abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 juli 2004 @ 19:17:52 #176
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20495457
ze doen er alles aan om lubbers uit zijn functie te ontheffen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 15 juli 2004 @ 19:25:11 #177
16715 Mylene
*schatje*
pi_20648004
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 19:17 schreef zoalshetis het volgende:
ze doen er alles aan om lubbers uit zijn functie te ontheffen.
Nee hoor.
quote:
Kofi Anan spreekt Ruud Lubbers vrij

Secretaris-generaal Kofi Annan van de Verenigde Naties heeft Unhcr-topman Ruud Lubbers vandaag vrijgepleit van seksuele intimidatie.

Annan heeft echter wel zijn zorgen uitgesproken over de manier waarop Lubbers de klacht heeft behandeld.

,,Hoewel ik de klacht tegen de heer Lubbers ongegrond acht, heb ik hem schriftelijk in de sterkste bewoordingen mijn zorgen overgebracht over het incident en over de daarop volgende gebeurtenissen.'' Dit schreef Annan aan kaderpersoneel van de Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen.

Naar de 65-jarige Nederlandse oud-premier liep sinds mei een onderzoek van het Bureau voor Intern Toezicht van de VN. Dat gebeurde na een klacht van een Amerikaans vrouwelijk staflid van de Unhcr in Genève. Zij beschuldigde Lubbers van seksuele intimidatie. Volgens Lubbers ging het om een 'vriendschappelijk gebaar'.
(AD)
  donderdag 15 juli 2004 @ 19:28:17 #178
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20648082
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 19:25 schreef schatje het volgende:

[..]

Nee hoor.
[..]

(AD)
gekkie ik had het natuurlijk niet over annan. mijn wijzende vinger ging meer richting de states. wel goede uitspraak trouwens.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_20648456
Kofi Annan spreekt Lubbers vrij

Kan de titel misschien even aangepast worden?
pi_20648575
De schade is al gedaan en dat dankzij een rancuneuze vrouw...
pi_20648951
ze rook geld het is een echte amerikaanse bitch
ik noem het een kutwijf
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  donderdag 15 juli 2004 @ 20:18:37 #182
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20649319
Titel aangepast, was:

Ruud Lubbers aangeklaagd voor ongewenste intimiteiten
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 22:36:29 #183
90365 Sater
hoipoloi
pi_20676097
Parool 16 - 07 - '04 Tik op bil kost Lubbers niet zijn baan. UNHCR - baas wil gewoon doorgaan met zijn werk. Hij deed immers niets onoirbaars?
iedere engel heeft een duivelse kant.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 00:50:31 #184
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20679708
En toch had hij moeten opstappen IMHO nav het sturen van die brief.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_20679773
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 00:50 schreef HarigeKerel het volgende:
En toch had hij moeten opstappen IMHO nav het sturen van die brief.
Wat is er zo erg aan die brief? Voor zover ik weet, vroeg hij haar gewoon niet door te gaan met de procedure. Er is niets mis met een conversatie tussen twee mensen.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 00:55:58 #186
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20679830
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 00:53 schreef Monidique het volgende:

Wat is er zo erg aan die brief? Voor zover ik weet, vroeg hij haar gewoon niet door te gaan met de procedure. Er is niets mis met een conversatie tussen twee mensen.
Het was ongepast, ook volgens mijn oude idool koffie.
Maar goed, ik heb Lubbers ook nooit zo gemogen.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_20682210
Mannen kunnen hun baan verliezen zonder dat ze is verkeerds doen.
Emancipatie van de vrouw kan ook te ver gaan.
Het voorbeeld is hier.
pi_20682246
mooi, kan ze iig niemand anders meer gaan aanklagen nu, iedere geloofwaardigheid verloren hebbende
jammer dat het bijna ten koste van Lubbers carriere ging alleen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_20682957
Het is psychologisch wel te verklaren.
Vrouwen die weinig aandacht krijgen van hun omgeving doen zoiets.
Mannen ook wel.
Kijk maar naar het incident in Parijs (vrouw en kinderwagen).
Schijnt een risico van herhaling in zich te hebben.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 13:48:06 #190
90365 Sater
hoipoloi
pi_20685214
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 11:08 schreef lionsguy18 het volgende:
Het is psychologisch wel te verklaren.
Vrouwen die weinig aandacht krijgen van hun omgeving doen zoiets.
Mannen ook wel.
Kijk maar naar het incident in Parijs (vrouw en kinderwagen).
Schijnt een risico van herhaling in zich te hebben.
Wie was die Nederlandse acteur ook al weer die zichzelf ontvoerde en met hakenkruizen bekraste? Juist ja, Jules Croisset. Bovengenoemd incident kopie van deze actie?
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_22927796
quote:
Onderzoekscommissie vond Lubbers wel schuldig
NEW YORK - Ruud Lubbers was volgens een intern onderzoeksbureau van de Verenigde Naties wel degelijk schuldig aan seksuele intimidatie van een 51-jarige collega bij de vluchtelingenorganisatie Unhcr. VN-secretaris-generaal Kofi Annan negeerde de mening van het Bureau voor Intern Toezicht echter en sprak de 65-jarige Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen in juli vrij.

Foto: ANP

Dat blijkt uit een rapport van het interne bureau dat deze week onder journalisten bij de VN in New York is verspreid. Het integriteitsbureau raadde Annan daarin aan om "gepaste maatregelen" te nemen.

De hoogste VN-baas besloot echter dat de aantijgingen onhoudbaar waren, aldus zijn woordvoerder Fred Eckhard. Dat gebeurde nadat Annan het rapport " zorgvuldig" had gelezen, met Lubbers had gesproken en juridisch advies had ingewonnen. "Hij zei niet dat er geen bewijs was. Hij zei dat de beschuldigingen niet werden gedragen door een wettige basis."

De klacht vanwege seksuele intimidatie komt van een Amerikaans vrouwelijk staflid van de Unhcr in Genève. Lubbers zou haar in de billen hebben geknepen, toen zij na een vergadering met stafleden Lubbers' kantoor verliet, kort voor Kerstmis 2003. De vrouw diende de klacht in april in.

Lubbers zelf heeft steeds ontkend iets verkeerd te hebben gedaan. Volgens de Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen ging het om een " vriendschappelijk gebaar".

Annan sprak Lubbers in juli vrij omdat de aanklacht volgens hem niet te bewijzen viel. Hij berispte de voormalige premier van Nederland wel over de manier waarop die de klacht behandelde. "Hoewel ik de klacht tegen de heer Lubbers ongegrond acht, heb ik hem schriftelijk in de sterkste bewoordingen mijn zorgen overgebracht over het incident en de daarop volgende gebeurtenissen tijdens het onderzoek", aldus Annan in een brief aan het kaderpersoneel van de Unhcr.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_22927801
hij is wel schuldig bevonden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_23119475
Zo nu even wat goed nieuws wat de republikeinen hebben aangekaart.
Ze hebben voorkomen dat Lubbers met ze losse handjes in de doofpot beland, ze hebben die Anan er even op geattendeerd dat die lubbers vervolgd moet worden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 6 november 2004 @ 14:08:13 #194
78918 SeLang
Black swans matter
pi_23119641
Ik vind die aanklacht te gek voor woorden.

Die Lubbers bezit vele miljoenen. Als het hem echt om sex te doen was dan had hij wel een lekker jong grietje gepakt en en niet een oud wijf van 55
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_23119680
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 14:08 schreef SeLang het volgende:

Die Lubbers bezit vele miljoenen. Als het hem echt om sex te doen was dan had hij wel een lekker jong grietje gepakt en en niet een oud wijf van 55
lijkt mij ook
pi_23119823
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 14:08 schreef SeLang het volgende:

Gozer, wij waren er niet bij, die nico swinkels had zich ook aan een 'wijf' vergrepen waar ik mijn hond nog zou aftrappen. Smaken verschillen nou eenmaal.

En dat lubbers miljoenen heeft zegt niks er lopen genoeg(lees: teveel) schoften met miljoenen rond.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 6 november 2004 @ 14:25:17 #197
78918 SeLang
Black swans matter
pi_23119923
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 14:19 schreef JohnDope het volgende:
En dat lubbers miljoenen heeft zegt niks er lopen genoeg(lees: teveel) schoften met miljoenen rond.
Die miljoenen plus de status die hij als hoge commisaris en ex-premier heeft zeggen genoeg over zijn mogelijkheden om een mooie 18-jarige deerne aan de haak te slaan. Er is geen enkele reden om genoegen te nemen met zo'n oude gerimpelde hysterische Amerikaanse feeks.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 6 november 2004 @ 14:37:04 #198
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23120170
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 09:09 schreef Meki het volgende:
hij is wel schuldig bevonden
Zolang de echter hem nie schuldig verklaard, is hij niet schuldig. Een of ander VN-bureau kan veel zeggen, maar heeft weinig te vertellen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23269492
quote:
VN-medewerkster trekt klacht tegen Lubbers in

Uitgegeven: 12 november 2004 15:46
Laatst gewijzigd: 12 november 2004 15:47

GENEVE/DEN HAAG - De Amerikaanse VN-medewerkster die Ruud Lubbers van seksuele intimidatie beschuldigde, heeft haar beroep tegen de vrijspraak van Lubbers door VN-chef Kofi Annan ingetrokken.

Dat blijkt uit een verklaring die VN-Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen Lubbers vrijdag heeft vrijgegeven.
Mooi zo
  vrijdag 12 november 2004 @ 16:25:13 #200
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23269729
Waarschijnlijk is de buit binnen
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')