quote:Maar puur toeval.
Op dinsdag 11 december 2001 01:29 schreef Arjeninho het volgende:
Leuke link.
Ik ga deze film trouwens meteen op dvd bestellen. Ik krijg ernstig de indruk dat dit 1 van die films wordt, die ik nog tientallen malen zal willen zien en analyseren...
quote:Kan ik me voorstellen ja... heb 'm laatst voor de 2e keer gezien en vond 'm nog beduidend beter dan de 1e keer. Paar plaatsjes gestegen in m'n Top 10 van dit jaar en staat nu 3, en heeft nog steeds stijgingskansen...
Op dinsdag 11 december 2001 01:33 schreef Lamon het volgende:
Ik krijg ernstig de indruk dat dit 1 van die films wordt, die ik nog tientallen malen zal willen zien en analyseren...
quote:Nee hoor, je bent niet de enige! Ik heb hem net gezien en ik vond hem ook zeer matig. Het is nu een beetje laat, maar misschien dat ik dit binnenkort ook nog even ga onderbouwen
Op zondag 09 september 2001 15:06 schreef Claudia_x het volgende:
Hmm, het lijkt alsof ik de enige ben die deze film zeer matig vond. Zelfs Roger Ebert geeft hem 3,5 sterren ( http://www.suntimes.com/ebert/ebertser.html ). Toch maar de film nog eens kijken en proberen onder woorden te brengen waarom hij me zo tegenviel, terwijl hij me op het lijf geschreven leek (in die zin dat ik houd van kleine, 'experimentele', (deprimerende), onverwachte films met vrij onbekende cast).
quote:Waarom nu niet?
Op maandag 04 maart 2002 01:41 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Ik heb hem net gezien en ik vond hem ook zeer matig. Het is nu een beetje laat, maar misschien dat ik dit binnenkort ook nog even ga onderbouwen
Niet iedereen vond de film overigens goed, hoor. Veel van de hollywood-georienteerde critici hebben de film er ook behoorlijk van langs gegeven.
En ik had ook mijn twijfels voordat ik em zag. Ik ben niet zo'n hele grote fan van die hypermoderne filmtechnieken, zoals bij Snatch, Fight Club, Pulp fiction en noem maar op..
Maar de reden dat ik het bij deze film wel trok, was de emotionele ondertoon die niet verloren ging in al de avantgardistische en stylistische hoogstandjes...
Al de voorgenoemde films hebben mij ondanks hun vermakelijkheid niet weten te raken, de cast bestond uit flat characters en emotie moest plaats maken voor stijl en dezelfde 'cutting edge'-filmmakerij..
Bij 'Requiem for a dream' complimenteren de stijl en emotionele basis elkaar enkel maar. Het is een compleet geheel. Vooral de rol van Ellen Burnstyn geeft de emotionele diepte waar de doorgewinterde filmfanaat om vraagt (..naar mijn mening althans).
Voor mij is dit zonder twijfel nog steeds DE film van de afgelopen paar jaar.
quote:..en ik wil het echt graag weten. Ook andere sceptici zijn welkom.
Op maandag 04 maart 2002 01:41 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
...maar misschien dat ik dit binnenkort ook nog even ga onderbouwen
Ik heb de film gisteren voor de derde maal bekeken, en het begint er ernstig op te lijken dat ik dit de mooiste film aller tijden ga vinden...
quote:Als je em nu op dvd wilt hebben, zal je em uit Engeland of Amerika moeten bestellen.
Op zondag 10 maart 2002 10:02 schreef Freaky_pauwie het volgende:
Ik kan hem nergens vinden hoor...
niet op dvd, niet bij bol.com.... Help!
Ikzelf heb de regio 1 versie ('Director's cut', kijk uit voor de ''edited version')
De Engelse (Regio 2) versie is even uitgebreid, maar de menu's van de Amerikaanse versie zijn door de regisseur zelf ontworpen en zijn niet minder dan geniaal.
Ik vermoed trouwens dat de Nederlandse dvd-release er ook wel snel zal zijn...
quote:vorrige week tegelijkertijd Pi en Requiem gekocht bij Donner (niet goedkoop trouwens)
Op zondag 10 maart 2002 12:39 schreef Lamon het volgende:[..]
Als je em nu op dvd wilt hebben, zal je em uit Engeland of Amerika moeten bestellen.
Ikzelf heb de regio 1 versie ('Director's cut', kijk uit voor de ''edited version')
De Engelse (Regio 2) versie is even uitgebreid, maar de menu's van de Amerikaanse versie zijn door de regisseur zelf ontworpen en zijn niet minder dan geniaal.Ik vermoed trouwens dat de Nederlandse dvd-release er ook wel snel zal zijn...
Pi eergisteren gezien...zeer intense omdat ik woensdag ga promoveren op migraine.. requiem is voor volgende week
quote:Op de goede staat 'Director's Cut'.
Op zondag 10 maart 2002 15:04 schreef Jarno het volgende:
Is er nog een makkelijke manier om de edited en de normale versie uit elkaar te houden? Staat het erop bijv. ofzo?
quote:Thanks!
Op zondag 10 maart 2002 15:09 schreef Theeboon het volgende:[..]
Op de goede staat 'Director's Cut'.
Toen de film afgelopen was, had ik echt een klote gevoel. Deprimerende film. Ik vind het briljant als een film dat met je doet.
De cast sluit ook perfect aan bij het verhaal. De manier waarop het verfilmd is, is super.
dikke 9
quote:Downloaden ook goed?
Op dinsdag 12 maart 2002 18:44 schreef Arjeninho het volgende:
Mensen die m nog niet gezien hebben, reserveren en huren!
quote:kheb em al een heeeeeeeeeeeelle tijd hier liggen op cd als zeer goeie dvd rip
Op maandag 18 maart 2002 14:00 schreef SunChaser het volgende:[..]
Downloaden ook goed?
quote:Ben nu de directorscut aan het dingesen.
Op maandag 18 maart 2002 15:24 schreef Duiveltja het volgende:[..]
kheb em al een heeeeeeeeeeeelle tijd hier liggen op cd als zeer goeie dvd rip
quote:Ja??? oehh, moet ik hebben!! Weetje het al zeker??
Op dinsdag 12 maart 2002 18:44 schreef Arjeninho het volgende:
Volgens mij is ie vanaf vandaag officieel te huur in de videotheek. Mensen die m nog niet gezien hebben, reserveren en huren!
Absoluut goede film, als je al drugs gebruikt wil je meteen stoppen, zo niet dan wil je er nooit aan beginnen.
quote:We repeatedly see Jennifer Connelly's character standing at the end of a pier as Jared Leto's character walks toward her; this closely resembles a shot in the final scene of Dark City (1998) with Connelly and Rufus Sewell. According to director, Darren Aronofsky, this was a pure coincidence; when he came up with the image, based on a moment in his own life, he had yet not cast Connelly, nor even seen Dark City.
Op dinsdag 11 december 2001 01:33 schreef Lamon het volgende:[..]
Maar puur toeval.
quote:He he, eindelijk!
Op donderdag 21 maart 2002 00:23 schreef SunChaser het volgende:
Heb 'm net gezien, de dircut dus. Maarre, die losse, kinky stukjes van Jennifer Connoly zijn in de context van de film absoluut niet geil. Wel erg schreinend. Al die mannen rond dat bedAbsoluut goede film, als je al drugs gebruikt wil je meteen stoppen, zo niet dan wil je er nooit aan beginnen.
quote:Mee eens in die scene voel je gewoon dat ze zich vuil en vernederd voelt
Op donderdag 21 maart 2002 00:23 schreef SunChaser het volgende:
Heb 'm net gezien, de dircut dus. Maarre, die losse, kinky stukjes van Jennifer Connoly zijn in de context van de film absoluut niet geil. Wel erg schreinend. Al die mannen rond dat bedAbsoluut goede film, als je al drugs gebruikt wil je meteen stoppen, zo niet dan wil je er nooit aan beginnen.
quote:
Op donderdag 21 maart 2002 13:58 schreef Freaky_pauwie het volgende:
Is die nou te koop ja of nee??
quote:Lezen.
Op zondag 10 maart 2002 12:39 schreef Lamon het volgende:
Als je em nu op dvd wilt hebben, zal je em uit Engeland of Amerika moeten bestellen.Ikzelf heb de regio 1 versie ('Director's cut', kijk uit voor de ''edited version')
De Engelse (Regio 2) versie is even uitgebreid, maar de menu's van de Amerikaanse versie zijn door de regisseur zelf ontworpen en zijn niet minder dan geniaal.Ik vermoed trouwens dat de Nederlandse dvd-release er ook wel snel zal zijn...
...en in Nederland komt ie uit op 11 april.
quote:Zie boven, 11 april dus
Op donderdag 21 maart 2002 13:58 schreef Freaky_pauwie het volgende:
Is die nou te koop ja of nee??
Bij Van Leest hebben ze de Regio 2 UK import staan... fyi
ikzelf wacht toch maar op de NL versie, want toen ik m in de bios keek was ik ook blij met de subtitels... als je zo geboeid naar een film zit te kijken wordt het moeilijker je aandacht erbij te houden als je (onbekende/moeilijke) engelse dingen ooknog voor jezelf moet gaan vertalen... dan liever nl lezen eronder...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |