Mja daar ben ik me heel goed van bewust.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:02 schreef Brennie het volgende:
Ben zelf een aantal keer flauwgevallen, daar lijkt het enigzins op maar toch niet helemaal ( gezien de volgens mij lange tijd wegzijn en stuiptrekkingen.)
Het lijkt op een epileptische aanval, een soort kortsluiting of anderzinds een voorval in de hersenen.
Qua karakteristieke kenmerken komt alleen het stuiptrekken in je verhaal naar voren kijkend naar epilepsie.
Of er andere klachten waren weet ik dus niet.. ( uit je verhaal)
Het is goed dat er een mri van de hersenen wordt gemaakt..
Een virus in je lijf kan ook zeer nare consequenties hebben, maar of dat het is..
Afwachten.. kan me voorstellen dat je het eng vindt en bezorgd bent.
Probeer je niet al te gek te maken en doe idd rustig aan.
Neem je rust en heb er vertrouwen in dat wanneer er niets wordt gevonden in de hersenen, het heel goed eenmalig kan zijn geweest.
Probeer goed op te letten wat voor restverschijnselen ( klachten na dit voorval) er mogelijk zijn en vertel dit ook aan de arts.
Het kan een evt diagnose bespoedigen.
Sterkte!
Wat ik er van begrepen heb, is dit dus ook zo ongeveer bij mij gebeurd. Ik had ook gebraakt terwijl ik bewusteloos was.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 11:58 schreef Noayla_ het volgende:
Een collega van mij heeft iets soortgelijks gehad.
Ik zat met hem te praten toen ineens zijn ogen wegdraaiden, hij raar begon te trekken met zijn gezicht en hij bewusteloos op de grond viel. Hij lag op de grond te schokken, er kwam braaksel uit zijn mond en hij is al met al redelijk lang "weggeweest".
Hij kwam pas weer bij toen de ambulance was gearriveerd maar was nog steeds totaal versuft en niet gefocust. Er zijn daarna in het ziekenhuis talloze tests gedaan en scans gemaakt maar er is nooit iets gevonden (hij bleek ook geen epilepsie te hebben).
Het is nu een jaar of 5 geleden en het is na die tijd nooit meer gebeurd.
Blijkbaar kan dat, een éénmalige heftige kortsluiting van de hersenen.
Sterkte iig want het lijkt me een behoorlijk beangstigende ervaring.
*dubbel dubbel dubbel dubbel*quote:Op vrijdag 21 mei 2004 12:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
[edit]
btw Thermo, voor powderen zijn er wel 100 redenen te bedenken waarom je dat niet alleen moet doen
[/edit]
En nummer 101 is er nu dus ookquote:Op vrijdag 21 mei 2004 12:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
[edit]
btw Thermo, voor powderen zijn er wel 100 redenen te bedenken waarom je dat niet alleen moet doen
[/edit]
hehe je mag best wel veel snowboarden denkenquote:Op vrijdag 21 mei 2004 12:32 schreef Thermo het volgende:
[..]
En nummer 101 is er nu dus ook![]()
Lijkt me toch niet tof om te krijgen ergens in de powder.. moeilijk voor je maten om je beneden te krijgen( Ik weet het I think 2 much snowboard
)
Omdat je ook overgaf en hoofdpijn had lijkt het erop dat de hersenen flink van slag waren, kan door een bacterie/virus zijn.. maar tis nu slechts gissen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 12:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
Mja daar ben ik me heel goed van bewust.
symptomen (voor zover ik ze weet) waren dus dat stuiptrekken, dezelfde dag nog heel erg ziek zijn (overgeven, hoofdpijn) en 2 dagen erna nog een beetje duf en spierpijn. Dat laatste komt waarschijnlijk door de stuiptrekkingen.
Ik voel me nu wel goed eigenlijk. Gewoon normaal. Gisteren had ik nog iets wat moeite met concentratie afentoe maar nu iig niet meer. Misschien komt het omdat ik nu weer wat beter uitgerust ben...
Maar ik kan voor me gevoel wel weer alles doen.
Dat is ook een beetje het vervelende. Voor mijn gevoel zou ik zo weer aan het werk kunnen (ben vandaag dan wel vrij maar goed) of een uurtje gaan sporten.
Alleen aan de andere kant is het ook wel zo. Toen dit allemaal gebeurde woensdag, toen voelde ik me 10sec voordat ik alles kwijt was me ook nog prima.
Daarnaast blijft het ook heel erg onwerkelijk omdat ik nog nooit zoiets eerder heb gehad. Sterker nog, dit was voor mij de eerste keer dat ik überhaupt in een ziekenhuisbed heb gelegen. Kortom, ben een vrij gezonde jongen lijkt me...
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je de uitslag van een MRIscan krijgt?
[edit]
[/edit]
Ik heb net even het rapport zitten doorkijken wat gemaakt is van mijn bezoek aan het ziekenhuis woensdag.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 12:57 schreef Brennie het volgende:
[..]
Omdat je ook overgaf en hoofdpijn had lijkt het erop dat de hersenen flink van slag waren, kan door een bacterie/virus zijn.. maar tis nu slechts gissen.
De spierpijn is idd vast van de stuiptrekkingen en het duf zijn is ook een normale reactie na dit gebeuren.
Lijkt me idd raar en onwerkelijk dat dit zo plotseling gebeurt..
Hou je lichaam toch ff goed in de gaten, kleine lichamelijke veranderingen/klachten kunnen belangrijk zijn voor de artsen om te weten wat er aan de hand is.
Tot de uitslag van de mri toch maar rustig aan doen.. ( maar dat weet je wel)
Gemiddeld duurt het 2 wk voor de uitslag bekend is..
Tenzij er iets zwaar afwijkend is.
Nogmaals sterkte!
Aha ok..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:09 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik heb net even het rapport zitten doorkijken wat gemaakt is van mijn bezoek aan het ziekenhuis woensdag.
Daar staat in dat het een eerste epileptische toeval was....
Maar goed, idd ff afwachten wat de uitkomsten van het bezoek komende woensdag zijn.
Zit momenteel met nogal wat vragen iig.
Thnx voor de tipquote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:40 schreef Brennie het volgende:
[..]
Aha ok..
Dat kan ook, dan zal je idd de typische stuiptrekkingen die bij epilepsie voorkomen gehad hebben en mogelijk nog wat andere klachten die erbij horen.
Mij is niet bekend dat je daarna gaat overgeven en hoofdpijn krijgt..
Zal het es nalezen ( ook voor mezelf )
Schrijf je vragen anders op, vergeet je niets..
Anders kom je misschien thuis en denk je: shit.. dat had ik nog willen vragen.
Heb ik nml wel es gehad.
Overgeven na een epileptische aanval?. Nee, dat heb ik nog nooit gehad (heb 4 keer een aanval gehad, is nu onder controle met medicijnen). Hoofdpijn kan natuurlijk wel door de klap komen. Heb ik de eerste 2 keer ook wel gehad maar dat kwam gewoon omdat ik keihard op de grond bevallen met m'n hoofdquote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:40 schreef Brennie het volgende:
[..]
Aha ok..
Dat kan ook, dan zal je idd de typische stuiptrekkingen die bij epilepsie voorkomen gehad hebben en mogelijk nog wat andere klachten die erbij horen.
Mij is niet bekend dat je daarna gaat overgeven en hoofdpijn krijgt..
Zal het es nalezen ( ook voor mezelf )
Schrijf je vragen anders op, vergeet je niets..
Anders kom je misschien thuis en denk je: shit.. dat had ik nog willen vragen.
Heb ik nml wel es gehad.
Erg naar voor je, klote!quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:39 schreef Komakie het volgende:
*dikke kick*
Nu ik eindelijk weer een beetje in me doen was en eigenlijk een beetje de hoop had dat het een eenmalige "grap" geweest zou kunnen zijn. Heb ik gisteren weer een iets lichtere aanval gehad.
Ik zat bij het tennissen van Rosmalen en ineens gebeurde het. Zomaar zonder reden.
Van de tribune afgedragen en gelijk naar huis (zat er net 15min).
Hele dag naar de klote en maar weer naar het ziekenhuis gegaan.
Noujah de Neuroloog was gelijk vrij duidelijk. Ik krijg medicijnen (die ik morgen mag ophalen) en ik moet een jaar aanval vrij zijn voordat ik weer mag autorijden
Kortom, momenteel voel ik me ff heel erg klein worden eigenlijk. Het is echt ongelovelijk.
Uit de tests die gemaakt zijn na de eerste aanval is niets vreemds gebleken. Alleen dat ik een lichte aanleg voor epilepsie heb.
Maar goed, ik heb me auto nodig voor me werk en nog geen vast contract. Contract loopt zelfs over 2 maanden af. Dus ik zit behoorlijk in de shit. Heb ik eindelijk een leuke baan waarbij ik veel auto mag rijden in mooie auto's en nou krijg ik dit
Moh tot nu toe pakken ze het heel goed op.quote:Op donderdag 17 juni 2004 22:45 schreef Thermo het volgende:
Gozer
Is niet goed, hoe heeft je werk gereageerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |