Youp | dinsdag 18 mei 2004 @ 21:10 |
Sachs heeft een nieuwe brommer gelanceerd, de MadAss een leul 50cc 4takt schakel brommertje met 4 versnellingen 2,2kw en 3,2 nm koppel wat erg veel is voor een standaard brommer (natuurlijk is hij voor nederland weer begrensd) ik vind het een leuke alternatieve brommer, weer eens wat anders dan al dat plastic waarvan er al te veel rondrijdt ![]() ![]() www.madass.nl wat vinden de mede fokkers hier van? ![]() | |
Cyberdogg | dinsdag 18 mei 2004 @ 21:13 |
Die is er al een tijdje toch? ![]() | |
Rool.and.the.Gang | dinsdag 18 mei 2004 @ 21:13 |
Uitlaten onder het zadel! ![]() | |
Youp | dinsdag 18 mei 2004 @ 21:15 |
quote:euhm ja hij staat sinds een paar weken bij de daytona (brommershop) hier in de buurt... maar ze zijn volgensmij pas geleden pas echt gelanceerd ![]() | |
Leffe48 | dinsdag 18 mei 2004 @ 21:20 |
Jammer dat die 4t niet vooruit te stoken zijn Naja voor in de stad ofzo is het mischien leuk | |
Youp | dinsdag 18 mei 2004 @ 21:21 |
quote:grapje zeker ![]() -edit- het enige is dat je op moet letten met toeren... je mag ze niet te veel toeren laten draaien... maar omdat ze zo veel koppel hebben kunnen ze makkelijker een zwaardere tandwielverhouding aan dus daardoor gaat het allemaal best ![]() | |
Leffe48 | dinsdag 18 mei 2004 @ 21:22 |
quote:3,2nm is nou niet bepaald veel.. Ook niet voor een brommer | |
foton | dinsdag 18 mei 2004 @ 21:22 |
In elk geval stukken beter dan die plastic pruts scootertjes. ![]() | |
Slurf | dinsdag 18 mei 2004 @ 21:23 |
quote:das handig, kan je je caravan erachter hangen ![]() | |
Youp | dinsdag 18 mei 2004 @ 21:24 |
quote:wel voor een standaard brommer en zeker bij 5000 toeren al! | |
yup | dinsdag 18 mei 2004 @ 21:28 |
En hoe zit het met de opvoerbaarheid? 4-takt valt toch niet zo echt goed op te voeren? Madass zag ik bij onze scooter-boer, maar prijs kon ik niet zien... | |
Youp | dinsdag 18 mei 2004 @ 21:33 |
quote:2000 euro, verder is het een kopie van een bestaand 4takt motorblokje... de een zegt honda de ander zegt tomos... deze blokjes waren echter redelijk op te voeren, uitlaatje met wat minder tegendruk als dat ie nu heeft, een flink wat grotere carburateur en een andere tandwielverhouding schijnt toch aardig te helpen ![]() | |
yup | dinsdag 18 mei 2004 @ 21:36 |
quote:Gewicht? Wat weegt zoiets? BTW madass.nl doet het niet bij mij. 83,5 kg. Tering dat is wel wat anders dan de 50 kilo van me ouwe Fox. | |
Youp | dinsdag 18 mei 2004 @ 21:38 |
quote:hier doet ie t wel... maar speciaal voor jou copy ik de rommel wel ff... zie hier : Motor Bouwwijze: 1-cilinder 4-takt Koelsysteem: Rijwind Kleppen: 2 Boring x slag: 39 x 41,4 mm Cilinderinhoud: 49,5 cc Maximum koppel: 3,2 Nm bij 6000 tpm Maximum vermogen: 2,2, kW bij 7500 tpm Aantal versnellingen: 4 (2,833 -1,706- 1,238- 0,958) Startsysteem: Elektrisch en kickstart Rijwielgedeelte Lengte: 182 cm Breedte: 80 cm Hoogte: 100 cm Bandenmaat voor: 90/90-16 Bandenmaat achter: 120/80-16 Voorrem: 260 mm schijf Achterrem: 220 mm schijf Drooggewicht: 83,5 kg Tankinhoud: Ca. 5 Liter Overige Leverbare kleuren: Zwart en zilver Leverbaar vanaf: Voorjaar 2004 Consumenten prijs: ¤ 1999,- (incl. btw) Garantie: 2 jaar Fabrikant: Sachs Bikes Nürnberg (DLD) Importeur: Brittijn Import B.V., De Vlotkampweg 76, 6545 AG Nijmegen, Tel +31-24-3734000 | |
yup | dinsdag 18 mei 2004 @ 21:38 |
Het is wel een apart ding iig, alleen probleem is het gewicht. Het is een naked ding en nog steeds 83 kilo? Ik had eerder 70-60 kilo verwacht eerlijk gezegd. | |
Youp | dinsdag 18 mei 2004 @ 21:39 |
quote:mijn yamaha DT weegt 90 kilo... is een redelijk gewicht voor een schakelbrommer hoor ![]() | |
Youp | dinsdag 18 mei 2004 @ 21:42 |
quote:tsjah ze wilden ook een hele hoop torsiestijfheid... dit is een van de brommers met de beste wegliggin die er zijn ![]() | |
yup | dinsdag 18 mei 2004 @ 21:43 |
Hmmm, dat is idd wel zo. Maar ja, ik weet toch 100% zeker dat ik geen brom/scooter ga halen, helaas. | |
Youp | dinsdag 18 mei 2004 @ 21:57 |
quote:ik vind het ook jammer dat ie niet een paar jaartjes eerder is gekomen... ik ga er nu geen meer kopen ![]() ![]() | |
Koen0s | dinsdag 18 mei 2004 @ 23:20 |
hij stond ook bij een stand op de motor rai.. best kewl ding ![]() | |
Oosthoek | zondag 3 oktober 2004 @ 00:25 |
Tof ding. De motor is trouwens een kopie van de welbekende Honda 4-takt brommermotor. | |
Leffe48 | zondag 3 oktober 2004 @ 02:15 |
Trouwens, ze zijn wel aardig op te voeren Voor de kenners: ![]() ![]() 100cc 4 klepper Polini kit | |
yup | zondag 3 oktober 2004 @ 12:05 |
OMG dat lijkt me echt wel vet ![]() 100cc 4 klepper ![]() Madass ![]() Elke keer als ik die Madass zie heb ik gewoon zin om brommer te rijden ![]() | |
Youp | zondag 3 oktober 2004 @ 16:23 |
quote:geil!!! ernstig geil ![]() | |
Dabenzo | zondag 3 oktober 2004 @ 16:26 |
Zeer vet ding, der zijn ook al open pijpen voor te verkrijgen die ook zeer vet zo onder je kontje zitten. Misschien koop ik er over 2 jaar wel eentje 2dehands. Vind 2000 toch wel een beetje duur voor een brommer ![]() | |
Dabenzo | zondag 3 oktober 2004 @ 16:29 |
Maar dan wel in deze kleurstelling. Zwart/rood. ![]() | |
Youp | zondag 3 oktober 2004 @ 16:52 |
quote:super ![]() ![]() ![]() | |
Dabenzo | zondag 3 oktober 2004 @ 17:17 |
quote:Ach, heb je met zoveel brommers dat het net lijkt alsof die er zo onderuit dondert. Maar moet je is goed kijken naar de bevestiging van de achterbrug aan het frame.. zit er een beetje knullig uit. Een platgeperst stukje buis met een gat erin om de bout door heen te doen. Had wel wat mooier gekund. | |
Steve-O | zondag 3 oktober 2004 @ 17:19 |
Vet ![]() Geen plastic ![]() dit is nou een echte brommer ![]() | |
Dabenzo | zondag 3 oktober 2004 @ 17:30 |
Als ze 2dehands zo rond de 1500 gaan doen, koop ik er eentje. Mss dat ik dan tegen die tijd een motorrijbewijs heb en koop ik de 125cc versie ![]() | |
nevetS | zondag 3 oktober 2004 @ 21:55 |
Tuurlijk zijn deze dingen op te voeren, zoals gezegd is het motorblok een kopie van de oude Honda 4taktjes. Daar heb je al erg veel opvoerspul voor. Paar voorbeeldjes: krukassen tot 56mm (i.p.vp. 48 standaard) cilinders tot 62mm (i.p.v. 39 standaard) koppelingen (tot 5 plaats i.p.v. 2 standaard) Andere cilinderkoppen (grotere in/uitlaat, 3 of 4 kleppen) hydraulische koppelingen etc. Verhalen van 4-takt brommertjes die 160 kunnen zijn er (en de brommers die dat doen ook)! Dit motorblok zat dus eerst al onder de Honda SS, CD, C, de kleine monkey's, DAXjes etc. Wat mij betreft een van de mooiste brommers die er zijn, waar ook creatief aan verbouwd word (weer eens wat anders dan de sjonnies, nee echt gewoon creatief en relaxed) Zie ook het tijdschrift 'bromfiets' van vorige maand waar een artikel over de Hondadag van 2 maanden geleden in stond. Staat een leuk artikel in. | |
Dabenzo | maandag 4 oktober 2004 @ 00:28 |
Stel.. Ik koop morgen zo een ding en tegen de tijd dat ik mijn motorrijbewijs heb.. is dat apparaat dan makkelijk te keuren naar motor? En weet iemand of ze in Duitsland goedkoper zijn? | |
Dabenzo | maandag 4 oktober 2004 @ 01:45 |
Ze zijn ook vrij fors. ![]() | |
dnzl | maandag 4 oktober 2004 @ 09:13 |
Als je hierop gaat rijden als je je motorrijbewijs hebt ben je gewoon een grotere kneus dan je al was met je bromfietscertificaat. En nee je kan 'm niet zomaar als motor laten keuren hiervoor moet je 'm - Opvoeren - Remmen moeten beter - Frame moet beter etc etc. Wat een onding ![]() | |
Youp | maandag 4 oktober 2004 @ 09:49 |
quote:als jeje motorrijbewijs hebt wil je dat niet ![]() ![]() | |
Dabenzo | maandag 4 oktober 2004 @ 12:01 |
quote:Wat een bullshit, dit frame en blok en alles wat er op de brommer versie zit is precies hetzelfde als de 125cc versie. Behalve de cilinder en uitlaat. | |
Leffe48 | maandag 4 oktober 2004 @ 17:09 |
quote:Ik wil het net zeggen ![]() En 125cc 4t geeft niet veel vermogen, maar het is leuk als 25kw'ter/stadmotor | |
Dabenzo | maandag 4 oktober 2004 @ 17:29 |
quote:Wat zal de 125 cc versie kosten? t.o.v. de 50cc.. De 50cc doet zo rond de 1999, en ik heb ze al nieuw gezien voor 1899. Zal de 125 dan iets van 2500 gaan doen? | |
DeBastaard | maandag 4 oktober 2004 @ 20:16 |
Ruig apparaat man! Lijkt wel een naked bike ding ![]() | |
Oosthoek | maandag 4 oktober 2004 @ 22:41 |
Krijgt de 125cc versie hetzelfde blok maar dan met aangepaste kruk, cilinder en kop??? ![]() ![]() | |
Dabenzo | maandag 4 oktober 2004 @ 23:27 |
Voor Oosthoek, http://www.honda-dax.de/madass_shop/index.htm En klik op motore. | |
Oosthoek | maandag 4 oktober 2004 @ 23:35 |
Fuckit, volgens mij is de ophanging niet helemaal gelijk. Anders zou het wel reteblits zijn ![]() | |
Youp | dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:33 |
quote:alleen zal je dr (standaard) niet veel meer dan 10pk mee krijgen... dus da's way under 25kw ![]() |