abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 mei 2004 @ 21:04:38 #1
18518 Spitsmuisje
Is niet voor de poes!
pi_19253440
Ik heb al een paar dagen een klein probleempje en ik weet niet wat het is. Mijn borsten zijn zo supergevoelig! Ook lijken ze een stuk groter dan normaal. Het is gewoon niet leuk meer. Ze doen bij wijze van spreken al pijn als ik er maar naar wijs. Ik heb voor de zekerheid al een zwangerschapstest gedaan en die was (gelukkig) negatief, dus daar kan het niet aan liggen. Mijn menstruatie is ook al een week voorbij, dus die optie kon ik ook uitsluiten. Ik neem ook aan dat ze niet meer groeien (ben 26) en ik ben ook niet aangekomen de laatste tijd, dus daar kan het wederom niet aan liggen. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
pi_19253625
Mastopathie. Kan door van alles komen, ondermeer instabiele hormoonlevels, melkprodukten, meer sex (want sex bevordert weer het oestrogeen-level, en oestrogeen zorgt voor mastopathie). Er is een hoop over te vinden op internet, dus zoek ze
En wat bij de een de oorzaak van mastopathie is, hoeft het bij de ander niet te zijn. Hetzelfde geldt voor oplossingen om er vanaf te komen.
Wat bij veel vrouwen wel helpt is lijnzaadolie (te koop bij reformwinkel), 1 of 2 eetlepels per dag (kan ook door de vla of yoghurt als je het te vies vindt) en na een tijdje wordt het dan minder. Kan een paar weken zijn, kan ook maanden duren.
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
pi_19253688
Maar misschien gaat het vanzelf wel weer over, je hebt het tenslotte pas een paar dagen.
Voel je ook verhardingen in je borsten? Dat is namelijk kenmerkend voor mastopathie.
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
  woensdag 19 mei 2004 @ 21:14:12 #4
84524 Morwen
I got life
pi_19253729
Het kan zijn dat je door de hogere temperaturen wat meer vocht vasthoudt in je lichaam dan normaal, hier kunnen je borsten gevoeliger van worden. En de te late ongi werkt ook niet mee natuurlijk
Rustig aan met zout eventjes. En als je niet ongesteld wordt en/of de klachten blijven aanhouden even langs de huisarts natuurlijk.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_19279370
Als het mastopathie is, maak je geen zorgen. Ik heb dat al jaren en het gaat vanzelf over. Soms komt het weer even terug.
dat viel toch wel mee?
  donderdag 20 mei 2004 @ 22:27:57 #6
82456 teig
oh my gow
pi_19279774
ik had het ook toen ik een nieuw merk pil had. gelukkig nu weer over!
pi_19284543
Ik wil er ook wel even naar kijken

K zou het niet weten wat het kan zijn.. maar de topictitel sprak me nogal aan. Anyway, succes ermee.
Lambo of Rekt
pi_19314238
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 21:11 schreef trueblue het volgende:
meer sex (want sex bevordert weer het oestrogeen-level, en oestrogeen zorgt voor mastopathie).
Hoezo zou je oestrogeengehalte stijgen door het hebben van seks?
pi_19315117
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:23 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

Hoezo zou je oestrogeengehalte stijgen door het hebben van seks?
Tijdens de seks komt er meer oestrogeen vrij.
Niet zelden krijgen vrouwen last van pijnlijke borsten als ze een regelmatig seksleven hebben.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 14:17:11 #10
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_19315171
Ik heb hetzelfde...al een tijdje. Ze doen erg vaak pijn en mijn riend kan niet op me komen liggen ofzo, want dat doet gewoon vreselijk pijn. Het is hetzelfde gevoel als toen ze groeiden, maar dat lijkt me sterk op mijn 20e Het is bij mij nog niet over gegaan, de pijn blijft aanhouden. Het doet alleen pijn als ik eraan kom of op mijn buik lig ofzo. Heel vreemd...wat het is weet ik ook niet eigenlijk
To infinity…and beyond!
pi_19315650
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:14 schreef trueblue het volgende:
Tijdens de seks komt er meer oestrogeen vrij.
Niet zelden krijgen vrouwen last van pijnlijke borsten als ze een regelmatig seksleven hebben.
Wat is de functie van dat oestrogeen dan? En bedoel je niet tijdens het orgasme? Ik neem aan dat masturberen ook mag
pi_19315683
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 21:04 schreef Spitsmuisje het volgende:
...Ook lijken ze een stuk groter dan normaal...
Lijkt mij geen enkel probleem
pi_19315894
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 14:45 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

Wat is de functie van dat oestrogeen dan? En bedoel je niet tijdens het orgasme? Ik neem aan dat masturberen ook mag
Ik weet er ook het fijne niet van. Heb zelf wel last van mastopathie, en dat komt door een te hoog oestrogeengehalte, maar die wordt niet veroorzaakt door een actief seksleven (heb 't al 6 jaar). Dus het hoe en waarom van meer oestrogeen produceren bij een actief seksleven / tijdens sex / orgasme weet ik ook niet. Wel heb ik veel vrouwen horen klagen dat ze sinds een vriend hebben, en dus meer seks, pijnlijke borsten hebben en het is een feit dat het lichaam met meer seks meer oestrogeen aanmaakt. Weet niet of er verschil is tussen masturberen, seks met partner en orgasmes.
pi_19316027
ok dan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')