abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19260102
Nadat hij op dvd een eigen leven is gaan leiden en van Bruce Campbell een horroricoon maakte, krijgt hij nu eindelijk z'n eigen topic op Fok!

ARMY OF DARKNESS

trailer

meer reviews

De karakters:

• Ash - Our legendary demon slaying, chainsaw wielding, lady killing hero.
  • Sheila - Maiden who recently lost her brother in battle, falls for Ash. (He's lucky she didn't have syphilis.)
  • Arthur - Noble leader of the land, he's a darn goody two-shoes knight.
  • Wiseman - Old alchemist/wizard.
  • Duke Henry - Red haired and bearded leader of the northern kingdoms.
  • Bad Ash - Created after Ash first swallows a six inch version of himself, then grows two heads, then splits into two people... ...oh forget it, he's an evil and rotting version of Ash. Turned into a firework.
  • Little Ash's - Tiny versions who crawl out of the broken shards of a mirror. Some get stomped, some get eaten.
  • The Deadites - Undead army risen to destroy the living. Chopped, blown apart, etc.

Het verhaal is quite simple:

Een groepje vrienden heeft een boshut gehuurd om daar een vakantie door te brengen. Als een van hen (Ash de hoofdpersoon in de trilogie) een taperecorder vind met een boek.

Als tijdens het afspelen van de taperecorder een demonische spreuk demonen doet ontwaken is het leed niet te overzien. Als de hele groep is uitgedunt komt Ash als enige overlevende erachter dat het boek wat hij vond (het Necronomicon of Naturan Demanto) een spreuk bevat die hem, bewapend met aan een arm een kettingzaag en op z'n rug een shotgun, naar de middeleeuwen slingert begint ARMY OF DARKNESS het (voorlopig )laatste deel in de immens populaire EVIL DEAD reeks.

Eenmaal 'geland' in de middeleeuwen word Ash meteen gevangen genomen (hij kwam immers uit de lucht vallen ) en op de proef gesteld doordat hij in 'the pit' wordt geflikkerd (een kuil met een heleboel narigheid).Daar weet onze coole held zich natuurlijk uit te redden en wat volgt moet je eigenlijk zien om te geloven!

Ik denk dat dit een van de meest 'quotable' films allertijden is met groovy one-liners en heerlijke absurditeiten. Waar bij EVIL DEAD de nadruk lag op hardcore horror, en bij EVIL DEAD 2 (:DEAD BY DAWN) al meer (zwarte) humor ten tonele kwam is dit 3 e deel een komische avonturenfilm geworden die zijn weerga niet kent.

One-liners als Gimme some sugar baby, Hail to the King, Good, bad, I'm the guy with the gun, listen up you primitive screwheads en weet ik veel hoeveel meer zijn absolute klassiekers geworden

Regisseur SAM RAIMI die alle delen op z'n naam heeft staan als regisseur is heeft z'n grootste successen geboekt met de populaire SPIDER-MAN reeks, maar heeft zichzelf onstervelijk gemaakt onder horrorfans met deze serie geweldige films.

Maar zoals gezegd ging ARMY OF DARKNESS een eigen leven leiden op dvd en dat resulteerde in de volgende edities en dit zijn ze nog niet eens allemaal!!

• ARMY OF DARKNESS - BOOMSTICK EDITION
  • ARMY OF DARKNESS - OFFICIAL BOOTLEG EDITION
  • ARMY OF DARKNESS
  • ARMY OF DARKNESS:EVIL DEAD 3
  • ARMY OF DARKNESS:THE DIRECTOR'S CUT - LIMITED EDITION
  • ARMY OF DARKNESS - LIMITED EDITION
  • ARMY OF DARKNESS (R3)
  • ARMY OF DARKNESS:DOUBLE DISC PRESENTATION

En dan zijn er natuurlijk nog de Nederlandse, Duitse, Scandinavische enz enz uitgaves. Welke moet ik dan gaan kopen?

www.dvdcompare.net heeft een zo compleet mogelijk overzicht geplaatst op haar site

Er zijn een aantal verschillende versies maar een echt complete versie bestaat niet jammergenoeg, waarin de verschillen vooral in het einde duidelijk zichtbaar zijn: in de THEATRICAL VERSION eindigd Ash weer door het innemen van magische druppels in de hedendaagse tijd en zien we hem een demoon afmaken in de supermarkt waar hij werkt, en het andere einde van de DIRECTOR'S CUT ga ik niet verklappen mede omdat deze naar mijn idee een stuk leuker is.

IMDB

Cast:

Bruce Campbell .... Ashley J. 'Ash' Williams/Evil Ash/Mini-Ash
    Embeth Davidtz .... Sheila
    Marcus Gilbert .... Lord Arthur
    Ian Abercrombie .... Wiseman (Wiseman John in the script)
    Richard Grove .... Duke Henry the Red
    Timothy Patrick Quill .... Blacksmith
    Michael Earl Reid .... Gold Tooth
    Bridget Fonda .... Linda
    Patricia Tallman .... Possessed Witch
    Ted Raimi .... Cowardly Warrior/Second Supportive Villager/S-Mart Clerk
    Deke Anderson .... Mini-Ash #2
    Bruce Thomas .... Mini-Ash #3
    Sara Shearer .... Old Woman
    Shiva Gordon .... Pit Deadite #1
    Billy Bryan .... Pit Deadite #2

Homepage:Deaditesonline

•   donderdag 20 mei 2004 @ 01:03:36 #2
    41286 Price
    The Abominable Dr. Phibes
    pi_19260155
    Hilarisch! Vooral de scène in de waterput. Trouwens de molenscène mag er ook zijn.
    You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
    pi_19260184
    matige film
    hai
      donderdag 20 mei 2004 @ 01:10:41 #4
    72256 wise
    Echoes - KL/B/
    pi_19260341
    super film.

echt, zo B-film als het maar kan, maar zo humor gek hahah

hail 2 the king baby.!
    I had a splitting headache.From which the future's made.
    † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
    It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
    VIVA LA ASSANGE¡
    pi_19260499
    lang geleden dat ik die gezien heb, weet wel dat ik hem toen der tijd erg leuk vond!
    pi_19260579
    Een van de beste films ooit. Zelfde humor als de film Braindead, zeker de moeite waard om te zien op DVD als je van absurdistische horror houdt.
      donderdag 20 mei 2004 @ 01:23:30 #7
    32422 engessa
    Who's dirty?
    pi_19260649
    Persoonlijk 1 van mijn favorieten. De hele Evil Dead trilogy is goed maar deze is toch wel 1 van de meest grappige.

Is trouwens de prequel, ook iets met Dead in de titel en geschoten om geld te verzamelen voor Evil Dead 1 ook op dvd?
      donderdag 20 mei 2004 @ 01:26:11 #8
    63177 Takje
    Milf hunter pur sang
    pi_19260712
    See this? This is my boomstick!
      donderdag 20 mei 2004 @ 01:27:39 #9
    3527 Wepeel2
    zoals het is
    pi_19260745
    En aan die R3 link te zien is er dus ook weer een nieuwe R3 versie:
    Army Of Darkness [Outlet Collection] Amazon: IMDB:
    Price $5.00 US
    Cast Bruce Campbell, Ted Raimi,
    Release Date 2004-05-07

Met wat minder extra's ook:
    - The Cast
    - Making Of Evil Dead
    - Film Trailer

Maar in ieder geval geweldige fout, ondanks, of misschien mede door de (leuke) fouten in de film. Waar hij in de beginscene zijn geweer opeens vandaan tovert is me nog altijd een raadsel.
    Ik vind het einde van de director's cut overigens een stuk minder leuk dan het supermarkt einde. Maar ik geloof dat de meeste mensen het daar wel over eens zijn.
    xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
    pi_19260752
    wat ik nooit zal vergeten, is dat ik een keer thuis kwam van stappen... een maat bleef slapen, wij nog ff zappen... komt er op een gegeven moment op (toen nog) België 1 dus naar later bleek deze film voorbij.
    We vielen middenin de scène dat het kasteel waar Ash zit door een horde skeletten belegerd wordt. Dat is dus superwazig als je aardig aangeschoten bent.
    - En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
    - Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
    - Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
      donderdag 20 mei 2004 @ 01:30:23 #11
    16803 AntiChrist
    Primitive Screwheads!!
    pi_19260797
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2004 01:23 schreef engessa het volgende:
    Persoonlijk 1 van mijn favorieten. De hele Evil Dead trilogy is goed maar deze is toch wel 1 van de meest grappige.

Is trouwens de prequel, ook iets met Dead in de titel en geschoten om geld te verzamelen voor Evil Dead 1 ook op dvd?
    jij bedoelt within the woods deze zou toen op de book of the dead edtie van the evil dead komen maar wegens een rechten kwestie ging dit niet door als je goed zoekt kan je hem op 1 van de download programma's vinden voorlopig kan je er nog niet legaal aankomen.

Overigens een Mooi topic over mijn favoriete film en acteur
    pi_19260883
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2004 01:23 schreef engessa het volgende:
    Zoals Antichrist al melde hierboven

WITHIN THE WOODS
    pi_19260962
    dit is toch wel mijn meest favoriete film.

de humor, het verhaal, de acteerprestatie(s van Bruce Campbell)..

meesterlijk gewoon
    Als de natuur perfect was...
    ... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
      donderdag 20 mei 2004 @ 01:42:18 #14
    17568 GizartFRL
    Ik ben jarig!
    pi_19261036
    quote:
    Wiseman: Remember, you'll have to say to whole sentence when you take away the book of the dead.
    Ash: Okay, I got that stupid sentence remembered.
    En dat ie dan het laatste woord kucht! Prachtig.
    "Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
      donderdag 20 mei 2004 @ 01:51:08 #15
    3527 Wepeel2
    zoals het is
    pi_19261230
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2004 01:34 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Zoals Antichrist al melde hierboven

WITHIN THE WOODS
    Helaas is de versie die op internet circuleert van een zeer slechte kwaliteit. Althans de versie die ik heb gezien. Het lijkt wel of ze de videoband eerst langs een magneet hebben gehaald, daarna hun kont ermee hebben afgeveegd en het toen hebben geconverteerd.
    Ok, dat is dan weer wat overdreven. Maar de kwaliteit is niet bepaald denderend.
    xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
      donderdag 20 mei 2004 @ 03:03:58 #16
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_19262201
    tvp
    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
      donderdag 20 mei 2004 @ 08:51:41 #17
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_19263116
    Ik vind hem geweldig! De humor vind ik een ode, gezien een vergelijking onmogelijk is, aan Monty Python.
    Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
    "The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
    There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
    pi_19263312
    Klatuu, Verata, N#%#%##%#

Mooi topic...Kinky!
    pi_19264508
    Ik ben net op de site waar ze de Regio 3 versie hebben en hij is daar te koop voor $ 5,- , nou wil ik graag weten of iemand hier al eens wat besteld heeft en zoja krijg je dan de orginele dvd of is het een copy.

http://www.koreandvds.com/dvddetail.html?id=15197

Stallion75
      donderdag 20 mei 2004 @ 11:08:54 #20
    12221 Tijn