abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1368660
Japanse uitvinding vertaalt hondengeblaf

TOKIO (ANP) - Japanse onderzoekers beweren een apparaatje te hebben uitgevonden dat hondengeblaf vertaalt naar menselijke emoties. Hondenbezitters kunnen op deze manier begrijpen hoe hun huisdier in zijn vel zit. Dit meldt de Britse nieuwszender BBC woensdag.

Volgens speelgoedfabrikant Takara kan de uitvinding het onbegrijpelijk grommen en blaffen van honden vertalen naar menselijke emoties. Het apparaatje onderscheidt zes verschillende emoties bij honden: frustratie, paniek, enthousiasme, geluk, verdriet en verlangen.

De uitvinding draagt de naam Bow-lingual en bestaat uit een klein microfoontje dat aan de halsband van de hond is bevestigd. Het instrument 'leest' de taal van de hond door het geblaf te vergelijken met een serie voorgeprogrammeerde golfpatronen. De emoties van het huisdier verschijnen vervolgens bij de eigenaar op een beeldschermpje.

De Bow-ligual interpreteert de gemoedstoestand van de viervoeter door gebruik te maken van plaatjes en zinnen, zoals "Dit kan ik niet uitstaan", "Ik verveel me dood" en "Ik ben zo eenzaam, speel nog wat met me". Ook concludeert het apparaatje aan het eind van de dag of het huisdier een zware, fijne of extreem leuke dag heeft gehad.

Takara wil de uitvinding zo aanpassen dat hondeneigenaars die van huis zijn elk moment op hun display kunnen zien hoe hun huisdier zich voelt. De Bow-lingual komt in februari op de markt en gaat 12.800 yen (260 gulden) kosten.

------------------------------------------------------

Tja, alle ellende op de wereld ten spijt, willen wij natuurlijk wel weten of onze hond een fijne danwel een extreem fijne dag heeft gehad, geweldig gewoon deze uitvinding.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_1368673
super..
maar ik weet wel of m'n hond gelukkig of niet is zonder zo'n apparaatje..
ogen spreken ook meestal gewoon boekdelen..
pi_1368813
Precies...
Ik hoop dat het bedoeld is als grappige gadget, want anders vind ik het een sneu apparaat bedoeld voor mensen die van honden af moeten blijven.
pi_1368821
Iemand die van z'n hond houdt kan veel meer onderscheiden dan dat.
Wittgenstein
pi_1368828
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 20:05 schreef Koekepan het volgende:
idd
pi_1368836
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 19:46 schreef Cosma-Shiva het volgende:

geweldig gewoon deze uitvinding.

Oh jij hebt ook geen behang ? Dat is namelijk pas nutteloos.
[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_1368847
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 20:05 schreef Koekepan het volgende:

Ja , klopt. Wat heeft dat verder te maken met zo'n uitvinding ?
[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_1368856
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 19:47 schreef Kissinggirl het volgende:
super..
Goed, maar als je van huis bent, kun je je viervoeter niet in de ogen kijken, en middels dit apparaatje kun je bv ook op je werk de gemoedstoestand van je hond (die thuis zit)zien.
pi_1368880
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 20:07 schreef Guus het volgende:

[..]

Oh jij hebt ook geen behang ? Dat is namelijk pas nutteloos.

Nee ik heb geen behang, zijn daar ook apparaatjes voor dan? (een soort optische illusie van het wel behang hebben)
pi_1369108
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 19:47 schreef Kissinggirl het volgende:
super..
En zijn bek ook. Als hij hapt is hij boos.
pi_1369558
Wederom een coole uitvinding van de Japanners!
Dit moet toch een heel nieuwe dimensie geven aan "een hond als huisdier hebben".
[b]You are an insult to my intelligence...[/b]
pi_1369791
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 20:09 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Goed, maar als je van huis bent, kun je je viervoeter niet in de ogen kijken, en middels dit apparaatje kun je bv ook op je werk de gemoedstoestand van je hond (die thuis zit)zien.

waarom zou ik willen weten hoe m'n hond zich voelt als ik op het werk zit?
ten eerste ik heb daar helemaal geen tijd voor, en ten tweede dan ga ik me alleen maar ongerust make...hij slaapt gewoon..punt..nooit problemen als ik thuiskom..
  woensdag 8 augustus 2001 @ 23:01:42 #13
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1369914
het is komkommertijd, het is komkommertijd, ....
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_1370357
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 22:44 schreef Kissinggirl het volgende:

[..]

waarom zou ik willen weten hoe m'n hond zich voelt als ik op het werk zit?

kwestie van prioriteiten.
  donderdag 9 augustus 2001 @ 09:35:23 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1371645
leuke grap dit, ongeveer hetzelfde als die random quote progjes
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1373932
Mijn hond blaft maar in drie situaties en ik weet precies wat hij bedoelt dan.

1. landurig doorblaffen, als hij alleen is (gebeurt niet vaak dus)
2. hard blaffen als we spelen en ik hou z'n speeltje te hoog
3. hoestblaffen als hij een vreemde hond ziet buiten.

vrijdag 10 augustus 2001 @ 00:09:36 #17
13353 Aced
Come to me...
pi_1377884
Zoals al gezegd, als je echt van je hond houd, weet je dat soort dingen gewoon...

En bij onze hond zou dit ding niet eens van nut zijn, aangezien ze alleen maar blaft wanneer ze spoken ziet

You're looking through my face, why don't you notice me?
pi_1378920
ik zag het op het (jeugd? )journaal.. tjongejonge wat een onzin weer.. Het lijkt wel zo'n tamagotchou(?)
Als je je hond een beetje kent weet je snel genoeg hoe hij/zij zich voelt. Zelfs als je niet in de buurt zit, maar bijvoorbeeld op het werk.

Ik zelf heb geen hond, maar naaste familie hebben wel katten waar ik ruim 7 jaar dichtbij mee geleefd heb. Je merkt direct wat voor 'n soort aandacht er eventueel nodig is op het moment dat er een piepje verschijnt uit die stembanden van ze..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')