quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
even een paar dingen
strijder en wuder zijn duidelijk pro communisme.
Niet alleen religie, overtuiging ook (bijvoorbeeld communisme of kapitalisme). Het hangt er wel vanaf wat die overtuiging wil. Veel geloven vinden bijvoorbeeld dat je je tegenstander goed moet behandelen, het zijn ook mensen. Als jij iemand tegenover je hebt die dat niet vind, dan krijg je het moeilijk.quote:2 geloof speelt zeker een belangrijke factor in het beheersen van een gebied religie zorgt ervoor dat het volk zich verenigt verder zorgt voor een ongekende wilskracht om voor je land te sterven
en als VS GI ken je de gebruiken niet.
Het was in beide gevallen niet eerlijk. China moest toestaan dat haar bevolking gedrogeerd kon worden (ze moest haar eigen mensen junk laten worden). Dat valt met geen goud goed te praten.quote:3 In WO 1 was duitsland niet de agressor.
en verder was de behandeling van china eerlijker de duitsers moesten 5 keer de wereld goudvooraad betalen.
1) Ik ben TOTAAL niet pro communisme. Ik denk dat er op dit wereld niet zoveel mensen pro-Communisme zijn. Ik ben pro-China en ik ben ook van overtuigd dat de regering daar nu de beste oplossing is.quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
even een paar dingen
strijder en wuder zijn duidelijk pro communisme.
2 geloof speelt zeker een belangrijke factor in het beheersen van een gebied religie zorgt ervoor dat het volk zich verenigt verder zorgt voor een ongekende wilskracht om voor je land te sterven
en als VS GI ken je de gebruiken niet.
3 In WO 1 was duitsland niet de agressor.
en verder was de behandeling van china eerlijker de duitsers moesten 5 keer de wereld goudvooraad betalen.
Hey, ik wil soldaat worden, geen officier, stel die vraag aan mijn toekomstige superieuren.quote:Op donderdag 27 mei 2004 21:14 schreef Strijder het volgende:
[..]
Ze kunnen leren van alle voorgaande gevechten. Beste voorbeeld is misschien nog wel Stalingrad, maar ook Tsjetsjenie en Bosnie zijn prima geschikt hiervoor. En als de bevolking niet blij met je is, wat doe je daar dan ?
In deze weldegelijk, dit soort verzet is veel heviger dan in WW2, en daar waren ze een stuk minder lief.quote:[..]
Het geloof maakt niets uit. Bush en co. zeggen ook Christelijk te zijn maar voor mij zijn ze eerder een schande dan een aanwinst daarvoor.
Die opleiding en training is alleen dat je weet wat je moet doen, op een echte gevechtssituatie en de vele dingen die erbij horen kun je niet trainen.quote:[..]
Daarvoor is de opleiding en de training. Die filterd er ook niet alles uit, maar toch wel bijna alles.
Met de huidige instelling van deze niksnutten niet lang meer.quote:[..]
Iets om trots op te zijn inderdaad (tis alleen de vraag hoelang we nog uberhaupt duikboten hebben).
Maar dat was tijdens een oefening, ze wisten dus dat er wat ging gebeuren.
Dat is een verassend groot deel, maar je hebt wel een punt.quote:Op donderdag 27 mei 2004 21:20 schreef Strijder het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Als je die filmpjes ziet van de Amerikanen in Irak, of van de 'gemiddelde' Amerikaan over Irak, dan lijkt het er niet op dat ze ook maar iets van die mentaliteit hebben aangepast (sterker nog, ze lijken er steeds meer aan vast te houden, behalve degene die hebben ervaren dat er ook andere dingen bestaan).
Zie ik ook wel gebeuren als tussen nu en 25 jaar de pleuris niet uitbreekt, en dat zie ik eerlijk gezegd wel gebeuren.quote:[..]
Ook dat betwijfel ik dus, want na Mao zijn ze eigenlijk een heleboel zaken gaan verbeteren. Als eerste de economie ==> in circa 30 jaar tijd hebben ze dus hun economie verbouwd tot een van de grootste/belangrijkste/veelbelovendste van de wereld. Een jaar of wat geleden zijn ze begonnen met het leger aan te passen. Misschien is China nu dan niet de sterkste, binnen 20-25 jaar zijn ze ook de militaire wereldmacht.
Je overdrijft, dat gebeurt pas als je gaat automatiseren en denken dat alles zichzelf oplost, zolang de piloten, infanteristen, tankers en mariniers ZELF nog in het veld staan is het enige waar ze op kunnen vertrouwen hun eigen vaardigheden, hun wapens, en hun voer, vaar, en vliegtuigen.quote:[..]
Jawel. Het wekt achteloosheid in de hand en vermindert de alertheid. Dat laatse is een zorg voor henzelf, het eerste kost mensenlevens (zowel die van henzelf als die van anderen).
Onderbouw.quote:[..]
Vooruitgang kan ook achteruitgang blijken.
China heeft met zijn fikken van Taiwan af te blijven, maar dat is mijn mening.quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:34 schreef Wuder het volgende:
Trouwens, wat vinden jullie van het China-Taiwan probleem?
3. Ken je feiten.quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:18 schreef Wuder het volgende:
[..]
1) Ik ben TOTAAL niet pro communisme. Ik denk dat er op dit wereld niet zoveel mensen pro-Communisme zijn. Ik ben pro-China en ik ben ook van overtuigd dat de regering daar nu de beste oplossing is.
2) zou best..
3) Duitsland is niet de agressor? Ja ok... ze vielen alleen belgie en frankrijk binnen..
Verder waren de oneerlijke verdragen omtrend China 30-40 jaar voor WW1. China moest bv in een verdrag nadat het 8 landen leger (waaronder NL) China binnenviel en won, 400 miljoen "liang" (ongeveer 50 gram) zilver betalen.. En dat is maar een van de vele oneerlijke verdragen..
Hierbij bega je de fout (die de VS dus ook telkens maakt) dat het niet meer van toepassing zou zijn. Het is wel degelijk van toepassing. Niet letterlijk, en je moet het natuurlijk omzetten naar nu, maar zeer zeker wel van toepassing.quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:20 schreef Piro het volgende:
[..]
Hey, ik wil soldaat worden, geen officier, stel die vraag aan mijn toekomstige superieuren.
Hun beweegreden in Irak is olie, dat is duidelijk.
En met Stalingrad moet je voorzichtig zijn, je kan niet eindeloos teruggaan, veel van de ervaringen en tactieken in de 2e wereldoorlog zijn niet relevant meer.
Ik zie geloof in deze als een visie/levensvisie, net zo goed als atheisme er eentje is. Maar het maakt weinig uit, bijna elke visie wordt misbruikt door mensen die voor zichzelf bezig zijn i.p.v. die visie. Het zou dan een stuk aangenamer zijn hier op aard.quote:[..]
In deze weldegelijk, dit soort verzet is veel heviger dan in WW2, en daar waren ze een stuk minder lief.
Misschien dat dat ook een oorzaak is, maar godsdienst speelt een rol geloof ik.
Oke.quote:[..]
Die opleiding en training is alleen dat je weet wat je moet doen, op een echte gevechtssituatie en de vele dingen die erbij horen kun je niet trainen.
Deze niksnutten ? Het voorbeeld was van een paar jaar geleden, en als je het Nederlandse leger bedoelt, ik denk dat dat nog steeds tot een van de beste ter wereld hoort.quote:[..]
Met de huidige instelling van deze niksnutten niet lang meer.
Haal je kop uit het zand en lees het vorige topic, ik was daar een van de weinigen die pro Chinees was, begin geen termen naar mensen te smijten als die niet waar zijn.quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:39 schreef Wuder het volgende:
Onderbouw? Of zijn jouw argumenten: alles wat pro-Amerika is, is goed?
Het is deels van toepassing, maar de tactieken zijn grotendeels niet meer van deze tijd omdat er zoveel dingen bij zijn gekomen, luchtsteun, helicopters, UAV's, het zou stom zijn om een doctrine op stalingrad te baseren als dat betekent dat die tactiek alleen met zeer gelimiteerde mogelijkheden is ontworpen.quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:41 schreef Strijder het volgende:
[..]
Hierbij bega je de fout (die de VS dus ook telkens maakt) dat het niet meer van toepassing zou zijn. Het is wel degelijk van toepassing. Niet letterlijk, en je moet het natuurlijk omzetten naar nu, maar zeer zeker wel van toepassing.
Levensvisie zou een betere benaming kunnen zijn ja.quote:[..]
Ik zie geloof in deze als een visie/levensvisie, net zo goed als atheisme er eentje is. Maar het maakt weinig uit, bijna elke visie wordt misbruikt door mensen die voor zichzelf bezig zijn i.p.v. die visie. Het zou dan een stuk aangenamer zijn hier op aard.
Ik bedoel die kortetermijnsdenkertjes in Den Haag, en dan wijs ik niet specifiek naar links rechts of centrum.quote:[..]
Oke.
[..]
Deze niksnutten ? Het voorbeeld was van een paar jaar geleden, en als je het Nederlandse leger bedoelt, ik denk dat dat nog steeds tot een van de beste ter wereld hoort.
Maakt me geen moer uit.quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:22 schreef Wuder het volgende:
Trouwens we gaan steeds meer richting een Chinese ideologie discussie dan over het Chinese leger
Ik zie het meer als een wond in de Chinese geschiedenis die een keer opgelost moet worden en liefst zonder bemoeienis van buitenaf...quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:43 schreef Piro het volgende:
[..]
Haal je kop uit het zand en lees het vorige topic, ik was daar een van de weinigen die pro Chinees was, begin geen termen naar mensen te smijten als die niet waar zijn.
Welk recht heeft China om een soeverein land dat zich aan de mensenrechten en verdragen houdt, binnen te vallen?
Ik zie het gewoon als penisnijd van Hu Jintao omdat Taiwan meer vrijheden en een hogere welvaart kent.
Voor zover ik weet is Taiwan net zo erg als China.quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:55 schreef Wuder het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een wond in de Chinese geschiedenis die een keer opgelost moet worden en liefst zonder bemoeienis van buitenaf...
De meeste mensen op het vasteland willen Taiwan aanvallen.. liefst nu al.. tis maar dat de regering nog slim is om de mensen tegen te houden.. Als er nu een referendum gehouden zou worden over een aanval op Taiwan, zou het makkelijk de meerderheid krijgen..
En de hele Taiwan probleem zit veel dieper geworteld dan je denkt. Democratie is niet altijd wat iedereen het belangrijkste vind.. anders waren er nu 1 miljard Chinezen in Taiwan..
Maar goed, ik zal na de examens wel even de topics lezen
Mensen zijn ook ontevreden over de gang van zaken hier, maar soms is de binding met eigen land (hoe klote ook) en familie en vrienden sterker dan de drang naar een betere levensstandaard, er zijn genoeg chinese en viëtnamese bootvluchtelingen die wel weggaan.quote:Op donderdag 27 mei 2004 22:55 schreef Wuder het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een wond in de Chinese geschiedenis die een keer opgelost moet worden en liefst zonder bemoeienis van buitenaf...
De meeste mensen op het vasteland willen Taiwan aanvallen.. liefst nu al.. tis maar dat de regering nog slim is om de mensen tegen te houden.. Als er nu een referendum gehouden zou worden over een aanval op Taiwan, zou het makkelijk de meerderheid krijgen..
En de hele Taiwan probleem zit veel dieper geworteld dan je denkt. Democratie is niet altijd wat iedereen het belangrijkste vind.. anders waren er nu 1 miljard Chinezen in Taiwan..
Maar goed, ik zal na de examens wel even de topics lezen
Yeah right, die oplossing komt er voorlopig niet, zie het wel gebeuren dat China taiwan binnen wil vallen, en dan heb je echt de poppen aan het dansen.quote:Op donderdag 27 mei 2004 23:13 schreef Strijder het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is Taiwan net zo erg als China.
Beiden erkennen de ander niet als land en zeggen dat de ander een afvallige provincie is.
Beiden hebben een ministerie die zaken regelt voor die afvallige provincie.
Beiden hebben probleem![]()
En het is inderdaad te hopen dat zij zelf met een goede oplossing komen.
Met de huidige Chinese ontwikkelingen zie ik die oplossing wel komen. Als Taiwan nu ook meewerkt, is China helemaal klaar als nieuwe wereldmacht.
Probleem is nu dat Taiwan zichzelf, zoals vroeger, niet meer als China zien.quote:Op donderdag 27 mei 2004 23:13 schreef Strijder het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is Taiwan net zo erg als China.
Beiden erkennen de ander niet als land en zeggen dat de ander een afvallige provincie is.
Beiden hebben een ministerie die zaken regelt voor die afvallige provincie.
Beiden hebben probleem![]()
En het is inderdaad te hopen dat zij zelf met een goede oplossing komen.
Met de huidige Chinese ontwikkelingen zie ik die oplossing wel komen. Als Taiwan nu ook meewerkt, is China helemaal klaar als nieuwe wereldmacht.
Het is diepgeworteld voor de huidige Chinezen..quote:Op donderdag 27 mei 2004 23:34 schreef Piro het volgende:
[..]
Mensen zijn ook ontevreden over de gang van zaken hier, maar soms is de binding met eigen land (hoe klote ook) en familie en vrienden sterker dan de drang naar een betere levensstandaard, er zijn genoeg chinese en viëtnamese bootvluchtelingen die wel weggaan.
Bovendien is het taiwan probleem er pas sinds de nationalisten zich op taiwan terugtrokken, zo diepgeworteld is dat niet.
De meeste anti-onafhankelijkheid Taiwanezen zijn vaak zakenlieden. Deze zakenlieden leven van het vaste land en ze weten wat er kan gebeuren..quote:Op donderdag 27 mei 2004 23:36 schreef Piro het volgende:
[..]
Yeah right, die oplossing komt er voorlopig niet, zie het wel gebeuren dat China taiwan binnen wil vallen, en dan heb je echt de poppen aan het dansen.
Alhoewel, uit economisch oogpunt lijkt me dat onverstandig, veel westerse concerns hebben productiecentra in china, bij een dreiging van oorlog wordt die hele hap opgedoekt.
Over welke top heb je het nou.quote:Op donderdag 27 mei 2004 23:42 schreef Wuder het volgende:
[..]
De meeste anti-onafhankelijkheid Taiwanezen zijn vaak zakenlieden. Deze zakenlieden leven van het vaste land en ze weten wat er kan gebeuren..
Verder is het leger ook niet compleet gemotiveerd om te vechten. Er heerst daar ook een twee-strijd. De oude-top wil liever met een legertje het vasteland terugeisenDie erkennen nog steeds "één China". Het leger ziet het vaste land niet als echte vijand.
Wat een hoop penisnijd zeg, het is wel duidelijk dat Beijing Taiwan niet kan horen of zien, ik detecteer jaloezie.quote:Op donderdag 27 mei 2004 23:45 schreef Wuder het volgende:
Tekst.
Ja doe ik morgen ok? Nu even goed uitrusten voor de examensquote:Op donderdag 27 mei 2004 23:47 schreef Piro het volgende:
[..]
Over welke top heb je het nou.
Tief eens een tabelletje neer met de standpunten van Taiwan en de DPRC.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |