en wat is dan de volgende stap? Gelijk bij de geboorte een chip d'r in zodat je altijd weet waar degene is?quote:Op donderdag 20 mei 2004 20:49 schreef Tessje het volgende:
Ik zat net op Net5 een programma te kijken; net 5 detectives. Waarbij ze DNA uit de tanden van een lijk hebben gehaald.
Nu vroeg ik mij af.
Wat als we bij de geboorte van een kind meteen DNA af zouden nemen?
Als er een misdrijf word gepleegt waarbij het lijk zo 1 2 3 niet te identificeren is zou het een stuk makkelijker worden. En stel dat er onbekend DNA zou worden gevonden op het lijk zou je ook in ene keer een stuk dichterbij een mogelijke dader kunnen komen.
Wat vinden jullie daarvan, met oog op het privacy-recht?
Kijk een chip word overdreven. Maar gewoon wat bloed afenemen en in een database zetten lijkt me wel een goed plan.quote:Op donderdag 20 mei 2004 20:56 schreef vexz het volgende:
[..]
en wat is dan de volgende stap? Gelijk bij de geboorte een chip d'r in zodat je altijd weet waar degene is?
Belachelijk idee om bij de geboorte DNA af te nemen. Vindt ik niet kunnen met de recht op privacy. Als we dat gaa doen is het hek van de dam..
En wie gaat dan bepalen wat zware misdaden zijn?quote:Op donderdag 20 mei 2004 20:50 schreef Minisuisse het volgende:
Voor zware misdaden moet dit kunnen.
Wat heb je te vrezen dan ..... Het zijn alleen de Truth gebruikers die hiertegen zijn denk ik!quote:Op donderdag 20 mei 2004 20:56 schreef vexz het volgende:
Belachelijk idee om bij de geboorte DNA af te nemen. Vindt ik niet kunnen met de recht op privacy. Als we dat gaa doen is het hek van de dam..
Dat is al lang bepaald,quote:Op donderdag 20 mei 2004 20:57 schreef vexz het volgende:
[..]
En wie gaat dan bepalen wat zware misdaden zijn?
Die zijn ondertussen al bepaald.quote:Op donderdag 20 mei 2004 20:57 schreef vexz het volgende:
[..]
Tsjah iets dat algemeen als zwaar wordt gezien, zoals moord of verkrachtingquote:Op donderdag 20 mei 2004 20:57 schreef vexz het volgende:
[..]
Het feit dat jouw DNA op de plek des onheils aanwezig is maakt het overigens nog geen bewijs van jouw schuld. Het is nogal makkelijk om aan DNA van iemand te komen, je laat het ook zo'n beetje overal waar je komt achter.quote:Op donderdag 20 mei 2004 20:54 schreef _The_General_ het volgende:
Ik ben hier al erg lang voor, en ik snap persoonlijk niet wat mensen hier tegen hebben.
Doe je niets crimineels, loop je ook geen gevaar!
Namens GC: Wij zijn voorquote:Op donderdag 20 mei 2004 20:57 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Wat heb je te vrezen dan ..... Het zijn alleen de Truth gebruikers die hiertegen zijn denk ik!
Daarom leven we in Nederland..quote:Op donderdag 20 mei 2004 20:57 schreef Tessje het volgende:
[..]
Maar je mening word gerespecteert..
Geweldig...quote:Op donderdag 20 mei 2004 20:58 schreef SHERMAN het volgende:
Poll: DNA afnemen bij de geboorte?Ja Nee Geen mening
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Er zijn nog altijd minimaal 2 bezwarende bewijzen nodig in een rechtstaat!quote:Op donderdag 20 mei 2004 20:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het feit dat jouw DNA op de plek des onheils aanwezig is maakt het overigens nog geen bewijs van jouw schuld. Het is nogal makkelijk om aan DNA van iemand te komen, je laat het ook zo'n beetje overal waar je komt achter.
En dit is ook een heel goed punt!!quote:Op donderdag 20 mei 2004 20:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het feit dat jouw DNA op de plek des onheils aanwezig is maakt het overigens nog geen bewijs van jouw schuld. Het is nogal makkelijk om aan DNA van iemand te komen, je laat het ook zo'n beetje overal waar je komt achter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |