abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19293784
Deze Half - Palestijns , half -Nederlandse dichter/schrijver/acteur heb ik sinds kort helemaal in mijn hart gesloten na een interview te lezen in de telegraaf.

Het hoofdonderwerp was zijn nieuwe dichtebundel onhandig bloesemend.

van een site:
Ondertussen realiseerde hij zijn eerste dichtbundel “27 gedichten & geen lied” die goed werd onthaalt en zelf genomineerd werd. 3000 exemplaren rolden over de toonbank wat maakt dat Ramsey Nasr op de ingeslagen weg verder gaat met “Onhandig bloesemend” zijn tweede bundel die nu in de winkel ligt

Zijn schrijfstijl bevalt me heel erg, zonder echt duidelijke hoodletters en tekens in zijn werk.
Ik wil graag het bundeltje kopen maar dat laat mijn budget momenteel niet toe.

zijn er nog meer mensen die Ramsey een goede dichter vinden?
Billie Holiday is Lady Day!
pi_19293800
Ik heb hem bij Barend en van Dorp gezien, interessante gedichten!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 15:32:59 #3
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_19294154
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 15:32 schreef dolle_hond het volgende:
ik vind m een top-acteur
Dat weet ik niet, ik heb hem nog niet zien acteren.
Ik heb hem, dat is al lang geleden, bij dit was het nieuws gezien.
Hij is erg charmant.
pi_19294185
Sweetsixteen16 in love?

Wat voor acteer werk heeft hij gedaan dan?
pi_19295815
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 15:38 schreef _The_General_ het volgende:
Sweetsixteen16 in love?

Wat voor acteer werk heeft hij gedaan dan?
Misschien een beetje wel

Hier staat ook wat informatie over zijn acteerwerk in:

Ramsey Nasr (1974) is acteur, dichter, schrijver en regisseur. In 1995 maakte hij grote indruk met de door hemzelf geschreven en gespeelde monoloog De doorspeler, waarvoor hij de Philip Morris Scholarship Award ontving. In 2000 debuteerde hij als dichter met de bundel 27 gedichten & Geen lied, die werd genomineerd voor de C. Buddingh'-prijs 2000 en waarvan tot nu toe meer dan 2000 exemplaren zijn verkocht.
Ook won hij voor zijn tweede monoloog Geen lied de Mary Dresselhuysprijs 2000 en de Taalunie Toneelschrijfprijs 2000, en werd hij genomineerd voor de Louis d'Or 2000, de belangrijkste toneelprijs van Nederland. Hij verzorgde de Vincent van Gogh-lezing 2000.
Hij speelde overal in Nederland, Vlaanderen en in Palestina en is te zien in de films 'De man met de hond', 'Mariken' (6 december 2000), 'Liefje' (VPRO, 14 januari 2001) en 'Magolia' (voorjaar 2001). Als dichter trad hij op tijdens o.a. De Wintertuin, Het Crossing Border Festival, Het Andere Boek en Poetry International. In 2001 trad hij op tijdens De Nachten (in Nederland en Vlaanderen) en De Nacht van de Poëzie in Utrecht. Tijdens de Boekenweek 2001 debuteerde hij als prozaschrijver met de kleine roman Kapitein Zeiksnor & De Twee Culturen.
Nasr zal in de studio een eigen gedicht voordragen. Hij doet dit onder begeleiding van de Israelische celliste Timora Rosler. Dit als voorbode op een vredesmanifestatie die zij in februari samen organiseren.
pi_19334167
Oeh vaak in Antwerpen gaan shoppen, daar woont hij tegenwoordig geloof ik.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_19371688
Haha ik heb dat boekje, Onhandig bloesemend. Erg leuk!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 24 mei 2004 @ 22:35:24 #9
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_19377258
Hij speelde in Romeo en Julia bij Het Zuidelijk Toneel een jaar of 5 geleden. Hij was toen een van de vaste acteurs van dat gezelschap. Volgens mij speelde hij ook in India Song van het zelfde gezelschap. En nog veel meer stukken die ik niet gezien heb. En met veel succes ook. In 2000 nam hij afscheid als vast acteur aldaar. Hij speelde ook in de film 'Mariken'.
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_19377611
Yes I know
Dag, Jet, ik vanmiddag naar de koperen tuin en hij was er gewoon niet!!
Nu kan ik hem woensdagmiddag ophalen
pi_19400587
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:44 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Yes I know
Dag, Jet, ik vanmiddag naar de koperen tuin en hij was er gewoon niet!!
Nu kan ik hem woensdagmiddag ophalen
Hahaha dan was ik je voor want ik heb hem bij de Koperen Tuin gekocht, er was idd maar 1 boekje.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_19404805
whahah toeval!!
ik ga hem dus donderdag of morgen al kopen.. nog even kijken
pi_20603802
Ramsey is lieflijk ja
Ik zag hem voor het eerst (of liever hoorde, toen had ik nog geen bril voor verre afstanden) als Romeo in Romeo en Julia van het Zuidelijk Toneel. Sindsdien volg ik hem een beetje, en ik kan "De man met de hond" van harte aanbevelen, echt een leuke film! En hij komt dit jaar op Lowlands! Jeuj, mag hij mooi mijn/zijn dichtbundel signeren!
pi_22265166
Ik heb 'm afgelopen vrijdagavond gezien op 't Geen Daden Maar Woorden Festival in Rotterdam.
Zijn gedichten zijn echt super!
Hij las ook voor uit z'n boek 'Kapitein Zeiksnor', en zowel de verhalen evenals zijn manier van voorlezen (met stemmetjes, gezichtsuitdrukkingen en gebaren) spraken me erg aan.
Waar ik minder kapot van was, was toen de organisatie z'n microfoon uitdraaide(!) omdat 'ie 2 minuten te lang doorging.. HALLO? Zijn ze nou helemaal gek geworden.
Maargoed, na aandringen mocht 'ie toch nog snel z'n verhaal afmaken.
Ik ga straks maar eens eventjes langs de bieb
pi_38402069
En hier maar weer verder.

Hij heeft dit jaar 2 nieuwe boeken uitgebracht.

Van de vijand en de muzikant (waar ik nu in bezig ben) - essays, artikelen en opiniestukken van 1 jaar columns in Antwerpen.

onze-lieve-vrouwen-zeppelin (moet ik nog kopen) - In zijn stadsdichterschap in Antwerpen.

De vormgeving van beide boeken is geweldig.

Wie heeft deze boeken reeds in zijn bezit? En gelezen?
  donderdag 1 juni 2006 @ 21:29:28 #16
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_38453161
Ramsey rules! al heb ik meer van hem gezien dan dat ik heb gelezen
Ik heb hem 1 keer gesproken, was te gek! Ik was naar een try out van hem geweest in de Plaza Futura in Eindhoven. Het betrof zijn (tweede) solovoorstelling : 'Geen Lied', gebaseerd op de mythe van Orpheus en Euridice. Een hele mooie, maar in zekere opzichten nogal abstracte voorstelling. Ik was er helemaal weg van. Na afloop was er in de zaal een nabespreking, waarin ik het nogal aan de stok kreeg met een van de andere toeschouwers. Zij vond het stuk op vele fronten niet te volgen en daarom niet goed. Ik was en ben van mening dat je theater niet alleen met je hoofd, maar ook met je hart moet kijken (Ramsey deelde deze mening uiteraard... ). Vervolgens hebben hij en ik hier in de foyer nog een uitgebreide discussie over gehad. Whoei! Ik was verliefd!!! Ahum... hij is wel klein trouwens....een kop kleiner dan ik!
pi_38459135
Grappige discussie met hem en Ali B bij Paul de Leeuw
Jusqu'ici tout va bien...
pi_38462668
Is hij klein?
Hoe lang ben jij renzell?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 16:49:28 #19
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_38479663
Ik ben 1.76....
En ja, hij is kleiner dan ik volgens mij. Of nou ja.... waarschijnlijk overdrijf ik als ik zeg dat ie een kop kleiner is, maar als vrouw voelt dat toch al snel zo ten opzichte van een man. Mannen horen nu eenmaal gevoelsmatig een kop groter te zijn of zoiets.... Of ben ik nu heeeeel ouderwets?
pi_38487732
Haha.
Nee je bent precies bij de tijd.
Kleine jongens zijn wel lief, maar niet voor mij
pi_40677326
Ik moet de beide bundels nog aanschaffen, temeer omdat ik uit betrouwbare bron heb vernomen dat hij geboekt is voor het Onbederf'lijk Vers-festival in Nijmegen. Kan hij ze mooi signeren
pi_41209602
Ik moet ook nog de bundel van de Antwerpse stadsgedichten kopen.
Ik kom een beetje om in de boeken.
pi_42247981
Maandag 2 oktober
Stadsschouwburg Amsterdam
20.15 uur, grote zaal.

'Een totale entfuhrung'.
Bewerkt door niemand minder dan: Ramsey. (Concept, tekst en regie)
Gebaseerd op het door Mozart geschreven: 'Die entfuhrung aus dem Serail'. Dat toendertijd en ook nu geinterpeteerd kan worden als hoe jij men ziet en hoe ziet men jou.
Nasr stopt het in een Oosters jasje om zo het huidige Islam conflict aan de kaak te stellen zoals alleen Nasr dit zou doen.

Volkskrant was positief, maar niet helemaal over de verhaallijn.
De Uitkrant was geweldig positief
En Sweetsixteen16? Die is ook erg positief want zij gaat er zeer hoogstwaarschijnlijk heen!

Kaarten kosten tussen de 11,50 en 27,50.
Meer informatie:
Stadsschouwburg Amsterdam + Bestellen van kaartjes.

Tot dan maar!
pi_42248018
Website over de theatergroep:

http://www.transparant.be
  zaterdag 30 september 2006 @ 00:20:42 #25
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_42248068
Ik verwar hem altijd met die gozer van Abel...Tenminste, dat denk ik.
...dass wir fliegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')