Nee hoor.quote:Op donderdag 8 juli 2004 19:17 schreef zoalshetis het volgende:
ze doen er alles aan om lubbers uit zijn functie te ontheffen.
(AD)quote:Kofi Anan spreekt Ruud Lubbers vrij
Secretaris-generaal Kofi Annan van de Verenigde Naties heeft Unhcr-topman Ruud Lubbers vandaag vrijgepleit van seksuele intimidatie.
Annan heeft echter wel zijn zorgen uitgesproken over de manier waarop Lubbers de klacht heeft behandeld.
,,Hoewel ik de klacht tegen de heer Lubbers ongegrond acht, heb ik hem schriftelijk in de sterkste bewoordingen mijn zorgen overgebracht over het incident en over de daarop volgende gebeurtenissen.'' Dit schreef Annan aan kaderpersoneel van de Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen.
Naar de 65-jarige Nederlandse oud-premier liep sinds mei een onderzoek van het Bureau voor Intern Toezicht van de VN. Dat gebeurde na een klacht van een Amerikaans vrouwelijk staflid van de Unhcr in Genève. Zij beschuldigde Lubbers van seksuele intimidatie. Volgens Lubbers ging het om een 'vriendschappelijk gebaar'.
gekkiequote:Op donderdag 15 juli 2004 19:25 schreef schatje het volgende:
[..]
Nee hoor.
[..]
(AD)
Wat is er zo erg aan die brief? Voor zover ik weet, vroeg hij haar gewoon niet door te gaan met de procedure. Er is niets mis met een conversatie tussen twee mensen.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 00:50 schreef HarigeKerel het volgende:
En toch had hij moeten opstappen IMHO nav het sturen van die brief.
Het was ongepast, ook volgens mijn oude idool koffie.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 00:53 schreef Monidique het volgende:
Wat is er zo erg aan die brief? Voor zover ik weet, vroeg hij haar gewoon niet door te gaan met de procedure. Er is niets mis met een conversatie tussen twee mensen.
Wie was die Nederlandse acteur ook al weer die zichzelf ontvoerde en met hakenkruizen bekraste? Juist ja, Jules Croisset. Bovengenoemd incident kopie van deze actie?quote:Op zaterdag 17 juli 2004 11:08 schreef lionsguy18 het volgende:
Het is psychologisch wel te verklaren.
Vrouwen die weinig aandacht krijgen van hun omgeving doen zoiets.
Mannen ook wel.
Kijk maar naar het incident in Parijs (vrouw en kinderwagen).
Schijnt een risico van herhaling in zich te hebben.
quote:Onderzoekscommissie vond Lubbers wel schuldig
NEW YORK - Ruud Lubbers was volgens een intern onderzoeksbureau van de Verenigde Naties wel degelijk schuldig aan seksuele intimidatie van een 51-jarige collega bij de vluchtelingenorganisatie Unhcr. VN-secretaris-generaal Kofi Annan negeerde de mening van het Bureau voor Intern Toezicht echter en sprak de 65-jarige Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen in juli vrij.
Foto: ANP
Dat blijkt uit een rapport van het interne bureau dat deze week onder journalisten bij de VN in New York is verspreid. Het integriteitsbureau raadde Annan daarin aan om "gepaste maatregelen" te nemen.
De hoogste VN-baas besloot echter dat de aantijgingen onhoudbaar waren, aldus zijn woordvoerder Fred Eckhard. Dat gebeurde nadat Annan het rapport " zorgvuldig" had gelezen, met Lubbers had gesproken en juridisch advies had ingewonnen. "Hij zei niet dat er geen bewijs was. Hij zei dat de beschuldigingen niet werden gedragen door een wettige basis."
De klacht vanwege seksuele intimidatie komt van een Amerikaans vrouwelijk staflid van de Unhcr in Genève. Lubbers zou haar in de billen hebben geknepen, toen zij na een vergadering met stafleden Lubbers' kantoor verliet, kort voor Kerstmis 2003. De vrouw diende de klacht in april in.
Lubbers zelf heeft steeds ontkend iets verkeerd te hebben gedaan. Volgens de Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen ging het om een " vriendschappelijk gebaar".
Annan sprak Lubbers in juli vrij omdat de aanklacht volgens hem niet te bewijzen viel. Hij berispte de voormalige premier van Nederland wel over de manier waarop die de klacht behandelde. "Hoewel ik de klacht tegen de heer Lubbers ongegrond acht, heb ik hem schriftelijk in de sterkste bewoordingen mijn zorgen overgebracht over het incident en de daarop volgende gebeurtenissen tijdens het onderzoek", aldus Annan in een brief aan het kaderpersoneel van de Unhcr.
lijkt mij ookquote:Op zaterdag 6 november 2004 14:08 schreef SeLang het volgende:
Ik vind die aanklacht te gek voor woorden.
Die Lubbers bezit vele miljoenen. Als het hem echt om sex te doen was dan had hij wel een lekker jong grietje gepakt en en niet een oud wijf van 55
Gozer, wij waren er niet bij, die nico swinkels had zich ook aan een 'wijf' vergrepen waar ik mijn hond nog zou aftrappen. Smaken verschillen nou eenmaal.quote:Op zaterdag 6 november 2004 14:08 schreef SeLang het volgende:
Ik vind die aanklacht te gek voor woorden.
Die Lubbers bezit vele miljoenen. Als het hem echt om sex te doen was dan had hij wel een lekker jong grietje gepakt en en niet een oud wijf van 55
Die miljoenen plus de status die hij als hoge commisaris en ex-premier heeft zeggen genoeg over zijn mogelijkheden om een mooie 18-jarige deerne aan de haak te slaan. Er is geen enkele reden om genoegen te nemen met zo'n oude gerimpelde hysterische Amerikaanse feeks.quote:Op zaterdag 6 november 2004 14:19 schreef JohnDope het volgende:
En dat lubbers miljoenen heeft zegt niks er lopen genoeg(lees: teveel) schoften met miljoenen rond.
Zolang de echter hem nie schuldig verklaard, is hij niet schuldig. Een of ander VN-bureau kan veel zeggen, maar heeft weinig te vertellen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 09:09 schreef Meki het volgende:
hij is wel schuldig bevonden
Mooi zoquote:VN-medewerkster trekt klacht tegen Lubbers in
Uitgegeven: 12 november 2004 15:46
Laatst gewijzigd: 12 november 2004 15:47
GENEVE/DEN HAAG - De Amerikaanse VN-medewerkster die Ruud Lubbers van seksuele intimidatie beschuldigde, heeft haar beroep tegen de vrijspraak van Lubbers door VN-chef Kofi Annan ingetrokken.
Dat blijkt uit een verklaring die VN-Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen Lubbers vrijdag heeft vrijgegeven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |