Veel passagiers van het openbaar vervoer ergeren zich aan de constante beltonen en de daaropvolgende gesprekken middels mobiele telefoons.
Buschauffeurs zeggen nerveus te worden van de diverse beltonen die telkens te horen zijn in hun bussen, en zeggen dat om de rust en orde in de bussen te handhaven een belverbod wenselijk zou zijn.
Bij de NS denkt men al aan bel-vrije coupe's.
-------------------------------------------------------
Fijn dat binnenkort niet langer alleen de rokers verbannen worden naar speciale coupe's, nu nog speciale coupe's voor onrustige kindertjes en Cosma kan weer rustig reizen (mits bellers en babys niet in de rookcoupe's worden toegelaten).
een belcoupe,
een eetcoupe,
een rookcoupe,
een vrouwen coupe,
een kindercoupe,
een slaapcoupe,
eeuh gaan we niet wat ver zo?
quote:zo wel ja... heb je ooit last van 'vrouwen' 'eters' of 'slapers'??
Op woensdag 08 augustus 2001 19:20 schreef Vork het volgende:
Yeah ..een belcoupe,
een eetcoupe,
een rookcoupe,
een vrouwen coupe,
een kindercoupe,
een slaapcoupe,eeuh gaan we niet wat ver zo?
NEE.. van dat volk dat met een mobieltje lopen te bellen heb je wel last... het is gewoon asociaal tov van de medereizigers, vreselijk irritant, egoistisch, onbeschoft... moet ik zo nog even doorgaan??
en een aparte ruimte voor die jankende ADHD-kids is ook een goed idee...
trouwens in veel bussen waar ik in zit, hangt er al een sticker met daarop een mobieltje met een grote rode streep er doorheen...
PS. dat stickertje in de bus is omdat de computer in de bus gestoord kan raken door GSM, hij kan ervan op hol slaat. Lekker ontwerp overigens, dat je bussen zo bouwt dat ze van een GSM veranderen in een moorddadig monster.
[Dit bericht is gewijzigd door HiZ op 08-08-2001 19:29]
de ns kan dat geld wel aan nuttigere dingen beteden
quote:Bij trams heb je van die stickers met ijs en patat met een rode streep erdoorheen, alsof je wel welkom bent om een broodje shoarma met saus op te bikken.
Op woensdag 08 augustus 2001 19:27 schreef waspman het volgende:[..]
trouwens in veel bussen waar ik in zit, hangt er al een sticker met daarop een mobieltje met een grote rode streep er doorheen...
quote:Vergeet de angst voor de straling van de GSM's niet, net zoiets als meeroken, dat gaan we vast ook nog krijgen.
Op woensdag 08 augustus 2001 19:28 schreef HiZ het volgende:
Dit zijn gewoon de naweeën van een maatschappij die nog niet is gewend aan de GSM. Geef de azijnzeikers een willekeurig woord en ze maken er een wereldbedreigend probleem van. Het lijkt een voornamelijk Nederlands verschijnsel om niet zozeer door de GSM alswel over de GSM te praten.
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 08-08-2001 19:34]
quote:In een aantal Zuid Amerikaanse landen bijv. Zijn er al speciale vrouwencoupe's. Dit komt door de vele nare incidenten (denk aan aanrandigen etc.) die daar voorkomen in de trein.
Op woensdag 08 augustus 2001 19:27 schreef waspman het volgende:
zo wel ja... heb je ooit last van 'vrouwen' 'eters' of 'slapers'??NEE.. van dat volk dat met een mobieltje lopen te bellen heb je wel last... het is gewoon asociaal tov van de medereizigers, vreselijk irritant, egoistisch, onbeschoft... moet ik zo nog even doorgaan??
Er zijn mesnen die een hekel hebben aan eters in de trein. Het kan onmakelijk overkomen, ze laten soms troep aan, om over stank overlast nog maar te zwijgen (wel eens een patattje met satesaus bij de smullers gehaald, een bakkie en de hele coupe ruikt ernaar, of iemand die een sinaasappeltje zit te eten, als je daar drie uur later gaat zittne ruik je het nog).
Slapers, Slaapcoupés bestaan en sommigen zullen er mogleijk zelfs ook behoefte aan hebben als deze in kortere stukken werden ingezet.
Het zijn maar voorbeelden, maar voor elk probleem is welweer wat te verzinnen. Voor elke handeling van de mens is ergernis. Dat hoort erbij, je kan niet verwachten dat men de hele reis stilzit, voor zich uitkijkt ne geen vin veroerd.. dat er nu nogsteeds een klassenverschil is is eigenlijk te belachelijk voor woorden. Rokerscoupé, prima, en dan nog een belcoupe? dus krijgen we strax eerste klas belcoupés, eersteklas bel en rook coupé's, eerste klas rookcoupés eerste klascoupé's en dit alles ook nog in de tweede klas? Dat zijn al 8 verschillende soorten coupé's...
Is het niet raar om die krengen danmaar te gaan verbieden? Zorg er nou eerts maar eens voor dat die krengen optijd rijden.
quote:Zekers, straks nog een neukcoupe voor degenen die het niet langer kunnen uitstellen
Op woensdag 08 augustus 2001 19:20 schreef Vork het volgende:
Yeah ..een belcoupe,
een eetcoupe,
een rookcoupe,
een vrouwen coupe,
een kindercoupe,
een slaapcoupe,eeuh gaan we niet wat ver zo?
quote:als je trein vertraging heeft sta je dus nog op het station... waarom moet je dan IN de trein bellen?
Op woensdag 08 augustus 2001 19:38 schreef Vork het volgende:
Ow. Hoeveel mensen hebben welniet een mobieltje aangrschaft vanwege alle vertragingen? Juist. en ik ook. Ik heb vaak zat moeten bellen dat ik later kwam dan gepland, vooral omdat ik van school uit vaak een strakke planning had (Wat helaas niet anders kon) en dan vinnik het wel zo netjes om optijd te kunnen melden dat ik het niet ga halen en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen...Is het niet raar om die krengen danmaar te gaan verbieden? Zorg er nou eerts maar eens voor dat die krengen optijd rijden.
en wat boeit het nou in hemelsnaam dat je 'later' bent... ik snap daar echt helemaal niks van: waarom is iedereen altijd zo gefixeerd op de klok?????
quote:Ooit wel eens in een trein gezeten die onderweg pech had of waar je al in zat voordat dat ding vertraging kreeg of.. nahjah er zijnnog zat voorbeelden te noemen.
Op woensdag 08 augustus 2001 19:43 schreef waspman het volgende:
als je trein vertraging heeft sta je dus nog op het station... waarom moet je dan IN de trein bellen?en wat boeit het nou in hemelsnaam dat je 'later' bent... ik snap daar echt helemaal niks van: waarom is iedereen altijd zo gefixeerd op de klok?????
Na elke keer telaat komen, wordt het toch vervelend. Ik heb op een paar dagen een strakke planning en dat is nodig. ik ga het hele verhaal niet uitleggen, maar telaat komen is erg vervelend, zeker als het vaker gebeurd.
Daarnaast, kan 10 min vertraging leiden tot een aansluiting missen. .en als er dan mensen 40 min op je moeten wachten omdat je dan pas met de volgende trein aankomt, vinnik t bestwel netjes als ze weten dat ze nog 40 min moeten wachten, omdat ik weer eens de aansluiting heb gemsit. Dit bel ik dan natuurlijk door als ik op t station ben.
Een verbod op praten met elkaar in het ov? Een dresscode om in de bus te stappen? Niet meer dan 3 scholieren in een bus wegens groepvorming?
Tsss.. 'k zit 3 uur per dag in de bus en als ik wil bellen dan bel ik.
Goddamn.
Het moet ook niet gekker worden.
ik echt op mensen die maar lopen te zeiken op wat andere mensen doen of laten in de trein.
Zorg zelf eerst eens dat je das recht zit, je oksels niet stinken, je je hand voor je mond doet als je gaapt, niet zit te neuspeuteren, geen scheten of boeren laat, je je muziek niet te hard aan het staan ofzo.
Pffff.. wat zou het toch lekker zijn als mensen zich eens niet zo druk om andere maken zeg.
quote:Die is er toch allang
Op woensdag 08 augustus 2001 19:39 schreef Markelientje het volgende:[..]
Zekers, straks nog een neukcoupe voor degenen die het niet langer kunnen uitstellen
quote:ja , irri he als je het hele verhaal niet kan horen.
Op woensdag 08 augustus 2001 19:19 schreef Cosma-Shiva het volgende:Veel passagiers van het openbaar vervoer ergeren zich aan de gesprekken middels mobiele telefoons.
Wat een gelul. Als mensen met elkaar praten in een trein/bus heb je van 2 last , nu maar van 1.
quote:Je moet dat ding wel tegen je hoofd houden om überhaupt een effect te kunnen meten. Op een paar centimeter afstand is dat al nul.
Op woensdag 08 augustus 2001 19:34 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Vergeet de angst voor de straling van de GSM's niet, net zoiets als meeroken, dat gaan we vast ook nog krijgen.
Er komt vast nog wel een onderzoekje waaruit blijkt dat je naast een mobiel-bellende persoon staande eveneens schade kunt oplopen.
quote:Klasse TumTum!
Op woensdag 08 augustus 2001 20:00 schreef TumTum het volgende:
What next?Een verbod op praten met elkaar in het ov? Een dresscode om in de bus te stappen? Niet meer dan 3 scholieren in een bus wegens groepvorming?
Tsss.. 'k zit 3 uur per dag in de bus en als ik wil bellen dan bel ik.
Goddamn.Het moet ook niet gekker worden.
ik
echt op mensen die maar lopen te zeiken op wat andere mensen doen of laten in de trein.
Zorg zelf eerst eens dat je das recht zit, je oksels niet stinken, je je hand voor je mond doet als je gaapt, niet zit te neuspeuteren, geen scheten of boeren laat, je je muziek niet te hard aan het staan ofzo.Pffff.. wat zou het toch lekker zijn als mensen zich eens niet zo druk om andere maken zeg.
Ik kan me heel goed voorstellen dat sommige mensen zich wel eens ergens aan storen, doe ik ook, maar wat dan nog? Toch geen reden tot verbod?
Als men nou de nadruk zou leggen op etiquettes ipv regeltjes, dan bleef er tenminste nog een beetje vrijheid over en had ik zoiets van, goed initatief.
Ik vind 't echt een heel vreemde (en gevaarlijke) mentaliteit om alles waar je je aan stoort te gaan proberen te verbieden.
Daar komt bij dat ik alles aan regeltjes binden een teken van zwakte (v/d maatschappij) vind, zo van:
"We kunnen 't allemaal niet meer aan, mensen zijn helemaal los geslagen, dus kom, laten we dan niks meer aan de mensen hun eigen verantwoordelijkheids gevoel meer overlaten, nee kom, we verbieden 't gewoon meteen."
Maak mensen liever duidelijk dat ze ook wat zachter kunnen praten op openbare plaatsen met (ik noem maar wat) spotjes waar je een debiel op straat of in de bus ziet schreeuwen aan de telefoon. Dan zullen velen misschien inzien hoe stom het eigenlijk wel niet staat.
Liedjes en zieke geluiden op een telefoon kan ik me soms ook aan storen, kan ook met een paar effectieve (iets minder storende) piepjes en tril. Misschien dat de fabriekanten daar in de toekomst rekening mee zouden kunnen houden... Zo niet, pech gehad, geen ramp.
Iedereen ergert zich wel ergens aan, voor mij geen reden tot verbod.
Heel ander punt, das de veiligheid. Als blijkt dat mobieltjes of beltonen echt de concentratie van de buschaffeur zwaar verstoren, tja, dan moet daar wel over gesproken worden.
Maar goed, een buschaffeur die zich van de wijs laat brengen door een mobieltje......hmm....daar heb ik zowieso niet alle vertrouwen in.
Ik heb zelf in ieder geval nog nooit gehad dat ik in de auto bijna de macht over het stuur verloor doordat iemands telefoon overging. (effe afkloppen )
Maar dan nog, als de veiligheid er ernstig door ingevaar KAN komen moet er naar gekeken worden.
[Dit bericht is gewijzigd door HighPriority op 09-08-2001 01:15]
laat ze maar jammers ophangen
quote:Ik beweer het tegendeel niet hoor HiZ, maar er zullen altijd mensen zijn (of komen) die beweren dat het zich bevinden naast iemand die met zijn GSM in de weer is gevaar kan opleveren voor zijn of haar gezondheid.
Op woensdag 08 augustus 2001 21:43 schreef HiZ het volgende:[..]
Je moet dat ding wel tegen je hoofd houden om überhaupt een effect te kunnen meten. Op een paar centimeter afstand is dat al nul.
Hoewel ik het zelf ook wel wat ver gaan als er 4 mensen aan één tafeltje allevier zitten te bellen
Overigens :
quote:
New EU safety standard for mobile phones
A new electromagnetic safety standard has been published by the EU requiring manufacturers to comply with strict limits. Mobile phones manufactured to this standard will not expose users to excessive electromagnetic waves, claims the European Commission.
The new standard, defined by the European Committee for Electrotechnical Standardisation (CENELEC), will apply to mobile phones marketed within the EU. Phones manufactured to the standard will conform to the Radio and Telecommunication Terminal Equipment Directive (1999/5/EC).Mobile phone producers are co-operating in defining safety standards and in applying them, according to the Commission.
The Mobile Manufacturers Forum has undertaken to publish the specific absorption rate (SAR) values of their phones. The basic standard makes these values comparable, and a recent report for the European Parliament says that on average, they are currently about 50% below those recommended by the Council of Ministers.
Further standards to be adopted by the European Committee for Electrotechnical Standardization (CENELEC) will cover other product types, such as GSM base stations or antennas, anti-theft ports (used in shops) and low power radio devices.
The Radio Equipment and Telecommunications Terminal Equipment Directive (1999/5/EC)
European Commission press release
[Dit bericht is gewijzigd door HiZ op 09-08-2001 02:53]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |