abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19201782
Hoi ik had een vraagje over het volgende:
Ik wil dus boxen inbouwen in mijn hoedenplank maar welke optie is het beste?
1. MDF-plank + uitzagen + een doek spannen
2. Deze kapot zagen
3. Hoedenplank op de sloop halen? (weet niet wat dit kost maar lijkt me duur!)

het zijn dus deze boxen wat ik wil gaan halen:
http://www.onlinecarstere(...)aspx?ProductID=13343
is dat wat van boxen? ik heb dus geen versterker ofzo maar ik wil gewoon ff de radio af en toe goed opendraaien

Hopelijk komen er goede tips/hint/meningen
pi_19202113
MDF is het beste en stevigste, als je speakers goed opendraait dan heb je bij MDF minder kans dat het gaat trillen...
pi_19202117
optie 2 lijkt mij het makkelijks omdat je dan niet een hele hoedenplank hoeft te bouwen inc ophang beugels enzo, dus gewoon 2 gaten er in hakken en aansluiten die zooi
namaste
pi_19202162
quote:
Op maandag 17 mei 2004 20:22 schreef Poogie het volgende:
MDF is het beste en stevigste, als je speakers goed opendraait dan heb je bij MDF minder kans dat het gaat trillen...
had ik niet aan gedacht heb je wel gelijk in
namaste
pi_19202252
quote:
Op maandag 17 mei 2004 20:22 schreef Poogie het volgende:
Mijn pioneer auto radiootje heeft 4x 50W dan is 100RMS goed he? want dat kan die nooit van zijn leven halen toch?
-edit- i.v.m. opblazen van boxen...
  maandag 17 mei 2004 @ 20:31:16 #6
39906 coronaextra
héé ZUNNE !!
pi_19202297
inderdaad inbouwen in MDF
kheb gekeken naar die boksen , en ik kan uit de foto niet opmaken of er nog een rooster (op de foto niet) of bescherming komt, anders kun je rondom nog wat dunne kleine latjes erop bevestigen en dan pas eventuele speakerdoek of gewoon dunne zwarte stof van de markt.Dan zie je gewoon één mooi strak zwart oppervlak ! Zo had ik het ooit eens gedaan en dat klonk echt stukken beter dan al die kunstof hoedenplanken die er tegenwoordig inzitten

succes ermee
---------> WWW.ZUNNEBEL.NL <--------
pi_19202368
quote:
Op maandag 17 mei 2004 20:31 schreef coronaextra het volgende:
inderdaad inbouwen in MDF
kheb gekeken naar die boksen , en ik kan uit de foto niet opmaken of er nog een rooster (op de foto niet) of bescherming komt, anders kun je rondom nog wat dunne kleine latjes erop bevestigen en dan pas eventuele speakerdoek of gewoon dunne zwarte stof van de markt.Dan zie je gewoon één mooi strak zwart oppervlak ! Zo had ik het ooit eens gedaan en dat klonk echt stukken beter dan al die kunstof hoedenplanken die er tegenwoordig inzitten

succes ermee
Er komt wel een rooster omheen.. maar daar ben ik niet zo kapot van i.v.m. diefstal..
-edit- hoe krijg je dit gezaagd? die planken zijn hendig dik he?
  maandag 17 mei 2004 @ 20:37:59 #8
39906 coronaextra
héé ZUNNE !!
pi_19202447
die 100 wat moet genoeg zijn ja
maar ik had toen ook nog geen versterker en 4x50wat
heb toen 2x 250wat boksen gekocht en ik kon hem dus echt heeeeel ver opengooien zonder vervorming
het ligt er denk ik maar een beetje aan hoe hard je het hebben wilt zonder dat het gaat vervormen

dus er zitten roosters bij.......wie weet is het een idee die zwarte doek tegen diefstal ?
---------> WWW.ZUNNEBEL.NL <--------
pi_19202943
Voren die die kleine (kut) boxjes wegfaden?
pi_19203195
quote:
1. MDF-plank + uitzagen + een doek spannen
2. Deze kapot zagen
3. Hoedenplank op de sloop halen? (weet niet wat dit kost maar lijkt me duur!)
Ben er heel toevallig ook mee bezig!
Hoedenplank bij sloop ¤50,-!!!
Hoedenplankl nieuwe bij dealer ¤125,-!!! (opzich dan een koopje)

Ik ga me hoedenplank gewoon kapot zagen! Kweet niet hoe oud jouw auto is? Mijne is 11 jaar oud zodra die eruit gaat is ie 14 jaar! Dus die gaten maken voor die gene dan ook niet meer uit! of ik maak ze dicht met z'n gaasje
pi_19203393
quote:
Op maandag 17 mei 2004 21:05 schreef Ciske het volgende:

[..]

Ben er heel toevallig ook mee bezig!
Hoedenplank bij sloop ¤50,-!!!
Hoedenplankl nieuwe bij dealer ¤125,-!!! (opzich dan een koopje)

Ik ga me hoedenplank gewoon kapot zagen! Kweet niet hoe oud jouw auto is? Mijne is 11 jaar oud zodra die eruit gaat is ie 14 jaar! Dus die gaten maken voor die gene dan ook niet meer uit! of ik maak ze dicht met z'n gaasje
mijne is bouwjaar 1997 moeilijk dus...
pi_19203417
MDF is rot, dat verzakt na de loop van tijd. Je kan beter multiplex nemen.
pi_19203670
is Multiplex serieus beter? dan
pi_19210243
quote:
Op maandag 17 mei 2004 20:37 schreef coronaextra het volgende:
dus er zitten roosters bij.......wie weet is het een idee die zwarte doek tegen diefstal ?
Nadeel van een willekeurige doek: is niet geluiddoorlatend…terwijl je geld en moeite hebt geinvesteerd om juist wat geluid te krijgen.

Bij de betere caraudio speciaalzaak kun je geluiddoorlatend materiaal krijgen van Caliber in verschillende tinten, voornamelijk grijs en zwart. Trouwens, bij de grotere Halfords zaken ook.
pi_19210296
quote:
Op maandag 17 mei 2004 21:13 schreef Basic_ het volgende:
MDF is rot, dat verzakt na de loop van tijd. Je kan beter multiplex nemen.
Klopt MDF verzakt als je een 12 mm dunne plaat neemt en er 5 kg zware speakers in bouwt

TS: jij hebt geen achterlijk zware speakers en als je dit in combinatie monteert met een minimaal 18 mm dikke MDF plaat levert dat echt geen problemen op hoor. MDF is voor het klankenkast-effect tig malen beter.

Tip: als je een doek erover heen gaat spannen (wat voor doek dan ook) monteer de speakers zo dat ze als het ware hangen aan de onderkant van de plank ipv ze in de plank te leggen. Op deze manier kun je het doek mooi strak trekken en is het niet te onderscheiden van een originele hoedenplank.
pi_19210612
ligt ook aan je auto, voor mijn auto was het nagenoeg onmogelijk om een hoedenlank te fabrieken van MDF/multiplex. Ik heb m'n originele hoedenplank verzaagd, als versteviging heb ik er een metalen buis onder geschroefd.
De volgende eigenaar heeft gewoon pech
pi_19211885
Ik heb wel eens voor een vriend van mij van MDF (cm of 2,5 dik) voor een opel Astra een Hoedenplank gemaakt, en dat ging goed. gewoon de originele hoedenplank als mal gebruikt om de vorm te bepalen.
2825cc Single Turbo Beast
pi_19217955
gebruik beter wat dunner mdf, met bijvoorbeeld een aluminium hoeklijntje (of twee) eronder. hierdoor wordt ie minder zwaar, wat weer makkelijker is als je de achterklep opent, en de hoedenplank ook omhoog moet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')