abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19195738
Ik ben inspiratie op aan het doen voor tuinmeubels. Hoewel ik hout best mooi vind, denk ik aan metalen tuinmeubilair omdat ik denk dat het stukken minder onderhoudsintensief is dan het houten meubilair dat tegenwoordig zo 'in' is. Plastic vind ik lelijk.
Wat is er nog meer op de markt?

Wat hebben jullie in de tuin staan en bevalt het?

Help mij inspiratie op doen!
#geen
  maandag 17 mei 2004 @ 15:39:57 #2
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_19196111
Als je hardhouten meubelen neemt hoef je weinig te doen anders dan 1x in het jaar
olie erover heen te smeren.

Bij metaal tenzij het RVS is moet je het schuren en schilderen wil je het mooi houden
het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
pi_19197094
quote:
Op maandag 17 mei 2004 15:39 schreef killer_mac het volgende:
Als je hardhouten meubelen neemt hoef je weinig te doen anders dan 1x in het jaar

Bij metaal tenzij het RVS is moet je het schuren en schilderen wil je het mooi houden
1 keer per jaar voor hardhouten meubelen? Ook als het heel het jaar buiten staat? Dan toch niet?
Het moet dus liefst in weer en wind buiten kunnen staan, heel het jaar

Ik kan mij niet voorstellen dat je wanneer je goede kwaliteit metalen (rvs) meubeltjes koopt, ze ieder jaar moet gaan lakken etc?
#geen
  maandag 17 mei 2004 @ 18:06:21 #4
39446 303
(C) Roland
pi_19199387
quote:
Op maandag 17 mei 2004 15:39 schreef killer_mac het volgende:

Hardhout moet je 2 keer per jaar olieen, niet 1 keer! Dat is iets te weinig, dan wordt het hout grijs. Maar dan kan je ze echt in weer en wind buiten laten staan. Is trouwens niet goedkoop, flink duurder dan plastic meubelen (maar wel 100 keer mooier als het je smaak is).
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_19202268
quote:
Op maandag 17 mei 2004 18:06 schreef 303 het volgende:

[..]

Hardhout moet je 2 keer per jaar olieen, niet 1 keer! Dat is iets te weinig, dan wordt het hout grijs. Maar dan kan je ze echt in weer en wind buiten laten staan. Is trouwens niet goedkoop, flink duurder dan plastic meubelen (maar wel 100 keer mooier als het je smaak is).
Ik denk dat ik toch iets anders wil dan plastic of hout.

Ik zoek nog even verder. Als iemand intussen tips heeft of iets anders dan hoor ik het wel
#geen
pi_19202435
http://www.tuinmeubelmaker.nl/

Is dat wat voor jullie?
Lijkt me alleen vrij prijzig.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_19202519
Pardon, verkeerd topic...
  maandag 17 mei 2004 @ 20:41:19 #8
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19202539
quote:
Op maandag 17 mei 2004 20:37 schreef Oblivion het volgende:

Is dat wat voor jullie?
Wat een prachtige tuinmeubelen

En onderhoudsvrij....
pi_19202552
Die klassieke lijn wel ja...
pi_19202580
quote:
Op maandag 17 mei 2004 20:37 schreef Oblivion het volgende:

Is dat wat voor jullie?
Senks, ik heb de brochure aangevraagd.
#geen
pi_19202644
Wel even de prijzen neerzetten!! Ben ik best benieuwd naar...
Als je dat zou willen...
pi_19202787

Wat mij zo fijn lijkt aan dit soort tuinstoelen is dat je er ahw doorheen kan kijken waardoor je meer van de tuin ziet. (Er vanuitgaand dat ze in de tuin blijven staan het hele jaar)
#geen
pi_19202839
quote:
Op maandag 17 mei 2004 20:45 schreef Oblivion het volgende:
Wel even de prijzen neerzetten!! Ben ik best benieuwd naar...
Als je dat zou willen...
Ik zal er aan proberen te denken!

Ook altijd handig
#geen
  maandag 17 mei 2004 @ 21:40:25 #14
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19204182
quote:
Op maandag 17 mei 2004 20:52 schreef DuchessX het volgende:

[..]

[afbeelding] Ook altijd handig
Hey die is leuk
Goed idee.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  maandag 17 mei 2004 @ 23:39:09 #15
39446 303
(C) Roland
pi_19206290
Ga anders eens langs bij de wat luxere tuincentra of bijv. een praxis tuincentrum (dus geen bouwmarkt). Wij hebben onlangs ook wat zitten rondkijken en vooral het duurdere tuincentrum hier in de buurt had erg mooi spul, je weet niet wat je ziet zo mooi. Maarja, een tafel van 600 euro was daar eerder regel dan uitzondering en dat vonden wij in iedergeval een beetje teveel van het goede.

Momenteel gebruiken wij wat van deze poefen naast onze houten bank (te koop bij Ikea, maar natuurlijk wel 's avonds naar binnen dragen):
pi_19215966
quote:
Op maandag 17 mei 2004 20:52 schreef DuchessX het volgende:

[..]

[afbeelding] Ook altijd handig
De serveerwagens liggen qua prijs tussen de 275 euro tot 375 euro.

http://home.deds.nl/~huisdieren/doc/prijslijst2004royalgarden.doc
#geen
pi_19216102
quote:
Op maandag 17 mei 2004 23:39 schreef 303 het volgende:
Ga anders eens langs bij de wat luxere tuincentra of bijv. een praxis tuincentrum (dus geen bouwmarkt). Wij hebben onlangs ook wat zitten rondkijken en vooral het duurdere tuincentrum hier in de buurt had erg mooi spul, je weet niet wat je ziet zo mooi. Maarja, een tafel van 600 euro was daar eerder regel dan uitzondering en dat vonden wij in iedergeval een beetje teveel van het goede.

Momenteel gebruiken wij wat van deze poefen naast onze houten bank (te koop bij Ikea, maar natuurlijk wel 's avonds naar binnen dragen):
[afbeelding]
Bedankt voor de tip!
200 euro voor 1 stoel vind ik eigenlijk ook wel wat veel!
#geen
pi_19216828
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 13:16 schreef DuchessX het volgende:

[..]

De serveerwagens liggen qua prijs tussen de 275 euro tot 375 euro.

http://home.deds.nl/~huisdieren/doc/prijslijst2004royalgarden.doc
Oef...
Dat is geen feest...
  dinsdag 18 mei 2004 @ 16:44:19 #19
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_19220867
Thuis hebben we een soort metalen stoelen & tafel, met van die gaatjes erin zeg maar. De houtleuningen zijn van hout, die moet je om de zoveel tijd even behandelen met een of ander spul.
Voor de rest hoef je er nooit wat aan te doen, ze roesten niet of wat dan ook, altijd klaar voor gebruik, blijft geen viezigheid op liggen (vanwege de gaatjes) en ziet er modern, maar toch ook weer gezellig uit. Best een aanrader!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_19224393
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 16:44 schreef miki het volgende:
Thuis hebben we een soort metalen stoelen & tafel, met van die gaatjes erin zeg maar. De houtleuningen zijn van hout, die moet je om de zoveel tijd even behandelen met een of ander spul.
Voor de rest hoef je er nooit wat aan te doen, ze roesten niet of wat dan ook, altijd klaar voor gebruik, blijft geen viezigheid op liggen (vanwege de gaatjes) en ziet er modern, maar toch ook weer gezellig uit. Best een aanrader!
FOTO svp
#geen
  dinsdag 18 mei 2004 @ 19:44:29 #21
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_19224685
EUR 69,- bij Kwantum

EUR 49 bij Kwantum

EUR 39,99 bij Kwantum
(ook verkrijgbaar in andere kleuren en uitvoeringen .. (heb de grijze gezien in een standenstoel...was erg mooi!)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_19228660
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 19:44 schreef E.T. het volgende:
EUR 69,- bij Kwantum
[afbeelding]

EUR 49 bij Kwantum
[afbeelding]

EUR 39,99 bij Kwantum
[afbeelding] (ook verkrijgbaar in andere kleuren en uitvoeringen .. (heb de grijze gezien in een standenstoel...was erg mooi!)
Ze lijken wel veel op de gewone plastic stoel...maar ik zal er idd even langsgaan
#geen
  dinsdag 18 mei 2004 @ 23:55:01 #23
39446 303
(C) Roland
pi_19231553
Misschien is dit nog wat (helaas geen foto):

In Harlingen heb ik vandaag in tuinstoelen op een terras gezeten. Waren van riet gevlochten stoelen (volgens mij om ijzeren geraamte) en het zitvlak + rugleunig was gemaakt van een soort plastic vierkantjes in 2 kleuren, leek wel een beetje gevlochten. Dit zat zo ongelofelijk lekker, het vormde zich helemaal naar je lichaam. Normaal moet je altijd een kussen op een rieten stoel doen, maar hier dus niet!
pi_19233857
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 23:55 schreef 303 het volgende:
Misschien is dit nog wat (helaas geen foto):

In Harlingen heb ik vandaag in tuinstoelen op een terras gezeten. Waren van riet gevlochten stoelen (volgens mij om ijzeren geraamte) en het zitvlak + rugleunig was gemaakt van een soort plastic vierkantjes in 2 kleuren, leek wel een beetje gevlochten. Dit zat zo ongelofelijk lekker, het vormde zich helemaal naar je lichaam. Normaal moet je altijd een kussen op een rieten stoel doen, maar hier dus niet!
Hmmm... Mijn (onze) voorkeur gaat toch uit naar een set meubelen dat het hele jaar buiten kan blijven staan. Het mag best 'decoratief' zijn
#geen
pi_19235886
DuchessX, die metalen stoelen zijn wel vreselijk koud, dus je moet dan altijd een dekje of kussen gebruiken om erop te zitten. Houd je daar wel rekening mee? (Je kunt zo'n mooie bak kopen die in de tuin kan blijven staan en waarin de kussens kunnen worden bewaard)

Hoever sta je met een tuinontwerp? Heb je het resultaat van mijn Tuinontwerp nog gezien?
pi_19246094
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 08:21 schreef Bright het volgende:
DuchessX, die metalen stoelen zijn wel vreselijk koud, dus je moet dan altijd een dekje of kussen gebruiken om erop te zitten. Houd je daar wel rekening mee? (Je kunt zo'n mooie bak kopen die in de tuin kan blijven staan en waarin de kussens kunnen worden bewaard)

Hoever sta je met een tuinontwerp? Heb je het resultaat van mijn Tuinontwerp nog gezien?
Bedankt voor de tip Ik ga nu kijken naar jouw ontwerp
#geen
  donderdag 20 mei 2004 @ 11:44:05 #27
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_19265413
Sorry Duchess, kheb helaas geen digicam en weet ook niet meer van welke winkel ze zijn!
Dat koude (van het metaal) valt wel mee, maar wij leggen meestal in de zomer kussens erop.
Zonder dat zijn ze ook heel mooi, we zitten nu bijvoorbeeld zonder kussens erop
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  donderdag 20 mei 2004 @ 12:26:52 #28
80214 Valar
the harvey's
  donderdag 20 mei 2004 @ 12:39:51 #29
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_19266738
Hah, goed topic. Ben zelf ook op zoek. Gisteren bij de Kwantum en Leen Bakker geweest. Beiden hebben wel setjes staan die ik erg mooi vind. Ik wil er alleen niet al te veel aan uit geven dus ik denk dat het plastic standenstoelen gaan worden.
Proud Powerpauper
pi_19267038
Een metalen tuinstoel... hm... daar wil je vast niet op gaan zitten als 'ie net een uur in de zon heeft gestaan............ aaaaauuuwwwwwwww!
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_19268731
Wij hebben deze granieten tafel met metalen stoelen. Kun je zomer en winter buiten laten staan en je hebt er ook niet veel onderhoud aan. Je moet de tafel behandelen ter bescherming van de tafel, maar ik geloof dat dat misschien 1x per jaar moet. Verder hoeft er niks aan te gebeuren, behalve dat je em zomers een keer moet afnemen

donderdag 20 mei 2004 @ 14:57:15 #32
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_19269687
Die metalen stoeleen hebben over het algemeen een zitting en rugleuning van textileen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 19:59:15 #33
80214 Valar
the harvey's
pi_19300233

[ Bericht 100% gewijzigd door Valar op 21-05-2004 19:59:49 ]
pi_49282208
Ook wij zijn op zoek naar een nieuwe tuinset. Hout vinden we niet mooi dus dat is geen optie. Je ziet nu bijna overal rvs meubels met een zitting van textileen. Nu heb ik daar zelf geen ervaring mee en vraag ik me af of dat wel mooi blijft als je de meubels het hele jaar buiten laat staan. En is het een beetje schoon te houden?
Kortom, iemand die ervaring heeft met textileen en zo ja, positief of negatief?
pi_49282535
Ik ben helemaal verliefd op dit soort tuinmeubelen

pi_49283454
Kijk eens op de site van dacks tuinmeubelen. www.dacks.nl.
Erg mooi spul, vooral de meubels van fermob vind ik erg mooi!
geniet nooit met mate
pi_49390406
Heeft er niemand ervaring met rvs/textileen tuinmeubelen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')