Ik erger me eraan dat in de media jongeren vaak als groep over 1 kam worden geschoren zonder dat er ook maar iets wordt genuanceerd.
Voorbeeld: De Volkskrant van zaterdag. In het Magazine stond een heel stuk over mobiele telefoons, en het ging erover dat de jongeren elke keer als er een nieuwe mobiele telefoon uitkwam er een kochten omdat ze er anders niet bijhoorden. Hoewel ik misschien niet helemaal een doorsneejongere ben (6 VWO) ken ik helemaal niemand in m'n omgeving die dat doet. De helft van de mensen die ik ken heeft helemaal geen mobiele telefoon, en de andere helft heeft er eentje van 3 jaar oud die bovendien nooit wordt gebruikt.
Zo zijn er veel meer voorbeelden, vooral met betrekking tot trends en rages die volgens de media door alle jongeren worden gedaan, terwijl het uiteindelijk maar om een heel kleine groep blijkt te gaan.
Wat is jullie mening daarover?
quote:Ehm.. nee, ik lees normaal gesproken Trouw en de Leeuwarder Courant, die Volkskrant kwam ik meer toevallig tegen.
Op woensdag 08 augustus 2001 15:15 schreef Freel het volgende:
Uhmm...je leest toch zelf in de volkskrant...dan vraag je er toch om! Je leest natuurlijk ook de Telegraaf?
quote:Ook ik zit op het VWO, en idd en er zijn nog behoorlijk wat mensen in mijn omgeving (dwz van school) die geen mobiele telefoon hebben. Of een oude die nooit gebruikt wordt (zoals ik).
Op woensdag 08 augustus 2001 15:12 schreef I.R.Baboon het volgende:Wat is jullie mening daarover?
Maar voor de rest, tsja, het is toch zo dat 90 % van de jongeren (dacht ik) er 1 heeft. Misschien dat VWO-ers idd niet tot de doorsneejongeren behoren.
aangezien zij geen goed toekomst perspectief hebben moeten ze op een andere manier toch opvallen...
Zo zie ik het.....
ik heb ook een nokia, alleen omdat hij ergens in de aanbieding was en ik vind hem er redelijk uit zien....
Het liefst had ik hem niet genomen, maar er zijn geen leuke/fijne andere.
quote:wie generaliseert er nou?
Op woensdag 08 augustus 2001 16:10 schreef evanwasbeek het volgende:
Vaak zijn het jonger die laag geschoold zijn....
aangezien zij geen goed toekomst perspectief hebben moeten ze op een andere manier toch opvallen...
jne andere.
dus de jongeren met gsm's zijn laag geschoolden met geen goed toekomst perspectief die graag willen opvallen..
ik vind het persoonlijk BS dat een gsm overdreven moet zijn, het is gewoon luxe. En als jij graag tijd met je studieboeken door brengt dan heb je ook geen gsm nodig om die op te bellen om te vragen wat jullie vannavond gaan doen
En ik ken idd ook niet veel mensen die altijd de nieuwste telefoon moeten hebben. Ongeveer 75% van de jongeren die ik ken heeft er 1, maar lang niet iedereen gebruikt hem veel en al helemaal weinig mensen hebben elke paar maanden een nieuwe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |