van de tweede feministische golf. Vrouwen kregen de mogelijkheid om te breken met de mannelijke seksualiteit en de mannelijke dominante manier van seks beleven. In deze tijd kon je zelfs nog lesbische zijn als keuze, door met vrouwen naar bed te gaan, liet je de vijand geheel links liggen.
De lesbische scene bezit deze starheid ten opzichte van mannelijke seksualiteit soms nog steeds zo: mannen moeten daarom worden gemeden als partner. Een man is een bedreiging, een vrouw is "een van ons"

Tegenwoordig is het voor meiden veel makkelijker om een zijstapje te maken en met een meisje te zoenen of the seksen. Dan kun je jezelf al bi noemen. Onder potten bezitten meiden die alleen met een meisje zoenen een slechte naam, want ze gaan toch nog gewoon terug op een gegeven moment naar hun vriendjes. En emoties en energie investeren in een meisje dat eigenlijk niet verder met je wil heeft niet zo veel zin he..

Verder zijn er veel vrouwen die gewoonweg verliefd zijn geworden op een vrouw terwijl ze eerder met een man waren. Dit is bij homoseksuele mannen veel minder het geval, in ieder geval vroeger. De scheidslijnen tussen homo en heteroseksualtiteit is bij vrouwen diffuser, ook omdat ze bij een vrouw wel de emotionele voldoening vinden, die ze bij mannen niet vinden. Dit laatste is echter een veralgemenisering, die ikzelf in het geheel ondersteun. Maar je hoort het vaker.

Maar omdat ook in de pottenwereld hersen veel vooroordelen en nog veel meer gedragscodes, en is het voor veel potten te moeilijk om te accepteren dat er meer dan 2 soorten liefde mogelijk zijn. Want ook lesbische vrouwen kunnen vreselijke vooroordelen bezitten
Prachtig!! Je hebt het prachtig geformuleerd. Heel interessant ook. Mag ik er wel even op wijzen dat in de antieke oudheid homoseksualiteit veel meer geaccepteerd was? Jonge jongens ondergingen ook een homoseksuele 'opvoeding'. Ze waren bij een man in de leer die hen leerde hun lichaam te beminnen. Ook meisjes ontvingen een seksuele opvoeding van vrouwen, maar die was eerder gericht op het beminnen van je eigen lichaam (masturbatie) dan het toepassen van die kennis bij een andere vrouw.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:37:59 #66
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19297077
Een andere interessant discussiepunt: (en hier kom ik weer met m'n vooroordelen): Ik onderscheid toch wel twee soorten potten.

- kort haar, tuinbroek, huis-, tuin- en keukenpot, MBO = hoogste opleidingsniveau
- vrouwelijke lesbo's, HBO/academisch niveau, vaak aparte leefstijl: artistiek, filosofisch, bourgondisch, feministisch.

zijn er meer mensen die het idee hebben dat er een tweedeling te maken valt?
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:38:08 #67
65884 Caar2
pi_19297083
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat bimeiden liever voor een man als vaste partner kiezen kan ik me wel goed voorstellen eigenlijk... Homoseksualiteit is natuurlijk nog lang niet door iedereen geaccepteerd, wat een biseksueel toch zou kunnen bewegen om voor het andere geslacht te gaan. Verder heeft het als voordeel dat je op de "normale" manier kinderen kan krijgen.

En veel bivrouwen zullen toch ook wel door hebben dat ze manlief hoogstwaarschijnlijk wel zo gek krijgen om eens met 2 vrouwen te gaan seksen...
Daar zit waarschijnlijk wel een kern van waarheid in. Maar je wordt nog altijd verliefd op iemand. En eigenlijk heb je dat natuurlijk niet zelf voor het zeggen. Maar ja, verliefd worden op een hetero man is makkelijker dan op een lesbovrouw. Ja, je wordt verliefd op een vrouw en meestal is diegene hetero. dat is nou zo irritant aan lesbisch zijn. Je moet er echt voor gaan stappen, in 'lesbotenten'. En ja als het daarbuiten gebeurd en het is werderzijds, ja das eigenlijk puur geluk hebben. zwaar leven hebben wij he
pi_19297093
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:34 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Prachtig!! Je hebt het prachtig geformuleerd. Heel interessant ook. Mag ik er wel even op wijzen dat in de antieke oudheid homoseksualiteit veel meer geaccepteerd was? Jonge jongens ondergingen ook een homoseksuele 'opvoeding'. Ze waren bij een man in de leer die hen leerde hun lichaam te beminnen. Ook meisjes ontvingen een seksuele opvoeding van vrouwen, maar die was eerder gericht op het beminnen van je eigen lichaam (masturbatie) dan het toepassen van die kennis bij een andere vrouw.
Je mag me er op wijzen ook al wist ik het natuurlijk al lang al, maar het heeft toch geen zak met het topic te maken?
Hooguit dat de uiting van je seksuele geaardheid in het verleden anders werd genormeerd dan nu. Maar voor de sapphische liede moet je een heel ander deel van de griekse oudheid in.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:39:42 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19297110
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:38 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Je mag me er op wijzen ook al wist ik het natuurlijk al lang al, maar het heeft toch geen zak met het topic te maken?
Hooguit dat de uiting van je seksuele geaardheid in het verleden anders werd genormeerd dan nu. Maar voor de sapphische liede moet je een heel ander deel van de griekse oudheid in.
Nee eigenlijk heeft het niets met het topic te maken, maar er wordt hier wel meer gepost dat er niets mee te maken heeft, dus alles is nu eigenlijk geoorloofd, als het maar over homoseksualiteit gaat
Niet meer actief op Fok!
pi_19297117
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:38 schreef Caar2 het volgende:
Maar ja, verliefd worden op een hetero man is makkelijker dan op een lesbovrouw. Ja, je wordt verliefd op een vrouw en meestal is diegene hetero. dat is nou zo irritant aan lesbisch zijn. Je moet er echt voor gaan stappen, in 'lesbotenten'. En ja als het daarbuiten gebeurd en het is werderzijds, ja das eigenlijk puur geluk hebben. zwaar leven hebben wij he
Hmm, die had ik zelf ook wel kunnen bedenken, ligt eigenlijk zeer voor de hand...
pi_19297137
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:37 schreef Viking84 het volgende:
Een andere interessant discussiepunt: (en hier kom ik weer met m'n vooroordelen): Ik onderscheid toch wel twee soorten potten.

- kort haar, tuinbroek, huis-, tuin- en keukenpot, MBO = hoogste opleidingsniveau
- vrouwelijke lesbo's, HBO/academisch niveau, vaak aparte leefstijl: artistiek, filosofisch, bourgondisch, feministisch.

Je kan zoveel tweedelingen maken als je wil, maar deze lijkt me wel een beetje kort door de bocht eigenlijk...
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:42:35 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_19297154
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:15 schreef miss_sly het volgende:

De bewering dat 'lesbo Nederland weet dat mannen alleen maar vlug-vlug willen' vind ik echt dom
Nogal representatief als vrouwen die niet op mannen vallen en er dus eigenlijk liever geen sex mee willen dit vinden.....
en toch is het echt zo dat lesbische vrouwen dit vaak roepen. Al berust dit dan vast op vooroordelen en niet op feiten. Louter napraten van wat ze van anderen horen, aangezien ze het zelf niet geprobeerd hebben
Niet meer actief op Fok!
pi_19297169
quote:

Als ik ergens tegen aan het strijden ben, dan is het dit wel!!!
Laten we het hele butch/femme gezeur nou eens ergens uit laten, dat is toch niet meer van deze tijd?!
Straks ge je nog beweren dat er altijd eentje een mannetje is en eentje het vrouwtje.
Nee, niet waar, kort door de bocht en vooroordeelbevestigend.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:43:18 #74
65884 Caar2
pi_19297177
quote:

absoluut!!! Je hebt altijd nog de protopotten (het beeld dat hetero's vaak van 'ons'hebben)
En de vrouwelijke lesbo (waar ikzelf onder val )
Alleen het opleidingsniveau is me geheel onduidelijk. Het is meer een uitingsvorm naar mijn mening...

[ Bericht 0% gewijzigd door Caar2 op 21-05-2004 17:48:23 ]
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:47:37 #75
65884 Caar2
pi_19297262
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 17:42 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Als ik ergens tegen aan het strijden ben, dan is het dit wel!!!
Laten we het hele butch/femme gezeur nou eens ergens uit laten, dat is toch niet meer van deze tijd?!
Straks ge je nog beweren dat er altijd eentje een mannetje is en eentje het vrouwtje.
Nee, niet waar, kort door de bocht en vooroordeelbevestigend.
tuurlijk is het gezeur, maaaar het is en blijft toch wel zo. Al maakt het allemaal helemaal niks uit. Iemand is en blijft zoals ie is.
eentje het mannetje en de ander het vrouwtje, is bullshit!!! Alleen je ziet toch wel twee soorten 'potten'(vreselijk woord btw)
Nee, je hebt natuurlijk duizenden soorten. Zoals je ook duizenden soorten hetero's hebt..

Maar toch, als ik uit ga in 'the scene' Zie ik toch wel twee soorten (dat is wat op dat moment opvalt he) (ik haat mensen in hokjes plaatsen) mannelijke vrouwen en vrouwelijke vrouwen..

snapt iemand dit nog...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')