Dat probeer ik ook door tijdens het uitstappen van de auto te onthouden of ik nu wel of niet op het knopje heb gedrukt van mijn centrale deurvergrendeling., maar na een metertje of 200 begin ik te twijfelen en na 300 meter weet ik het helemaal niet meer waardoor ik maar weer terugloop, want ik kan niet echt zeggen dat ik in een veilige buurt geparkeerd sta dus die deur moet echt dicht zijn..quote:Op woensdag 19 mei 2004 10:39 schreef _oxygen_ het volgende:
Hmm ik heb het ook een tijdje gehad.. maar is het misschien gewoon trainen van de grijze massa
Jij hebt waarschijnlijk ook een beetje last van vergeetachtigheid want dit stukje ben je waarschijnlijk ook alweer vergeten:quote:Op woensdag 19 mei 2004 10:47 schreef Quacker het volgende:
Alcohol breekt hersencellen af.
quote:Ik doe in mijn leven verder helemaal geen rare dingen. Ik drink niet buitensporig (2 drankjes in het weekend ofzo), ik rook niet, ik gebruik helemaal geen drugs (nooit gedaan) en ik drink ook geen koffie.
..flinke lap tekst was 't, he?quote:Op woensdag 19 mei 2004 10:47 schreef Quacker het volgende:
Alcohol breekt hersencellen af.
Of in geval van het autoslot...quote:Op woensdag 19 mei 2004 10:53 schreef nappel het volgende:
[..]
..flinke lap tekst was 't, he?
Kan wel geinige situaties voor anderen opleveren trouwens..
Koffie zetten, schepjes tellen; 1, 2, 3.. of 4? overnieuw!
Mijn vriendin; "Ga jij in de schuur ff 't vlees uit de diepvries halen?", ik loop aan om 't te halen, even later sta ik weer voor haar neus; "Wat ging ik nou doen?"
Idd met leren heb ik op dit moment ook erg last. Naast mijn werk ben ik weer druk bezig met een aantal certificeringen waar ik erg veel zin in heb, maar waar ik mezelf gewoon niet toe kan zetten omdat ik na 4 pagina's niet meer weet wat ik daarvoor gelezen heb.quote:Op woensdag 19 mei 2004 11:03 schreef nexhil het volgende:
* lot genoot meld.
ook vergeet achtig, ook nooit drugs gebruikt ofzo zat ben ik een keer in de zoveel maanden en ook.
ik kan het ook al een paar jaar niet meer leren voor huiswerk... niet dat ik niet wil.. maar dan begin ik te lezen bijvoorbeeld en 2 minuten later weet ik niet meer wat ik zojuist gelezen heb, op school was ik volgens leraren een dromerd
en verders vergeet ik veel dingen die aan me gevraagd worden on ik onthoud de helft maar, dat is niet alleen irritant voor mijzelf maar ook voor de mensen om je heen omdat ze denken dat het je helemaal niks boeit wat ze zeggen.
ik heb wel het idee dat (voor mijzelf) stress een groot aandeel heeft in mijn vergeetachtigheid,quote:Op woensdag 19 mei 2004 11:12 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Idd met leren heb ik op dit moment ook erg last. Naast mijn werk ben ik weer druk bezig met een aantal certificeringen waar ik erg veel zin in heb, maar waar ik mezelf gewoon niet toe kan zetten omdat ik na 4 pagina's niet meer weet wat ik daarvoor gelezen heb.
Nu lees ik erg snel en is het een kleine moeite om even opnieuw te beginnen, maar het kost wel erg veel inspanning uiteindelijk.
Wat wel weer erg handig is met het lezen van normale lees-boeken dat ik ze meerdere keren kan lezen zonder dat het echt verveeld, want ik kan ze elke keer weer lezen alsof ik ze nieuw heb...![]()
En dat laatste wat je aanhaald is dus mijn grootste probleem en angst. In geval van de auto ben ik de enige die er last van heeft, maar bij zaken waar mijn vriendin of andere mensen dingen aan mij vragen is het een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 19 mei 2004 11:30 schreef nexhil het volgende:
[..]
ik heb wel het idee dat (voor mijzelf) stress een groot aandeel heeft in mijn vergeetachtigheid,
de laatste 8 maanden heb ik weinig tot geen stress gehad en het gaat wel stukken beter...vooral als mensen dingen aan me vragen
maarja het probleem is gewoon... je weet niet of iemand nou wel of niet iets gezegd heeft...waaruit weer hele discussies/ruzies/problemen zouden kunnen komen.... je wordt zelf heel onzeker
over alles
quote:Hoi,
Er is echt heel weinig informatie te krijgen over vergeetachtigheid bij jongeren, dus vandaar dat ik hierop reageerde. Ik ben tegen behoorlijk wat muren opgelopen voordat het uiteindelijk serieus genomen werd.
Als eerste kwam ik bij een neuroloog en die test je hersenactiviteit. Geheugenproblemen kunnen door een hersenziekte komen en daarom kun je niet naar een neuropsycholoog voordat je bij een neuroloog bent geweest. Je krijgt dezelfde test als mensen met epilepsie, een paar plakkertjes met eliktriciteitsdraadjes op je voorhoofd en een badmuts met diezelfde plakkertjes op en dan in een stroboscoop kijken. Als blijkt dat er geen hersenafwijkingen zijn, mag je door naar de neuropsycholoog.
Ik ben daar 4 X 1,5 uur geweest voor een hele serie tests op een soort Commodore 64 computer. Dit zijn dus geen tests met apparaten of scans, maar zeker geen flutonderzoekje van Mies Bouwman niveau. Ze testen je geheugen en concentratie en na die 6 uur onderzoek kunnen ze je vertellen of je werkelijk geheiugenproblemen hebt (vergeetachtig zijn hoeft niet te betekenen dat je geheugenproblemen hebt) en als je die hebt of die te maken hebben met je korte- of lang termijngeheugen of met je concentratie. Ook heb ik een gesprek gehad van ook 1,5 uur met de arts om uit te vinden welke klachten ik precies had en wanneer en hoe lang al (met natuurlijk de voor de hand liggende vragen over drank en drugs). Dit alles is dus heel uitgebreid maar als ze klaar zijn kunnen ze alleen nog maar vertellen dat je die problemen hebt en niet waar ze van komen, dus dan moeten ze weer opnieuw gaan onderoeken om daar achter te komen.
Bij mij heeft het in totaal meer dan een jaar geduurd tussen mijn eerste huisartsbezoek met deze klacht (en had al lang gewacht want het is nog al een stomme klacht) en het moment dat ze erachter waren waar het probleem lag. Ze gaan dus wel verder als ze iets gevonden hebben, maar het is een lange weg. Je moet van te voren ook maar eens nadenken of je misschien ook andere lichamelijke klachten hebt, want vereetachtigheid is ook nogal eens een symtoom van een ander probleem (is mij verteld).
Succes in ieder geval en als je nog meer vragen hebt of specifiekere informatie wil hebben, dan hoor ik het wel. Het beste,
Leon.
zoals wat ?quote:want vereetachtigheid is ook nogal eens een symtoom van een ander probleem (is mij verteld).
Misschien vitamine gebrek ofzo. Ik heb even snel gezocht en als je te weing Vitamine B12 binnen krijgt dan kan je last krijgen van vergeetachtigheid of bloedarmoede.quote:Op woensdag 19 mei 2004 14:21 schreef nexhil het volgende:
[..]
zoals wat ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |