abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 januari 2004 @ 20:06:32 #226
58560 Oksel
Gezellig.
pi_15989971
quote:
Op Saturday 3 January 2004 01:11 schreef Arcee het volgende:
Requiem for a Dream... wat een buitengewoon meeslepende film is 't toch. Geen zwakke scène zit erin, geen moment verslapt m'n aandacht. De film fungeert als een hefboom, met een mokerslag aan het eind. En dat elke keer weer. Heb 'm inmiddels zo'n 6 keer gezien. Elke keer adem ik diep uit bij de aftiteling en laat ik m'n gespannen schouders weer zakken. Wat een filmisch kunstwerk. Scoort hoog qua emotie, stijl en acteerwerk. Ellen Burstyn is toch wel errug goed, hoor. "And the red dress, and the television", al tijdens de film herhaal ik 't vaak en probeer 't zo te zeggen als zij. En "My arm, my fuckin' arm!", je ziet er haast tegenaan dat Jared Leto 't gaat zeggen. Wat een film, wát een film.

De muziek vind ik hartverscheurend mooi. Erg goed en sfeerbepalend, dan wel verhogend. Merg en been, mag ik wel zeggen.

Een niet te onderdrukken smile krijg ik elke keer als Harry en Tyrone hun pure dope even uittesten om te kijken hoe ze 't moeten versnijden. "Shiiiiiiiiit...".

Een van de drie beste films van dit decennium.

Een echte feel-bad-movie. Niks happy end. Nee, en ze leefden nog kort en ongelukkig. Allemaal.

Heel mooi gezegd.. helemaal mee eens.
Mis 1 ding in je verhaal: De muziek.. die zo gruwlijk goed is!
pi_15990241
quote:
Op Monday 5 January 2004 20:06 schreef Oksel het volgende:

[..]

Heel mooi gezegd.. helemaal mee eens.
Mis 1 ding in je verhaal: De muziek.. die zo gruwlijk goed is!

quote:
De muziek vind ik hartverscheurend mooi. Erg goed en sfeerbepalend, dan wel verhogend. Merg en been, mag ik wel zeggen.
pi_15990614
quote:
Op Monday 5 January 2004 08:16 schreef lzandman het volgende:
Ja, die performance had met een Oscar beloond moeten worden. Haar toneelspel in die film is echt heel erg goed.
Helemaal mee eens. Ik ben niet zo heel vaak lyrisch over een rol ofzo. Maar dat was echt heel erg goed. Echt.
  maandag 5 januari 2004 @ 20:53:15 #229
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_15991230
quote:
Op Monday 5 January 2004 20:31 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik ben niet zo heel vaak lyrisch over een rol ofzo. Maar dat was echt heel erg goed. Echt.

De push-up van Julia Roberts was blijkbaar beter
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_15993436
Extreem goeie film heb hem al een stuk of 8x gezien en ik blijf hem goed vinden. Alles loopt perfect in het begin en langzaamaan dalen ze af, allemaal wel door een of andere drug.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_16001162
quote:
Op maandag 5 januari 2004 19:51 schreef Twie het volgende:
hmmz.. zowel de soundtrack van rfad als die van rotk komen uit een klassiek stuk; kzal de naam ervan wel eens opzoeken...
Het 'thema' was toch Lux Aeterna van Clint Mansell? (btw, gecoverd door Paul Oakenfold op z'n album Bunkka als 'Zoo York')
pi_16013868
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 04:26 schreef Stonehead het volgende:

[..]

Het 'thema' was toch Lux Aeterna van Clint Mansell? (btw, gecoverd door Paul Oakenfold op z'n album Bunkka als 'Zoo York')

komt mij HEEL bekend voor jah.. zou heel goed kunnen dat ik die track bedoel.. kzou het ff na moeten vragen, kheb hier alleen de sample en niet volledige nummer meer in de akai zitten
  dinsdag 6 januari 2004 @ 17:12:31 #233
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_16014029
Ik heb de soundtrack van RFAD hier wel ergens liggen, misschien dat het daar op staat?
What's the speed of Dark?
pi_16014139
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 04:26 schreef Stonehead het volgende:

[..]

Wel van Clint Mansell inderdaad. zo'n track heet Clint Mansell-Cleaning appartment.

Echt een geweldige film met een geweldige Soundtrack.

Als ik een keer niets te doen, zet ik telkens deze dvd er weer op.

kan je niet vaak genoeg kijken.

Life sucks
  dinsdag 6 januari 2004 @ 23:32:25 #235
27648 Weakling
available in strong mint
pi_16024265
Clint Mansell, als ik het goed heb de voormalig frontman van Pop Will Eat Itself, als dat klopt is ie er wel op vooruit gegaan ... maar da's natuurlijk ook voor een heeeel groot deel op deze soundtrack te danken aan het Kronos Quartet waar ie mee samenwerkte.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_16160154
Vandaag voor een 2e keer proberen te kijken, maar bij de helft ben ik het huis maar gaan opruimen. Zwakke film vol cliché's in de verhaallijn en het camera en acteerwerk.
pi_16165703
quote:
Op zondag 11 januari 2004 18:43 schreef five2one het volgende:
Vandaag voor een 2e keer proberen te kijken, maar bij de helft ben ik het huis maar gaan opruimen. Zwakke film vol cliché's in de verhaallijn en het camera en acteerwerk.
Mwah. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met cliché. Misschien in de zin dat dit de zoveelste film is die laat zien hoe slecht drugs is. Maar het gaat niet alleen om drugs, het gaat om verslaving in het algemeen. En ik ken weinig andere films die de tragiek van verslaving zo goed laten zien.
En er zijn maar een paar onderwerpen om films over te maken, dus alleen op het onderwerp kan je het niet cliché noemen.

Blijft over de cameravoering: die is ontzettend afwijkend als je kijkt naar het gros van de films. Dus dat vind ik ook geen sterk argument.

En cliché's in acteerwerk? In de zin van: 'Goh daar heb je weer iemand die een verslaafde speelt die het moeilijk heeft'? Ik denk dat dat een kenmerk van verslaving is.

Ik kan me voorstellen dat je de film niet goed vindt, maar als je het over cliché's hebt, dan zou ik graag een wat betere onderbouwing lezen. Ik ben namelijk wel benieuwd.

Hmmzz....
pi_16165909
quote:
Op zondag 11 januari 2004 21:05 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Mwah. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met cliché. Misschien in de zin dat dit de zoveelste film is die laat zien hoe slecht drugs is. Maar het gaat niet alleen om drugs, het gaat om verslaving in het algemeen. En ik ken weinig andere films die de tragiek van verslaving zo goed laten zien.
En er zijn maar een paar onderwerpen om films over te maken, dus alleen op het onderwerp kan je het niet cliché noemen.

Blijft over de cameravoering: die is ontzettend afwijkend als je kijkt naar het gros van de films. Dus dat vind ik ook geen sterk argument.

En cliché's in acteerwerk? In de zin van: 'Goh daar heb je weer iemand die een verslaafde speelt die het moeilijk heeft'? Ik denk dat dat een kenmerk van verslaving is.

Ik kan me voorstellen dat je de film niet goed vindt, maar als je het over cliché's hebt, dan zou ik graag een wat betere onderbouwing lezen. Ik ben namelijk wel benieuwd.

De cliché's in het verhaal vind ik dat het nogal een eenvoudig opgezet moraal heeft. De verhaallijn vind ik gewoon te eenvroudig en voor-de-hand liggend.

De cliché's in het camerawerk heb ik misschien minder goed omschreven. De montage vond ik te eenvroudig. Na 2 keer een dubbelbeeldse opname gezien te hebben vond ik het wel goed geweest. Ik heb er tot op de helft geloof ik 4 fragmenten mee gezien. Gebrek aan creativiteit?

quote:
En cliché's in acteerwerk? In de zin van: 'Goh daar heb je weer iemand die een verslaafde speelt die het moeilijk heeft'?
Ik bedoel het acteerwerk en niet de rollen of personages.
pi_16189843
Eergisteren PI gekeken, van dezelfde regisseur, je ziet heel veel dingen terug, acteurs, fx en manier van filmen.

Best een leuke film, maar lang geen RfaD

Life sucks
  maandag 12 januari 2004 @ 21:04:19 #240
58560 Oksel
Gezellig.
pi_16197723
five2one: Apart. Wat vind jij wel een goede film? The Hulk?
pi_16198332
quote:
Op zondag 11 januari 2004 21:12 schreef five2one het volgende:
Leg eens uit?
pi_16198512
De Theme song vind ik cool. Het schijnt een hele goede film te zijn, alleen was ik echter in slaap gevallen onder die film tijdens onze film marathon van de zomer Hij is erg zwaar, dus kijk hem niet op een enorm vrolijke bui.
Delivered without an information leaflet
  maandag 12 januari 2004 @ 23:16:18 #243
27648 Weakling
available in strong mint
pi_16203764
quote:

De cliché's in het camerawerk heb ik misschien minder goed omschreven. De montage vond ik te eenvroudig. Na 2 keer een dubbelbeeldse opname gezien te hebben vond ik het wel goed geweest. Ik heb er tot op de helft geloof ik 4 fragmenten mee gezien. Gebrek aan creativiteit?

Snap ik niet ... meeste films zijn gewoon 1 beeld en normale overgangen tussen de ene en de andere scene, maar dan wordt nooit gezeurd over creativiteit ... gebruikt iemand een andere beeldstijl en hanteert ie 'm ook vrij consequent door heel de film, dan is het ineens gebrek aan creativiteit ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_16206037
ff een korte vraag, is dit ook de film met zon oma die graag op tv wil komen en dat de koelkast dan gaat leven zo ja dan moet ik deze ook nog kopen
pi_16206143
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 00:36 schreef ErikN het volgende:
ff een korte vraag, is dit ook de film met zon oma die graag op tv wil komen en dat de koelkast dan gaat leven zo ja dan moet ik deze ook nog kopen
Ja.
pi_16242518
quote:
De cliché's in het verhaal vind ik dat het nogal een eenvoudig opgezet moraal heeft. De verhaallijn vind ik gewoon te eenvroudig en voor-de-hand liggend.
Het is net het leven...
quote:
Nee, meer een goed verhaal vertellen, zonder tijd te verkwisten aan saaie long-shots, denk ik..

(En het verduidelijkte naar mijn mening de solitude waarin ieder karakter zich bevond. Samen maar toch alleen, zeg maar..)

quote:
Ja, vooral die Burstyn was erg matig. Bijna zo beroerd als DeNiro, Pacino en Norton om maar even wat andere b-acteurs op te noemen.
  woensdag 14 januari 2004 @ 10:07:32 #247
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_16245661
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 03:07 schreef Lamon het volgende:

[..]

Het is net het leven...
[..]

Nee, meer een goed verhaal vertellen, zonder tijd te verkwisten aan saaie long-shots, denk ik..

(En het verduidelijkte naar mijn mening de solitude waarin ieder karakter zich bevond. Samen maar toch alleen, zeg maar..)
[..]

Ja, vooral die Burstyn was erg matig. Bijna zo beroerd als DeNiro, Pacino en Norton om maar even wat andere b-acteurs op te noemen.

Als je dit allemaal NIET sarcastisch bedoelt dan ga ik je slaan!

Ik zit mensen in m'n omgeving allemaal mijn DVD uit te lenen van "Kijk nou!!!" en de meeste zeggen "Vreemd" en "Deprimerend", maar niet 1 zegt "standaard, niet creatief en slecht geacteerd".

L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:10:02 #248
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_16329710
Wow, ik heb hem net gezien. Erg confronterend en laat je wel zitten met een beetje rot gevoel.

Maar echt goed gefilmd, mooie muziek, goede acteerprestaties.

Ik geef hem ook een dikek 8.5

[url=http://213.200.64.229/freestream/download/sunshine-live/#]German dance stream![/url] [url=http://www.discoradio.it/]Italian danc stream![/url] [br] Skype me callto://vortexz
pi_16989400
Ik ben totaal kapot van deze film.

Ik ben echt helemaal in de war, nog nooit zoiets gezien.

zondag 8 februari 2004 @ 01:33:16 #250
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_16989614
quote:
Op zondag 8 februari 2004 01:20 schreef Conflict het volgende:
Ik ben totaal kapot van deze film.

Ik ben echt helemaal in de war, nog nooit zoiets gezien.

Je bent niet de enige, dat had ik ook en nog wel meer mensen denk ik. Ik ga hem zekers op dvd proberen te krijgen.
[url=http://213.200.64.229/freestream/download/sunshine-live/#]German dance stream![/url] [url=http://www.discoradio.it/]Italian danc stream![/url] [br] Skype me callto://vortexz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')