abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 mei 2004 @ 21:40:33 #1
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_19278687
Ben er niet helemaal zeker van dat dit hier goed staat maar als dat niet het geval is, is er vast wel een modje liev genoeg om em te verplaatsen

Anyway, hier is mijn verhaal:

Gistermorgen zat ik in de auto naar Schiphol, omdat ik mijn moeder een een vriendin van haar daarheen moest brengen.
Goed, dit ging allemaal prima. Totdat ik op de A9 reedt en ik een aantal auto's aan het inhalen was. Reedt daardoor op de linkerbaan.
Ineens werd alles wazig en ik bedacht me nog net om een baantje naar rechts op te schuiven omdat ik echt het idee had dat er iets mis was. Opeens was alles zwart.....

Een goed uur later werd ik wakker in een ziekenhuis in Amsterdam!!!
Verplegers en artsen om me bed heen. Evenals me moeder en die vriendin van haar.
Wat blijkt, ik heb een soort van Black Out gehad. Of een Epileptische aanval of iets in die buurt.
Er zijn in het ziekenhuis scans van me hoofd gemaakt maar hier waren geen rare dingen op terug te vinden (geen bloedingen oid). Er is nog bloed afgenomen maar ook daar was niets geks mee aan de hand en na een paar uur mocht ik weer naar huis. Ik moest alleen nog even in het plaatselijke ziekenhuis bij mij in de buurt een MRIscan laten maken.

Me moeder en die vriendin hebben hun vlucht maar afgezegd. Hebben me een beetje uitgelegd wat er allemaal gebeurd is. Het volgende wat ik dus nu vertel heb ik dus totaal niet bewust meegemaakt.
Ik ging dus naar de rechterbaan, maar ik ging steeds verder totdat ik op de vluchtstrook zat. Me moeder is toen gaan bijsturen en heeft de handrem aangetrokken. We zijn toen op de handrem en de vangrail afgeremd.
Ze hebben 112 gebeld, ziekenwagen langsgekomen, politieauto heeft een baan van de A9 afgezet. Ze hebben me van alles toegediend tijdens de rit en we zijn met loeiende sirenes door A'dam gesjeesd. (op zich wel jammer dat ik dit heb moeten missen )
Het schijnt dat ik onderweg nogal heb liggen stuiptrekken enzo.
Iig was dat weer over toen ik weer "wakker" werd.

Goed, gisteren nog de hele dag zo ziek als een hond geweest. Meerdere malen liggen nekken in de wc thuis en gewoon me hele lichaam overstuur.

Anyway, de doktoren zeggen dat dit wel vaker voor komt bij mensen en dat het niet meteen aannemelijk is dat ik epileptie heb ofzo. Veel mensen krijgen dit gewoon een keer. en dan hoeft het niets te zijn om je zorgen over te maken.
Maar ik ben toch best wel geschrokken en bang eigenlijk. Stel je voor dat ik alleen in de auto had gezeten ofzo. Dan had ik mezelf wel kapot kunnen rijden.
Ben dus ook best bang dat het nog een keer gebeurd.
Ik snap er alleen helemaal niets van. Ik ben kerngezond. Gebruik geen drugs (op misschien 2x per jaar een blowtje na) en ik drink alleen op zaterdag een biertje mee, maar ook niet buitensporig.
Ik sport veel en ik heb nog nooit zoiets dergelijks eerder gehad.
Heb ook geen last van andere ziektes of allergieën ofzo.

Ik wacht nog maar ff die scan af die ik woensdag krijg maar ik ben best wel een beetje huiverig voor het resultaat. Me moeder (die zelf ook in de verpleging zit) zei al dat ik voorlopig niet mag autorijden. Iig niet tot de uitslag van die scan. En met computeren moet ik ook erg rustig aan doen momenteel.
Dat zijn 2 dingen die bij mij nogal zwaar liggen. Vooral ook omdat het veel met me werk te maken heb. Ik ben ICT'er en ik rij heel veel auto voor me werk. Dus dat zou gewoon betekenen dat ik niet meer me werk kan uitvoeren. Juist nu ik zulk leuk werk heb....

Ben momenteel best gefrustreerd, een klein beetje bang en ongerust....
Ik heb ook echt geen idee hoe ik hier nou mee om moet gaan. Zo'n beetje alles wat ik doe (sporten, autorijden, computeren, uitgaan, etc) mag ik bijna niet doen (vooral niet van me moeder) omdat ze bang is dat ik weer zo'n rare blackout krijg.

Zijn er mensen die ook wel eens zoiets vergelijkbaars hebben gehad???
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_19278931
wat een verhaal. zelf heb ik hier nog nooit last van gehad. maar ik wil je wel sterkte wensen! hopelijk is de uitslag positief en heb je er verder geen last van !!
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_19279071
Ik heb ook wel eens een zeer kleine gehad op vakantie.. tijdens het tafeltenissen raakte ik opeens kompleet van de kaart voor een paar seconden.. ik speelde verder maar met een totaal verkeerde score in mijn hoofd.. heel raar om mee te maken.

Maar ik heb gelukkig nog nooit zoiets extreems als jij meegemaakt.. sterkte iedergeval en hopelijk hoef je zoiets niet meer mee te maken..
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_19279182
Luck you op die autosnelweg!

Maar ja, ik hoop niet voor je dat het nog eens gebeurd.
We're from the Bronx, New York.
Shit happens.
pi_19279193
zo... k heb ook wel eens 'out' gelegen en dat had wel een klein beetje een reden, (2 borrelglaasjes juttersbitter...echt waar...) en ook inderdaad wakker worden met het vage idee dat je wat gemist hebt. En zo brak als een hond ja...

k wens je echter eveneens veel sterkte en hoop van harte dat de scan positief uitvalt.
pi_19279205
Een vriendin van me had ook eens zoiets. Ze zei dat ze moe was en opeens viel ze voorover... echt doodeng, ze reageerde nergens meer op. Heeft ze een jaar later nog een keer gehad, gewoon knock out ineens. In het ziekenhuis hebben ze helemaal niets kunnen vinden.
Tap tap tap
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:05:24 #7
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_19279260
Ik ken iemand die iets soortgelijks heeft gehad. Bij hem was het gewoon zeer erge oververmoeidheid. Kan dat het niet gewoon zijn?

Misschien is het een om, als je iets dergelijks aan voelt komen en alleen rijdt op de weg, de sleutel in het contact om te draaien en je alarmlichten aan te doen. Je zul dan langzaam tot stilstand komen op de baan waar je rijdt. De wegen in Nederland zijn toch vaak vrij recht en schijnbaar heb je in zo'n situatie niet genoeg tijd om de auto netjes weg te zetten.
Ga doorrrrrr!
pi_19279380
Heb ook zoiets gehad ongeveer 3 jaar geleden.

Liep vrolijk buiten en opeens werd alles wit en werd ik 2 dagen later in het ziekenhuis wakker. Artsen hebben niks kunnen vinden :/ .
pi_19279668
Zoiets had ik ook, jaren geleden. Toen ik diepe dutje deed, riep mijn ma mij dat het eten klaar was. Ik ging meteen opstaan en naar de WC.. Daar kreeg ik blackout van een paar seconden.. Toen ik wakker werd, zat ik helemaal op grond, maar gelukkig niet in de wc-pot. Verder was ik erg moe. Blijkbaar was er zuurstofgebrek in mijn hersenen..

Omschakelen van dutje naar hyperactieve dingetjes doen is best funest. Je hart moet dan wel harder pompen voor voldoende zuurstof.
pi_19280068
dit verhaal is de moeite om te lezen, bedankt daarvoor.

mogelijk was je gewoon flauw gevallen, te laag bloedsuiker,
slecht geslapen, iets verkeerds gegeten, vanalles bij elkaar misschien...

ik heb idd wel vaker gehoord dat dit zomaar kan. gewoon een foutje.
het is ook bijna te raar om te geloven dat je wel een miljoen verschillende
ziektes hebt, en dat zoiets ineens erg abnormaal zou zijn. stel je gerust!
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_19281805
Heb zoiets, lichte vorm, één keer gehad. Was in de bios, 2 beugeltjes gedronken, daarvoor amper tijd gehad goed te eten. Voelde me al heel de tijd beetje flauw. Even naar de wc geweest, kwam ik terug ineens een soort vreemde rilling over me heen, en zon gevoel wat je krijgt als je te snel opstaat nadat je tijdje hebt gelegen maar dan echt 10x zo erg. Opeens wordt het beetje vaag voor me ogen, net alsof je ongeaccomodeerd kijkt. Toen zat ik ineens op een trapje met een glas water. Scheen dat ik daar kwartier heb gelegen en nog een paar keer out ben gegaan. Hele vreemde sensatie was dat.

Maar goed, dat je echt hebt liggen stuiptrekken en de dag daarna ziek bent geweest is echt kut, nja hopen dat je beetje goeie uitslag krijgt.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 00:20:03 #12
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_19282072
Het vreemde is dat er echt helemaal niets raars aan vooraf is gegaan.

goed, ik heb het vrij druk op me werk. Maar ik slaap gemiddeld 7 tot 8 uur per dag (door de weeks) Ben vorig weekend niet de stad in geweest dus heb toen ook veel geslapen.
Was in dat opzicht wel redelijk fit lijkt me.
Ben wel vorige week 2x op en neer geweest naar Groningen in 2 dagen maar goed, lijkt me toch beetje sterk dat ik daardoor ineens zo out ga.

Ik zat toen het gebeurde al een half uurtje in de auto. Ik had gewoon gegeten voordat ik weg ging en voelde me tot 10sec voordat ik echt weg was me nog kiplekker.
Ineens werd alles gewoon wazig en voor ik het wist was ik weg.

Maar ik ben iig blij dat ik niet de enige ben die het zomaar als donderslag bij heldere hemel een keer gehad heeft Geeft btje hoop....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_19282681
toch een gevoel dat dit meer in LIF hoort, vanwege de medische kant...

sorry modjes if I'm wrong

zwiepje dus

Oh enne sterkte, lijkt me enorm naar en onheilspellend.
hoop dat de scan geen naar nieuws geeft en dat het eenmalig was.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_19282830
Lijkt me nie fijn om zoiets mee te maken tijdens auto rijden.
Heb het ooit wel eens meegemaakt toen ik brood stond te smeren in de keuken, doe het keukenkastje open, alles word zwart voor m`n ogen en daar lag ik languit op de grond..
Pa en ma ongerust, ik wist nie eens wat er gebeurde, heel wazig
  vrijdag 21 mei 2004 @ 01:02:19 #15
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19283181
Ben zelf een aantal keer flauwgevallen, daar lijkt het enigzins op maar toch niet helemaal ( gezien de volgens mij lange tijd wegzijn en stuiptrekkingen.)
Het lijkt op een epileptische aanval, een soort kortsluiting of anderzinds een voorval in de hersenen.
Qua karakteristieke kenmerken komt alleen het stuiptrekken in je verhaal naar voren kijkend naar epilepsie.
Of er andere klachten waren weet ik dus niet.. ( uit je verhaal)
Het is goed dat er een mri van de hersenen wordt gemaakt..
Een virus in je lijf kan ook zeer nare consequenties hebben, maar of dat het is..
Afwachten.. kan me voorstellen dat je het eng vindt en bezorgd bent.
Probeer je niet al te gek te maken en doe idd rustig aan.
Neem je rust en heb er vertrouwen in dat wanneer er niets wordt gevonden in de hersenen, het heel goed eenmalig kan zijn geweest.
Probeer goed op te letten wat voor restverschijnselen ( klachten na dit voorval) er mogelijk zijn en vertel dit ook aan de arts.
Het kan een evt diagnose bespoedigen.
Sterkte!
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  vrijdag 21 mei 2004 @ 11:29:33 #16
16715 Mylene
*schatje*
pi_19288673
Wat een verhaal zeg...sterkte ermee hoor .

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 21-05-2004 11:46:28 ]
  vrijdag 21 mei 2004 @ 11:37:30 #17
88655 kooba
Met dubbel o...
pi_19288859
Een vriendin van mij heeft zo ook eens een ongeluk gehad. Al een aantal jaren geleden, ze heeft nu nog last van haar nek als gevolge daarvan.
Kreeg ook in ene keer een black-out en dat heeft ze daarna nog een aantal keren gehad.
Er lullig als ze in het ziekenhuis niks maar dan ook niks kunnen vinden, je weet nooit of en zoja wanneer je het weer krijgt

iig suc6 ermee
'Fast, furious,over before you know it and leaves you wanting more, more, more...'
pi_19289030
hm epilepsie is opzich logische redenatie, mijn moeder heeft dit gehad toen ze jong was en viel gewoon tijdens het winkelen bv neer etc. Heeft ze best vaak gehad. Zag er wel stom uit zei me oma

Zolang je het maar niet krijgt als je lekker aan het boarden ben, zeker een extra reden om never alleen te gaan powderen gozer!

Sterkte
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 11:58:45 #19
19105 Noayla_
Love me tender
pi_19289404
Een collega van mij heeft iets soortgelijks gehad.

Ik zat met hem te praten toen ineens zijn ogen wegdraaiden, hij raar begon te trekken met zijn gezicht en hij bewusteloos op de grond viel. Hij lag op de grond te schokken, er kwam braaksel uit zijn mond en hij is al met al redelijk lang "weggeweest".

Hij kwam pas weer bij toen de ambulance was gearriveerd maar was nog steeds totaal versuft en niet gefocust. Er zijn daarna in het ziekenhuis talloze tests gedaan en scans gemaakt maar er is nooit iets gevonden (hij bleek ook geen epilepsie te hebben).

Het is nu een jaar of 5 geleden en het is na die tijd nooit meer gebeurd.

Blijkbaar kan dat, een éénmalige heftige kortsluiting van de hersenen.

Sterkte iig want het lijkt me een behoorlijk beangstigende ervaring.
For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
  vrijdag 21 mei 2004 @ 12:02:42 #20
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_19289486
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 01:02 schreef Brennie het volgende:
Ben zelf een aantal keer flauwgevallen, daar lijkt het enigzins op maar toch niet helemaal ( gezien de volgens mij lange tijd wegzijn en stuiptrekkingen.)
Het lijkt op een epileptische aanval, een soort kortsluiting of anderzinds een voorval in de hersenen.
Qua karakteristieke kenmerken komt alleen het stuiptrekken in je verhaal naar voren kijkend naar epilepsie.
Of er andere klachten waren weet ik dus niet.. ( uit je verhaal)
Het is goed dat er een mri van de hersenen wordt gemaakt..
Een virus in je lijf kan ook zeer nare consequenties hebben, maar of dat het is..
Afwachten.. kan me voorstellen dat je het eng vindt en bezorgd bent.
Probeer je niet al te gek te maken en doe idd rustig aan.
Neem je rust en heb er vertrouwen in dat wanneer er niets wordt gevonden in de hersenen, het heel goed eenmalig kan zijn geweest.
Probeer goed op te letten wat voor restverschijnselen ( klachten na dit voorval) er mogelijk zijn en vertel dit ook aan de arts.
Het kan een evt diagnose bespoedigen.
Sterkte!
Mja daar ben ik me heel goed van bewust.

symptomen (voor zover ik ze weet) waren dus dat stuiptrekken, dezelfde dag nog heel erg ziek zijn (overgeven, hoofdpijn) en 2 dagen erna nog een beetje duf en spierpijn. Dat laatste komt waarschijnlijk door de stuiptrekkingen.

Ik voel me nu wel goed eigenlijk. Gewoon normaal. Gisteren had ik nog iets wat moeite met concentratie afentoe maar nu iig niet meer. Misschien komt het omdat ik nu weer wat beter uitgerust ben...
Maar ik kan voor me gevoel wel weer alles doen.
Dat is ook een beetje het vervelende. Voor mijn gevoel zou ik zo weer aan het werk kunnen (ben vandaag dan wel vrij maar goed) of een uurtje gaan sporten.
Alleen aan de andere kant is het ook wel zo. Toen dit allemaal gebeurde woensdag, toen voelde ik me 10sec voordat ik alles kwijt was me ook nog prima.

Daarnaast blijft het ook heel erg onwerkelijk omdat ik nog nooit zoiets eerder heb gehad. Sterker nog, dit was voor mij de eerste keer dat ik überhaupt in een ziekenhuisbed heb gelegen. Kortom, ben een vrij gezonde jongen lijkt me...

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je de uitslag van een MRIscan krijgt?

[edit]
btw Thermo, voor powderen zijn er wel 100 redenen te bedenken waarom je dat niet alleen moet doen
[/edit]
  vrijdag 21 mei 2004 @ 12:07:56 #21
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_19289589
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 11:58 schreef Noayla_ het volgende:
Een collega van mij heeft iets soortgelijks gehad.

Ik zat met hem te praten toen ineens zijn ogen wegdraaiden, hij raar begon te trekken met zijn gezicht en hij bewusteloos op de grond viel. Hij lag op de grond te schokken, er kwam braaksel uit zijn mond en hij is al met al redelijk lang "weggeweest".

Hij kwam pas weer bij toen de ambulance was gearriveerd maar was nog steeds totaal versuft en niet gefocust. Er zijn daarna in het ziekenhuis talloze tests gedaan en scans gemaakt maar er is nooit iets gevonden (hij bleek ook geen epilepsie te hebben).

Het is nu een jaar of 5 geleden en het is na die tijd nooit meer gebeurd.

Blijkbaar kan dat, een éénmalige heftige kortsluiting van de hersenen.

Sterkte iig want het lijkt me een behoorlijk beangstigende ervaring.
Wat ik er van begrepen heb, is dit dus ook zo ongeveer bij mij gebeurd. Ik had ook gebraakt terwijl ik bewusteloos was.
Het klinkt bijna iets uit een horrorfilm ofzo
pi_19290079
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:02 schreef Komakie het volgende:

[..]

[edit]
btw Thermo, voor powderen zijn er wel 100 redenen te bedenken waarom je dat niet alleen moet doen
[/edit]
*dubbel dubbel dubbel dubbel*
pi_19290086
quote:

[..]

[edit]
[/edit]
En nummer 101 is er nu dus ook

Lijkt me toch niet tof om te krijgen ergens in de powder.. moeilijk voor je maten om je beneden te krijgen ( Ik weet het I think 2 much snowboard )
  vrijdag 21 mei 2004 @ 12:53:09 #24
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_19290435
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:32 schreef Thermo het volgende:

[..]

En nummer 101 is er nu dus ook

Lijkt me toch niet tof om te krijgen ergens in de powder.. moeilijk voor je maten om je beneden te krijgen ( Ik weet het I think 2 much snowboard )
hehe je mag best wel veel snowboarden denken

Aan de andere kant is het wel zo, als het onder het snowboarden is en je valt, dan lig je gelijk stil enzo. Zeker als het in de poeder is. Dus de kans dat je een dodelijke val maakt is iets kleiner denk ik dan wanneer het bijvoorbeeld gebeurd als je achter het stuur zit.
Dat is dus eigenlijk waar ik meer bang voor ben. Ook omdat ik wat vaker in de auto zit dan dat ik op snowboard sta (eigenlijk wel jammer )
  vrijdag 21 mei 2004 @ 12:57:31 #25
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19290519
quote:

[..]

Mja daar ben ik me heel goed van bewust.

symptomen (voor zover ik ze weet) waren dus dat stuiptrekken, dezelfde dag nog heel erg ziek zijn (overgeven, hoofdpijn) en 2 dagen erna nog een beetje duf en spierpijn. Dat laatste komt waarschijnlijk door de stuiptrekkingen.

Ik voel me nu wel goed eigenlijk. Gewoon normaal. Gisteren had ik nog iets wat moeite met concentratie afentoe maar nu iig niet meer. Misschien komt het omdat ik nu weer wat beter uitgerust ben...
Maar ik kan voor me gevoel wel weer alles doen.
Dat is ook een beetje het vervelende. Voor mijn gevoel zou ik zo weer aan het werk kunnen (ben vandaag dan wel vrij maar goed) of een uurtje gaan sporten.
Alleen aan de andere kant is het ook wel zo. Toen dit allemaal gebeurde woensdag, toen voelde ik me 10sec voordat ik alles kwijt was me ook nog prima.

Daarnaast blijft het ook heel erg onwerkelijk omdat ik nog nooit zoiets eerder heb gehad. Sterker nog, dit was voor mij de eerste keer dat ik überhaupt in een ziekenhuisbed heb gelegen. Kortom, ben een vrij gezonde jongen lijkt me...

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je de uitslag van een MRIscan krijgt?

[edit]
[/edit]
Omdat je ook overgaf en hoofdpijn had lijkt het erop dat de hersenen flink van slag waren, kan door een bacterie/virus zijn.. maar tis nu slechts gissen.
De spierpijn is idd vast van de stuiptrekkingen en het duf zijn is ook een normale reactie na dit gebeuren.
Lijkt me idd raar en onwerkelijk dat dit zo plotseling gebeurt..
Hou je lichaam toch ff goed in de gaten, kleine lichamelijke veranderingen/klachten kunnen belangrijk zijn voor de artsen om te weten wat er aan de hand is.
Tot de uitslag van de mri toch maar rustig aan doen.. ( maar dat weet je wel)
Gemiddeld duurt het 2 wk voor de uitslag bekend is..
Tenzij er iets zwaar afwijkend is.
Nogmaals sterkte!
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')